Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:15

Tjee Himyar ik krijg al kippenvel als je er over verteld. Met name omdat ik er iemand heel sterk in herken. Breek er nog steeds mijn hoofd over dat mijn moeder heeft moeten vragen wanneer ik eigenlijk jarig ben en mijn zus die weer is alle aandacht op eist.
Zit ook elke keer te twijfelen of ik mijn hele verhaal zou neergooien of het toch maar weer zou weg stoppen..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 09:30

Ik vind het vooral ook zo naar voor mijn stiefdochter dat ze zo'n moeder heeft. Haar moeder is weer anders dan hoe mijn moeder altijd deed op sommige vlakken, maar ik denk dat ze beide niet gezond zijn voor de ontwikkeling van hun dochter(s). De moeder van mijn stiefdochter is erg veranderd toen haar dochter een puber werd (eerst altijd verwennen en toen werd ze plotseling heel streng en controlerend), mijn moeder was over de jaren altijd wel min of meer het zelfde.
Moeilijk is dat altijd he, de twijfel van "zal ik zwijgen of zal ik toch eens mijn mond open trekken?". Ik weet hoe lastig dat is hoor.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:38

Dit staat op een ander forum:
(NM = narcissistic mother)

I keep coming back to this article when i have a question like this....
http://narcissists-suck.blogspot.com/20 ... tions.html

Our NMs have trained and programmed us not to trust our instincts, by undermining our reactions and thoughts, and gaslighting us and never being accountable. No wonder we constantly question ourselves! It helps me to read this article sometimes, to hear a voice of reason that allows me to rationally disagree with NM, or reject her.

Mensen praten het op de een of andere manier vaak nog goed wanneer een moeder/vader tegen haar of zijn kind zegt: “ik haat je” en het kind slaat. Omdat die zelfde ouder ook goede dingen doet op andere momenten.
Gaslighting betekent dat je steeds op het verkeerde been wordt gezet, dat iemand dingen zegt/doet maar dat dan ontkent zodat je aan jezelf gaat twijfelen.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:34

Zit op het moment ook overspannen thuis. Heel zwaar jaar gehad met werk en prive dingen combineren en niet los kunnen laten ed.

Gisteren weer bij de dokter geweest en moet nog een week thuisblijven en dan weer proberen halve dagen te gaan werken als het lukt. Thuis zitten werkt namelijk niet. Moet ook echt structuur houden in mn leven nu. Rond half 11 naar bed en 9 uur opstaan, als ik veel wakker ben geweest mag ik tot 10 uur blijven liggen. Verder elk dagdeel wat doen ook al is het maar de hond uitlaten.

Symptomen bij mij:
- heel moe maar niet kunnen slapen
- snachts gewoon uren wakker
- nergens geen puf in hebben en me nergens toe kunnen aanzetten
- down voelen
- slecht kunnen tegen drukte

Ga ook met een psychologe praten omdat ik gewoon een erg druk leven heb en heel moeilijk keuzes kan maken.

Hopelijk ga ik me snel beter voelen. Heb echt zoiets van. Ik ben 20, dan krijg je dit nog niet, dan moet je alles aankunnen.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:47

Waarom moet je met twintig alles aan kunnen, je bent toch ook maar een mens?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:50

Ik heb hetzelfde idee, met 20 moet je alles aankunnen... Scheve mond

Mijn 'symptomen':
- paniekerig worden als ik iets moet doen
- me nergens toe kunnen zetten
- heel erg moe zijn
- veel huilen
- me eenzaam voelen
- veel hoofdpijn
- erg slecht tegen geluidjes kunnen
- me overal aan ergeren
- erg slecht tegen drukte kunnen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:15

Erg herkenbaar de symptomen. Ik ben nog steeds niet langs mijn huisarts geweest heb zoiets van ik moet dit halfjaartje maar uitzingen dan heb ik weer stage en dus meer regelmaat en een goed focus punt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 21:15

Ik heb vandaag de intake gehad bij de psychiater. Was erg zwaar, alles komt toch weer boven. Wel een goed gevoel over, maar nu is het eerst weer een lange periode wachten. De psychiater is nu eerst op vakantie, dan moet ik nog besproken worden binnen de instelling (is de procedure daar) en 30 januari heb ik dan de volgende afspraak waarin het behandelplan met mij doorgenomen wordt. Volhouden dus...

En dat terwijl een avond voor mij momenteel soms al een eeuwigheid lijkt...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:00

Ik heb jaren door gehobbeld met allerlei verschillende stress verschijnselen. En maar door gaan en door gaan, maar het werd erger en erger, maar toch maar door gaan. Tot ik een paar maal een paniekaanval kreeg en het gewoon echt niet meer ging. Ik heb mijn hele leven al heel veel stress, dus ik ben het "gewend", dacht dat dat gewoon in mijn karakter zit en iets is waar ik mee moet leven (weinig keuze). Maar dat blijkt dus niet aangeboren te zijn.
Pollewoppy, wat vervelend dat het allemaal zo lang gaat duren!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:21

Inderdaad vervelend, maar ja het is niet anders.
Ik probeer maar zoveel mogelijk normale dingen te blijven doen, ookal kost het me de nodige moeite. Dan duren de dagen niet zo lang.

Ging vandaag samen met mijn vriend naar de sportschool om ons in te laten schrijven. Zag ik een afstapje over het hoofd, zit nu met een dikke enkel. Echt weer een actie voor mij. Het leek me wel goed om weer een beetje te gaan sporten. Hopelijk is het begin niet typerd voor mijn succes in de sportschool Clown

Één ding scheelt wel. Door de medicijnen worden gevoelens en emoties afgevlakt en schaamde ik me veel minder dan ik normaal zou doen, ik kreeg geen eens een rooie kop. Bloos Moest er wel om lachen eigenlijk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:26

Het gaat met mij weer wat minder, al een tijdje merk ik.
Vandaar dat ik ook bijna hier niet meer reageer omdat het me teveel moeite kost.
Trek me nu voornamelijk even terug. Ik denk dat het met de feestdagen oa te maken heeft. Mijn 7e jaar zonder mijn broers en zussen vieren. Je denkt dat je aan een overlijden went, maar het went nooit helemaal.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:32

Ik heb je nog een pbtje gestuurd.
Vind het niet zo gek dat je het in deze periode van het jaar dan moeilijker hebt.
Sterkte!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:34

Dank je wel Pollewoppy!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:39

Ondanks dat het opgelucht heeft dat ik niet op bezoek ga bij mijn familie zie ik ook wel op tegen de feestdagen. Maar ik denk niet zo erg als jij. In ieder geval op een andere manier, ik kies er zelf bewust voor om de feestdagen zonder mijn familie door te brengen, dat ligt bij jouw natuurlijk heel anders.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:42

Dat ligt inderdaad anders.
Maar dat komt ook door de contact/band dat je hebt met je familie denk ik.
Ik wil en wou ontzettend graag dat ik mijn feestdagen en alle andere dagen in het jaar kon delen met mijn broers en zussen.
Maar dat betekent ook dat ik heel goed kan begrijpen dat het voor jou niet te doen is omdat jij een totaal andere contact hebt met je familie net als dat ik heb met mijn ''vader''.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 09:17

Er zijn dagen
boordevol vragen
Er zijn uren
die eeuwig duren
Er zijn seconden
die stekend verwonden
Maar altijd is er licht
Dat bijstuurt naar evenwicht

Dit gedichtje stond op een kerstkaartje dat ik kreeg. Ik vond het zo mooi dat ik het met jullie wilde delen. Ondanks alles wens ik iedereen hier hele fijne kerstdagen. En voor degene die dat nodig hebben ook heel veel sterkte!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:16

Pollewoppy en alle anderen, fijne kerstdagen en een HEEL gelukkig nieuw jaar. Dat iedereen maar beter in zijn vel mag zitten volgend jaar met meer ontspanning en vitaliteit.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:25

Hele fijne kerstdagen en een gezond, gelukkig en liefdevol nieuw jaar voor iedereen hier gewenst.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:19

Bedankt Carola!
Ik wil ook graag iedereen fijne feestdagen een een gezond en voorspoedig 2009 wensen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:40

Jheeh het is dan zover...
Kerstfeest. Wat een feest Het valt me zwaarder dan ik had gedacht. Ik voel me raar en leeg.

Straks naar m'n schoonfamilie, eten met zn allen. Nu eerst maar even een stuk lopen met de hond. Heb ik even afleiding.
Hoe gaat het bij jullie?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:43

Het gaat, mijn moeder en zus komen vanavond bij mijn vriend en mij en morgen naar schoonfamilie gourmetten.
Vind het moeilijk. Had deels gehoopt dat de verdriet en verlies zou slijten maar het blijft hetzelfde.
Mijn vriend merkte het weken geleden al.
Sterkte Pollewoppy!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:25

Frusty Lekker dan. Zit heel dicht tegen een woedeaanval aan, probeer het te onderdrukken, maar weet serieus niet of het me gaat lukken. De spanning tussen mij en m'n vriend is om te snijden, de hond voelt het ook en staat naast me te piepen...
Zucht...

Rot kerst

Edit: Voel me schuldig tegenover mijn vriend en de hond. De hond is meteen van slag en voor m'n vriend wordt het er ook niet gezelliger op zo met mij. Bah, probeerde er met hem over te praten, maar dat maakte het alleen maar erger.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:01

Kun je nu niet eerst even terug trekken voor een half uur of uur.
Dan kom je maar iets later bij je schoonfamilie.
Maar eerst even terug gaan naar jezelf want ik denk dat de woede niks of weinig te maken heeft met je vriend of wel?
Heel veel sterkte gewenst!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:53

Had inderdaad niks met hem te maken. Heb uiteindelijk nog wel goed met hem gepraat voordat we naar zijn familie gingen. Ik had het idee dat hij mij niet begreep en dat bleek te kloppen. Het was goed om dat even uitgesproken te hebben. Uiteindelijk kwam ik wel met een bejankt gezicht bij mijn schoonfamilie aan, maar ja dat was even niet anders. Ik heb het weer overleeft. Voel me zo opgelaten dan.

Morgen lekker geen verplichtingen. Ga lekker even op m'n gemakje de paarden doen morgen...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 11:57

Zo'n moment heb ik maandag ook gehad, Pollewoppy.. De emmer zat zó vol, en ik wist ook echt niet meer hoe ik me moest gedragen tegen over niemand niet!!

Hoop gehuil en verdriet, maar die gesprekken zijn wel waardevol in de zin van dat ik wel weer (voorlopig) kan relatieveren Lachen Bijna naar mn eerste afspraak bij de psycholoog, ik zou bijna willen zeggen ein-de-lijk.. De huilbuien en vooral de paniekaanvallen nemen echt mijn hele persoonlijkheid over zonder dat ik er zelf ook maar iets aan kan doen.. Ik wil zo graag maar het lukt me gewoon niet, ik weet gewoon even niet meer hoe ik mezelf moet zijn.. *zucht*