Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:04

Ik weet het. Goed bewegen is voor mij al lastig ivm open beenbreuk die ik 1.5 jaar geleden heb iopgelopen. Maar ja dat heeft verder niks met de diabetes te maken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:32

Alleen wel grote kans dat het door de diabetes slechter geneest :P

Mijn tweede open been was naar aanleiding van een heel klein gaatje van een hondenbeet..............
Komt wel goed schatje! dacht ik............ Dat liep dus even anders :D
Was al een afspraak gemaakt voor huidtransplantatie :P Maar dat is gelukkig net niet nodig geweest!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:34

Mijn bot was naar buiten gebroken. Tijdens de operatie keurig gehecht en de wonden zijn gelukkig mooi genezen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:30

nou jasses zeg, even afkloppen maar heb nog niks aan open wonden ed gehad,

meid wens je erg veel sterkte maandag, let me know hoe t was, zit je op hyves?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:44

Ik HEB wel hyves, maar zit er nooit op :D
Je kunt uiteraard kijken, maar als je ergens een reactie op wilt, is het handiger te pb'en of het hier te plaatsen :P :D (anders zit je zo lang te wachten...)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:02

als je r niet op zit heeft t weinig zin, ik zit er echt dagelijks op, zou toch echt beter kunnen gaan strijken oid

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:04

nou inderdaad heel veel sterkte, het klinkt erg heftig!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:47

ik meld mij ook weer eventjes!hoe gaat het met jullie alles?
met mij werkelijk super! de weegschaal staat inmiddels op 74 kilo wat inhoudt dat ik al 4 kilo kwijt ben in nog geen 3 week.en ik spuit nu in plaats van 4x daags 3x daags!

Kortom ik voel me super!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:57

Klinkt zeker super!!
Mag ik alleen vragen hoe het kan dat je een keer minder kan gaan spuiten?? Ik wist wel dat wanneer je afvalt je minder eenheden kunt gaan spuiten, maar ik was in de veronderstelling dat je 3x voor de maaltijden kortwerkend spuit en 1x per dag langwerkend??

Ik ben nu nog minder blij.... Al die tijd was iederen in mijn omgeving verkouden of onderweg..... Net nu ik het het allerminst kan gebruiken, wordt ik gister zo verkouden als wat.... Zijn gelijk van die kaloba druppels wezen halen (baat het niet, schaadt het niet dacht ik), neusdruppels (zit echt zó dicht, zuig steeds vacuum als ik wat wil drinken...) en aan het stomen.
Ik nies me ook rot.
Ik weet nu dus echt niet of het morgen wel door kan gaan???? Ik ga ze morgen zo en zo even bellen, maar ik moet er niet aan denken dat het uitgesteld wordt... Het bleek nogal nodig te zijn en je zit je er nu helemaal op in te stellen....

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:02

ja zou het als t kan ook niet uitstellen, dan hik je r nog langer etegn aan, gaat toch wel iemand met je mee morgen he?

beterschap

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:36

Kentaro schreef:
Klinkt zeker super!!
Mag ik alleen vragen hoe het kan dat je een keer minder kan gaan spuiten?? Ik wist wel dat wanneer je afvalt je minder eenheden kunt gaan spuiten, maar ik was in de veronderstelling dat je 3x voor de maaltijden kortwerkend spuit en 1x per dag langwerkend??

ik heb dusdanig weinig eenheden nodig dat als ik wel steeds bleef spuiten in een hypo resulteerde, daardat ik aan het afvallen ben blijft mijn bloedsuiker zo mooi stabiel dat ik 1x mocht schrappen. tuurlijk moet ik uiters nauwkeurig blijven meten en waar het eventueel nodig kan zijn bijspuiten.

Jou klachten komen wel heel dichtbij bij een bijholte ontsteking!ik zou er als ik jou was toch mee heen(huisarts) gaan want zo'n zware verkoudheid is niet bevordelijk voor je suikers.sterkte en beterschap!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:48

Carolina, er gaat zeker iemand mee!! Ik mag absoluut geen auto rijden, maar ik durf het ook absoluut niet alleen :P
Mijn vriend heeft al vrij genomen.
Ik wil het ook absoluut niet uitstellen, maar je moet er toch niet aan denken dat als hun net aan het laseren zijn, ik even flink moet niesen :P :D
En ik ben bang dat hoe meer je er aan denkt 'ik moet niet...', dat het dan juist gebeurd...

Valeria, dat is echt helemaal top! Als ik deze narigheid (het laseren) achter de rug heb, moet ik echt gauw eens bij dat dieet gaan kijken!
Ik ben er op dit moment totaal niet bij met m'n hoofd.....

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:53

Kentaro ik wou je nog eventjes veel succes wensen.

ik heb het gevoel dat ik ziek begin te worden, gister en vandaag opgestaan met zware keelpijn en nu de hele tijd aan het snotteren.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 10:28

valerie; hier precies hetzelfde. ben thuis gebleven want ik ga steeds van HI naar 2,6 en dan weer naar 22 en dan weer naar 3.... nou pff ik kan wle wat extra slaap gebruiken.

Kentaro succes!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:09

Kentaro meid heb heel tijd aan je gedacht, hopelijk heb je het achter de rug en kan je nu ongestoord niezen en opknappen, heel veel liefs xxxx

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:12

................................... Goed en slecht....................

Het is een soort van mee gevallen....... Kreeg eerst 7 soorten oogdruppels. Moest toen mee naar een ander kamertje voor een hele hoop verdovende druppels en toen de beruchte prik................. Joh, wat was ik bang!! Ben blij dat er geen geluidsopnames zijn gemaakt in die kamer, want ik heb toch een partij wartaal uitgekraamd..... Maar eerlijk gezegd viel het een soort van mee :P
Door de vele druppels zag je heel troebel, dus zag niet heel duidelijk die grote naald aankomen.... Ze was eerst met een soort van bot dingetje aan het krabben (ze moet een baan vrij maken....) en toen kwam de spuit. Die deed absoluut geen pijn!!! maar het was wel een heel naar gevoel. Je voelt heel duidelijk dat ze in een spier spuiten en de arts stond achter me en die moest ik aankijken, dus kon ook mijn oog niet dicht doen.... Je krijgt dan hele rare beelden.... En de angst dat ze mis zou prikken ;(
Moest even inwerken en toen naar de ´laser kamer. Hier heb ik dus echt helemaal niets van gevoeld!!! Geen prikjes, helemaal niets!
Het is wel een raar idee dat je niet eens weet of je je oog nu open hebt of dicht, of links of rechts kijkt.....
Het duurde net geen half uur!!! (het was in totaal, met drupels, verdoven e.d. precies een uur!)
Ik heb dat nog gered zonder niezen, hoesten o.i.d..............ook!!
Toen ´s avonds de verdoving uitgewerkt was (echt een heel raar gevoel!! Heel je hoofd aan de rechterkant is verdooft!!! Ik had op een gegeven moment jeuk, en dan is het net of je op een ander zijn hoofd zit te krabbellen.....) was het niet zo heel prettig.... Jemig, wat prikte dat!! Had de tip gekregen om met koud water te spoelen, maar het drukverband mocht er pas de volgende ochtend af......
Paracetamol hebben wel wat geholpen. Vanmorgen dat verband er af en wat kan koud water dan lekker zijn!!!
Het prikt nu nog wel wat en m´n oog is nogal rood (best eng!) Zicht is ook zeer wazig....

MAAR..... Kreeg doodleuk te horen dat het minimaal 4x per oog moet..................................
Het is veel te veel om in minder keer te doen.......
(hadden ze dat niet verteld dan............)
Volgende week moet ik voor links en dan moet er steeds 6 weken per oog tussen zitten......
Hier baal ik echt ontzettend van!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:21

Fijn dat het meegevallen is.

En ja, die meerdere sessies heb ik vaak gehoord. Maar geloof me, dit is de enige manier om veel ellende in de toekomst te voorkomen. Achteraf (kijk je een koe in z'n reet, zeggen we hier) ben je er blij mee!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:32

nou zeg wat goed dat je het zo super goed hebt doorstaan, je hebt er gevoelsmatig dus alleen veel jeuk aan, nouja meid spoelen dan maar, je weet nu iig wat je te wachten staat, top gedaan van je!!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:32

Super bedankt voor het medeleven!!!

De jeuk was op m'n hoofd, helaas niet in mijn oog :P :D
M'n oog voelt zo ontzettend droog aan.... Heb nu geen last van steken, maar hier wordt ik ook niet goed van.....
Heeft iemand wel of geen ervaring dat je na het laseren zalf mee krijgt??
Had vanmorgen een vriendin aan de telefoon. Haar vader is al meerdere keren gelaserd. Hij kreeg daarna steeds zalf mee?!?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:11

nee heb ik nog nooit gehad, maar bel anders je HA even op

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 11:08

het is voor mij vandaag 5 jaar geleden dat ik suikerziekte kreeg...

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 12:48

Hallo lieve mensen! hoe gaat het nu met Kantaro?
Ik zelf lig met een behoorlijke heftige griep op bed,
heb nou voor het eerst in 4 weken ( sinds ik het dieet volg) een hypo van 2.8 gehad.
dieet heeft nog steeds effect de weegschaal staat nu inmiddels op 73,2 en begon met 78,8 wat dus inhoudt dat ik 5,6 kilo kwijt ben.nu ik zo ziek ben spuit ik nu wel weer iets vaker.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:52

Of het nu door de Kalobaa komt of niet, maar m'n verkoudheid is al over!!! :D
Dat is tenminste positief :P
Mijn oog is nog niet helemaal naar m'n zin (ik weet niet of dat nu komt omdat ik geen geduld heb of omdat het echt lang duurt :P ).
Er zit nog steeds gedeeltelijk een 'waas' over.
Ik zie ontzettend op dat ik dinsdag voor de andere kant moet ;(
Als m'n rechteroog dan nog zo is als nu, kan ik haast niets.... Autorijden gaat hem absoluut niet worden, maar werken op de computer zou dan ook niet lukken.
Ik word hier best een beetje wanhopig van.... (maar nogmaals, misschien wil ik te snel..)
Ik heb me nu voorgenomen (maar het is nog geen dinsdag :D ) om eerst eens wat duidelijker uitleg te vragen!! Toen ik ongeveer 3 weken terug bij de oogarts was, moesten er foto's gemaakt worden of het links ook nodig was, en nu ineens kreeg ik vorige week dus te horen dat ie wel minimaal 4x moest gebeuren?!?!?
De manier van vertellen baal ik ook van. Eerst krijg je het een en ander aan de telefoon te horen en dan kom je er (op klappen van de zenuwen...) en dan vertellen ze even tussen neus en lippen door dat het aan beide ogen minimaal 4x moet en dat ze goed in de gaten moeten houden of het netvlies wel goed blijft........
Dat ik mijn zicht zou verliezen is echt mijn allergrootste angst!! (oke, ik loop nu aardig door te draven misschien, maar ben er wel heel erg mee bezig!!)
Maar hopelijk kan ik na dinsdag meer (en beter nieuws...) vertellen!!

Valerie, wel helemaal super dat het met je gewicht en suikers zo goed gaat!! Is het dieet ook redelijk makkelijk vol te houden?? (of was je zo en zo niet zo'n snoeperd :D )
Misschien ook een ideetje om aan de Kalobaa te gaan.......
Heb jij de griepprik gehaald?? Ik dus niet en qua ziek worden is dat me heel goed bevallen!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:12

Kentaro, ik zou het schriftelijk vragen en kopie brief naar directie zkh en dit ook ind e brief vermelden, je mag toch op zijn minst goede voorlichting verwachten VOORDAT je iets ondergaat, ik schrijf je moreg meer sta nu op t pun t nog eevn opd e bank te kruipen met manlief voordat de werkweek weer begint.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:08

Da's wel een goeie!
Ben heel benieuwd of ik dinsdag iemand heb (nee, ik heb niet steeds dezelfde.....), die wel even de moeite wil nemen om eerst e.e.a. duidelijk te maken!

En geniet nog van de avond, het is immers valentijn :D