Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:09

ohw.. ik snap het. wel gaaf werk trouwens. heb ik ook een tijdje gedaan. in een dependance van een TBS kliniek.
mensen met een verminderd begaafdheid en gedragsproblematiek.

dat schelden vond ik het probleem niet eens. ze schelden op jou om je gedrag, niet om wie je bent. dat weten ze zelf niet eens.. laat staan dat ze jou kennen. het moet er alleen uit.

het slaan vond ik wel irritant want dat bleef lang na pijnen.. :?
ik weet t, ben een tikkie gestoord. daarom hebben ze me denk ik niet aangenomen.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:12

Ik weet ook wel dat het niet persoonlijk is :') Maar soms....
Aan de andere kant, wel een goede reden om werk wat meer in de buurt van thuis te zoeken :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:14

sja.. maar vind dat maar eens.

ik heb ook net ontslag genomen. maar hoe ik in godesnaam nu weer aan ander werk kom.. :n
ik weet t niet hoor.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:18

I know, ben al druk aan het zoeken. Wat voor werk doe jij?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:33

nu niets meer.

ik heb ontslag genomen. omdat ik er weg gepest werd.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:07

Meld me ook even in dit toppic. Ik heb ook Fibromyalgie en ben eigenlijk wel benieuwt wat jullie tegen de pijn nemen en wat het best werkt? (heb niet het hele toppic door gelezen dus als het al ergens staat sorrie daarvoor)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:20

Tramadol werkt, maar de bijwerkingen geven meer klachten dan de pijn zelf. Zaldiar (lichtere dosis tramdol + paracetamol) werkt ook en wat minder bijwerkingen al slaap ik er slecht op.
Meestal gebruik ik paracetamol met coffeine van kruidvat, dat kan ik in elk geval zonder bijwerkingen gebruiken.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 23:38

Hmm ja ik heb al slaapproblemen dus die eerste 2 opties zijn niets voor mij. Ik neem ook melotonine en amytripoline daarvoor. Heb even gegooglet op paracetamol met coffeine dat is mischien wel iets wat ik eens kan proberen omdat dat de werking iets versterkt. Ik gebruik zelf atijd paracetamol maar dat werkt niet altijd.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:11

Succes voor degene die werk zoeken, ik ben momenteel gebroken, zowel lichamelijk als geestelijk, mijn jonge hengst is als het goed is verkocht, en ben afgelopen dagen verhuist en net naar verjaardag geweest, alles doet pijn en slapen lukt slecht. Dus morgen maar boeten voor afgelopen dagen, als het niet langer is als morgen alleen.

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 00:14

Glossi schreef:
Meld me ook even in dit toppic. Ik heb ook Fibromyalgie en ben eigenlijk wel benieuwt wat jullie tegen de pijn nemen en wat het best werkt? (heb niet het hele toppic door gelezen dus als het al ergens staat sorrie daarvoor)

Ik heb het beste baat bij diclofenac, die verslapt de spieren en haalt dus ook die gemene spanning/pijn voor een behoorlijk gedeelte weg en verder heb ik helaas nog niets kunnen vinden wat echt helpt.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 08:38

Glossi schreef:

Ik gebruik Meloxicam, ik heb al veeeel andere medicijnen gehad, die deden echt helemaal niets. Ik neem vaak 1 tablet voor het slapen gaan, dan slaap ik meestal beter en heb de volgende dag iets minder pijn en ben dan wat minder stijf. Parcitamol helpt bij mij helemaal niets.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 10:17

Ik gebruik Naproxen en Ibuprofen, werkt het beste bij mij. Paracetamol doet niks.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:29

Oh? diclofenac. Dan ga ik dat eens proberen. Want paracetamol met coffeine gebruik ik altijd maar eigenlijk weet ik niet waarvoor :D
Zat gister met vriendin te brainen en die kwam eigenlijk tot conclusie: je ligt wel veel in bed maar je slaapt weinig en iedere x kort (ivm pijnen). Dus eigenlijk is het geen wonder dat je verrot op staat :(:) . Als je idd iets kon vinden wat de psieren ontspant en in 1 x doorslaapt, dan heb je iig al kans dat je prettiger opstaat. Ja, dat klopt maar wat :?
Toen ik nog inslapers gebruikte, was dat idd het geval maar ja, sinds dat niet meer vergoed wordt, ben ik daar mee gestopt.
Heb iig weer een slechte week achter de rug en dat verbaast me enigszins omdat het weer toch niet echt koud was...
Maar "gelukkig" ben ik niet de enige ...wens jullie sterkte en leef / voel met jullie mee :( ;)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:46

het is niet alleen de kou, maar wat denk je van die vieze nattigheid? Die doet je ook de das om hoor :(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 15:46

Suzanne F. schreef:
Ik gebruik Naproxen en Ibuprofen, werkt het beste bij mij. Paracetamol doet niks.

Stom eigenlijk. Ik kan hele dozen ibuprofen slikken en dat doet helemaal niets, terwijl paracetemol met coffeine bij mij weer super werkt :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:11

Een heel enkele keer slik ik ibuprofen, maar eigenlijk alleen tegen hoofdpijn, maar ik kwam ook tot de conclusie dat de hoofdpijn voor een deel vanuit mijn (gespannen) nek komt.

Pfff mijn nek en schouders zijn op het moment echt drama. Loop bij de fysio tegen schouderklachten, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Daarbij heb ik voor het eerst in tijden weer paard gereden en blijkbaar zo mijn schouders gebruikt dat het nu echt niet meer te harden is. Vanavond maar weer onder een hele hete douche, eens proberen die spieren weer los te branden O:)

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:19

Bij mij helpen de pijnstillers ook niet, heb ze vrijwel allemaal geprobeerd.
Hete douche vind ik ook altijd heerlijk, ga ik straks ook weer even doen. Vandaag grootste deel van de dag buiten geweest en wat bij de pony's gerommeld. Nog even film gekeken, lang in 1 houding, dus onderstel zat weer vast daarna. Nu een beetje heen en weer aan het scharrelen en heb lekker groentesoep op staan :9

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:24

Bedankt voor de reacties! Ik ga het deze week allemaal even opzoeken op internet wat wat precies is :+ En ga eerst coffeine bij de paracetamol proberen om te zien of dat werkt omdat dat vrij te krijgen is.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:00

Suzanne F. schreef:

Deze 2 middelen mag je niet samen slikken he zijn allebei nsaid's en erg ongezond om die tegelijkertijd te slikken. De werking wordt er niet door versterkt maar de bijwerkingen wel.

Groetjes genja

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:06

Glossi schreef:
Hmm ja ik heb al slaapproblemen dus die eerste 2 opties zijn niets voor mij. Ik neem ook melotonine en amytripoline daarvoor. Heb even gegooglet op paracetamol met coffeine dat is mischien wel iets wat ik eens kan proberen omdat dat de werking iets versterkt. Ik gebruik zelf atijd paracetamol maar dat werkt niet altijd.

Nynke de meeste mensen worden juist duf van tramadol en slapen hierdoor beter dus het zou een optie voor jou kunnen zijn. Evt alleen voor de nacht. Zaldiar is weer niet zo'n handige combinatie van paracetamol en tramadol. In 1 tablet zit eigenlijk te weinig paracetamol en als je er 2 neemt krijgen de meeste mensen teveel tramadol binnen dus liever apart slikken.
Als je al slaap problemen hebt is paracetamol/coffeine voor jou waarschijnlijk niet zo'n geweldig middel coffeine is dezelfde stof waar sommige mensen ook het gejaagde gevoel van krijgen als ze koffie of cola hebben gedronken. Coffeine is een opwekkende stof en vooral voor het slapen niet zo handig overdag zou misschien nog kunnen maar het is eigenlijk hetzelfde als je paracetamol met een kop koffie innemen.

Groetjes Genja

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:22

vandaag weer zo ongelofelijk geconfronteerd met mijn fibro ;( Vandaag begonnen in een nieuwe baan, dacht dat het wel moest kunnen, zittend inpakwerk. Nou niet dus, rond 11 uur ging ik al een spier in mijn rug te voelen (die langs je ruggegraad loopt) en langzaam trok het op naar boven, schouders, nek en toen knallende koppijn. Ik baal hier zo verschrikkelijk van, ik ga morgen toch weer werken, maar vrees dat ik uit moet gaan kijken naar minder belastend werk |(

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:45

Dan wordt het weer pijnlijk (letterlijk) duidelijk dat het echt consequenties heeft. Ik heb me ook maar opgegeven voor de heroriëntatie op de studieloopbaan, vrees dat ik het in de paarden toch echt niet ga redden.
Hoop voor je dat het morgen beter gaat, maar als ik jou was, zou ik daar niet te erg van uit gaan. Succes!

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:00

Hier ook weer een balende van het natte weer, bah geef mij maar kou daar kan ik me op kleden.
Vandaag alleen staldienst gedaan op zich wel te doen als ik rustig aan doe hihi.

Gelukkig werd ik bij gestaan door onze anderhalf jarige haflinger. De mest van de paddock die ik in het emmertje gedaan had haalde meneer er keurig weer uit door het emmertje te keren. Als ik hem vriendelijk vertelde dat het emmertje de poepemmer is en geen eetemmer kreeg ik een uitgebreide kus _O- . Natuurlijk moet hij dan ook even gezellig met zijn hoofd op je schouder hangen zodat bij beter kan vriemelen met zijn bovenlip tegen mijn wang.

Toen de boxen klaar waren en weer recht getrokken heeft meneer de beide bedden weer opgemaakt met allemaal bulten dus kon ik opnieuw beginnen.
Het aller liefste was dat hij wel even zou helpen om de kruiwagen te legen. Het nadeel was dat hij dus eruit sniekte voor de kruiwagen. Ik wilde hem niet vooruit (halletje is te smal om te keren) via buiten weer binnen zetten. Dus halster om en meneer back gevraagd, op stal geen probleem even aandringen een duwtje op de borst en hij gaat. Maar hij had nu zoiets van ja dag dat doe ik dus niet. :evaw:

Ik heb het maar opgelost door spanning op de neusgedeelte van het halster te zetten (ik dus duwen) en zodra hij zijn gewicht naar achteren liet gaan haalde ik de druk eraf. Na een paar keer stevig aandringen had hij 3 stapjes naar achteren gedaan zodat hij de box weer in kon lopen.

Al met al was de staldienst gezellig en lekker tijd gehad om te keuvelen met beide jongens. Maar helaas bekoop ik nu de acties snik. Ik ga maar betijds naar bed en mijn schouders en nek laten rusten.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 01:06

genja schreef:
Glossi schreef:

Nynke de meeste mensen worden juist duf van tramadol en slapen hierdoor beter dus het zou een optie voor jou kunnen zijn. Evt alleen voor de nacht. Zaldiar is weer niet zo'n handige combinatie van paracetamol en tramadol. In 1 tablet zit eigenlijk te weinig paracetamol en als je er 2 neemt krijgen de meeste mensen teveel tramadol binnen dus liever apart slikken.
Als je al slaap problemen hebt is paracetamol/coffeine voor jou waarschijnlijk niet zo'n geweldig middel coffeine is dezelfde stof waar sommige mensen ook het gejaagde gevoel van krijgen als ze koffie of cola hebben gedronken. Coffeine is een opwekkende stof en vooral voor het slapen niet zo handig overdag zou misschien nog kunnen maar het is eigenlijk hetzelfde als je paracetamol met een kop koffie innemen.

Groetjes Genja

Bedankt voor de info! Ik was ook niet van plan om de paracetamol en coffeine voor het slapen te gebruiken :D Alleen voor overdag als het nodig is. Tramadol zou als ik het zo lees overdag niet geschikt voor mij zijn gezien ik ook ME heb en echt erg weinig energie heb. Voor het slapen zou dan wel weer kunnnen. Is denk ik alleen op recept te krijgen? Ik moet maar eens met mijn coach (ziekenhuis) mailen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 01:16

Ook hier weer meer last. Vorig weekend een avondspel (heksentocht) in bos in het donker gedaan (2,5 uur stappen met tussenstops)... Tijdens het stilstaan voelde ik het eigenlijk al aan mijn rug. De dag erna was het echter drama. Héél mijn rug zat vast en spieren/pezen stonden in brand. Op zulke momenten werken bij mij toch alleen maar spierverslappers (zelf neem ik dan myolastan, komt uit belgie, maar is een benzodiazepine dacht ik te menen). Daar ik wel gewoon aan het werk wou blijven, nam ik deze alleen mar voor het slapen gaan. In principe zou je er meer van mogen nemen, maar dan is het af te raden om auto te rijden... OVerdag neem ik dan een combi van ibuprofen en panadol. Diclofenac heeft amper een werking bij mij. Vandaag eindelijk bij de fysio terecht gekunnen en het gaat weer enigsinds wat beter.
Maar ben dus wel weer met mijn neus op de feiten gedrukt: zelfs 2,5 u in bos stappen, kan dus een enorme nasleep opleveren. Wist het wel van te voren, maar ik blijf maar proberen... Herkenbaar veronderstel ik ?!