Klopt, beter langzaam en goed vasthouden dan als een dolle jezelf 100x dubbelklappen. Ik moet heel voorzichtig opbouwen, ik heb ooit mijn buikspieren met basketbal zwaar gescheurd dus ben zaterdag begonnen met 5 van 10 seconden, gisteren 6 en vandaag 7. Zo ga ik opbouwen naar 2x 25.
Buikspieren gescheurd? Dat klinkt euhm.. nogal pijnlijk.
daniella74
Geplaatst: 02-03-09 22:35
Was heel stom ook. Ik gooide de bal in het netje en voelde hele scherpe pijnscheut. Kon gewoon verder spelen ookal deed het heel zeer en ben daarna naar huis gefietst. Zit s'avonds huiswerk te maken, wil opstaan om iets te pakken en kon niet meer lopen. Ben de volgende dag voorovergebogen naar de HA gestrompelt en kon paar dagen helemaal niets. Het voelt als hele zware menstruatiepijn, heel raar gevoel. Reuze gezond sport
Glenda
Geplaatst: 02-03-09 22:40
Hoi Ik wil ook weer een paar kilootjes kwijt,als ik namelijk op de goede weg zit laat ik het op de een of andere manier weer versloffen een ander afval topic hier op bokt wijkt teveel van het onderwerp af,dus ik hoop door het volgen van dit topic weer de goede spirit te krijgen Dus...iemand tips om het niet te laten versloffen? als ik nl 1 x zondig is het hek gelijk weer van de dam!
en even terug lezen, want er staan aantal handige tips
Glenda
Geplaatst: 02-03-09 22:46
en dat is idd het probleem en als ik dan een dagje heb gezondigd vindt ik het moeilijk om het lijnen weer op te pakken. terwijl,als ik de goede spirit te pakken heb,zo een paar kilo kwijt ben
Ik had het ook niet over zondigen Nee bijvoorbeeld je hebt de hele week keurig netjes op je voeding en beweging gelet..... zaterdag fff languit op de bank en je hebt zin in iets lekkers.... neem dan een schaaltje chippies of iets dergelijks zelfs veel van die producten zijn ook nog in slanke variant verkrijgbaar..... daarna weer de riem aantrekken
Glenda
Geplaatst: 02-03-09 22:55
Daar heb je gelijk in!Maar dan heb ik weer het gevoel dat ik de hele dag voor niks op mn eten heb gelet wat een zeur he!
Mizoan
Geplaatst: 02-03-09 22:58
miep1979 schreef:
Nee bijvoorbeeld je hebt de hele week keurig netjes op je voeding en beweging gelet..... z
miep, stond er ook een tip in je scheurkalender om je huid weer op te peppen? of hoe lang het duurt?
Glenda
Geplaatst: 02-03-09 23:45
miep1979 schreef:
miep1979 schreef:
Nee bijvoorbeeld je hebt de hele week keurig netjes op je voeding en beweging gelet..... z
jij maakt er direct een dag van
Haha,ik bedoel bij wijze van spreken natuurlijk
Sterre
Geplaatst: 03-03-09 00:13
Ik heb jullie topic net pas ontdekt en helaas pindakaas: ik hoor ook tot jullie clubje van jojo-ers . Ik heb tot pag. 10 gelezen, dus misschien heeft er iemand anders in de overige 56 pag. ook al wat over "mijn" afvalmethode gezegd . Ik ben al heel wat kilo´s in mijn leven afgevallen en toch is mijn gewicht ook nog te hoog . Zo´n twee jaar geleden ben ik met de Weight Watchers begonnen en daarmee ben ik vlot en redelijk makkelijk 16 kg afgevallen. Ik heb gemerkt dat het voor mij een goede stok achter de deur is, om 1 x p.w. naar een WW treffen te gaan. Toen ik eenmaal op gewicht was, heb ik de fout gemaakt om niet meer regelmatig te gaan. Binnen een mum van de tijd slopen de verkeerde eetgewoontes er weer in en zaten er weer zo´n 9 kg aan . Sinds 14 dagn ga ik weer naar de WW en de eerste 1,5 kg zijn er inmiddels weer af, ondanks dat ik in de carnavalstijd best een paar keer "gezondigd" heb (glaasje sekt extra gedronken, een lekkere Berliner bol gegeten enz.). De WW werkt met punten ("points"); ieder levensmiddel heeft een bepaald aantal points, een heel aantal groentes en fruit uitgezonderd. Van deze groentes en fruit soorten, moet/mag je 5 porties p.d. eten, zonder dat je daar points voor hoeft te berekenen. Je kan je rijst, aardappels en pasta afwegen, dan heeft een portie 3 points. Je mag echter ook een grote portie nemen ("all you can eat") voor 4 points. Dat betekend dat je iig nooit honger hoeft te hebben . In de regel zal je zien dat je van deze levensmiddelen echt geen gigantische bergen eet hoor . Het aantal points wat je per dag mag hebben, hangt van een aantal factoren af (m/v , lengte, gewicht en je dagelijkse aktiviteiten), extra points kan je met sporten verdienen. Pfff... ik lijk hier wel een WW-reclame , wat niet zo is hoor; er zijn meer wegen die naar Rome leiden en de WW is er eentje van . Het is voor mij een fijne methode waarmee ik flexibel kan zijn wbt het eten en waarmee ik toch lekker gewicht verlies, maar dit is dus mijn persoonlijke mening. Wat natuurlijk niet weg neemt dat ik ook af-en-toe een steuntje in de rug kan gebruiken , vandaar dat ik graag met jullie mee klets als dat okay is?! Wat ik trouwens doe als ik uit eten ga: ik neem een biefstuk en dan vraag ik gewoon of ze die in een heel klein beetje olijfolie kunnen bakken. Daarnaast bestel ik een grote salade zonder dressing!! Ik maak gewoon thuis een dressing (van olijfolie, azijn, peper, zout en kruiden) en die doe ik er overheen. Ze staan je wel eens raar aan te kijken als je daarom vraagt, maar als je uitlegt dat je op de pondjes let, heeft in de regel iedereen daar begrip voor .
Allereerst welkom alle nieuwelingen En als 2e sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen
Volgens mij bevind ik me momenteel in een dipje... Ik ben inmiddels 7 kg afgevallen en loop een beetje vast.. Verder heb ik een "luie maag" wat in mijn geval betekend dat mijn eten er 18 keer zo lang over doet om van mijn maag in mijn darmen te komen als bij een "normaal" mens. Hier heb ik medicijnen voor, en dit gaat redelijk goed, maar zodra ik enigszins stress heb word de pijn weer erger. En helaas.. eten helpt enigszins tegen deze pijn als ik iets eet word mijn maag door het kauwen en slikken een klein beetje in werking gezet, en dan doet het dus even minder pijn.. helaas is dit meestal van korte duur Nu heb ik de afgelopen 2 weken aardig wat stress op mijn dakje gehad omdat ik ben gestopt met mijn stage wegens daar niet op mijn plek zijn en ben ik op zoek naar een nieuwe stage. Daarbij zijn mijn ouders natuurlijk ook niet blij met dit stage-verhaal, en die kunnen voor mij soms ook een lichte stressfactor zijn Ik heb vandaag een gesprek op een bedrijf waar ik mogelijk stage kan gaan lopen, en ik hoop dat dit doorgaat, want dan heb ik weer zekerheid, en kan ik weer even ontstressen
Verder ga ik wederom mijn best doen om zo gezond mogelijk te eten etc etc.. Hebben jullie ook tips voor als je halverwege je aantal kilo's dat je wilt afvallen vastloopt?
Met veel ups en downs toch al bijna 5 kg kwijt dit jaar.....Kan niet zeggen dat het snel gaat maar dat geeft niet, toch??? Nog iets meer als 7 te gaan!
Sterre
Geplaatst: 03-03-09 12:42
SuperLiesje schreef:
Hebben jullie ook tips voor als je halverwege je aantal kilo's dat je wilt afvallen vastloopt?
Vooral doorgaan met je programma en je niet laten ontmoedigen! Helaas hebben de meeste mensen de ervaring dat je op een gegeven moment een stilstand qua gewichtsafname hebt en dat is heel frustrerend (dit gebeurd vaak bij een gewicht wat je lang gehad hebt ! Als je dus bijv. heel lang op een gewicht van 73 kg bent geweest, merk je vaak dat je zo rond de 73 kg een tijd blijft "hangen"). De kunst is dan om niet op te geven . Sterkte ermee !
ik zie net per toeval dit topic! en ik ben inderdaad ook een beetje een jojoer haha een aantal jaar geleden een hoop afgevallen.. ging een hele tijd goed.. maar toen uiteindelijk toch ook weer bijna alles weer aangekomen! woog uiteindelijk weer 72 kilo! veel te veel dus voor mijn lengte.. ben afgelopen vrijdag weer begonnen met lijnen (ik doe aan het South beach dieet) en hoop er weer iets vanaf te krijgen! is er van jullie ook iemand bekend met dit dieet? ik vind het zelf goed te doen! heb ook niet alles gelezen hoor.. vind 66 bladzijdes ietwat veel
@SuperLiesje: helpt kauwgom kauwen dan niet, voor jouw maag? Omdat je zegt dat de kauw- en slikbewegingen je maag stimuleren?
SheMellon
Geplaatst: 03-03-09 15:33
Goeie tips lees ik weer allemaal! Ik ben ook weer een kilo kwijt, dat maakt 4 kilo - Hoeveel zijn jullie intotaal kwijt geraakt sinds dit topic? Mede door jullie ben ik ook weer begonnen hoor
Ik wil mij ook graag aanmelden! Heb vanaf het begin trouw meegelezen maar denk dat het makkelijker gaar als ik gewoon gezellig meepost!
2 jaar geleden ben ik 12 kg afgevallen door Sonja Bakker daarna ben ik gaan samenwonen en inderdaad de kg. kwamen we weer veel te makkelijk aan, helaas.
Nu wilde ik weer gaan beginnen met Sonja maar dat is toch niet helemaal mijn ding dus op mijn eigen manier proberen. Ik probeer naast de 3 gewone maaltijden ook 2/3 tussendoortjes te nemen. Ik fiets veel, loop 3/4 keer per week hard dus wat is mijn probleem? Nou ten eerste kan ik soms gewoon niet stoppen met eten, vooral avondeten. Mijn porties zijn dus echt veel te groot. Daarnaast ben ik student en drink ik dus regelmatig een glaasje wijn. En helaas is die wijn niet eens het ergste maar de volgende dag heb ik altijd zo'n zin in lekkere trek pfff....
Anyway hoop samen met jullie aan goede tips en vooral meer doorzettingsvermogen te krijgen!
Mizoan
Geplaatst: 03-03-09 20:04
Welkom allemaal
lijntje87 schreef:
miep, stond er ook een tip in je scheurkalender om je huid weer op te peppen? of hoe lang het duurt?
hier gaat het goed! Ben nu in drie en een halve week 5 kilo kwijt, terwijl ik keurig tussen de 1500 en 1800 calorieen zit. Heb toch af en toe wat lekkers in de vorm van wat chips of een koekje kunnen pakken.
Ik ben wel blij en hoop dat ik deze motivatie blijf houden, want ten slotte moet ik er nog 35!