Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:43

Rebecca: jij kan je moeder alsnog flink aansteken. Het is niet voor niets dat wij in het bejaardentehuis ook met klem worden verzocht om een prik te halen: wij werken met een zwakke groep. En jouw geval is je moeder de zwakke groep. Dus je kan je moeder extra helpen door gewoon even door te bijten en de prik te halen. Je krijgt meer zooi tegenwoordig dmv eten binnen, dan in 1 zo'n l*llig prikje... en voorkomen is beter dan genezen. Het zou echt balen zijn als jij wel de griep krijgt en dat ook toch nog door geeft aan je moeder...
Het is jouw keuze, maar doe het dan niet voor jezelf maar voor je moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:45

Nee, maar m'n moeder kreeg dat te horen in het ziekenhuis laatst. Zij krijgt hem sowieso in November/December. Maar ik heb ook zoiets van.. Het is mijn lichaam, maar ik ben wel minderjarig, dus ik weet niet of zij mij kunnen dwingen.. Want anders dan ga ik voor een keertje niet altijd ja en amen zeggen en een keer terug schreeuwen tegen ze dat het ook míjn leven is en ik 't zelf maar eens mag uitzoeken.

Alles draait altijd maar om m'n moeder en ik moet alles maar goed vinden, nou vind ik best veel goed maar ik laat gewoon die zooi niet in mezelf spuiten..

@ Welshcobfan: En dat is het hem dus, noem me egoïstisch, eigenwijs, lùllig.. Maar ik ga hem niet nemen voor haar. Als ik zoiets neem, doe ik dat voor mezelf..

Ik baal echt dat ik niet ruim 3 jaartjes ouder ben, dan had ik het wel gewezen, dan had ik gewoon gezegd :evaw: maar tja..

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:46

Unwritten schreef:
Klopt, dat weet ik. Maar ik vraag aan Rebecca of ze zeker weet dat het echt de mexicaanse griepprik is.

Worden daar namelijk uberhaupt al oproepen voor gedaan? Omdat het momenteel oproeptijd voor de gewone griepprik is?

Rebecca, het is jouw lichaam dus jij bepaalt. Maar denk in, als je minderjarig bent, hebben jouw ouders daar ook invloed op. En ik kan me zo jouw moeders gedachtengang wel inzien, als er al een zwakkere gezondheidssituatie in het gezin is, dan zou ik het ook een 'veilig' gevoel vinden als er toch een vorm van bescherming zou zijn.

Ja, de oproepen worden al gedaan voor de periode november/december.

Ik werk in de gezondheidszorg. Ik 'moet' me ook laten vaccineren ook al heb ik nog nooit de griep gehad. Maar helaas kun je het virus wel bij je dragen zelfs als je er geen last van hebt, en daarmee anderen kunt besmetten.
dat zijn 3 prikken in totaal. Sta er ook niet om te springen, heb een enorme hekel aan naalden. Maar ik zie wel in dat het belangrijk is..

Anoniem

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:47

Ben benieuwd of ze mij ook gaan oproepen. Ik krijg zowiezo geen normale griepprik, en Mexicaanse Griep heb ik als ziekte in juli al gehad :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:47

Ik werk op de longafdeling in het ziekenhuis en wij hebben de oproep gekregen voor de gewone griepprik èn voor de MG prik. Haal ze alletwee netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:48

Carin79 schreef:
Unwritten schreef:
Klopt, dat weet ik. Maar ik vraag aan Rebecca of ze zeker weet dat het echt de mexicaanse griepprik is.

Worden daar namelijk uberhaupt al oproepen voor gedaan? Omdat het momenteel oproeptijd voor de gewone griepprik is?

Rebecca, het is jouw lichaam dus jij bepaalt. Maar denk in, als je minderjarig bent, hebben jouw ouders daar ook invloed op. En ik kan me zo jouw moeders gedachtengang wel inzien, als er al een zwakkere gezondheidssituatie in het gezin is, dan zou ik het ook een 'veilig' gevoel vinden als er toch een vorm van bescherming zou zijn.

Ja, de oproepen worden al gedaan voor de periode november/december.

Ik werk in de gezondheidszorg. Ik 'moet' me ook laten vaccineren ook al heb ik nog nooit de griep gehad. Maar helaas kun je het virus wel bij je dragen zelfs als je er geen last van hebt, en daarmee anderen kunt besmetten.
dat zijn 3 prikken in totaal. Sta er ook niet om te springen, heb een enorme hekel aan naalden. Maar ik zie wel in dat het belangrijk is..

3 zelfs?
oké ik snap het niet zo goed
maar het is iniedergeval meer dan 1 prik?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:50

Rebecaa: je helpt ook jezelf ermee, want griep krijgen sucks :+
En ze kunnen je dwingen, ik heb er ervaring mee := Ben als puber ook wel eens meegesleurd naar de dokter voor de prik :=

In het bejaardentehuis neemt het overgrote deel van het personeel de prik ook voor de bewoners en waarom? omdat zij het niet op hun geweten willen hebben dat zij met de griep de oudjes aansteken. Voorkomen is beter dan genezen...
en wat is dan 1 prikje? Gewoon iemand goed vastpakken en dan sta je er maar huilend :P (ik ben ook echt geen held hoor!)

Maar goed... ik vrees dat je ouders er veel over te zeggen hebben. Dus ik denk dat je er wel aan moet geloven, je ouders beslissen toch voor je uiteindelijk... Maar goed, een goed gesprek met je ouders erover hebben zou ik zeggen! Als je écht niet wil, dan moet je dat ook duidelijk kunnen maken :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 09-10-09 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:50

3 prikken? o crap :=
Ik ben voorbereid op 1, maar er komen nog 2 erachteraan? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:51

@ Rebecca. Met drie bedoeld ze 2 MG prikken en 1 prik voor de gewone prik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:53

Unwritten schreef:
Ben benieuwd of ze mij ook gaan oproepen. Ik krijg zowiezo geen normale griepprik, en Mexicaanse Griep heb ik als ziekte in juli al gehad :=

Valsspeler :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:53

Nogmaals, ik vind het niet erg om een week mezelf ziek, zwak, misselijk en mezelf met dikke wallen naar de wc te slepen ;). Weetje, laat dat dan een keertje 2 weken zijn, ik heb dat gewoon liever dan die prik weetje :\. Ik krijg toch ook niet de gewone griepprik? Nou de gewone griep is net zo erg..

Oké, het zijn er dus 2 :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:55

Vergeet niet, onder mexicaanse griep valt geen misselijkheid. Ik kan uit ervaring zeggen dat ik drie keer liever die prikken had gehad, dan dat ik de mexicaanse griep had willen hebben.

Helaas kreeg ik de mexicaanse griep wel, en geloof me, ik kon niet eens van mijn bed afkomen van de pijn in mijn lichaam. Dat heb ik met een gewone griep van je lang zal ze leven lang nooit meegemaakt. Ik mocht ook niet naar de dokter toegaan, omdat de kans op besmetting enorm is.

Daarom, zeker als je mensen met een zwakkere gezondheid in huis hebt, zou ik hem gewoon halen. Het risico is gewoon te groot.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:55

haha scheelt weer 1 prik :P

Wel lastig hoor, dat je met iemand in huis woont die zo'n slechte weerstand heeft nu. Want voor jou kan de griep wel gewoon 'uit' , je moeder kan er doodziek van worden. En dat kun je met die prik toch wel voorkomen.
Ik herken het wel hoor, ik was als puber een ramp met prikken :P Maar nu ik ouder ben, kan ik gelukkig wel het voordeel zien en nou ja.. dan maar die stomme naald in mijn arm :+
Je kan dit ook gebruiken om over je angst heen te komen! Want de prik valt best mee :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 18:59

@ Rebeccaa, ik kan me jou helemaal voorstellen meid. Goed dat je niet zomaar alles volgt en niet zomaar allemaal zooi in je lijf wilt. Er wordt wel lekker makkelijk overgedaan, maar je beslist nog altijd zelf wat er je lijf in komt (je bent geen kleuter meer, dus lijkt me wel dat je daar zelf ook wat over te zeggen hebt!)

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:00

Rebeccaa schreef:
Nogmaals, ik vind het niet erg om een week mezelf ziek, zwak, misselijk en mezelf met dikke wallen naar de wc te slepen ;). Weetje, laat dat dan een keertje 2 weken zijn, ik heb dat gewoon liever dan die prik weetje :\. Ik krijg toch ook niet de gewone griepprik? Nou de gewone griep is net zo erg..

Oké, het zijn er dus 2 :))

De gewone griep is toch anders dan de mexicaanse griep. Tenminste voor de mensen die onderliggend een ander gezondheidsprobleem hebben. Het verloop van de mexiaanse griep is minder voorspelbaar dan bij de gewone griep...
Kijk, als je gezond bent ga je echt niet dood aan de mex. griep, maar het verloop kan anders zijn bij mensen die een verminderde afweer hebben.
Misschien is het wel een storm in een glas water, maar beter voorzorgsmaatregelen nemen als later moeten concluderen ' hadden we maar....'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:01

Ik kan ook wel indenken dat Rebecca hem niet wilt halen. Ik herken mijzelf ook wel in haar, zeker toen ik nog jong was en aan het puberen. Ik wilde absoluut niet wat mijn ouders wilden, en ik ben ook wel gedwongen tot het halen van dingen die ik niet wilde. Maar daar heb ik nu ook geen spijt van, dat ik het wel ben gaan halen.

Als puber is het wel lekker om overal tegenaan te schoppen, maar later ga je daar spijt van krijgen.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:02

Sorry hoor rebeccaa maar vind het wel erg egoistisch van je als je de prik niet haalt. Je moeder heeft kanker dus is al een risico als ze de griep krijgt, ik had het gewoon gedaan als ik jou was als je moeder nu griep krijgt dan zijn de gevolgen voor haar misschien niet te overzien. En hoe zou jij het vinden als jij in een risico groep zit en iemand van je familie zou de prik niet willen hebben?
Ik zit ook in een risicogroep en mijn vriend haalt de prik ook enkel en alleen voor mij, hij haalt hem ook liever niet maar omdat het aangeraden is door het ziekenhuis doet hij het toch.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:16

Ik vind dat je wel erg op het schuldgevoel van Rebeccaa inspeelt laura22 en dat lijkt me geen goede basis voor welke keuze dan ook. Maar dat is mijn mening.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:19

Mijn vader heeft vandaag een oproep gekregen voor de inenting.
Hij had het erover dat het 2 inentingen zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:28

Ik ben de zus van rebecca :) Rebecca en ik hebben het er vannacht nog even over gehad en hebben allebei besloten deze prik niet te gaan halen. Ik ben 18, en ben verantwoordelijk voor mijn eigen lichaam en keuzes. Die zooi komt er niet in.

Als m'n (onze) moeder is ingeënt dan is het toch genoeg? Dan is zij er toch immuun voor? Dus wat dan nog als ik (wij) het bij ons dragen? Nee mijn keuze is gemaakt en die moeten ze maar respecteren..

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:32

@sifra01 Ik probeer haar alleen duidelijk te maken dat het niet zomaar een griepprik is, voor haar moeder is het gewoon belangrijk dat ze hem haalt. En wat is nu een prikje?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:33

Is niet genoeg, dat is dus het probleem... want jullie kunnen wel degelijk het immuumsysteem van je moeder flink prikkelen en ja zij kan dan toch ook de mildere griep vorm krijgen. (en dat kan voor mensen met een slechte weerstand al vreselijke gevolgen hebben).
Ik zou zelf iig niet het extra risico willen nemen...

Het is ook niet voor niets dat mensen die werken met risicovolle mensen (zoals mijn bejaarden die ook ingeint worden) ook moeten worden ingeent. Zo kun je toch een hoop ellende voorkomen en wat zijn dan 2 prikjes?

tuurlijk je bent jong en je schopt tegen dingen aan waarvan je toch vaak later zegt: jeetje... :+ Maar ik zou geen enkel risico nemen met de gezondheid van je moeder vanwege prikken.

Als het voldoende was dat alleen je moeder was ingeent, hadden ze jullie nooit een oproep gegeven... Want mijn ouders krijgen geen oproep omdat ik wel risicogroep val, maar niet erg genoeg ben dat ook zij moeten worden ingeent.(nu krijgen ze wel beide een prik omdat ze 60+ zijn)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:37

He maar mijn vader heeft ook kanker maar hij is de enige die een oproep heeft gekregen?
De rest hier thuis niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:39

Ligt eraan hoe zijn immuumsysteem nu is denk ik... zal wel per patient worden bekeken en het risico worden ingeschat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:41

Mijn moeder heeft net 19 chemo kuren achter elkaar gehad.