Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:42

Daar mag je heel gelukkig mee zijn... kan zo boos worden van zulke mensen :(

bromfiets

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:44

Kan ik me goed voorstellen :(:)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:47

Pff vreselijk die mensen, bah :x

Moet je inderdaad blij mee zijn dat je er vanaf bent :\

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:32

Rebecca: Van die jongens in je klas .. kan ervan meespreken. Ben de voorbije 2 jaar helemaal uitgescholden, zelfvertrouwen compleet weg. Denk dat dat de basis van mijn depressie was..
Eind vorig schooljaar werd ik elke dag wel 100 x emo genoemd.. Ik moest nog wat gaan snijden enz .. Ik moest ineens diep genoeg snijden .. Nouja, je kan het je wel voorstellen hoe dat me raakte als ik zeg dat ik toen al met gedachten zat die absoluut niet goed zijn.
Maargoed, ik ga deze week een of ander verbandje zoeken..
Vandaag was het weer even mis maar ik heb me kunnen inhouden dus maar 1 kras :)
Had net gehoord dat m'n verzorgpaardje wrs verkocht wordt enzo. Echt rot.
Had vandaag ook een gesprek met die leerkracht waar ik altijd mee praat, was een beetje teleurstellend.
Rotte dag dus ;(

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:58

Al een tijdje wel eens meegelezen, maar nooit echt durven reageren :)
Ik heb een paar jaar echt regelmatig gekrast/gesneden. Laatste half jaar is het echt minder geworden. Maar toch was de drang af en toe nog te sterk.

Vind het knap hoe jullie er allemaal over praten :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:00

@ Horseees : Balen dat je zo'n rotdag hebt zeg.. :(:) Maar hé, morgen is er weer een dag dus weer met goede moed opstaan he! :)

Peepaardje : Knap dat je je toch durft te melden :) En goed dat het minder word :j

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:02

Het wás minder geworden. Nu een paar poedersuiker dingen gehad ;) En toch wel weer begonnen...

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:10

Rebeccaa schreef:
Ik kleedde me een tijdje 'emo' achtig. In de klas noemde ze me dan emo en riepen ze dingen als; Snijd je jezelf ook? Of 'ga jezelf toch snijden'.

En toen tijdens techniek toen ik voor de 1000e keer zei dat ik geen emo was zei een jongen; Laat je polsen dan zien hé? hé? poedersuiker emo.

Nou, ik ben echt zo boos op die jongen.. echt nog steeds, terwijl het al keilang geleden is.. :=

Mijn ouders moeten ook wel dingen gedacht hebben.. Ik ging naar school in een vest toen er hittegolf was..

Zulke jongetjes zijn zóó triest..

Ik had er vroeger ook zo één in de klas. Hij was er heilig van overtuigd dat ik gothic was (hij wist niet eens wat het is, maar dat terzijde) en sloeg me dan soms, en andere keren pakte hij me vast op de fiets en wilde weten of ik sneed.
Op dat moment deed ik dat nog niet, maar hij moest 'ns weten.. :n Echt, hoe vaak ik op die school niet dingen gedaan heb omdat hij me weer eens geslagen had of een kútopmerking had gemaakt. :o

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 07:18

SLOEG HIJ JE? :oo
jeetje.. dat gaat wel érg ver :\ :\

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:37

jammer dat ik dit topic nu pas lees.. ik heb er ook last van gehad voor zo'n 3 jaar. Al op een vroege leeftijd heb ik geleerd een masker te dragen, omdat het uiten van gevoellens toch geen verschil maakte. ik werd veel gepest op school, geschopt, geslagen, fiets in de sloot gegooid met mij erachteraan e.d . ouders deden er niet veel aan en op een gegeven moment leek joye een heel normaal meisje, maar onder het masker was ik een wrak. niemand wist het, niemand zag het. ik werd heel getrained in het 'faken' van gedrag, ik deed zoals ik dacht dat mensen mij wilde zien. Op mijn 16e besloot ik om bij mijn vader te gaan wonen. ik kon de kar niet meer trekken, ik was op, moe, wilde niet meer. Een probleem.. mijn paardje. Als ik weg zou gaan bij mijn ma zou ze hem weg geven. Dat was natuurlijk een perfect middel om mij bij zich te houden, pure chantage. maar in mijn hart en hoofd wist ik dat ik daar weg moest omdat het anders echt fout zou gaan ( ik automutileerde nog niet trouwens.. ik had mijn paard bij wie ik mij uitte ) Dus ik ben toch gegaan, en mijn paard werd weggegeven, meteen de volgende dag al. Nooit heb ik afscheid kunnen nemen, en dat was dé druppel. alle frustraties kwamen eruit en ik kon er totaal niet mee omgaan en begon te snijden om de pijn te voelen, de pijn eruit te laten. Na 3 jaar kwam mijn vader erachter en die heeft me geholpen om hulp te zoeken. Na 2 jaar intensieve therapie die goed aansloeg ben ik 'genezen' verklaard. Soms is het moeilijk om geen Black Out te krijgen , soms heb ik een terugval waarbij het als vanouds is. ik krijg een black out en weet totaal niet meer wat ik heb gedaan of hoe lang ik 'weg'' ben geweest. maar het gaat steeds beter. Lelijke littekens heb ik.. op mijn onder armen, schouders en benen. Het litteken op mijn schouder ( ook de grootste en lelijkste) heb ik verborgen met een tattoo, hierdoor kan ik gewoon leuke haltertopjes aan enzo, hier ben ik wel blij om :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:07

Peepaardje en wiebke: knap dat jullie je toch melden :j

Ik kom net terug van de apotheek, kreeg bijna mijn medicijnen niet mee :=

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:11

Waarom kreeg je ze niet mee? :oo

Wiebke : knap dat je je gemeld hebt hier!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:13

Ze kregen een waarschuwing in de computer dat het nogal gevaarlijk is om ze samen te gebruiken :')

Nu moet ik bloed laten prikken..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:06

bedankt :) het is niet altijd makkelijk om erover te praten maar meestal heb ik er geen moeite mee. Ben erg sterk uit de strijd gekomen en kan nu eindelijk zeggen dat ik gelukkig ben.

Bromfiets... laat je ons de uitslag weten van het bloedprikken ?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:19

Hetzelfde hier, vond het eerst altijd heel moeilijk om over te praten, nu schreeuw ik het nog steeds niet van de daken maar ik kan er over praten en ook zeggen dat ik echt gelukkig ben nu...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:35

Ik vind het ook wel moeilijk om over te praten, ben ook wel blij dat het wel lukt.

En ik ga eerst even overleggen met mijn psychiater wat er nu gedaan moet worden :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:57

wat zeggen jullie trouwens als mensen vragen stellen over littekens ? Dit vind ik echt nog lastig.. ik ga niet iedereen aan zijn neus hangen dat ik dat zelf heb gedaan.. een keertje maakte iemand mij uit voor freak :\ Dit was trouwens mijn tattoo-mannetje. niet lief.
Meestal mompel ik iets van.. da's een lang verhaal ofzo.. maar ook daar overtuig je mensen niet mee dat ze hun mond erover moeten houden

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:00

Ik krijg er niet vaak vragen over, maar meestal zeg ik gewoon van, dat is verleden of dat gaat jou niks aan..

Je bent NIEMAND verplicht om verantwoording te geven..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:04

ja maar als je dat doet word je zo snel in een hokje gestopt. of mensen vinden je arrogant omdat je er kibbelig op reageert. Terwijl we eigenlijk ook heel gewoon zijn , athans, zo voel ik me wel :)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:07

Jaa klopt, heb je gelijk in.. Maar dat is gewoon omdat die taboe erop heerst..

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:12

Als er bij mij naar gevraagt wordt, begin ik of over iets anders, of ik zeg gewoon dat ze dat niet willen weten... Meestal houden ze er dan wel over op.
Alleen nu mijn ouders ze hebben gezien is het even wat anders, die houden er dus echt niet over op. Dus bij hen word ik meestal heel erg boos.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:17

ik heb hetzelfde.. hoe ging het? waar heb je het over gehad ? Daar had ik zoo geen zin in. dat snapte ze ook wel.

maar PeePaardje... ben je wel onder behandeling omdat je ouders het er zoveel over hebben ?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:20

Meiden ik ben een weekendje weg, heel veel succes de komende 2 dagen! :)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:35

Praten met mijn ouders is niet echt een optie op het moment. Ik hou het wel even bij ontlopen...
En ik ben niet ik behandeling wiebke, het is pas van de laatste dagen dat zij het gezien hebben.

Fijn weekend Robin_!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:54

Ik verberg mijn littekens niet, Behalve op school dan.

Mijn ouders zien ze geeneens, Al ga ik voor ze staat met zwaaiende armen, dan nog zien ze het niet:P.

Maar op school heb ik wel al een aantal x reactie's gehad erop, en gewoon gezegd dat ik ergens langsgeschaafd was oid.

Ik krab mezelf meestal helemaal open, eerst sneed ik heel diep, Maar die pijn was zo voorbij. Krabben heb ik nog meer dan een halve week last van.

Maar ik heb het ondertussen al 5 dagen niet meer gedaan!

Helaas zag ik 5 dagen geleden een naald(geenpriknaald) op het verkeerde tijdstip liggen, Ik voelde me poedersuiker en voor ik het wist was het gebeurt ermee.