[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:38

Unwritten schreef:
Mientjeuh, welke pil heb je? Misschien is het slim om nu wel even een dokter te bellen :j

Desorelle 30. De 20 ben ik mee begonnen, maar die was niet sterk genoeg. De 30 is een hele tijd goed gegaan (incl. 3 maanden doorslikken), maar gaat nu iedere keer na 2 weken weer mis :n

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:08

daisies schreef:
Heb er inderdaad aan gedacht om me te laten door verwijzen. Maar bij mij is het probleem dat mijn lichaam gewoon geen hormonen verdraagt..

Fijn dat er bij jou in ieder geval niks mis is. Was de ego vervelend?

Ik zou me zeker een keer door laten verwijzen. Daar heb je al genoeg problemen voor gehad. Zo'n echo stelt niks voor, de eendenbek gebruiken ze er vaak wel voor, maar daar heb ik persoonlijk nooit zo'n moeite mee. Echo is juist wel geinig om te zien

Daisies

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:50

Die eendenbek is het ergste niet.. Als het maar niet zo pijnlijk is als bij een spiraaltje want dan doe ik het niet. :n

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:53

daisies schreef:
Die eendenbek is het ergste niet.. Als het maar niet zo pijnlijk is als bij een spiraaltje want dan doe ik het niet. :n

Nee hoor zeker niet. Ze gaan alleen met zo'n klein echo apparaat naar binnen. Ik voelde er niet veel van.
Spiraal is heel anders omdat ze dan iets in je baarmoedermond gaan vastzetten.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:56

Ja precies, dan is het wel het overwege waard. Ben niet echt bang voor pijn maar dat spiraaltje vond ik echt verschrikkelijk.. zelfs het uithalen deed vreselijk pijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:32

Bij mij hebben ze, ondanks dat ik geen maagd ben, de echo gewoon uitwendig gedaan? Omdat dat voor jongere meiden wat fijner is was het argument. Ze kunnen net zo veel zien, alleen moet je wel een enorm volle blaas hebben.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 17:16

ik hoop dat ze bij mij de controle echo ook uitwendig gaan doen, want zelfs de eendenbek doet bij mij al best pijn, zodra hij ook maar iets deed verging ik van de pijn :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:18

Hermlein, je kan het vragen :j zeker als je nog maagd bent, willen ze je niet pesten met een eendenbek. Althans niet het ziekenhuis bij mij in de regio.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:31

ik zal het inderdaad vragen jah
ik heb wel een aparte afspraak voor de echo.
Ik zal mijn blaas wel vollaten(normaal moet ik echt super vaak naar de wc als ik zenuwachtig ben)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:10

Eendenbek doet bij mij ook pijn hoor.. Dat koude ding vond ik ook echt niet fijn :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 11:55

Een beetje goede arts zorgt dan ook dat de eendebek niet koud is...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:55

Oke.. Daar kan ik niet over oordelen. Mijn HA bevalt me verder prima

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:05

sharoontje schreef:
Wat zijn de voor en nadelen van een prikpil?

Weet niet of iemand hier al op gereageerd had maar het grootste nadeel vond ik dat je niet meer ongesteld werd. Je zou denken dat is super! Maar het maakte mij wel bang want er is altijd een hele kleine kans dat je toch zwanger werd. Maarja, als je zwanger bent kun je ook nog een menstruatie krijgen dus dat zegt ook niet zoveel. Wilde de menstruatie echt niet meer terug dus heb voor de op 2 na veiligste methode gekozen, het hormoonspiraaltje. Paar druppeltjes bloed de eerste 2 dagen maar sindsdien nergens meer last van.

Veiligste is natuurlijk onthouding en daarna sterilisatie. Eerste is geen optie en bij het 2e kan je natuurlijk definitief geen kinderen meer krijgen, en ik ben nog niet zeker.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:11

corinepgek schreef:
Veiligste is natuurlijk onthouding en daarna sterilisatie. Eerste is geen optie en bij het 2e kan je natuurlijk definitief geen kinderen meer krijgen, en ik ben nog niet zeker.

Sowieso wordt dat nauwelijks gedaan onder je 35e jaar zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:01

Sterilisatie wordt inderdaad niet of nauwelijks gedaan als je nog 'jong' bent.

Maar eventuele zwangerschap is toch ook moeilijk in de gaten te houden met een hormonenspiraaltje? Daar bestaat ook de kans bij dat je niet meer ongesteld wordt. Voor de mensen hier die zo'n spiraaltje hebben, zijn jullie daar soms niet bezorgd over?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:02

Ik was 3 maanden continu ongesteld. Niet iedereen wordt helemaal niet meer ongesteld.. Het kan zijn dat je nog af en toe vloeit..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:08

Ik word niet meer ongesteld, en nee, ik maak me daar totaal niet druk over.

Het vloeien bij de pil betekent namelijk ook niet dat je dan niet zwanger kunt zijn. Ook dat is namelijk geen échte ongesteldheid. Al snap ik dat het voor veel mensen gevoelsmatig anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:12

Dat weet ik Wendy, ik slikte de pil ook altijd gewoon door. Maar daar ben ik al jaren vanaf (kon er niet goed tegen) en ben dus inmiddels helemaal gewend aan mijn eigen cyclus en elke maand de zekerheid dat ik niet zwanger ben. ;) Dat is echt mijn grootste angst, zeker als ik er heel laat achter zou komen. Ik weet dat de kans te verwaarlozen is, maar ik moet er even aan wennen denk ik, ik heb pas sinds een week een spiraaltje.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:14

Ik had dat ook hoor.. Stel dat mijn spiraaltje er niet goed in zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:16

Inderdaad. Ik moet er gewoon even aan wennen, de eerste dagen durfde ik niet eens te voelen uit angst dat ik iets zou verschuiven. :+ Inmiddels wel gedaan en de touwtjes zitten er in elk geval, dus dat geeft al enige zekerheid. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:19

En ik voel dus niet eens touwtjes. Lang leve de controle door de HA ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:24

Ik voel ze heel goed, ze zijn ook vrij lang geloof ik... Ik heb er geen last van maar als mijn vriend ze wel voelt (dat moeten we nog testen) vraag ik bij de HA wel of ze korter kunnen. Over 5 weken sowieso controle.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:34

Ik heb mijn spiraaltje nu dik een jaar en ik heb eigenlijk nooit de twijfel gehad dat ik misschien zwanger kan worden. Hij zit er goed in, dus dan ga ik er vanuit dat het goed is. Ben af en toe nog een beetje ongesteld en ik ben er erg tevreden over.

Moet zeggen dat ik midden twintig ben, een baan en een vriend heb dus dat een zwangerschap voor mij ook minder problematisch zou zijn dan bij een jonger iemand. Maar goed bij de pil heb je ook geen 100% zekerheid en zoals hier al gezegd, de ongesteldheid daarbij zegt ook niks over het wel of niet zwanger zijn.
Ik kan het spiraaltje aan iedereen aanraden!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:38

Bij mij is ie na het zetten meteen gecontroleerd dmv inwendige echo. Dat kon me op dat moment echt niets schelen ;)

Ik voel alleen geen touwtjes dus zit er toch over te denken nog eens naar de HA te gaan om te vragen voor nieuwe echo.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:42

Yessy schreef:
Bij mij is ie na het zetten meteen gecontroleerd dmv inwendige echo. Dat kon me op dat moment echt niets schelen ;)

Ik voel alleen geen touwtjes dus zit er toch over te denken nog eens naar de HA te gaan om te vragen voor nieuwe echo.

Ik heb ook nog nooit de touwtjes gevoeld. En ik hoor mijn vriend er ook nooit over