[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:25

Nuage schreef:
Waarom heb je je niet aan je stopweek gehouden? Je moet gewoon altijd 7 dagen aanhouden. Dus op maandag laatste pil, de dinsdag erop weer nieuwe pil

Bloos!
ik dacht altijd dat ik dan maandags weer nieuwe pil moest...
ben ik dan wel beschermd etc. nu ?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:54

Vue schreef:
Nuage schreef:
Waarom heb je je niet aan je stopweek gehouden? Je moet gewoon altijd 7 dagen aanhouden. Dus op maandag laatste pil, de dinsdag erop weer nieuwe pil

Bloos!
ik dacht altijd dat ik dan maandags weer nieuwe pil moest...
ben ik dan wel beschermd etc. nu ?

Maar dan kom je toch nooit op dezelfde dag uit?

Je bent trouwens wel beschermd. De stopweek mag nooit langer duren dan 7 dagen maar wel korter.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:05

Precies, je bent dan wel beschermd maar je begint dus iedere keer een dag te vroeg Lachen

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:49

Hoi, ik heb niets bijgelezin in dit topic, maar
Wie slikt hier de pil 'yasmin' ?
Ik heb daar een paar weken geleden in het blad 'de pauze' een artikel over gelezen. En daar stond in dat je meer libido kunt krijgen van de Yasmin. Ik zou graag wat ervaringen van vrouwen hier willen horen erover. Ik slik nu de mycroginon 30. Zijn er ook mensen die wat eerst een andere hebben geslikt en daarna de Yasmin? Hoe beviel dat, merkte je dat er dingen anders waren? Positief of negatief?

Thanx..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:17

Ik heb toch even een vraagje Clown
Ik heb deze maand mijn pil doorgeslikt i.v.m carnaval[ deze strip waar ik nú dus mee bezig ben] Maar ik ben in de 1e week mijn pil vergeten. Heb die uiteindelijk ná 12 uur nog wel ingenomen. Als ik nu gewoon een week met condoom seks heb is er niets aan de hand toch?[dacht ik zo] Of hoeft zelfs dat condoom niet omdat ik geen stopweek heb gehad?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:18

Nuage schreef:
Precies, je bent dan wel beschermd maar je begint dus iedere keer een dag te vroeg Lachen

Pfieuw Nagelbijten / Gniffelen

Nu moet ik heel hard nadenken..
Ik slik dan altijd de laatste op maandagavond..
En de eerste ook weer..
volgens mij kom ik dan gewoon uit ?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:37

Weet iemand of je minder last hebt van de hormonen van de implanon dan van de hormonen in een pil (ministat)?
Krijg je minder hormonen in je lijf met een implanon?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:56

Sorlede schreef:
Hoi, ik heb niets bijgelezin in dit topic, maar
Wie slikt hier de pil 'yasmin' ?
Ik heb daar een paar weken geleden in het blad 'de pauze' een artikel over gelezen. En daar stond in dat je meer libido kunt krijgen van de Yasmin. Ik zou graag wat ervaringen van vrouwen hier willen horen erover. Ik slik nu de mycroginon 30. Zijn er ook mensen die wat eerst een andere hebben geslikt en daarna de Yasmin? Hoe beviel dat, merkte je dat er dingen anders waren? Positief of negatief?

Thanx..

ik slik de yasmin, wat is libido? heb daar nog nooit van gehoord! ik ben heel positief over deze pil. moet wel zeggen dat mijn borsten er op een of andere manier wel enorm door groeien. in korte tijd bijna 2 cups groter geworden Bloos de pil die jij nu slikt heb ik ook geslikt, hele slechte ervaring mee. ik werd er heel ziek van. vooral heeel erg misselijk. en slap.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:02

Libido = hoeveel zin je hebt in sex. Clown

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:06

Oh mijn borsten mogen wel groeien daarvan hoor Tong uitsteken Heb maar mieren tietjes Tong uitsteken En ben al 20 Bloos!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:23

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:24

Sorlede schreef:
Nou op internet lees ik niet al te lekkere berichten over de yasmin Nagelbijten / Gniffelen

Zo is over idere pil wel wat te vinden hoor..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:33

Ik slik ook de Yasmin na zelf beroerde ervaring te hebben met de mycroginon 30. Ik ben emotioneel helemaal in de war geweest en erg labiel. De huisarts raadde toen deze pil aan en ik ben zeer tevreden Lachen Heb verder geen veranderingen in libido maar ben wel aangekomen na het wisselen van de pil. Tijdens het slikken van die andere pil was ik 9 kg afgevallen en die kwamen (gelukkig) langzaam terug.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:35

ik en ook mijn zusje hebben hele goede ervaring met de yasmin, het is niet zo dat ik extreem veel zin heb in sex, misschien een beetje meer. maar niet zo erg dat het mij opvalt. Bloos

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:36

Lianne84 schreef:
Sorlede schreef:
Nou op internet lees ik niet al te lekkere berichten over de yasmin Nagelbijten / Gniffelen

Zo is over idere pil wel wat te vinden hoor..

idd, de ene reageerd anders op de ene pil dan de andere

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:18

hoe kun je trouwens de pil het beste slikken als je NIET (dus echt niks) in het weekend ongestled wilt zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:23

Tijdje testen hoe lang het duurt na je laatste pil voor je ongesteld wordt, en dan zorgen dat je je maandstonden altijd op een maandag krijgt door je stopweek in te korten.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:30

lotjj92 schreef:
hoe kun je trouwens de pil het beste slikken als je NIET (dus echt niks) in het weekend ongestled wilt zijn.

Doorslikken Haha!

Je weet waarschijnlijk van jezelf hoeveel dagen het duurt tot je ongesteld wordt als je de laatste pil hebt geslikt.
Als het bijvoorbeeld 3 dagen duurt en je slikt je laatste pil op een woensdag, dan weet je dat je op een zaterdag ongesteld wordt.
Als je dit wilt voorkomen slik je de pil door tot vrijdag. Dan word je pas na het weekend, op een maandag ongesteld.

Je kunt je pil altijd langer doorslikken, nooit korter.
Als je iedere keer de pil een paar dagen langer doorslikt gebruik voor die extra dagen dan een aparte strip met reserve-pillen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:48

Even over de jippy condooms...
Ze worden in de zelfde fabriek gemaakt als de meeste condooms..(waar onder ook durex)
De enige reden dat jippy goedkoper is is omdat ze tegen de kostprijs verkocht worden en durex niet..

Staat tenminste op de site.. Clown

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:55

Nuage schreef:
lotjj92 schreef:

Doorslikken Haha!

Je weet waarschijnlijk van jezelf hoeveel dagen het duurt tot je ongesteld wordt als je de laatste pil hebt geslikt.
Als het bijvoorbeeld 3 dagen duurt en je slikt je laatste pil op een woensdag, dan weet je dat je op een zaterdag ongesteld wordt.
Als je dit wilt voorkomen slik je de pil door tot vrijdag. Dan word je pas na het weekend, op een maandag ongesteld.

Je kunt je pil altijd langer doorslikken, nooit korter.
Als je iedere keer de pil een paar dagen langer doorslikt gebruik voor die extra dagen dan een aparte strip met reserve-pillen.

bij mij duurt het 4 dagen, dus als ik donderdag ophoud met slikken wordt ik het als het goed is zondag avond/ maandag ochtend. en dan begin ik de pil vrijdag weer. alleen nadeel dat het zo lang duurt dat ik dan zaterdag nog een klein beetje ongesteld ben, en dat wil ik dus niet.

maar als ik bijv elke donderdag stap, mag ik dan ook gewoon donderdag weer beginnen?
Laatst bijgewerkt door Horsea_nl op 14-02-08 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:58

Sja daar kun je niks aan doen...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:33

Je kunt wel eerder beginnen met een nieuwe strip maar daardoor zal je ongesteldheid niet eerder stoppen. Als je langer dan 5 dagen ongesteld bent zal je altijd in een weekend ongesteld zijn. Niets aan te doen.

Ikzelf ben ook altijd zo lang ongesteld en ik slikte dus gewoon altijd door. Had maar 1 keer in de 6/7 maanden een stopweek.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 11:53

Krijg jij in die stopweek dan niet gigantisch veel last van het vasthouden van vocht? Ik slikte de pil eerst ook 3 maanden door, maar door het vast houden van vocht, meer last van menstruatiepijnen enzo, ben ik daar toch maar mee gestopt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 22:08

Je kan de pil wel langer doorslikken maar niet korter? Wat? Oh, heb ik nooit geweten.. DUs je kan je ongesteldheid zeg maar niet vervroegen.. ben je dan onveilig??

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:26

Is er hier iemand die ook gestopt is met de pil en hoe lang duurde het toen voordat je weer ongesteld werd?

Ik heb namelijk 29 december mijn laatste pil geslikt, toen 13 dagen ongesteld geweest en daarna tot op heden niet meer ongesteld geworden...opzich helemaal niet erg natuurlijk...maar ook een beetje gek.

Heb het ondertussen altijd veilig gedaan en dat is ook goed gegaan dus zwanger zal ik wel niet zijn. Vind het wel heel apart want een van de redenen om te stoppen met mijn pil (Diane 35, 6 jaar geslikt) was dat ik steeds langer ongesteld werd en heel vaak tussentijdse bloedingen had.
Nu ben ik gestopt en komt er helemaal niks meer, niet één minucuul spatje.

Mijn vraag dus: Hoe lang duurde het na je laatste pil voordat de boel weer op gang kwam?