Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Farfalla_ schreef:Hier ook geen ervaring met topamax, ook nog nooit van gehoord. Succes bij de therapie Branca!
Ik heb vanochtend toch iets raars meegemaakt. Ik was voor t werk boodschappen aan t doen, krijg ik een migraine-aura. Nog geen hoofdpijn. Maargoed, geen pilletjes mee, die lagen op t werk in mijn tas. Dus maar even doorzetten, vervolgens gaat iets later mijn linker-gezicht- helft scheef hangen, en kan ik mijn linker-en rechter been niet meer bewegen. Heel raar tintelend gevoel in mijn tong. Had het heel heet, en was een beetje draaierig (mijn coordinatie was helemaal weg). Vraagt iemand in de winkel of het wel helemaal goed gaat, blijkbaar was ik helemaal groen gaan zien. Dus ik snel afrekenen en collega bellen of die mij op wilde komen halen. Na een half uurtje trekt het weg, en het rare was: geen hoofdpijn. Maar ik vond het toch wel een griezelige ervaring, hopelijk maak ik dit niet nog eens mee! Iemand ook zo'nzelfde ervaring ooit gehad?
(Ik ben bekend met migraine met uitvalsverschijnselen, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt)
Gypsylady schreef:Ik heb het altijd op deze manier kan mijn been en arm dan ook niet meer gebruiken en mijn tong wordt dan ook heel raar doof dik
Kan dan ook niet meer praten, weet in mijn hoofd wel wat ik wil zeggen maar er komt heel wat anders uit
Bij mij trekt hij ook vaak zo weer weg soms 10 / 15 min soms iets langer
Begint vaak ook met een Aura en dan dus die uitvallen
Als dat alles over is heb ik vaak wel echt hoofdpijn met overgeven en het hele pakketje erbij
Farfalla_ schreef:Hier ook geen ervaring met topamax, ook nog nooit van gehoord. Succes bij de therapie Branca!
Ik heb vanochtend toch iets raars meegemaakt. Ik was voor t werk boodschappen aan t doen, krijg ik een migraine-aura. Nog geen hoofdpijn. Maargoed, geen pilletjes mee, die lagen op t werk in mijn tas. Dus maar even doorzetten, vervolgens gaat iets later mijn linker-gezicht- helft scheef hangen, en kan ik mijn linker-en rechter been niet meer bewegen. Heel raar tintelend gevoel in mijn tong. Had het heel heet, en was een beetje draaierig (mijn coordinatie was helemaal weg). Vraagt iemand in de winkel of het wel helemaal goed gaat, blijkbaar was ik helemaal groen gaan zien. Dus ik snel afrekenen en collega bellen of die mij op wilde komen halen. Na een half uurtje trekt het weg, en het rare was: geen hoofdpijn. Maar ik vond het toch wel een griezelige ervaring, hopelijk maak ik dit niet nog eens mee! Iemand ook zo'nzelfde ervaring ooit gehad?
(Ik ben bekend met migraine met uitvalsverschijnselen, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt)
Gypsylady schreef:Farfalla_ schreef:Hier ook geen ervaring met topamax, ook nog nooit van gehoord. Succes bij de therapie Branca!
Ik heb het altijd op deze manier kan mijn been en arm dan ook niet meer gebruiken en mijn tong wordt dan ook heel raar doof dik
Kan dan ook niet meer praten, weet in mijn hoofd wel wat ik wil zeggen maar er komt heel wat anders uit
Bij mij trekt hij ook vaak zo weer weg soms 10 / 15 min soms iets langer
Begint vaak ook met een Aura en dan dus die uitvallen
Als dat alles over is heb ik vaak wel echt hoofdpijn met overgeven en het hele pakketje erbij
Deze verschijnselen heb ik al erbij vanaf dat ik mijn eerst aanval kreeg, toen was ik een jaar of 8
Volgens de neuroloog komt dat omdat de bloedvaten in je hoofd opeens samen trekken
Daardoor zie je dus ook die Aura's, als dat gebeurd gaat je lichaam weer in paniek een andere stof aanmaken om de bloedvaten uit te zetten met als gevolg hoofdpijn etc
Dat is ook de reden dat ik nooit de injectie toe mag dienen als ik last van een aura heb
De injectie zorgt ervoor dat de blpedvaten vernouwen en met een aura zijn ze dat al
Dus altijs wachten tot de aura voorbij is en dan de injectie zetten
Gypsylady schreef:Ik wist niet dat op het moment van de aura je bloedvaten dan sterk vernauwen ... dacht dat dat juist gebeurde op moment dat je hoofdpijn voelt.
Dat gebeurd dus juist als de bloedvaten uitzetten dan drukken ze overal tegen aan
De meeste medicijnen voor Migraine zorgen ervoor dat ze weer tot normale formaat krimpen