Maaike: Er is een tijd geweest dat ik ook niet kon huilen. Ik dacht dat ik het nooit meer zou kunnen. Maar neem maar van mij aan, het komt weer. En als het komt, weet je dat je weer dichter bij je gevoel staat. En ik heb lang niet zo dicht bij mijn gevoel gestaan als deze week...
Pilipa: Dat jullie er hier voor me zijn is al een hele steun. Die thee haal ik zelf wel even in de keuken
Ja echt! En dat is ook wel het mooie aan deze week. Het voelen, hoe verdrietig het ook is, ik kan het er laten zijn en dat is al zo'n enorme winst!!
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 21:06
Klopt, als je weer kan huilen kan je ook weer voelen en beleef je ook meer. Haptonome waar ik ooit was, zei toen tegen me; Als je voelt beleef je meer, ook verdriet, maar je verwerkt ook, en je leeft, je BENT er. Weet het nog steeds, vond het zo goed gezegd
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 21:06
_Pilipa_ schreef:
je leeft en je bent er echt , je voelt!
Dat bedoel ik ook met; Als je voelt beleef je meer, ook verdriet, maar je verwerkt ook, en je leeft, je BENT er.
Ik heb ook haptonomie en dat kan ik deze week goed merken. Ik heb er al meer van opgestoken dan ik in eerste instantie dacht...
_Pilipa_
Geplaatst: 05-02-10 21:08
ik vind jullie fantastisch en geweldig !!!
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 21:09
Is stond er toen ook heel sceptisch tegenover en heb er toen meer dan 1,5 jaar gelopen. Heb er toen echt veel aan gehad.. vond het erg fijn om er naar toe te gaan en gebruik haar trucjes om te ontspannen nog steeds vaak. Lukt me niet altijd, maar m'n verstand weet hoe het meot
Ongeveer in keer in de 3 weken. Ik zat te twijfelen om er mee te stoppen, maar denk dat ik er nog wel meer uit kan halen en dat ik er toch nog maar even mee doorga. Ik heb een hele fijne hapto, waar ik me erg bij op mijn gemak voel. Ik heb er ook echt heel veel aan
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 21:17
Ik liep op een gegeven moment vast, ze ging me dingen aanpraten. Toen was mijn veilige gevoel weg en ben ik niet meer gegaan. Maar heb er ook zeker een hoop aan gehad
Gelukkig ga je niet zo heel vaak, je hebt al zoveel soorten therapie Zie je dat nu wel weer een beetje zitten, na je week therapie-stop? Heb je maandag gelijk weer ergens een afspraak?
Ik zie de hapto wel weer zitten, want ook die had ik voor de vakantie afgezegd. Ik kan me trouwens voorstellen dat jij gestopt bent. Als ze mij wat zou gaan aanpraten zou ik er ook snel klaar mee zijn! Wel jammer dat het zo gelopen is.
De andere therapieën zie ik nog niet zo zitten. Heb nog niet veel nieuwe motivatie opgedaan voor de therapieën. Wel nieuwe motivatie om weer te gaan sporten na mijn weekje rust
Maandag heb ik gelukkig geen afspraken. Ja, wel bij de bloedbank, ik ga bloeddonor worden. Maar dat is een leuke afspraak. Woensdag hebben mijn vriend en ik dan weer een gesprek met mijn behandelaar. Verder een lekker rustig weekje, want ergotherapie valt uit donderdag.
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 21:24
Wel lekker dat je dan nog even een weekje wat rustiger aan kan doen. Al zal het ook wel confronterend zijn om vaak thuis te zitten zonder Droef.. Gelukkig kan je weer lekker gaan sporten, zeker na je weekje rust en je goede uitslagen, zal dat fijn zijn. Kan je even lekker je energie in kwijt
Nou, de eerste twee weken heb ik nog een aangepast programma om mijn reserves weer wat op te bouwen. Over twee weken mag ik weer voluit en dan kan ik zeker mijn energie er in kwijt. Want het nieuwe programma voor over twee weken is pittig. Maar ook een uitdaging.
Van de test heb ik geleerd weer beter op signalen die mijn lichaam geeft te gaan letten. En ook beter proberen echte rustmomenten in te plannen. Dus in sommige opzichten ben ik al weer een beetje gemotiveerd...
Misschien komt de rest in de loop van de week ook wel...
Maaaike
Geplaatst: 05-02-10 21:30
Wie weet ga je het nog missen
flugeltje
Geplaatst: 06-02-10 11:13
Hey meiden...
Ik ben hier ook niet meer geweest na woensdag, heb wel even bijgelezen.
PW wat verschrikkelijk !! Dat dit nu precies in je wel verdiende weekje moest gebeuren.. Wel heel goed van je, dat je je gevoel eruit gooit. Ik denk aan je...
CIV die oefeningen zijn voor het inslapen, maar lavendel werkt heel goed om door te slapen. Wat leuk dat je gisteren zo'n leuke dag hebt gehad (shoppen werkt altijd goed hè)
Hoe gaat het met de rest ????
Bij mij gaat het nu weer beter, nog wel wat spanning, maar ik heb genoten van mijn kindvrije middagjes. Woensdag mijn therapie gehad, maar was uiteindelijk maar 3 kwartier en is een beetje een haast klusje geworden, maar ik heb wel een goede oefening gehad om me even te ontspannen als de kliene thuis is. Donderdag ben ik lekker even bij Intratuin wezen shoppen en van mijn paardje genoten, die lekker aan het spelen is geweest met zijn maatje een uur lang. Vrijdag heb ik gewerkt en daarna mijn paardje nog los gegooid. Vanmorgen heeft mijn vriend een uitje met zijn vrienden en kan ik vanmiddag weer lekker naar stal. En jawel...morgen ga ik mijn paard dan eindelijk rijden, ik ga er gelijk zelf op, want dat meisje is er morgen niet en ze rijdt hem vandaag al, dus dan is hij morgen wel mak hihi.
Volgende week weer een heerlijk rustig weekje en ga ik proberen mijn paard weer zelf op te pakken... Van die gedachte alleen word ik erg positief, heb er weer helemaal zin in...
koi
Geplaatst: 06-02-10 11:53
PW een knuffel voor jou, heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Droefie is wel uit het oog maar niet uit het hart, daar zal hij altijd verder leven en bij jullie zijn.
Flugeltje, je post klinkt alweer positiever! Komt je moeder je deze week weer helpen? Vind je het niet eng om morgen te gaan rijden? Heel veel succes en plezier in ieder geval en mocht het niet lukken dan is er weer wel een volgende keer, bedoel te zeggen ; leg jezelf niet teveel druk op.
Pilipa, succes met je reis.
Weet even niet goed waar ik verder op moet reageren, zal later deze dag nog op mn gemak terug lezen want hier gaat het even niet zo lekker. Vannacht werd ik wakker met pijn op mn linkerborst en ook ademhalen deed pijn, vond het erg beangstigend en zit er nu nog mee in mn hoofd, als het maar niks ernstigs is denk ik dan. Gelukkig raakte in niet in paniek en probeerde goed te ademen, daarna zakte het weer. Iemand die dit herkend? Loop ook al een aantal dagen met hoofdpijn rond. Vermoed zelf dat het toch weer allemaal wat teveel is de laatste tijd en mn lichaam signalen afgeeft, verdorie. Maar ik wil ook graag een verklaring hebben (controle) en dit is een logische. Zucht, blijft dit me dan altijd achtervolgen, misschien is het goed want zelf dender in maar door, weet het even niet.
flugeltje
Geplaatst: 06-02-10 12:46
Hihi CIV, grappig dat je tegen mij zegt om er niet teveel druk op te leggen, maar ik denk dat je dat voor je zelf ook niet moet doen. Ik ken iemand die 3 jaar geleden een burn out heeft gehad en ze vertelde van de week dat ze nog steeds alert moet blijven. Mijn zus heeft er ook jaren over gedaan, dus ik denk wel dat het je enorm lang blijft volgen.... Ik denk zeker dat die dingen tekenen zijn, dat je het wat rustiger aan moet doen.
Ik ben (nog) niet bang om er op te stappen, maar ik zal morgen vast wel zenuwachtig zijn , maar das wel normaal denk, ik heb een maand of 3-4 niet echt gereden (voorheen 5-6 dagen per week M2 niveau) en dan gelijk op een jong paard. Ik stap er wel gelijk zelf op, want mijn bijrijdster is er morgen niet, zij rijdt hem vandaag en dan is hij wel moe morgen, we rijden hem maar 3x per week, dus 2 dagen achter elkaar is voor mijn grote baby heel vermoeiend hihi. Dinsdag rijd zij hem weer en ik dan hopelijk donderdag weer. Deze druk wil ik me wel opleggen, want ik weet dat dit me heel goed doet, maar ik heb altijd wat moeite met opstarten. Ik kan echt niet wachten om er weer op te stappen...
Mijn moeder pakt volgende week de zorg weer over Noël en ga ik me weer storten op mijn paard, das enorm belangrijk voor mij om me fijn te voelen.
koi
Geplaatst: 06-02-10 13:56
Flugeltje, leg mezelf niet veel druk op maar ik denk dat het iets te druk is geweest en er zit nogal wat spanning mbt mn werk en wat andere zaken. Kwa mn werk denk ik dat het wel normaal is, geloof dat iedereen die weet dat hij op straat komt te staan en dus inkomsten verliest zich hier wel druk om zal maken. Kan er niets aan veranderen maar op mn werk is het niet meer zo leuk als anders en thuis gekomen kijk ik toch dagelijks of er iets is om op te schrijven. Kan dit allemaal wel behappen maar die lichamelijke klachten zijn zeer vervelend en pijnlijk. Schijnbaar doe ik het toch niet helemaal goed want dan zou ik die klachten niet hebben. Vrees wel dat je gelijk hebt, het zal wel een deel van ons blijven. Hier heb ik geen moeite mee maar het moet niet te erg (pijnlijk) worden.
Goed dat je er zo naar uit kijkt om weer in het zadel te klimmen, spanningen horen daarbij, zou iedereen hebben. Zelf zou ik ook graag rijden maar ik durf niet goed. Vanmiddag wil ik wel even op stal kijken en misschien is er iemand en kan ik iets met haar gaan doen. Fijn dat je moeder er volgende week weer is, hopelijk doet je paard je goed. Je hebt gelukkig een bijrijder dus mocht het je eens niet lukken dan geeft zij hem toch beweging, wil je het straks weer alleen gaan doen? Vind het wel knap dat je alles weet te combineren, ik heb nog geen kinderen maar ik weet nu soms al niet hoe ik alles in moet plannen, vriend, vriendinnen, huisdieren, werken, paard, familie etc.
aikon
Geplaatst: 06-02-10 15:31
Halootjes, ben weer aanwezig na een computer vrije week. Ik ben bij gelezen maar reageer op een aantal, word een beetje erg lang anders, sorry.
Als eerste pw gecondoleerd met je verlies, ik heb je verhaal door mijn tranen heen gelezen. Ik wens jou en je vriend veel sterkte toe met de verwerking. Ga je ooit nog weer een hond een mooie kans geven om bij jou te mogen wonen? .........Je verhaal van vorige week, wow. Luid en duidelijk.
civ erg rot voor je, je baan verliezen. Ik zou ook veel moeite hebben om gemotiveert blijven, zeker omdat er nog niets anders is.(of heb ik er overheen gelezen?) Sterke er mee. De klachten die je beschrijft, pijn op borts/moeilijk adem halen/slecht slapen/een geheugen als een vergiet, allemaal tekens van "je gaat te ver" heb ik ook last van. Net als het zweten, kan me wel 4x /dag wassen nog ruik je het, erg vervelend. Mensen denken dat je je niet verzorgt, mijn wasmachiene draait alsof ik een heel huishouden heb 4x/week met gemak, al die sokken (onder) kleding enzo. Salie thee 's morgens op de nuchtere maag, schijnt te helpen tegen veel zweten, ben het aan het proberen.
fugeltje goed van je om morgen weer in het zadel te klimmen. Doe je voorzichtig? Beloof dat je er wel van gaat genieten. Ik heb ook veel respect voor je hoe je het doet met je dochter. Hoe gaat het nu met haar? Moet er eerlijk gezegt niet aan denken nu ook nog eens zorg te moeten dragen voor een kind, heb genoeg aan mijn huisdieren. (en mijn buren) Hoe bevalt de hypnotherapie? Dit zit ook bij mijn therapie in bij psygoloog, maar ik zie alleen maar zwart of wazig. Ik heb geloof ik wat voor mezelf te verbergen ofzo.
pilipa Ik ben erg benieuwt over die helende reis, wat het inhoud en wat jij er van vond. Ik heb er wel wat over gelezen en ben er ook in geïntresseert, maar kan helaas maar 1 therapie vorm per keer doen. (portemetniks wil niet mee werken, zieke verzekering ook niet .)
maaaike wat voor gedachtes trekken je aandacht steeds aan? Wel positieve hoop ik? Ik heb ook vaak last dat bepaalde gedachten steeds terug komen en blijven hangen, ik schrijf ze dan op, en weg zijn ze. Vaak zijn het dingen die ik niet moet/kan vergeten, of ik ben te druk bezig met voorbereidingen om een eigen bedrijfje te starten dat mijn fantasie op hol slaat. Als ik alles opschrijf en de hele sooi weer aan de kant gooi, tot het weer rustig genoeg is, dan pak ik het weer op. Misschien dat het jou ook lukt om ze van je af te schrijven, dat je dan rust krijgt.
Maaaike
Geplaatst: 06-02-10 16:41
Flugeltje: Fijn dat je even van je rust hebt kunnen genieten op de momenten zonder je dochter! Is voor je dochter waarschijnlijk ook even fijn? Ze zal, ongewild, toch wat van jouw spanningen oppikken, denk je niet? Spannend dat je morgen gaat rijden, een leuk, spannend vooruitzicht! Succes! Heb jij nou maandag je intake?
CIV: wat balen dat je je zo slecht voelt! Ik denk ook dat je lichaam aangeeft dat je aan je max zit. De situatie op je werk vreet natuurlijk ook aan je. En wat je zegt, het is logisch, iedereen zou balen als je weet dat je weg moet. Maar misschien net weer even dat negatieve zetje waardoor je je weer zo gespannen voelt. Pijn op de borst herken ik wel, heb het nu ook al bijna een week. Ik heb gelukkig niet de angsten die jij hebt. Kan me wel voorstellen dat je dat het extra lastig maakt.
Aikon: Gedachtes zijn helaas niet altijd positief nee. Opschrijven heb ik geprobeerd, maar weet niet goed hoe ik bepaalde gedachtes op moet schrijven/verwoorden. Het zijn dan zulke flarden. Hoe is het met jou??
PW: Je eerste nachtje thuis goed doorgekomen? Beetje kunnen slapen?
flugeltje
Geplaatst: 06-02-10 16:53
CIV, ik weet niet of je het kwijt wilt, maar wat heb je nog voor andere zorgen ?? Ik begrijp dat alleen je werk al genoeg spanning geeft.
Ennnnnnnnnnn dan nu.... Ik heb net al op Beau gereden weliswaar 10 min. maar het begin is er. Mijn bijrijdster zou hem vandaag rijden en ik heb stiekum mijn rijbroek mee naar stal genomen en toen ik aankwam wilde ze hem net gaan rijden en ik heb die kans aangepakt. Zij 10 min. voorgereden en ik 10 min. na Ben zo blij en het voelde weer zoooooooooo fijn, het is zo'n geweldig gaaf paard en ook nog ontzettend lief en nuchter. Straks wil ik het idd weer alleen gaan doen, vind ik het fijnste wat er is en is voor mij goed te doen, ik heb wel een kind, maar ik werk niet en valt prima te combineren..
Ik ben zooooooooooooo trots dat ik zijn baasje mag zijn.
Beau onder het zadel bij mijn bijrijdster
Maaaike
Geplaatst: 06-02-10 17:00
Wauw wat fijn dat je al gereden hebt! Super!! Wat een mooi paard
flugeltje
Geplaatst: 06-02-10 17:06
Maaike, hoe gaat het met jou ??
Mijn kind voelt het enorm goed aan dat ik gespannen ben en ze reageerd daar best heftig op, dus het is voor haar ook heel fijn op het KDV. Knapt ze echt van op... en ik ook
Dank je.. knap is hij hè, alleen zoooo groot, ik ga morgen eens kijken om hem precies op te meten.
aikon
Geplaatst: 06-02-10 17:11
Ik kan mijn reïntegratie consukkel wel wat aan doen. De knurft heeft een rapport gemaakt waarin staat dat ik mezelf en mijn huishouden verwaarloos, dat hij mij niet geschikt acht voor: A bij een andere werkgever te werken. B een opleiding/omscholing te volgen. (zo wel een mooie afleiding zijn) C een eigen bedrijfje te starten. (daar gaat mijn droom om zelfstandig en onafhankelijk willen zijn) Verder wil hij een onderzoek laten doen naar mjn woon- en leefgedrag! De idimaloot. Dit ook omdat hij twijfelt of mijn exceem niet veroorzaakt word door mijn huishouding. Ik heb mijn hele leven al exceem, ben er mee geboren en ga er mee dood. Koemelk en stress zijn de grote boos doeners. Of ik dit ff wil tekenen ter goed keuring, #^#&&#&grrr*%%&W#aah. Hier krijg ik de grootste problemen mee, mijn werkgever wil van me af. Hierin staan een paar mooie punten die hij kan gebruiken. En dit rapport krijgt hij ook. Het is wel duidelijk dat hij mij smaak voor interieur, decoratie en tempratuur niet respecteert. Ik verdraag veel warmte niet door exceem, alles boven de 18 is veel te warm. 16 vind ik het lekkerst. Ik wil dus graag een zomerslaap houden ipv een winterslaap. Nu wil meneer consukkel, met veel druk, mijn sollicitaties op papier zien, ik schreeuw al sinds 2008 dat ik niet weet waar ik het zoeken moet, mijn werkervaring en scholing zijn op landbouw en beveiliging gericht, niet op administratie of in die richting. Hij weet het ook niet en zegt doodleuk "soliciteer maar ergens op" Hij is in dienst genomen om mij te helpen. Met dat rapport van hem heeft hij mijn benen onder me vandaan getrapt en me mijn put weer in gelazert. Was ik net met veel bloed, zweet, tranen, pijn en frustratie naar boven geklommen, krijg je dit
Maandag moet ik naar mijn nieuwe bedrijfsarts, dan word ik herkeurt (ben al dagen zenuwachtig) en zal ik dit ook mee nemen. Ik hoop dat de druk van me af gehaalt word, dat ik eerst aan mezelf kan gaan werken, en leren omgaan met mijn handycap. Ik ben geestelijk en lichamelijk niet in balans. Een wrak, daar lijk ik meer op. Ik schrik trouwens wel als ik lees hoelang mensen wel niet onder behandeling zijn . Dat zoiets jaren kan gaan duren, word ik niet blij van Ik vraag me dan af "wat is er mis met deze maatschapij" dat mensen zich niet kunnen aarden in deze maatschapij.
Mijn buren heb ik heel vriendelijk gevraagt wat meer rekening te houden met dat de muren niet dik zijn, en ik graag toch wel zonder herrie 's nachts wil slapen. Ze zouden het inb de gaten houden, tot nu toe gaat het goed . Hopen dat ze het niet vergeten.
De verzekeringsmaatschapij van mijn werkgever heeft de aansprakelijkheid van het bedrijfs ongeval wat ik heb gehad, afgewezen. Dus er komt een rechtzaak, kan er nog wel bij.
Maaaike
Geplaatst: 06-02-10 17:37
Jemig Aikon, dat ik balen!! Kan je hier iets mee (tegen) doen? Lijkt me lastig zeg! Niet echt waar je op hoopt! Hopelijk kan de bedrijfsarts je ergens mee helpen, zodat je inderdaad de tijd krijgt om zelf weer wat beter te worden! Sterkte ermee!
Flugeltje; gaat hier iets beter dan afgelopen week. Al schommelt het flink. Vandaag even de stad in geweest en bij een vriendin geweest, voor mij doen nu erg actief.. Ben nu wel gesloopt. Heb de hele week al last van steken op m'n borst, erg vervelend.