Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Farfalla_

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:07

Hier ook geen ervaring met topamax, ook nog nooit van gehoord. Succes bij de therapie Branca!

Ik heb vanochtend toch iets raars meegemaakt. Ik was voor t werk boodschappen aan t doen, krijg ik een migraine-aura. Nog geen hoofdpijn. Maargoed, geen pilletjes mee, die lagen op t werk in mijn tas. Dus maar even doorzetten, vervolgens gaat iets later mijn linker-gezicht- helft scheef hangen, en kan ik mijn linker-en rechter been niet meer bewegen. Heel raar tintelend gevoel in mijn tong. Had het heel heet, en was een beetje draaierig (mijn coordinatie was helemaal weg). Vraagt iemand in de winkel of het wel helemaal goed gaat, blijkbaar was ik helemaal groen gaan zien. Dus ik snel afrekenen en collega bellen of die mij op wilde komen halen. Na een half uurtje trekt het weg, en het rare was: geen hoofdpijn. Maar ik vond het toch wel een griezelige ervaring, hopelijk maak ik dit niet nog eens mee! Iemand ook zo'nzelfde ervaring ooit gehad?

(Ik ben bekend met migraine met uitvalsverschijnselen, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:49

Iedereen die hoofdpijn heeft: sterkte!

Wat betreft topamax, bij mij duurde het echt wel 2 maanden voor ik effect merkte, en dan ook 2 maanden op de juiste dosering (we zijn laag begonnen). De bijwerkingen merkte ik veel sneller, maar die werden juist minder na verloop van tijd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:55

@Farfalla: wat eng zeg!! Ik heb wel eens heel erg tintelend gevoel in tong en gezicht gekregen, maar nooit dat mn gezicht zichtbaar scheef ging hangen. Maar doordat ik van dat rare gevoel schrok, werd ik idd ook dizzy en kreeg het spaans benauwd. Dus misschien was dat beroerd worden bij jou ook weer een reactie op die rare uitvalsverschijnselen? Heel vervelend in iedergeval... Raar ook dat je daarna geen hoofdpijn kreeg. Ik vind dat dan altijd wel een soort van geruststelling, oohw, ik krijg hoofdpijn, dan was het gelukkig alleen maar migraine ;)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:12

Farfalla_ schreef:
Hier ook geen ervaring met topamax, ook nog nooit van gehoord. Succes bij de therapie Branca!

Ik heb vanochtend toch iets raars meegemaakt. Ik was voor t werk boodschappen aan t doen, krijg ik een migraine-aura. Nog geen hoofdpijn. Maargoed, geen pilletjes mee, die lagen op t werk in mijn tas. Dus maar even doorzetten, vervolgens gaat iets later mijn linker-gezicht- helft scheef hangen, en kan ik mijn linker-en rechter been niet meer bewegen. Heel raar tintelend gevoel in mijn tong. Had het heel heet, en was een beetje draaierig (mijn coordinatie was helemaal weg). Vraagt iemand in de winkel of het wel helemaal goed gaat, blijkbaar was ik helemaal groen gaan zien. Dus ik snel afrekenen en collega bellen of die mij op wilde komen halen. Na een half uurtje trekt het weg, en het rare was: geen hoofdpijn. Maar ik vond het toch wel een griezelige ervaring, hopelijk maak ik dit niet nog eens mee! Iemand ook zo'nzelfde ervaring ooit gehad?

(Ik ben bekend met migraine met uitvalsverschijnselen, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt)

Ik heb het altijd op deze manier kan mijn been en arm dan ook niet meer gebruiken en mijn tong wordt dan ook heel raar doof dik
Kan dan ook niet meer praten, weet in mijn hoofd wel wat ik wil zeggen maar er komt heel wat anders uit
Bij mij trekt hij ook vaak zo weer weg soms 10 / 15 min soms iets langer
Begint vaak ook met een Aura en dan dus die uitvallen
Als dat alles over is heb ik vaak wel echt hoofdpijn met overgeven en het hele pakketje erbij
Deze verschijnselen heb ik al erbij vanaf dat ik mijn eerst aanval kreeg, toen was ik een jaar of 8
Volgens de neuroloog komt dat omdat de bloedvaten in je hoofd opeens samen trekken
Daardoor zie je dus ook die Aura's, als dat gebeurd gaat je lichaam weer in paniek een andere stof aanmaken om de bloedvaten uit te zetten met als gevolg hoofdpijn etc
Dat is ook de reden dat ik nooit de injectie toe mag dienen als ik last van een aura heb
De injectie zorgt ervoor dat de blpedvaten vernouwen en met een aura zijn ze dat al
Dus altijs wachten tot de aura voorbij is en dan de injectie zetten

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:16

Gypsylady schreef:
Ik heb het altijd op deze manier kan mijn been en arm dan ook niet meer gebruiken en mijn tong wordt dan ook heel raar doof dik
Kan dan ook niet meer praten, weet in mijn hoofd wel wat ik wil zeggen maar er komt heel wat anders uit
Als dat alles over is heb ik vaak wel echt hoofdpijn met overgeven en het hele pakketje erbij

Ik heb ook vaker uitvalsverschijnselen gehad, maar nooit een scheefhangend gezicht. Daarom schrok ik ook zo, want mijn mondhoek hing helemaal naar beneden, mijn oog zat bijna dicht, en ik kon er ook niets meer mee, het ''hing'' gewoon.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:23

Dat heb ik dan ook net iemand met een Tia
Alleen lost deze Tia gelukkig op zonder ziekenhuis opname enz enz
Maar dat komt dus doordat de bloedvaten in je hoofd zich opeens vernauwen
Kon volgens de neuroloog weinig kwaad lichaam lost dit probleem zelf op
Maar het is inderdaad vreselijk schrikken
Vind het zelf ook nog steeds dood eng als het gebeurd en ik heb het al jaren
Zoals ik zei vanaf mijn 8ste ben nu 40 en loop er nog steeds
Dus heb ze steeds weer overleefd

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:07

Oei, die uitvalsverschijnselen klinken wel heel erg eng :oo .

Mijn hoofd doet het ook nog niet vandaag. Gisteren na de 1e Imigran dacht ik dat ik hem mooi te pakken had, maar hij pakte me stevig terug vannacht. Vanmorgen maar weer 1 ingenomen, maar man wat ben ik brak. Is geen leuke opvolger van een buikgriep, kan bijna niet op m'n benen staan.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:02

Nou, mijn hoofd wil ook niet echt. Geen migraine (nog niet gelukkig, maar de dag is nog niet voorbij..., zou de eerste dag zijn in 8 dagen dat ik geen migraine heb), zit mn neus, oren ed dicht. Dus nu heb ik van die irritante pijn rondom mn oogkassen/wangen :n

Trouwens, is er iemand van jullie zwanger geweest? Een vriendin van mij heeft namelijk na haar zwangerschap geen migraine meer gehad (ongeveer 1 jaar geleden bevallen, ze had overigens niet heel vaak migraine, ongeveer 2x per maand, maartoch :Y) )

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:14

Dat klinkt eng Farfalla.
Ik ben nog nooit zwanger geweest, dus daar kan ik je niks over zeggen.

Hier gaat het gelukkig iets beter met de hoofdpijn :) (even afkloppen voordat ik zo meteen weer migraine heb)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:21

Ik heb het juist na de bevalling van de 2e gekregen, dus bij mij werkte het precies andersom.

Hier doet het hoofd het weer in elk geval *\o/* .

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:46

hier nog steeds migraine en hoofdpijn vrij...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:11

Hier gelukkig al 2 dagen hoofdpijnvrij :D

Sterkte voor diegene die niet hoofdpijnvrij zijn :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:37

Farfalla_ schreef:

Nee, niet precies zo. Wel vlekken en gezichtsuitval, duizeligheid en zo zonder dat er migraine volgt. Vind het best wel eng klinken, zonder je bang te willen maken. Zou toch even met je verhaal langs de huisarts gaan, het kan gewoon bij de migraine horen maar ook andere oorzaken hebben ... :(:)
Laatst bijgewerkt door simodi op 11-03-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:39

Gypsylady schreef:
Farfalla_ schreef:

Deze verschijnselen heb ik al erbij vanaf dat ik mijn eerst aanval kreeg, toen was ik een jaar of 8
Volgens de neuroloog komt dat omdat de bloedvaten in je hoofd opeens samen trekken
Daardoor zie je dus ook die Aura's, als dat gebeurd gaat je lichaam weer in paniek een andere stof aanmaken om de bloedvaten uit te zetten met als gevolg hoofdpijn etc
Dat is ook de reden dat ik nooit de injectie toe mag dienen als ik last van een aura heb
De injectie zorgt ervoor dat de blpedvaten vernouwen en met een aura zijn ze dat al
Dus altijs wachten tot de aura voorbij is en dan de injectie zetten

Ik wist niet dat op het moment van de aura je bloedvaten dan sterk vernauwen ... dacht dat dat juist gebeurde op moment dat je hoofdpijn voelt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:38

Pff, ik werd gister bij het wakker worden gezegend met een portie migraine. Gelijk de neusspray gegrepen, nog even op bed blijven liggen en toen moest ik er toch echt uit. Mezelf maar onder de douche gezet en na 3 kwartier trok het gelukkig weg. Had ik ook nog eens de mazzel dat ik al de hele week ziek ben, maar doordat het zo druk is op mn werk en we met te weinig mensen staan kon ik me niet ziek melden en gisteravond zat ik tot 22:15u op mn werk, omdat we een BH-pas cursus hadden voor een groepje mensen en dat was al 3x verschoven, dus wilde het niet nog een keer afzeggen. K voel me nu echt net alsof ik ben overreden door een bus, haha. Maar nog 2 daagjes werken en dan even lekker helemaal niets doen zondag en maandag, heerlijk!

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:29

Ik wist niet dat op het moment van de aura je bloedvaten dan sterk vernauwen ... dacht dat dat juist gebeurde op moment dat je hoofdpijn voelt.

Dat gebeurd dus juist als de bloedvaten uitzetten dan drukken ze overal tegen aan
De meeste medicijnen voor Migraine zorgen ervoor dat ze weer tot normale formaat krimpen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:36

Gypsylady schreef:

Dat gebeurd dus juist als de bloedvaten uitzetten dan drukken ze overal tegen aan
De meeste medicijnen voor Migraine zorgen ervoor dat ze weer tot normale formaat krimpen

Ja, da's waar, dat doet de imigran ook! ;)

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:39

nou jippie!!! Ik heb kreeg vandaag weer een migraine aanval!
Was vannochtend op mijn werk. Tegen 9 uur begon ik wel heel raar tegen alles aan te kijken totdat ik op hetgegeven moment de helft niet meer zag. (altijd zo, ik zie eerst haast niets en daarna krijg ik vreselijke koppijn!!!)
Kon nog niet eens naar huis ook, want tja, werk als enigste assistente in de praktijk, dus dan kun je niet zomaar naar huis. Geen medicijnen bij mij, dus dat was weer een heeeeele leuke dag! Valt nu wel weer wat mee, maar hopen dat het morgen beter gaat ;)
Welke medicijnen hebben jullie er trouwens voor??
Ik heb zelf Fromirex en een poedertje. Poedertjes zijn wel heel wat sterker, alleen mag je dan geen auto meer rijden, dus die is meer voor in het weekend ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:52

hier nog steeds migraine en hoofdpijn vrij...gelukkig...
ik had eerst een hele waslijst, maar nu heb ik alleen nog de imigran neusspray en dan indien nodig nog een paracetamol met codeine erbij, maar die ben ik tegenwoordig nog maar zelden nodig...

vandaag maar weer eens oogdruppels en oogzalf gehaald voor mijn lichtovergevoeligheid, dus zit nu hoofdzakelijk weer aan andere medicatie...

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:58

Bij mij was het gisteravond weer raak.
Vaak bouwt de spanning bij mij zich overdag onbewust op, en dan eind middag en 's avonds krijg ik hoofdpijn...
Vaak krijg ik van te voren trek in allerlei ongezonde dingen en als ik eenmaal hoofdpijn heb heb ik nergens trek meer in.
Ik gebruik trouwens geen pijnstillers, omdat de gewone pijnstillers niet helpen en ik eigenlijk nooit wat voorgeschreven heb gekregen.
Gelukkig ben ik nog steeds erg tevreden over de fysio en blijf ik de hoop houden er ooit weer vanaf te komen....

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:48

Ik gebruik dagelijks 100 mg Topamax, s'morgens 50 mg en s'avonds 50 mg
Als ik een aanval heb heb ik de imigran injectie

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:54

Ik heb er ook last van, ik heb nu een imigran zetpil in en het is nu te doen. Maar als die uitgewerkt is, moet ik er nog 1 nemen.
En dan gaat het meestal wel. Ze zijn wel super duur, maar ik ben verzekerd gelukkig.
De rest van de medicijnen ertegen, helpt mij niet.

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:08

Ik lees nu dit topic, ik heb er namelijk ook last van, althans, dat denk ik. Ik lees hier dat jullie nogal vaak aanvallen hebben?
Ik heb het soms 1x per maand, maar dan soms ook weer meer dan een half jaar niet.. eerst vlekken voor m'n ogen, misselijk gevoel, draaierig, niet goed kunnen zien en als dat dan weg is, komt de hoofdpijn hoor, bah! Licht en geluid is dan het ergste..
Maar, ik lees hier allerlei dingen over medicijnen enzo, maar ik neem helemaal niks, alleen een paracetamol wanneer ik zo'n aanval heb. Hebben meer van jullie het zo weinig? ;)

En helpt het echt als je bepaalde dingen niet meer eet?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:16

@ annelindeeee: Het klinkt wel als migraine, maar dat je alleen paracetamol neemt tegen de hoofdpijn, vind ik knap. Toen ik nog geen imigran of maxalt gebruikte had ik minimaal de maximale dosis per dag van ibuprufen en naproxen nodig, en dan kwam de hoofdpijn er nog doorheen..

Bij mij helpt het niet als ik bepaalde dingen niet meer eet. Wel probeer ik stress-momenten zo veel mogelijk te vermijden.

En wees er gelukkig mee dat je maar zo weinig aanvallen hebt!

Tevens ben ik nog steeds hoofdpijnvrij :D

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:18

Bedankt voor je antwoord :)
Ik zeg wel dat ik een paracetamol neem, maar niet dat het helpt, dat is meer voor het idee :+ Maar voor mijn gevoel helpt dan echt helemaal niks.
Het komt bij mij ook door de stress denk ik, kan echt een stress-kip zijn!

Helemaal super dat je nog steeds pijnvrij bent :D
Als ik lees over die uitvalsverschijnselen, wat erg zeg!
Misschien dat ik toch maar blij moet zijn (nouja, voor zover je blij kan zijn met hoofdpijn) ;)