Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:25

Dat is geen mooi nieuws mayniac_val ; dat is vrij snel zeg, 5 mm! wat had je voor de operatie?

Mijn overbeet wordt steeds groter.. bij de ortho 2 jaar terug ? had ik nog 5 mm en het is nu al 8-9 ... :(

Erg rot Sanne! :(:)

mayniac_val

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:21

Voor de operatie had ik 9mm. Ben jij al geopereerd of sta je nog in de wacht?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:04

Ik moet eerst nog een beugel.. we wachten op de verzekering.. Het werd namelijk niet vergoed en toen hebben we een klacht ingediend.. binnen 6 weken antwoord, maar wachten duurt lang ;)

Volgend jaar kan ik geopereerd worden rond juni denk ik??

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:06

Wachten duurt heel lang inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:43

Prairy schreef:
Jee meiden, wat een verhalen allemaal hier! Schrik er een beetje van...

@ Sanne, klinkt misschien stom, maar is het niet wennen aan je nieuwe gezicht? Misschien helpt het als je eens foto's van oud & nieuw naast elkaar legt (als je dat niet al gedaan hebt)? Wat ontzettend k*t dat het je zo tegenvalt zeg! Ik hoop voor je dat het goed komt, one way or the other :(:)

@ Maniac, ik hoop voor jou ook dat ze er wat mee kunnen doen. Snap alleen niet dat de chirurg de verkeerde operatie heeft gedaan :?

Iig, sterkte aan beiden :(:)

Dat idee heb ik ook al gehad en uitgevoerd maar dat maakt het gevoel alleen nog maar groter en groter. De oude foto's, dat ben ik. Daar heb ik herinneringen aan, dat voelt vertrouwd, dat vind ik mooi. Ook al is het 'lelijker'. Ik heb ook al geprobeerd om alleen naar nieuwe foto's te kijken en te zeggen: 'ja dat ben jij, ziet er goed uit!' maar ook dat werkt niet. Ik ben misschien een beetje een complex persoon ;) Maar wennen.. ik zal nog lang de tijd krijgen omdat ze in het ziekenhuis, als ze het al terug willen/kunnen zetten, zeker willen weten dat het niet komt omdat ik een of andere psychische stoornis heb. En voor ik ze dat duidelijk kan maken zullen er wel een aantal psychologische sessies plaatsvinden. Niet alleen voor dat, maar ook om hier mee om te gaan... Dus hoe graag ik het ook zou willen, ik heb nog een hele lange weg te gaan..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:04

Even een vraagje... Mijn ortho zei dat ik zelf mijn aanvraag voor de machtiging moest indienen bij de verzekering, dus dat geprobeerd, heeft een week frustratie gekost omdat ik het per email wilde doen, en alle emails die ik stuurde kwamen niet aan |o

Uiteindelijk maar via de website iets gestuurd (Zilveren Kruis), en kreeg als antwoord dat ze de bijlage niet konden openen, maar dat ik die aanvraag ook niet zelf mocht doen maar dat de ortho dat moest doen.

Die weer gebeld en ze vonden het maar raar, maar zou het eens overleggen met de ortho zelf.

Hoe is dit bij jullie gegaan? Ik vond het wel wat vreemd dat ik het zelf zou moeten doen, dus voor mijn gevoel heeft ZK wel gelijk.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:36

Bij mij is de aanvraag door de ortho gedaan :j

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:34

Bij mij werd ook gezegd dat je het niet eens zelf mocht doen. Als je het zelf deed werd het volgens mijn ortho vrijwel nooit vergoed. De ortho moet het doen dmv codes enz..

Heeft jou ortho wel ervaring met dergelijke gecombineerde trajecten? Dat lijkt mij toch wel.. Beetje vreemd inderdaad! Mijn haren gaan er een beetje van overeind staan omdat mijn vorige ortho dat dus niet had (dus ook alles zelf betaald) en mijn gebit nu een drama is... (dat hoeft natuurlijk zeker niet voor jou te gelden)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:38

Ja dat heeft ie wel, stuurde me ook gelijk door naar kaakchirurg, en die zei ook al dat de ortho altijd mensen naar hem doorstuurt. Dus dat wel.

Ik vind het ook een beetje apart ja... Ik wacht t even af, en als ik er geen goed gevoel bij krijg/houd, ga ik op zoek naar andere ortho.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:04

Heel verstandig, het moet wel goed gaan natuurlijk :j

Dat brengt mij op een idee, als ik er niet uitkom met mijn kaakchirurg kan ik misschien wel een andere ortho laten kijken.. Mijne zei namelijk doodleuk dat de relapse door mijn leeftijd kwam :roll:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:34

Ik heb niet eens een aanvraag gezien!!
De kaakchirurg heeft alles verzorgd en had zelfs facings aangevraagd, die werden overigens niet vergoedt, maar ik heb daar nooit over wakker hoeven liggen.

Mayniac_val, een second opinion kan nooit kwaad dus ik zou het doen!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:04

Bericht gehad van de Agis, mijn beugel (van rond de 2000 euro) wordt niet vergoed, mijn ouders zien er natuurlijk tegenop om dit te betalen en twijfelen heel erg nu..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:04

Bij mij is de aanvraag ook door de ortho gedaan!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:07

Tnx allemaal.

Enniee, das mooi balen!! Snap dat je ouders twijfelen, tis een hoop geld, maar aan de andere kant, jij moet er je hele leven mee doen en dan is de 'afschrijving per jaar' toch minimaal ;) Neem ook niet aan dat het in 1x betaald moet worden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:11

Das balen enniee!!
Zijn er geen andere opties om het te proberen, misschien via de kaakchirurg ofzo?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:12

Daar ga ik niet van uit nee..

Ik hoop dat ze het alsnog doen, want ik ben echt niet blij met hoe ik er nu uit zie :)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:13

chanicha schreef:
Das balen enniee!!
Zijn er geen andere opties om het te proberen, misschien via de kaakchirurg ofzo?

We hebben alles al geprobeerd, een klacht ingediend bij de Agis, toen hebben ze hun tandarts er naar laten kijken en mijn afwijking was niet van serieuze ernst, dus werd er niks vergoed (wij hebben ook een basisverzekering, achteraf hadden mijn ouders voor mij een uitgebreide moeten doen omdat ik al 100x in het ziekenhuis ben geweest met met gebroken kaak. Dat spijt hun nu zo ..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:19

Misschien per het nieuwe jaar jouw verzekering uitbreiden qua tandartsverzekering en het dan nog eens proberen?
Ik hoop dat het je toch op de e.o.a. manier gaat lukken!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:19

En in december overstappen naar een andere zorgverzekering, is dat geen optie? Dat je nog even wacht met de beugel (of ben je al begonnen?) En dan daar een uitgebreide(re) verzekering nemen als dat mogelijk is? Ik weet niet hoe dat met de regels zit met overstappen etc.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:21

Dan moeten we daar eerst een 1 jaar ´lid´? van zijn voordat je daar gebruik van kunt maken.. Dus dan wordt het pas over 1,5 jaar dat ik een beugel heb en dus 2,5 voordat ik geopereerd kan.. :( Dat zouden we namelijk eerst doen , en dat hebben we al uitgezocht...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:23

Ja daar was ik al bang voor idd... Stom hoor, eerst een jaar laten betalen, en dan eens kijken of we het vergoeden. Tegen die tijd heb je alles eigenlijk dus al zelf betaald -O-

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:26

Ja.. Dat zeiden mijn ouders dus ook, dan kunnen we net zo goed zelf betalen want 12 x een bedrag van 200 euro hebben we het ook al betaald...

Ze gaan maandag de ortho bellen om een precieze prijsopgave aan te vragen..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:26

Wat raar!!!
Als je die verzekering hebt mag je er toch gebruik van maken!?
Dus je moet eerst een jaar betalen voordat je er aanspraak op mag maken?
Had ik allang een andere verzekering genomen, ik heb de Agis en heb daar nooit problemen mee gehad, ook niet toen ik héle dure medicijnen moest gebruiken voor de acromegalie.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:28

Je moet inderdaad eerst een jaar betalen voordat je gebruik kan maken van zulke dingen (orthodontische hulp en nog een paar andere dingen ) De ziekenhuiskosten enzo worden wel vergoedt uiteraard.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:00

Ennie wat balen zeg! Ik hoop dat het toch lukt.. Je moet nog een heel leven doen met die tanden. Bij mij zijn ze nu beschadigd door mn (te diepe en over) beet omdat ik er te lang mee heb gelopen (ben nu 24) en ik heb er zooooooo'n spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan.

Hoe oud ben je? Kun je je ouders niet terug betalen later? Of bijv. zelf proberen wat bij te verdienen als je ouders krap zitten.. Lastig hoor.

Ik denk nu, als je andere verzekering neemt bijv. de friesland, en je volgend jaar een aanvraag doet, kan dat niet? Het moet immers vergoed worden vanuit de basisverzekering toch? Niet vanuit aanvullend, en dan vergoeden ze het toch wel? Als je afwijking ernstig genoeg is, en dat is het al vrij snel dacht ik.. Wat heb je?