me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:13

_Miistral_ schreef:
Wat is me/cvs precies.. (ben blond enzo..) want ik zag de woorden 'moeheid,pfijfer' langskomen..
en ik ben net een beetje af van pfijfer.. (nog een beetje aan het helen.. gaat all weer halve week naar school)

maar bij mij was het zo met pfijfer, mn cijvers werden beter, maar ik lag om half 7 na het eten te slapen op de tafel (ja letterlijk) .. dus als je een beetje moe bent kan iedereen hebben (stress, *te veel uitgaan en drinken, veel bewegen de heledag) dan ben je altijd een beetje moe.. maar pfijfer is egt iets heel anders.

gr,

Hier staat onder andere wat ME/CVS is; http://www.mecvs.net/PagEd-index-page_id-8.html
Dat Pfeiffer genoemd werd komt denk ik doordat CVS kan ontstaan als je Pfeiffer hebt gehad. (Dus dan blijf je altijd moe, ook al is de Pfeiffer 'genezen'.

Verder snap ik het doel van je verhaal niet helemaal.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 15:44

Ik hou de oefeningen nog wel redelijk vol. Alleen het wandelen/fietsen enzo totaal niet. Heb vanmorgen extra oefeningen voor m'n armspieren ingelast. Wisten jullie dat kleine flesjes water nog best zwaar kunnen zijn? :+ Ik heb echt weinig kracht in m'n armen.

@Paula: Ik heb huishoudelijk werk gedaan, dat was al te zwaar voor mij. Mijn doel was ook om een opleiding te gaan doen voor hetzelfde werk als dat jij wilt gaan doen, maar dat werd mij afgeraden door mijn toenmalige baas. Je moet mensen optillen enzo en dat zou wel erg zwaar zijn. Zelfs gezonde mensen die ik ken zeggen nog dat zij het zwaar vinden.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:16

Ik ben al een heel tijd niet geweest, bezig geweest met andere dingen en helaas met erg niet lekker zijn, hoe gaat het hier verder met iedereen?

@paula ik heb een paar maanden terug mijn rijbewijs gehaald, gewoon examen en weinig lessen. Voor mij bleek 10 uur 's ochtends de ideale tijd om te lessen, en ik heb 2 keer voor langer dan een uur les gehad en dat werkte echt niet :/ Kwam er wel achter dan een blikje red bull me nog wel es over dat dode-suffe punt heen helpt, dus toen heb ik me op die manier maar door me examen gesleept

@hwk: alweer een beetje opgeknapt?

@cinnepin: welkom ;) Fijn dat je nog het werk kan doen dat je leuk vind en lekker met je paarden bezig kan zijn af en toe!

@miss-kippie: vervelend dat je zoveel naar het ziekenhuis moet en nog steeds niet echt weet wat er gaat gebeuren, hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt :)

@de rest, ik lees morgen weer verder, dus sorry als ik van alles en nog wat gemist heb!

Helderder

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:30

@Marilla; Op stage heb ik natuurlijk wel mensen uit bed gehaald enzovoort, en dan hele dag. (alhoewel ik 4 van de 8 uur niets te doen had). Maarja, dat was ook 3 dagen stage en dan 4 dagen uitpuffen. :+
@Tes; Dat is balen dat je erg niet lekker bent. Erg moe?

Op welk tijdstip van de dag zijn jullie het beste in jullie doen, en op welk tijdstip het slechtste? Ikzelf ben 's avonds om een uur of 6/half 7 het best, en 's morgens als ik wakker word absoluut het slechtste.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:47

's Ochtends ben ik absoluut op mijn best. 's Middags juist minder en 's avonds ben ik vaak helemaal niets meer.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:49

Bij mij is het dus echt precies andersom. Nouja, tegen half 8 is de pit er ook wel weer af maargoed. :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:50

Ow nee die tijd die jij noemt ben ik echt even aan het wegzakken.. meestal rond een uur of 11 het beste, dan kak ik in en rond half 8 savonds heb ik weer wat fut voor een uurtje.. :P

Dus 's ochtends en 'savonds!

Bij mijn vriend op het werk (ander filiaal dat wel) is plots iemand weg gegaan en ze zitten voor de zomer enorm in de knoop met hun uren.. het gaat om een telefoonwinkel en ik heb hier niet heel veel verstand van maar door mn vriend hoor ik natuurlijk wel weer veel... het lijkt me wél leuk om het te leren! Stel dat ik aangeef dat ik voor 2 dagen in de week wel wil helpen.. zou dat haalbaar zijn? := Het is dan wel 2 volle dagen staan.. maar ik heb ook weer de andere dagen rust :=

Ik weet het niet goed, wil graag werken en een baan alleen de ochtenden kan ik echt niet krijgen (ben al bij verschillende uitzendbureau's geweest maar die zeggen allemaal kansloos dat gaat je niet lukken) dus misschien dat dit wel een mooi opzetje is! Maar ik wil mezelf ook niet kapot maken.. Nu lukt het om een schoolweek door te komen met ongeveer 3/4 uur per dag..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 15:57

Pff, lastig MP! Ik weet niet goed of het haalbaar zou zijn. Voor mij zal het niet haalbaar zijn, maar ieder mens is anders..

Ik zit ook met een probleempje.. Wij gaan zondag met de familie van mijn vriend (zijn vader+nieuwe vrouw, zusjes+vriend en hij en ik) een dagje weg. Had er wel zin in, maar nu hoor ik dus wat wij gaan doen.. een stuk kanoën, vervolgens terug fietsen en uit eten.. Totaal niet haalbaar dus voor mij! Maar mijn vriend vind het vreselijk dat ik nooit mee kan dagjes weg.. Dus weet niet goed wat ik nu moet doen. Fietsen is gewoon voor mij niet haalbaar, kan nog geen km fietsen zonder neer te vallen en vooral nu ik weer allemaal zo moe ben, niet.

*edit* Heb het even snel nagekeken op internet, het is 15 km kanoën, waar je tussen de 3 en 3,5 uur over doet en dan 15 km terug fietsen..
Ik kan wel janken.. Dat gaat me niet lukken, dat is niet negatief denken, dat is gewoon een feit. 4,5 uur bewegen..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:06

Kan het me goed voorstellen Marilla.. dat is inderdaad geen negatief denken, dat is realistisch denken.. Fietsen en kanoen is allebei erg zwaar, zou mij ook echt niet lukken.. volgensmij is het al zwaar als je gewoon gezond bent!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:02

Hey Marilla, hebben ze geen tweepersoonskano?
Dat je met dat gedeelte wel mee kunt doen?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:29

gister naar amsterdam geweest nou uitslagen van me hart zijn binnen.ik heb daar medicijnen voor gekregen als dat niet helpt krijg ik een pacemaker.en er is een ruise in me longen gevonden.dus hopen dat me medicijen aan gaan slaan zo dat me hart weer normaal blijft kloppen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:12

Dat is wel een heel goed idee Hannanas!!

Duimen jullie trouwens morgen mee met m'n gesprek met de arbeidsdeskundige? :o

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 07:55

Ik duim voor je marilla!

Ik ben helemaal hyperactief (voor zolang het nog duurt :P) Want ik heb echt een superkans aangeboden gekregen! Ik had het gisteren toch over dat werken? Ik ging uit van 2 of 3 keer per week een hele dag, en daarom twijfelde ik enorm want stiekem weet ik dat dat te veel is! Maarja, mn hoofd wil ook wat dus ik gooide het niet meteen aan de kant!
MAAR.. ventje werkt natuurlijk ook bij het zelfde bedrijf (wel ander filiaal) en die had gesproken met de filiaalmanager van het filiaal hier in steenwijk.. en ze zoeken geen hele dagen! Ze zoeken iemand voor 3 dagen van 12 tot 5! Nou helemaal idiaal voor mij natuurlijk :D Ik zal die andere twee dagen echt helemaal rust moeten nemen anders lukt het niet, maar ik kan nu ook 4 uur per dag naar school zonder heel erg achteruit te gaan dus dan moet 5 uur werken ook lukken :D Ik ben helemaal blij.. misschien valt het me wel enorm tegen, maar het is alleen voor de zomer dus verder geen druk van een opleiding ofzo! Jap ik heb een nieuw doel en ga ervoor :D

*nu nog aangenomen worden.. maar als de regiomanager het oke vindt (omdat mijn vriend er natuurlijk ook werkt en dat is in principe niet gewenst) is de kans best groot :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 07:58

Dat is wel ideaal MP!! Hopen dat je aangenomen word en het gaat lukken!

Ik ga over paar minuten weg, ben echt zenuwachtig, ben er gewoon beroerd van. Maar volgens mij heb ik een hele aardige man, want hij vroeg aan mijn moeder aan de telefoon 'Komt u alleen of is het een optie dat uw dochter mee kan? Of word dat te zwaar voor haar?' Dusja, dat is opzich al wel goed..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:00

Kijk dat klinkt goed! Dan ziet hij dus wel de ernst in! Heel veel succes :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:12

Echt héél veel succes Marilla! Ik duim voor je!
@MP; Oh dat zou echt ideaal zijn zeg! Hopelijk wordt je aangenomen!
@Miss_kippie; zo dat klinkt niet goed zeg. Sterkte, hopelijk slaan de medicijnen aan.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:14

Rond 12 uur belt mijn vriend altijd van zn werk, dan zal hij wel meer weten! Vind het gewoon spannend joh :P Heerlijk, dan verdein ik weer zo'n 300 euro per maand! Zie je.. soms komt er nog wel eens wat leuks op je pad :D Ik zat echt in een dipje (ik kan niets, kan niet eens normaal werken en zal de hele zomer dus maar thuis op mn gat zitten omdat werken toch niet kan en dan nu dit :D)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:16

@Marilla - wat balen van zondag zeg!! Dit is ook niet echt iets waar je de helft mee zou kunnen doen denk ik? (Klein stukje kanoën, dan zelf terug naar de auto en een poosje slapen tot de rest op de fiets terug komt - maar 6 uur wachten daar is ook waardeloos).
En alleen mee met het eten...maar dan moet je daar nog zien te komen.

Heel veel succes zo(nu) bij de arbeidsdeskundige! Klinkt inderdaad alsof je goddank iemand hebt die er ervaring/verstand van heeft. Goed!

@MissPromiss - Gefeli met je bijna-baan!! :) Super dat de uren/dagdelen zo goed zijn!

@ MissKippie - wat een rotnieuws! Ik hoop dat de medicijnen aanslaan, en anders de pacemaker ; als je maar van een groot deel van je klachten af komt!! Zal duimen!

Ik leef geloof ik weer een beetje. Gister redelijk goede dag en zo te voelen niet meteen weer veel te veel gedaan (wel laat wakker, dus misschien een beetje ;)), dus vandaag weer lekker aan het werk!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:10

@MP: Weet je al iets??

Ik stap nu ook net weer binnen. Waren nog even de stad in geweest, omdat ik nooit in een grotere stad kon, maar ik weet ook gelijk weer waarom nooit, want had niet eens de energie om iets te passen.
Maargoed, ik ben volledig afgekeurd. Aan de ene kant wel beter voor me, aan de andere kant was het toch even schrikken en is het toch best moeilijk. Nu is het zo definitief he.. Maar toch ook wel weer een opluchting.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:26

ik wil vanavond op me paard stappen alles effe lekker vergeten.weet zeker dat ik morgen de hele dag op bed lig maar dat heb ik er wel effe voor over.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:34

Kan me voorstellen dat het even schrikken is, je wordt toch weer met je neus op de feiten gedrukt Marilla! Maar aan de andere kant ook wel 'fijn' dat je volledig bent afgekeurd, als ik sommige horrorverhalen hoor is dat wel 'geluk' hebben

EN ja! Ik heb iets gehoord :D Ik mag vanmiddag al op gesprek!

Miss_kippie: Soms is dat inderdaad wel even goed, even alles vergeten en dat je daar dan heel veel voor moet inleveren, tsja dat is super vervelend! Maar kijk eens wat je er voor terug krijgt :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:37

Ik vind het ook fijn dat het toch weer soort 'erkenning' is. Ik kan nu zeggen 'Nee ik kan niet werken, ben afgekeurd', dan dat je weer moet gaan zeggen dat je er toe moe voor bent en mensen je dan scheef aankijken..

Spannend voor jou MP, ik ga hard voor je duimen! Het is een goede dag, ik voel het :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:40

Jaaa precies snap je gevoel wel! Want als je zegt ben er te moe voor dan zeggen ze allemaal: Luilak! schop onder je kont heb je nodig := Tenminste, die reactie krijg ik!

Ik ben helemaal hyperactief, en moet nog tot half 5 wachten :P
dus ik moet echt rustig doen want anders ga ik net dan instorten!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:46

Ik herken het, dan stroomt de adrenaline door je lijf en tegen die tijd stort je in! Probeer toch maar eventjes rustig te doen.
Ga je ze wel vertellen over je ziekte of weten ze dat al?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:41

Nee dat weten ze al :) Want mijn vriend heeft er natuurlijk ook gewerkt en ik kwam dr wel eens binnen praten enzo dus daar zijn ze van op de hoogte :) Dat is wel fijn want ik kan er nu gewoon eerlijk over doen. Eerlijk zeggen waarom die drie halve dagen in principe de max zijn. En tuurlijk een keer een extra dag zal wel lukken maar het moet geen gewoonte worden :) Dus wat dat betreft ga ik er echt heel rustig in: ze weten het gewoon al!

Heb net een dik half uur onder de douche gezeten (plastic klapstoeltje :P) om de tijd wat te verdoen, muziek keihard en maar meebleren :P Denk ja als ik een half uur onder de douche ga staan en nog naar de stad moet fietsen dan komt het ook niet goed :P Ja, dat kan wel.. maar dan moet ik er wel gewoon rekening mee houden qua andere activiteiten en dat heb ik vandaag natuurlijk niet gedaan omdat het allemal onverwachts is!

Hehe volgensmij knalt de energie uit mn berichtje :P Voor jullie allemaal wat haha!