[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:19

Ene keer wel, andere keer niet!
Weet ht, klinkt laks ... maar ben ik hier eigenlijk toch helemaal niet in!
Als ik een beetje uit mn ritme ben (niet thuis geslapen, spulletjes nog niet uitgepakt etc) heb ik soms niet eens in de gaten dat ik mn pil nog moet nemen.

Ik heb daarom een tijdje naar iets anders gekeken...
maar ook dat vind ik erg moeilijk.
Een spiraaltje wil ik niet.. andere pil heb ik al eens gehad en dat ging echt helemaal mis, was totaal iemand anders.
ben dus een beetje huiverig voor iets 'nieuws/anders'

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:21

Ik zou inderdaad beter op gaan letten want zo vaak vergeten.... dat gaat een keertje fout vrees ik! Ik sleep mijn pil ook elk weekend mee en heb bij mijn vriend nog een reservestrip liggen voor het geval dat. Misschien scheelt het dat ik zo'n beetje uit mijn weekendtas leef.... ik ben te lui om uit te pakken haha

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:22

En nu ga ik even heel hard zijn, maar met zo'n instelling hoef je dan straks ook niet te komen janken als het eens een keer niet goed gaat.

Je bent oud genoeg om seks te hebben en om dus je verantwoordelijkheid te nemen.
Als je zo vaak je pil vergeet en het dan niet in de gaten hebt, zou ik je toch dringend aanraden om een andere vorm van anticonceptie te gebruiken....

Spreek gewoon eens met je HA over de mogelijkheden.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:26

Ik meld me hier ook ff.
Ik heb 10 jaar lang de pil geslikt. Altijd netjes op tijd geslikt, maar op de 1 of andere manier was de pil (microgynon 30) niet geschikt was voor mij als anticonceptie. Daarom heb ik 4 maanden geleden besloten te stoppen met de pil. Verschillende dingen overwogen maar toch uitgekomen op een spiraaltje.
Nuvaring lijkt me helemaal niks. := En pil wou ik niet meer. Prikpil zag ik ook niet echt zitten eigenlijk.

De mirena gaf me gewoon het prettige idee dat ik er 5 jaar niet meer aan hoef te denken.

20 februari heb ik een afspraak bij de gyneacoloog.

Dus bij deze de vraag: Wat zijn jullie ervaringen met het zetten van de mirena. Je hoort er zoveel verschillende verhalen over, dat ik nu toch wel benieuwd ben :=

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:36

poes schreef:
En nu ga ik even heel hard zijn, maar met zo'n instelling hoef je dan straks ook niet te komen janken als het eens een keer niet goed gaat.

Je bent oud genoeg om seks te hebben en om dus je verantwoordelijkheid te nemen.
Als je zo vaak je pil vergeet en het dan niet in de gaten hebt, zou ik je toch dringend aanraden om een andere vorm van anticonceptie te gebruiken....

Spreek gewoon eens met je HA over de mogelijkheden.

Janken ga ik zoiezo niet :Y) We maken nu niet de bewuste keuze voor kinderen, maar huilen als ht wel zou gebeuren, nee ook niet!

Ik VERGEET mn pil, en natuurlijk is dat niet de bedoeling ervan .. maar dat gebeurd dus ook niet express! Soms is ht kwaad dan al geschied :+

Ik heb dit al eens met mijn huisarts besproken, niet heel veel wijzer van geworden!

Een extra strip bij mijn ouders en in mijn tas wat ik hier lees is misschien een idee!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:40

Of schrijf met alcoholstift op je tandenborstel PIL of zet een dagelijks wekkertje met je gsm, of... er zijn zoveel mogelijkheden...

Alleeja snap wel dat je het er niet om doet, maar kan me er enorm in verwonderen hoe rustig mensen daarin kunnen zijn.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:48

poes schreef:
Of schrijf met alcoholstift op je tandenborstel PIL of zet een dagelijks wekkertje met je gsm, of... er zijn zoveel mogelijkheden...

Alleeja snap wel dat je het er niet om doet, maar kan me er enorm in verwonderen hoe rustig mensen daarin kunnen zijn.

Ik was altijd helemaal in paniek als ik de pil vergeten was :=

Maar idd zet een wekker oid. Leg hem op je kussen. Zorg dat als je wakker word je standaard je strip op je kussen legt :j

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:59

Gelijk in :j
Ga er beter op letten !!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:02

En laat je lief je er ook aan herinneren, hij doet immers ook mee :Y)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:03

Ik heb mijn strip altijd in de badkamer op een plank tussen mijn haarborstel en tandenborstel liggen. Dan weet ik zeker dat ik hem 'savonds bij het tandenpoetsen zie liggen en er aan denk om hem in te nemen. Ben ik een keer erg laat thuis en heb ik meer behoefte aan slapen dan aan tandenpoetsen (ja, dat gebeurt wel eens) en ik vergeet mijn pil, dan zie ik hem de volgende ochtend liggen als ik mijn haar ga kammen.
Maar, ik moet zeggen dat na 10 jaar iedere dag een pil nemen, het vergeten eigenlijk niet meer voorkomt. Het hoort inmiddels gewoon bij het avondritueel.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 01:07

Ik heb nu die yaz 24+4 klaarliggen..... die kun je niet missen met het felle kleurtje en de grote omvang haha
Ik leg gewoon overal strippen neer, dan weet ik zeker dat ik, mocht ik m vergeten wat nog nooit gebeurt is, ik zeker niet zonder komt te zitten. Ik raak al in paniek als ik diaree heb! Ik ben er serieus een muts in maar beter een muts dan ongewenst zwanger.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:31

wat ik me afvraag voor degene die nuvaring hebben.... ben je niet bang dat je 'm er niet meer uit krijgt?
ik zou serieus helemaal in paniek raken...
tampon zit een touwtje aan, maar zo'n nuvaring 'verdwijnt' toch helemaal?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:57

Je bent ook niet zooo diep hoop ik? :')

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:58

Hihi.. zo'n nuvaring krijg je er wel uit hoor ;) Ik was ook bang dat het niet zou gaan lukken :D

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:58

Ik denk dat het inbrengen lastiger is dan het eruit halen :=

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:02

Ik heb ook even een vraagje over de pil. (sorry als er al zoiets in het topic staat maar om nou 65 pagina's door te gaan spitten.. :o )

Ik slikte altijd microgynon 30 nu heb ik laatst ethinylestradiol/levonorgestrel gekregen.
Ik ben nu zo'n 10 kilo aangekomen in zo'n 5/6 maanden tijd, terwijl ik echt niet veel eet en snoep en ik heb last van stemmingswisselingen. Dit had mijn zus ook, zelfde pil, die is met de pil gestopt.

Ik heb vanochtend de huisartsassistente gebeld en haar dit probleem voorgelegd, zij zegt dat het dezelfde pil is.
Maar voorheen had ik geen last van zo enorm veel aankomen en stemmingswisselingen, ik denk er nu ook over om te stoppen met de pil.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:05

je moet gewoon de microgynon blijven slikken, alleen die wordt niet meer vergoed. Die andere is een goedkope namaak, waar allemaal rotzooi in zit.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:10

_janet_ schreef:
je moet gewoon de microgynon blijven slikken, alleen die wordt niet meer vergoed. Die andere is een goedkope namaak, waar allemaal rotzooi in zit.

Ik kwam net al wat tegen op internet. Het is inderdaad niet dezelfde, wel dezelfde hoofdstoffen maar andere hulpstoffen.
Grrr straks of morgen maar weer bellen, wat een zootje is dat zeg met de pil.
Ik heb de assistente nog 2x nadrukkelijk gevraagd of er dan geen andere stoffen inzaten, nee hoor het had gewoon een andere naam.
8)7

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:13

Ik kreeg er ook stemmingswisselingen van, niet zo erg als in de tijd dat ik diane35 gebruikte, maar wel erger dan van microgynon. M'n zusje had hetzelfde probleem maar dan erger nog dan ik. Nu beide weer aan de originele microgynon en weer als vanouds gelukkig ;)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:13

Yessy schreef:
Ik kreeg er ook stemmingswisselingen van, niet zo erg als in de tijd dat ik diane35 gebruikte, maar wel erger dan van microgynon. M'n zusje had hetzelfde probleem maar dan erger nog dan ik. Nu beide weer aan de originele microgynon en weer als vanouds gelukkig ;)

En jullie moeten er ook voor betalen? Hoeveel is dat ongeveer als ik vragen mag?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:18

Geen flauw idee, of ik betaal er zelf voor, of het gaat van m'n eigen risico af en dat betaal ik net zo goed. Volgens mij is het tegen de 50 euro per jaar aan doosjes.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:37

chantalvdv schreef:
...
Dus bij deze de vraag: Wat zijn jullie ervaringen met het zetten van de mirena. Je hoort er zoveel verschillende verhalen over, dat ik nu toch wel benieuwd ben :=

Ik had twee pilletjes meegekregen die ik dezelfde morgend moest innemen. Ze zorgde ervoor dat mijn baarmoedermond zich open zette, dus zeker achter vragen! Voor het plaatsen had ik ook brufen ingenomen. Het plaatsen zelf deed misschien een minuutje pijn, maar echt hels pijn :D Achteraf gezien toch blij dat ik ervoor gekozen heb :j Ik heb ongeveer nog drie uur met pijn in de zetel gelegen, maar die kon je vergelijken met een menstruatiepijn, een beetje ellendig, zeurig dus.

Ik heb tot een week erna nog lichte bloeding gehad... Verder ben ik er heel tevreden over :D

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:32

Nou een vriendin van me die stelde me net een héle goeie vraag, maar helaas wist ik het antwoord ook niet. Dus ik probeer hier eens of iemand het weet :D

Zij heeft dus gister met haar vriend sex gehad, en vandaag is de laatste dag dat ze nog een pil moet nemen. Morgen hoeft ze dus geen meer te nemen, dan moet ze ongesteld gaan worden.
Ze vroeg zich af of dat voor haar dan nog risico had op zwangerschap?

Ik heb eens in mijn bijsluiter gekeken, maar daar staat niet echt iets concreets over zo'n situatie in.. Weten jullie het?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:36

Als ze de afgelopen dagen geen pillen is vergeten, is ze 99% beschermd tegen zwangerschap.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 19:37

Bedankt voor je antwoord :D !
dan kan ik haar weer gerust stellen hahaha!