Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:48

En hoe zat dat ook alweer? :)* Onderwijs is een aparte kerntaak van de universitair medische centra. Probleem opgelost! :)
Ter jouwer info: Patiëntenzorg, Onderzoek & Onderwijs zijn de drie kerntaken...

Dus, mag je nog altijd even je suggestieve opmerking over mijn banden met farmaceuten terugnemen... :)

Anoniem

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:55

Nee hoor, er is nog veel meer te vinden op internet, heb ik alleen even geen tijd voor nu.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:14

Oei, wat een zwakke smoes voor "Geen Bewijs". Leugens coveren onder "geen tijd" is wel een heel stug zwaktebod hoor, ik hoop dat je dat zelf ook doorhebt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:17

Neem me niet kwalijk, ik heb kinderen die ook graag aandacht willen. Als jij denkt dat je objectief onderwijs krijgt ben je wel heel erg naïef. En dat zegt mij dan wel weer genoeg :D

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:19

Nah, ik durf best te stellen dat Ik geen banden met farmaceuten heb (en stug genoeg ben ik hier de expert op 't gebied van Mijn leven ;) ). Los daarvan betaald er geen farmaceut mee aan medisch onderwijs. Heb je wel enig idee om watvoor bedragen het gaat?

Ik blijf "Geen Tijd" een zwaktebod vinden als je iemand wel even al liegend iets toedicht :) En wel tijd om te posten - steek die tijd dan even in bewijs, ik ben namelijk bijzonder benieuwd :)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:00

Kinderen zijn een makkelijk excuus ;) :=

Ach weet je, iedereen blijft hier rond de pot draaien.

Er is onderzoek gedaan, wie weet te weinig.
Het kan ook gewoon zijn dat er geen reacties zullen optreden en er lange immunisatie komt voor type 16 en 18.

Niemand zegt dat het 100% beschermt dus stop met die onzin dat het wel beweerd wordt :)

Met nutteloze discussies en zoeken naar meer bewijs kom je toch nergens.
Er zijn mensen voor en er zijn mensen tegen.

Je kan mensen adviseren om al dan niet voor het vaccin te gaan.
Maar iemand kleineren die het vaccin wél gehaald heeft vind ik compleet belachelijk. Zeker als dan mensen zeggen: " jij wil kanker binnen tien jaar zeker? "
Hoe kleingeestig ben je dan bezig... := Er zijn echt grenzen hoor...

Ach ja... nu zo'n zaken in de gezondheidszorg kom je hier in België alle geluk niet tegen ;)
Bij ons komt enkel een brief met de mogelijkheid om, en de informatie rond de terugbetaling van het vaccin. Leve de vrijheid :+

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:55

ElinevsElsja schreef:
niet erfelijk? ik dacht van wel. mijn tante had baarmoederhalskanker en nou die dochter (mijn nicht dus) ook...?

Baarmoederhals kanker is niet erfelijk ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:56

Het is je eigen lichaam, beslis maar wat je er mee wilt doen. Het ligt volledig in je eigen handen en niet die van anderen. Dus beslis wat je ZELF het fijnst vind en bepaal het zelf.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:57

Goh,
maar je kan wel beter verder kijken dan je neus lang is hé
Dingen opzoeken enzo..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:59

Mytens schreef:
Charaz schreef:
Wat een onzin! Als je sexueel actief bent geweest maar het HPV virus niet hebt werkt de enting gewoon.

Dus jij weet het beter dan de dokter en de dokterassistente???
Ik heb dit net zelf vernomen van 2 verschillende dokterspraktijken.
Waar heb jij deze informatie vandaan, graag een contactpersoon? Graag een reactie want dan wil ik die persoon (die bevoegd deze uitspraak te doen en voor mij dan een enting kan regelen) ook weleens spreken.
Ik heb het virus (voorstadium van baarmoederhalskanker gehad) dus gehad en ben daarvoor behandeld. En nu ben ik hpv vrij dus ik ben benieuwd waarom ik, volgens jou, leugens te horen krijg van dokters.

Toevallig doe ik de opleiding voor doktersassistente en is dit een veel besproken onderwerp bij mij op school, loop ook stage in een dokterspraktijk. Mocht je oprecht interesse hebben in contact met deze personen kan ik wel wat emailadressen voor je opzoeken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:05

Nog even opgezocht voor Mytens

bron: www.sbbw.nl

Citaat:
Ook vrouwen boven de 25 jaar kunnen nog steeds een infectie oplopen met HPV. Het humaan papillomavirus is zeer besmettelijk en komt veel voor. Hierdoor lopen de meeste vrouwen (ongeveer 80%) het virus ooit in hun leven wel eens op.

Het heeft de voorkeur te vaccineren vóór het eerste seksuele contact om vanaf het eerste contact beschermd te zijn tegen HPV. Maar ook bij vrouwen die al seksueel actief zijn, kan vaccinatie nut hebben. Zelfs als een vrouw al besmet is met één type HPV (bijvoorbeeld type 16), beschermt vaccinatie nog tegen het andere type HPV (bijvoorbeeld type 18 of 6 of 11, afhankelijk van welk vaccin wordt gebruikt). Voor beide vaccins wordt momenteel onderzoek gedaan naar de werkzaamheid bij vrouwen ouder dan 25

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:08

Maar het is (zoals ik de onderste regel lees) dus nog in onderzoek voor vrouwen ouder dan 25 jaar?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:18

xMarloes schreef:
ElinevsElsja schreef:
niet erfelijk? ik dacht van wel. mijn tante had baarmoederhalskanker en nou die dochter (mijn nicht dus) ook...?

Weet men niet. Misschien niet in de 1e lijn maar er is wel een onderzoek gaande naar een verband tussen hpv en een bepaald eiwit of gebrek daaraan (erfelijk bepaald)

Whiterose:

http://books.google.nl/books?id=xfzYZ7g ... &ct=result

http://www.sp.nl/zorg/nieuwsberichten/3 ... strie.html

Ik heb geen zin om onwijs te zoeken want ik ben het welles-nietes spelletje al een tijdje zat, maar hier heb je wat te lezen :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:25

Mytens schreef:
Maar het is (zoals ik de onderste regel lees) dus nog in onderzoek voor vrouwen ouder dan 25 jaar?

Ze zijn aan het onderzoeken of het nut heeft om vrouwen van boven de 25 te vaccineren of dat er dan geen werkzaamheid is.
In principe is het ergens wel logisch dat als je het HPV virus 100% zeker niet hebt, het vaccin (in de onderzochte leeftijdscategorie werkt), met vaccineren breng je een zeer verdunde vorm van het virus in je lichaam aan waardoor je lichaam anti-stoffen heeft.
In eerste instantie maakt het dus niet uit of je seksueel contact hebt gehad, maar wel of je al HPV hebt of niet. Wat ik gehoord heb kan je hier niet op testen. HPV bestaat uit heel veel verschillende soorten die in sommige varianten ook door je lichaam zelf bestreden kunnen worden, maar bepaalde types zijn ook de veroorzakers van baarmoederhalskanker.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:03

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 00:42

xMarloes schreef:

Goh,
maar je kan wel beter verder kijken dan je neus lang is hé
Dingen opzoeken enzo..

Net zoals je kan opzoeken dat er een genetische voorbeschiktheid bestaat, er genetisch meer kans bestaat bij sommige mensen. En aangezien genetica en DNA hand in hand gaan, je dit van je ouders krijgt is er wel degelijk een erfelijke factor in baarmoederhals kanker.

Maar goed, voer je eigen raad ook eens uit en je komt er misschien wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:48

Baarmoederhalskanker is NIET erfelijk.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:08

& weetje wat ik ook al niet snap :S

We zitten in een ''crisis''
Gaan ze miljoenen aan zo'n prik uitgeven -.- O.O
& daar weten ze nog amper over wat het met je in de toekomst doet ( dus op langer termijn )
& dan doen ze zo;;Huplaa miljoenen uitgeven voor deze prik..
Ik snap er echt geen &@$*&$ meer van hoor..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:13

Edit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:32

Ik heb hem net gehaald.... Waarom? Omdat ik de site van de prik doorgelezen hebt waar alle fabels over de inenting uitgelegd worden. Ja, het kan bijwerkingen hebben. Maar van een paracetamol kun je ook dood neervallen als je er niet tegen kan. Ik vertrouw het voldoende, dus ik heb de prik gehaald. Heb nu wel spierpijn iniedergeval :)) En dat het maar 2 jaar getest is klopt ook niet, want 5 jaar geleden kon je de prik ook al halen. En denk ook niet dat ze alle meisjes dood willen hebben ;) .

EDIT: Mijn huisarts heeft overigens ook gezegd dat hij het aanraad om de prik te halen. De vervangster van mijn huisarts ook.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:34

Gisteren is de bekende realitytv-ster Jade Goody (Big Brother, UK versie) overleden aan terminale baarmoederhalskanker. Ze is is 27 jaar geworden, twee kinderen en pas getrouwd.
Citaat:
De Engelse Jade Goody heeft haar strijd tegen kanker verloren. De oud-Big Brother deelneemster overleed vanacht op 27-jarige leeftijd na een strijd van zes maanden tegen de ziekte.

Ze overleed vannacht vredig in haar slaap, rond 4 uur engelse tijd, op de engelse viering van moederdag. Haar moeder en man Jack Tweedy waren er bij toen ze haar laatste adem uitblies. Voor de kinderen van Jade, Bobby (5) en Freddie (4) zal moederdag nooit meer een dag vol fijne herinneringen zijn. De begrafenis van de inmiddels geliefde Jade zal binnen 10 dagen plaatsvinden. Zoals zij alles regisseerde, heeft Goody ook voor de begrafenis een heel draaiboek klaarliggen, waardoor het waarschijnlijk een bijzondere dag zal worden. Volgens bekenden zal het een klein feestje worden, zoals Jade wilde…

Ik denk; plaats het maar even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:39

Dat bedoel ik...

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:42

ik ben best opgelucht voor haar dat het tenminste in haar slaap is gebeurd :(:)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:49

Dat over dikke pijnlijke arm is maar net hoe je er zelf mee omgaat hoor.

ik heb m gehaalt. wel even beetje last van gehad maar gaan paardrijden (even doorzetten) en geen last meer van gehad! enne.. weet je nog hoe je je op je 9e voelde nadat je die 2 prikken had gehad? de 1e was vrijwel niet te bewegen en de ander deed ontzettend veel pijn. En niemand die die NIET haalt hoor :)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:54

smurffie schreef:
Dat over dikke pijnlijke arm is maar net hoe je er zelf mee omgaat hoor.

ik heb m gehaalt. wel even beetje last van gehad maar gaan paardrijden (even doorzetten) en geen last meer van gehad! enne.. weet je nog hoe je je op je 9e voelde nadat je die 2 prikken had gehad? de 1e was vrijwel niet te bewegen en de ander deed ontzettend veel pijn. En niemand die die NIET haalt hoor :)

De resultaten die jij van de 2 prikken op je 9e had, ik had nergens last van hoor, niet anders dan een normale prik (beetje stijve arm).