Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 10:14

Hoi dames, beetje geslapen? Hoop dat het een goed teken is dat het hier rustig is. Ik heb niet zo lekker geslapen, had de kat voor het eerst beneden gelaten. Nu kan ik niet inslaap komen dus heb weer maar iets ingenomen, daarna onrustig geslapen. Hoop vannacht beter te slapen want morgen moeten we weer gaan beginnen, spannend.

Sifra, beetje kunnen slapen vannacht? Nog plannen voor vandaag? Huilen hoort erbij, dat is zelfs goed, ik deed dat toen niet en dat is 1 van de redenen dat ik thuis ben komen te zitten. Doen jullie nog iets tijdens de begrafenis? Zie je er daarom tegenop want het lijkt mij zo wie zo wel spannend/angstig. Ik zou me er ook druk over maken maar je bent daar in ieder geval met mensen die om je geven. Nogmaals :(:) van mij

Sammyy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:24

CIV, spannend dat je weer aan het werk gaat. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Als jij beter slaapt als je iets in neemt, moet je dat doen meis, je slaap is belangrijk :j

Sifra, goed dat je niet alles opkropt hoor, dat geeft alleen maar meer problemen. Logisch dat je tegen de begrafenis op kijkt, ken het gevoel. En dan had ik nog geen paniekaanvallen en hyperventilatie ed. :(:)

Ik heb gisteren gelukkig nog kunnen eten ja, mijn schoonmoeder had nog een brood, en nog vlees en groente liggen. Dat heb ik eerst gegeten, en daarna heeft mijn vriend nog frietjes gebakken met een ei dr bij voor me :+: Dus heb wel nog goed gegeten gelukkig.

Sifra, dat je de neiging krijgt om een pakketje te maken zorgt dat ik weer tranen in mn ogen krijg :o Zo lief :* Maar hoeft niet, mn ouders springen ook wel bij als het nodig is hoor ;) Of anders, zoals gisteren, mn schoonmoeder gelukkig.

Het was weer een wijze les, dat ik mn vriend er niet op uit moet sturen om boodschappen te doen. Hou ik misschien nog geld over ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 15:09

Vervelend CIV dat het slapen nog niet zo wil lukken. Misschien als je straks weer aan het werk bent en alles loopt een beetje, want dat is natuurlijk ook hardstikke spannend allemaal. Heb je er wel een beetje zin in?

Gelukkig heb je nog goed gegeten Sam...misschien idd een goed idee om de boodschapjes dan maar zoveel mogelijk zelf te doen! Toch wel een prettig idee dat je ouders en schoonmoeder bij kunnen springen als dat nodig is. Zie het al helemaal voor me anders *grote actie hier op bokt om Sam en de beeb de winter (het hele jaar eigenlijk) door te krijgen*! haha

Ben net weer bij oma geweest, even in de tuin gezeten en een broodje gegeten. Ga er gewoon iedere dag eventjes naartoe.
Wat de begrafenis betreft...oma heeft afgesproken met de begrafenisondernemer dat ik en mijn vriend ook in een volgauto komen te zitten. Maar ik wordt al paniekerig als ik er aan denk. Ik vlucht namelijk altijd in mn eigen autootje als ik in paniek raak of begin te hyperventileren. En dat kan dan dus niet. Ik zou wel kunnen uitstappen, maar dan sta ik op straat en heb ik dus helemaal geen veilige plek (voor mij dan) waar ik naartoe kan vluchten. oliebol. Dat is dus eigenlijk mijn grootste rampscenario. Want ik zorg altijd dat ik mn eigen autootje in de buurt heb (ow het slaat echt helemaal nergens op he, ik weet het, maar het gaat nu al bijna een jaar zo en daar nu ineens vanaf stappen is echt heel moeilijk). En nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Moet ik zeggen dat ik met eigen vervoer ga, terwij l ik weet dat ze het wel heel fijn vind als ik gewoon in de volgauto mee ga. Moet ik dat ook allemaal gaan uitleggen aan de familie enzo. Of moet ik gewoon in de volgauto gaan en maar zien waar we uitkomen. Of moet ik deze week dan maar heel hard gaan oefenen. Ik weet het niet, merk wel dat ik die druk helemaal niet prettig vind en daar ook weer onrustig van wordt. Dat is dus mijn dilemma.

PW, hoe gaat het met jou vandaag? Ik hoop echt dat je je ietsje beter voelt..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:49

Hey Sifra,
Wat een moeilijke beslissing voor je zeg. Ik herken het wel, wéten dat iets niet nodig is, maar ja, je gevoel he. Dat blijft hetzelfde. Kan dus heel goed begrijpen dat je het alleen bij de gedachte aan de volgauto het al spaansbenauwd krijgt. Wat zegt je vriend er van? Moeilijk hoor. Hoe gaat het verder met je?

Ik heb een rustige dag vandaag. Het gaat ietsje beter dan gisteren gelukkig. Heb in de tuin in de zon gezeten en heb zelfs wat kunnen lezen, dus dat is een goed teken. Ik heb alleen zelf dan al weer snel de neiging dat ik me aanstel door vrijdag bij mijn behandelaar aan te geven dat het niet gaat.
Straks na het eten gaan mijn vriend en ik nog even met de hond naar het water. De hond is zo'n beetje het enige waar ik momenteel nog een beetje van kan genieten. Klinkt misschien wel heel stom, maar zo is het wel...

Hoe is het verder met de rest? Lekker van het weer kunnen genieten?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:06

Gelukkig gaat het vandaag wat beter met je PW. Maar natuurlijk moet je wel bij je behandelaar aangeven dat het niet gaat. Het zal altijd de ene dag beter (of minder slecht) gaan dan de andere. Maar over het algemeen genomen gaat het gewoon niet goed met je en dat moet je niet bagetalisseren (schrijf je dat zo?). Aangeven dus hoor!
Fijn juist dat je nog wel een beetje van je hond kunt genieten! Is het weer bij jullie nog goed? Hier heeft het flink geonweerd en is het nu bewolkt. Anders waren we ook nog even naar het water gegaan.

Verder gaat het wel redelijk goed hier. Ik slaap goed en voel me verder ook wel redelijk. Klungel wel een beetje met m'n ademhaling, maar dat kan ik al bijna niet meer wegdenken. M'n vriend weet ook niet zo goed wat nou het handigste is om te doen. Hij denkt wel dat ik het niet echt moet gaan forceren en hij vind dat ik me er niet nu al zo druk over moet maken, omdat het vrijdag pas is. Maar ik wil dan graag van te voren besloten en alles geregeld hebben. Pff. Hoe je het zo groot kan maken he?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 19:47

Sorry, ik kom even weer zeuren. Wordt onderhand zo ziek van mn vriend :r Echt, heel de dag weg, komt ie binnen, meteen roepen wanneer we eten ( ter verduidelijking, hij komt 10 minuten geleden binnen ) of ik zn kleren al gewassen heb, en nog meer dingen. Zucht, ik ben toch geen slaaf dacht ik zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:07

Goedenavond dames!

PW: Let alsjeblieft goed op jezelf he meid.. Vraag om hulp als jij dat nodig hebt. Zet em op meid! En je moet het positief zien, je kan tenminste nog van je hond genieten, dat is toch al heel wat? Kleine stapjes, niet te veel willen!

CIV: Allereerst heel veel succes morgen! ik denk dat je je onbewust ook een beetje druk maakt om je eerste werkdag. Wellicht slaap je ook weer goed zodra die voorbij is.

Sifra: Ik herken het maar al te goed. Ik moet ook naar huis kunnen gaan wanneer ik dat wil, dus kunnen vluchten wanneer ik dat wil. Erg is dat, dat je daar zo op gefocust bent.
Je moet echt doen waar JIJ je goed bij voelt, dus niet wat de rest denkt. Als je het duidelijk uitlegt waarom enzo begrijpen ze je vast wel! Sterkte meid!

Samantha: Wel goed voor jezelf zorgen he? Laat je vriend maar geen boodschappen meer doen, dat is echt geen mannentaak! Wat zegt zijn moeder er overigens van dat hij jou behandeld als een slaaf? Ik bedoel, jullie verwachten een kindje samen, hij word godvergeten papa, en dan denkt hij dat hij alle verantwoordelijkheid maar bij jou neer kan leggen? Hij moet nu al voor jou zorgen vind ik, je hebt het hard zat nodig! Werken jullie beiden? Ik vind het echt niet kunnen hoe jou vriend zich opstelt.

Gisteravond kon ik niet echt in slaap komen, en ben toen maar even gaan lezen. Uiteindelijk ben ik toch in slaap gevallen, maar heel onrustig geslapen en veel gedroomt. Vanmorgen was ik op tijd op, zo rond 9 uur en toen heb ik de katten verzorgt en de planten water gegeven. Om 11 uur ben ik naar de paarden gegaan, en heb daar thee gedronken en verder eigenlijk niks. Thuis heb ik wat gegeten, en toen zijn mijn vriend en ik gaan fietsen. De laatste kilometers waren een hel! Ik kon echt niet meer, totaal op! Nog in de stress geschoten omdat iets niet verliep zoals ik het wilde, bah bah.

Ik vind het zo moeilijk dat ik continue tegen mijn eigen grenzen aanloop. Ik kan voor mijn gevoel op dit moment heel veel niet meer.

Ik zou ook graag jullie advies willen horen. Ik heb mijn vriend met kerst 2 kaartjes voor guus meeuwis gegeven, en dat is nu 14 juni, 's middags. Het zal erg druk zijn denk ik, en ik twijfel nu of ik daar wel heen moet gaan. Ik ben bang dat het me veel te veel word.. Wat zouden jullie doen? Verkopen die kaartjes of toch zelf gaan?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:26

Is er niemand die met hem mee zou willen gaan Angela? Ik neem aan dat je vriend dat toch wel zou begrijpen of niet?

Ik werk momenteel niet, en heb ook geen uitkering :o Ik heb dus het idee dat mn vriend denkt dat ik de rest maar moet doen aangezien hij het geld in brengt en werkt. Daarbij heb ik het idee dat hij recht heeft op dat geld, ivm het feit dat híj er voor werkt, en niet ik. Ik weet ook wel dat ik eigenlijk moet werken, maar het gaat gewoon niet |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:30

jawel, maar hij gaat met mij, of hij gaat niet zegt hij..

Waarom zou je moeten werken? Ik werk toch ook niet? Heb je dan ook geen recht op een uitkering?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:31

@ Angela: Wat vervelend dat je aan het eind niet meer kon. Je moet er ook rekening mee houden dat je gewoon ook echt minder kan momenteel. Je bent over de eigen grens gegaan (wat je zelf eigenlijk al aangeeft). Bij een bunrout heb je alle laatste beetjes energie ook opgebruikt. Je bent door al je reserves heen en het is dan ook niet zo raar dat je minder kan dan eerst. Dat moet je heel rustig en heel gedoseerd weer opbouwen. Het kost tijd om dat van jezelf te accepteren. Heb ik meer dan een jaar over gedaan...

Wat betreft het concert: Je kan het op 2 manieren zien: Of het is te druk zoals je al zegt, of de anonimiteit is misschien wel lekker. Maar ik weet niet hoe dat voor jou voelt. Ik ben zelf in maart naar een concert van Marco Borsato geweest. We hadden gelukkig een zitplek wat mij al rust gaf. Dat geduw had ik echt niet getrokken. Achteraf is het me wel enigzins meegevallen. In december had ik ook kaarten voor een concert en die heb ik verkocht. Dat waren staanplekken en dat zag ik echt niet zitten. Heb je staan of zitplaatsen?

@ Samantha: Wat een l*l zeg. Sorry dat ik het zo zeg. Je bent idd zijn slaaf niet. Het maakt mij echt boos, wat denkt hij wel niet zeg. Pas goed op jezelf en laat niet over je heen lopen. (Al krijg ik de indruk dat je dat niet zo snel laat gebeuren). Ik vind dat hij wel wat meer begrip voor je mag hebben.

Wij zijn vanavond nog even met de hond naar het water geweest. Dat was wel even lekker. Het doet me goed om de hond zo te zien genieten. Die ouwe sok houdt het toch nog maar mooi vol, dat hadden we nooit verwacht toen we hem ophaalden. Verder gaat het weer wat minder dan vanmiddag. Straks lekker op bed. Morgen moet mijn vriend weer werken en ben ik alleen. Daar zie ik wel tegen op. Met hem onderneem ik tenminste nog wat. Of beter gezegd: Hij sleurt me wel mee.
Vrijdag bij mijn behandelaar moet ik gewoon heel goed aangeven dat ik de dagen gewoon niet doorkom, dat ik naar bed vlucht of maar een beetje dom achter de computer hang. Ben blij dat mijn vriend mee gaat, want zelf schaam ik me er voor en durf het niet zo goed te zeggen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:32

oja angela: Je kan toch nog even bedenktijd nemen? Volgens mij raak je die kaarten op het laatste moment ook nog wel kwijt als het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:35

Ik heb staanplaatsen...

Super dat je vriend meegaat, hopelijk kan hij je goed ondersteunen!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:35

Pff, weet het echt even niet meer :n Ik voel weer een huilbui aankomen. Ga zo even wat eten, en dan ben ik straks weer terug :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:36

Laat je huilbui lekker gaan meid, niet opkroppen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:37

Sterkte samantha!!
Huil anders gewoon lekker even uit, misschien lucht het op.
(Misschien zit je er ook helemaal niet op te wachten, nu een huilbui)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:40

@ Angela: Ja het is echt goed dat hij mee gaat. Heb bijna een a4tje vol met punten om te bespreken. Vind het wel spannend hoor.

Staanplaatsen is wel extra druk idd. Kan me heel goed voorstellen dat je er tegen op ziet. Ik weet eigenlijk ook niet of ik het zou trekken momenteel. Misschien dan gewoon overleggen met je vriend dat jullie een andere keer gaan als je je beter voelt. Hoe staat hij daar tegen over? Heeft hij een beetje begrip voor je situatie? Concerten genoeg toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:44

Dat is waar! Ik zal het straks met hem bespreken..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:53

Goed zo. Jullie hebben er allebei niks aan als je er nu al zo vreselijk tegen op ziet. Het is jammer, maar misschien is het even niet anders. Ik vond het ook heel moeilijk hoor in dec. om de knoop cht door te hakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:55

Nou ik heb het net aan hem gevraagd, maar ik krijg als reactie dat hij er wel zin in heeft.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:00

Mag ik vragen wat je precies gevraagd hebt?
Het is heel moeilijk maar ik denk dat je hem moet zeggen dat je er vreselijk tegen op ziet.

Edit: Wil niet bemoeierig overkomen hoor, wil alleen meedenken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:14

Je komt niet bemoeierig over, vind het juist fijn dat je meedenkt! :)

Ik heb gevraagd hoe hij er over denkt om naar Guus Meeuwis te gaan, gezien mijn situatie. Ik ben bang dat ik het niet vol houd..

Dat is eigenlijk wat ik in het kort heb gezegt..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:18

Hoe reageerde hij toen je zei dat je bang bent dat je het niet volhoud? Ik denk dat je hetzelfde probleem hebt als ik, je houdt je te groot ;) Het is wel iets meer dan alleen bang zijn dat je het niet volhoudt toch? Probeer hem echt goed uit te leggen waar je tegen op ziet en waarom.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:22

Vanmorgen gepoetst, vanmiddag naar de braderie geweest en daarna nog bij een vriendin gaan zwemmen, was gezellig en ik ben lekker bijgekleurd 8-) Vanavond bij mn pa gegeten en het 2de pakketje is ook weer de deur uit. Spullen voor morgen staan ,spannend zo'n 1 ste dag, het is dan wel een introductiedag maartoch. Hoop dat ik het trek, ben toch bang voor een terugval of paniekaanval. Hoe is het hier allemaal?

Sifra, dat is een lastige keuze. Kun je niet iets innemen waardoor je rustig blijft, dat zo ik zelf doen maar dat is misschien ook niet de oplossing? Het is wel mooi dat je oma jullie vraagt om haar bij te staan.

PW, wat fijn dat jullie hond het zo goed doet, vrees dat die van ons niet zo oud zal worden met haar epilepsie :n Geniet ook ontzettend van haar, daardoor kom ik er toch iedere dag even uit. Zou vrijdag gewoon alles bespreken en het niet mooier maken dan het is, hij is er om jou te helpen maar dat kan hij alleen als hij jou problemen kent.

Sam, vervelend dat je vriend zo doet, zou daar goede afspraken over maken meid, anders blijft dit een onderwerp van discussie en dat kun je nu niet gebruiken.

Angela, kan hij niet met iemand anders gaan? Kan me voorstellen dat hij wel wilt want het was toch een cadeautje maar snap ook dat het momenteel niets voor jou. Denk dat de beste optie is dat hij met iemand anders gaat?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:27

Hey CIV, hoopte al dat je nog even komen, want ik wil je namelijk heel veel succes wensen voor morgen!!!!!
SPANNEND!!!

Wel lekker dat je zoveel afleiding zoekt.
Ik voelde me wel een beetje schuldig t.o.v. jou, omdat ik typte dat ik het moeilijk vind morgen weer alleen te zijn. Jij moet jouw vriend een half jaar missen, ik zie de mijne gewoon morgenavond weer. Sorry daarvoor...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:35

PW, dat geeft toch niks, ik wil mijn vriend ook het liefst nog geen dag missen dus ik begrijp je goed. Kan me het goed voorstellen, is er niet iets wat je morgen wilt doen? Ik probeer afleiding te zoeken maar het moet niet te gek worden, daar moet ik zelf voor waken. Bij mn vriendin had ik vanavond ook kunnen blijven eten, gezellig met een grote groep maar ik heb er voor gekozen naar huis te gaan en dat was de juiste keuze.

Edit, bedankt voor je succes wensen, lief dat je zo meeleeft (net als meerdere hier)