Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:05

is wel een spannend dagje dan, maar wel fijn dat je vriend mee gaat en hij dan weer wat meer begrip en ook wat meer er bij betrokken is en daardoor wat beter met je mee kan denken

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:07

Precies.
Jammer dat het pas eind van de middag is. Kan ik me de hele middag me er alvast lekker druk om maken ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:07

Daijano, Gefeliciteerd met je contractverlening, weer een jaar erbij? Toch lekker om te weten dat je goed zit in 'deze tijden', valt niet mee om iets anders te vinden. Ik zit ook een jaar onder de pannen :D Jammer dat longeren niet ging, ik longeer die van mij ook weleens maar bij ons moet dat in de bak, ze geeft alleen nogal sprongen dus ze zijn er niet altijd even blij mee maargoed ik betaal ook voor de bak en ze snappen het wel.

PW, hoop ook dat ze je vriend gerust kun stellen, vind het wel positief dat hij meegaat! Hoe gaat het nu met hem/jullie?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:12

Zal zo mn bedje eens opzoeken, slaap lekker en tot morgen. PW succes, hoop voor je dat het meevalt, maak je niet te druk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:13

Wel redelijk. Hij was vandaag weg en dat was wel even goed denk ik. Gisteravond is hij naar vrienden geweest en daar heeft hij volgens mij wel even fijn zijn verhaal kunnen doen. Ik heb hem gezegd dat hij dat misschien wat meer moet doen, even z'n hart luchten bij iemand anders (i.p.v. steeds bij mij, want ik kan dat er vaak eigenlijk niet bij hebben, hoe graag ik ook zou willen.)

Vanavond hebben we samen lekker een beetje tv zitten kijken. Was wel relaxed. Hij zou nog een lijstje maken met punten en vragen voor morgen. Dat heeft hij alleen nog niet gedaan. Ik probeer me er maar niet aan te ergeren, maar ik zou het al lang gedaan hebben.

Weltruste CIV!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:14

nou die kleine moet echt nog alles leren en wil het lekke rop het gemak doen, hij heeft serieus dredlocks in zijn manen , maar kan echt nog geen spuit bus op doen , wordt ie gek.. probeer morgen wel weer longerne en beetje kammen...
is wel en hele doeie uidaging voor me, vind zo spannend hoe hij er straks bij loopt.
Nou ik ben echt happy met mijn contract , maar wist wel dat ik mocht blijven hihi

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:16

slaap lekker civ.

Pw ik ga je ook verlaten gs mijn discman pakken en slaapie doen.
Succes morgen! vind dat je een geweldig vriendje hebt die met je mee gaat ! komt vast goed morgen.

Pollewoppy

De bevestiging is altijd fijn!

Leuk he, jonge paarden. Ik vind het altijd wel erg leuk een beetje met ze klooien en lekker mak maken. Alleen 'durf' ik ons jonge paard niet te longeren momenteel. Omdat ik bang ben om het fout te doen, bang dat ik het niet kan. Dus ga ik het liever uit de weg. Heb er nu al een paar maanden niks mee gedaan, ze loopt alleen maar in het land. Da's wel jammer, maar ik ben er gewoon nog even niet aan toe.

Ik ga ook slapen!

Pollewoppy

CIV en daijano: Bedankt voor jullie lieve woorden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:47

:wave: vanuit Pieterburen, gaat goed op een paniekaanval na tot nu toe! Hopelijk is het met jullie ook allemaal goed!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:32

Angela: fijn om even wat van jou te horen!
Nog beter dat het (op een paniekaanval na) goed gaat!!

Gisteravond voor dat ik naar bed ging was mijn vriend nog wat punten op papier aan het zetten. Hij liet me zien wat hij op schreef en daar raakten we over in discussie. Was heel vervelend. Het was erg confronterend voor mij en ik merkte dat het veel met me deed. Niet zo handig zo vlak voor je naar bed gaat.. Ben benieuwd hoe vanmiddag loopt.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:57

Snel een berichtje vanuit SPanje hier. Heb vluchtig proberen te lezen wat ik gemist had, dus sorry als ik mensen oversla.

CIV: al meer gehoord over je vriend of hij een week langer moet blijven. Is idd wel balen als je zo zit af te tellen denk ik. Verder terug lekker aan het werk... En epilepsie kan idd door de stress uitgelokt zijn dus nog niet direct een spuitje geven zou ik zo zeggen.

PW: veel succes bij je behandelaar vandaag. Hoop dat je vriend er ook echt wat aan heeft.

CM: hoe is het met jou en je roze wolkje (en wat is het leeftijdsverschil als ik vragen mag; is hij ouder of jonger. Zelf is mijn vriend bijna 5 jaar jonger en daar had ik in het begin aardig wat moeite mee, maar dat slijt)

Angela: prettige vakantie verder in Pieterburen

En de rest is niet blijven hangen sorry...

Verder heb ik vanmorgen vanuit SPanje al met het UWV mogen bellen (gelukkig via Skype kunnen doen) want er zat een brief in de bus dat ik zo snel mogelijk moest bellen dat ik anders mijn recht op uitkering ging verliezen blablabla...
Gelukkig eindelijk een vriendelijk iemand aan de lijn gehad, die mij per 1 september terug beter gaat melden en die er verder niet moeilijk over deed dat ik op vakantie was. (ze was al lang blij dat ik al nieuw werk had denk ik :) ). Maar gaf me toch weer een partij onnodige stress gisterenavond en voor mijn vriend was het ook even niet gezellig hierdoor.
Hier is het sinds gisteren eindelijk erg mooi weer (daarvoor bewolkt en regenachtig) en gaan vandaag even lekker genieten op het strand als het even kan.
Spreek jullie later !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:43

PW, hoe is het gegaan vanmiddag, ben benieuwd? Hoop dat het mee is gevallen, heb je nog wel wat kunnen slapen?

Flappie, geniet lekker van je vakantie, gelukkig is het nu even rustig mbt het UWV en kun je misschien écht gaan ontspannen.

Angela, jammer van die paniekaanval maar dat mag de pret niet drukken, geniet van je vakantie. Leuk trouwens dat jullie iets van je laten horen!

Daijano, hoe is het met jou? Lekker geslapen en vandaag weer gewerkt?

Ik heb lekker weekend, was er weer aantoe :D. Vanmorgen hingen er wat spanningen op het werk die oppakte maar gelukkig zakte het snel weer af. Wil zo nog even iets in de tuin doen want morgen komt er een vriendin langs en dan komt er ook niet van, wil morgenochtend binnen alles schoonmaken want dat is ook weer nodig, de poezenbeesten verharen nogal.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:18

Wij zijn dus net voor jan-met-de-korte-achternaam geweest. Komen we daaraan zegt de man achter de balie dat mijn behandelaar afwezig is vandaag. Mijn afspraak had afgezegd moeten worden, maar dat is dus niet gebeurd. :(

Zenuwachtig en druk gemaakt om niks. Heb nu pas voor dinsdag weer een afspraak. Kan ik er fijn nog weer 5 extra dagen tegen op zien. Ik baal er zo van. Je bereidt je ergens op voor en dan gaat het opeens niet door. Ben er goed ziek van. ;(

'Gelukkig' mag ik morgen nog weer opdraven bij de bedrijfsarts, al weet ik niet wat ik daar nog moet doen. Daar ook maar eens om verheldering vragen. Mijn contract is 31 juli jl. al afgelopen namelijk.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:05

Nou dat is mooi K*t PW, snap heel goed dat je je nu ziek voelt, je kijkt er zo naaruit en dan gaat het niet door. Wat zei je vriend ervan? Heb je morgen geen therapie zodat je het erover kan hebben? Ging die test ook niet door, dat was toch vandaag? Voel je je al iets beter dan vanmiddag?

Ben vanavond bij mn paardje geweest, was weer gezellig, samen met een stalgenoot haar weer toonbaar gemaakt :D lees; manen en staart geknipt, is gelijk weer meer waard. Nu nog even lekker zitten en daarna naar bed. Morgen een drukke dag, boodschappen doen en er komt een vriendin langs en 's avonds uiteten. Weet nog niet of ik bij ma blijf slapen, er komen nog meer mensen langs 's avonds en ik zit dan toch liever 'op mezelf' of met ma maar niet met de rest van de familie zeker ook omdat we zaterdag een hele dag weggaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:16

Ik lees morgen even bij, ben vdaag bij oogarts geweest, kreeg druppels om de pupillen te verwijden...
Ik zou nu niet opvallen op een houseparty :+
Maar ik zie heel wazig nog steeds, dus kan niet zo goed lezen.

Dikke knuf voor iedereen en tot morgen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:20

Beterschap CM, hoop dat het snel weer over is. Wanneer moet het over zijn? Doe rustig aan.

koi

Beterschap CM, hoop dat het snel weer over is. Wanneer moet het over zijn? Doe rustig aan.

koi

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:28

goede avond dames,

Angela leuk dat je even wat laat horen, ik hoop dat je nu kunt gaan genieten en dat de paniek aanvallen uitblijven.

Flappie, beter dat het uwv nu geregeld is , kan je eindelijk gaan genieten.

Pw wat een K*t streek zeg, kijk je er naar uit en je vriend mee, je denkt eindelijk wat verheldering ,.. nu dit baal echt voor je.
Nou mag je best boos om zijn, hoop dat het weer wat rustiger is bij je.

Civ lekker weekend jij, nou druk dagje morgen. Gewoon wat je aanvoelt doen als je lekker alleen wilt zijn dan gewoon doen.
Oh dus je paardje is weer helemaal chique, leuk he prutsen met die beesten.

Ik heb zware dag gehad veel spanningv op het werk, maar ben lekker bij mams en paps gaan eten, toen naar stal en ja hoor voor de eerste keer mijn pony gepimpt, echt heel braaf was ie, 3 maanden geleden kon je nog niet eens je hand naar hem uitstrekken en nu is ie al 10 stappen vooruit gegaan, longeren ging weer niet was te druk op stal enz,.. maar ik heb ff getut en mijn dikkie was blij dat die kleine zoveel tijd in beslag nam haha kon hij lekke ruitrusten.
Ga zo weer met mijjn cdtje liggen en ff de dag afsluiten

Cm beterschap met je oog.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:36

@ Flappie: Inderdaad fijn dat het geregeld is met het UWV. Nu lekker genieten van de rest van je vakantie.

@ crossmonster: Beterschap met je oog. Iets met je ogen is echt vervelend. Hopelijk gaat het snel beter.

@ CIV: Lekker weekend. Logisch dat je nog niet zeker weet of je blijft slapen. Ik zou ook twijfelen omdat het toch best druk is. Als je het niet ziet zitten, gewoon lekker naar huis gaan! Goed dat je er zo over nadenkt, ook met oog op zaterdag. Leuk dat je je paardje opgeknapt hebt. Vind ik altijd leuk werk om te doen.

@ Daijano: Jammer dat je veel spanning had op het werk. Is je paardje mooi geworden? Leuk is dat he als je ze zo ziet opknappen. Super dat hij al zo vooruit is gegaan. Heb je echt eer van je werk.

Ik ben gisteren vroeg naar bed gegaan. Had ik echt even nodig. Baal nog steeds dat het gesprek niet doorging. Ga dat zo ook wel zeggen in de groep. Daarna intake gesprek. (Was vandaag pas) Wel spannend, ben benieuwd wat voor gesprek het zal zijn en hoe lang enz. Want daar heb ik nog geen idee van.

Als ik daar vandaan kom kunnen we meteen door naar de bedrijfsarts. Ben van plan om daar echt eens om wat meer duidelijkheid te vragen, want ik begrijp nog steeds niet wat ik daar nog moet. Laat me niet weer afschepen met alleen het antwoord dat mijn oude werkgever 'eigen risicodrager' is. Want hij kon geen eens uitleggen wat het precies inhoudt. Ik merk dat ik er gewoon een beetje geïrriteerd van word en dat is goed, want dan ben ik altijd wat assertiever ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:13

PW, succes vandaag hoop dat het meevalt en gewoon doorgaat. Weet niet meer tot wanneer ik naar de bedrijfsarts moest, geloof dat ik ook nog wel een x buiten mn diensttijd moest als een soort nazorg ofzo. Weet dat ik al snel bij het UWV zat. Ik zal zo eens aan mn drukke schema gaan beginnen, eerst maar boodschappen doen en daarna snel gaan poetsen, wil toch dat het netjes is voordat ze komen. Denk dat we maar even op de camping gaan eten want ik heb weinig zin om eten te bereiden. Heb wel wat slecht geslapen vannacht maar dat komt door de kat, die wilde weer graag mee en dat lijkt leuk maar ze houdt me meer wakker dan dat ze slaapt. Het is zo, ze maakt mij wakker en komt dan bij me liggen, dat doet ze steeds, soort wissel van de wacht..... :D

Edit; Daijano, hoop dat deze dag beter zal verlopen en dan heb je lekker weekend. Binnenkort nog vakantie? Leuk dat je zo lekker met je 'veulen' bezig bent geweest, longeren komt wel. Wil die van mij straks misschien doen maar ik weet niet of de visite daar ook zin in heeft. Ze rijden beide paard dus ik verwacht het niet, en dan hou je ze wat bezig want dat vind ik toch lastiger omdat ze met zn 2en komen en ik hem nog nooit heb gezien.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:41

Pw , hoop voo rje dat het allemaal beter gaat vandaag, fijn dat je intake gesprek dan nu hebt, ben benieuwd hoe het gegaan is, is altijd weer ff spannend, ik zou ook even in de groep zeggen van je tegenvaller gisteren, dan heb je het gedeeld en misschien voelt dat dan weer even als "stoom eruit".
Ik vind trouwens dat je aardig vast besloten bent geworden, zo komt het nu iig over bij mij, je laat je niet zomaar uit het veld slaan! Toppie meid!

Civ, het is geen veulentje meer hij is nu 3 maar erg bang en wantrouwend wat mensen betreft, maar hij gaat echt vooruit, ik denk dat het wel goed komt , maar zal tijd en liefde nodig hebben en daar heb ik heeeel veeel van voor de beestjes.
vind zo fijn om te zien, daijano is happy in de wei met hem en hij is echt nu helemaal zichzelf met alles tripper (die kleine) doet zijn naam eer aan is nu zoveel aan het leren en je ziet hem ook gewoon genieten van steeds meer aandacht ben zo blij met men kinders.

Nou ik werk nog onder de spanning is gewoon niet prettig zo,ik moet vanaf maandag op het andere kantoor gaan en ben benieuwd hoe en wat ik moet gaan doen. Ach is ook weer leuk ergens wat nieuws beginnen. Ga vanmiddag eerst weekend houden , maandag is nog ver weg.
Nou mijn vakantie dagen zijn op ( kreeg wel op mijn sal strook dat ik er nog 7 had, kan eigenlijk niet dus ik reken er nog niet op)
Zien het wel, als ik eraan toe ben neem ik gewoon dagen vrij , benk heel makkelijk in.

Civ jij hebt een strakke planning zeg, foe, foe wel leuk om misschien indd naar je paardje te gaan, is wel wat makkelijker praten en niet zo gedwongen, paarden mensen vinden altijd wel wat om ontspannen over te praten.
Oh die kat ken ik , heb er ook zo een.. hihi

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:17

Daijano, is ook even spannend maandag maar goed dat je er zo tegenaan kijkt; eerst het weekend vieren, hoop dat het je ook lukt. Blijven de werkzaamheden wel hetzelfde? Ik ben ook erg blij met mn beestenkinders, zou ze niet willen missen. Mn planning voor vandaag is iets soepelere want ze komen een uur later dus ik kon nog even bokken ;) Ga zo weer verder maar heb mn boodschappen al binnen, alles is al gepoetst, nu nog stofzuigen en dweilen en dan is dat weer goed voor vandaag. Heb besloten vanavond niet bij ma te slapen, mij te druk met die familie, ga nu wel een keer maar dan als er verder geen visite is. Dus jullie zien mij vanavond hier weer :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:59

Even snel een berichtje van mij.
Heb vanochtend lekker even kunnen 'mopperen' over gisteren. Dat deed me goed. Daijano wat jij zegt over mijn vastberadenheid, dat zeiden ze in de groep ook tegen me ;) Wel fijn om dat van verschillende kanten te horen. Zo realiseer ik me dat ik stapje voor stapje toch sterker aan het worden ben.

Ik heb net een heel fijn intakegesprek gehad. Maandag nog even de vragenlijsten invullen en dan 27 aug. volgt nog een advies gesprek. Het is dus nog niet 100% zeker dat ik de therapie ga volgen, maar de kans is wel heel groot. Moet wel heel raar lopen wil het nog veranderen. Ik heb er zelf een heel goed gevoel over en heb er zin in om er in sept. mee te beginnen.

Alles begint nu een beetje te lopen wat therapieën betreft en ik begin langzaam het grote geheel weer te zien. Moet zeggen dat ik vandaag erg positief gestemd ben. Het komt wel goed, het heeft alleen tijd nodig :)