fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 12:26

mij ook!
moet wel zien of ik het red om met mijn eigen paard te komen, dan moet ik een trailer zien te regelen
maar ach, het duurt nog wel ff Knipoog

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:20

Moet idd ook trailer regelen dan, maar goed, dat zal vast lukken.

Heeft iemand ondertussen al een idee voor een locatie?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:28

Schoorvoetend kom ik hier ook binnen Bloos
Ik heb vorige week de diagnose gekregen.
Ik heb 1 paard en 4 pony's, doe eigenlijk niets meer met ze omdat het al heel lang niet meer gaat.
Verder werk ik als taxi chauffeur en dat heeft mij de laatste tijd de nekslag gegeven, ik werkte 6 dagen per week diensten van rond de 10 uur per dag, was dus 6 dagen achtereen 12 uur van huis (heen en terug rijden, auto schoonmaken, administratie doen en inleveren kost ook nog aardig wat tijd) ik moet op mijn werk het gesprek nog aangaan over de dagen dat ik werk want ik wil dus terug naar 4 dagen per week of minder. Ik hoop maar dat ze eraan willen.
Ik moet nog een afspraak maken maar binnenkort ga ik ook naar de revalidatie arts, heb nu wat pijnstillers/ontstekingsremmers gekregen, die leken even te helpen maar inmiddels merk ik er niet veel meer van.
Mag ik hier ook mee komen praten?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:56

Tuurlijk mag je meepraten, gezellig!
We kunnen tenslotte allemaal van elkaars tips en ervaringen meepraten!!

Enne wat pijnstillers betreft, ik weet wat je bedoeld. Heb inmiddels alweer pijnstiller nummer zoveel. Krijg steeds maar sterker spul. Een van mijn doelstellingen op revalidatiecentrum waar ik nu loop is dus ook zoveel mogelijk zonder medicijnen te kunnen functioneren.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:07

welkom tanja ..hd zoiets gehoord idd

medicijnen of te wel pijnstillers al dan niet ontstekings remmend werkt altijd maar kort
dus het is van de een naar de ander en altijd vanalles op voorraad
maar probeer daar zo min mogelijk van te emen
bewaren voor de echt slechte dagen ..anders werkt dan niks meer

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:19

Idd, de pijnstillers die ik nu heb pak ik alleen als het echt te erg wordt en ik zonder niet normaal kan functioneren. Wil er gewoonweg niet aan verslaafd raken en steeds wat sterkers nodig hebben!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:36

Idd, die ik heb die hebben geloof ik iets van 3 dagen gewerkt maar inmiddels heb ik ze aan de kant gegooid want ze doen niets meer.
Zelf wil ik zo min mogelijk troep in mijn lijf dus ik zal ook alleen naar de pillen grijpen als het echt niet meer uit te houden is.
Ik heb wel een nieuw bed besteld, komt over 3 weken binnen, wie weet kom ik dan ook eens een beetje uitgerust mijn bed uit Clown

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:40

ik gebruik ibuprofen, maar probeer het voornamelijk te verlichten met warmte..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:15

Welkom Tanja, niet leuk he?

Op wat voor bedden slapen jullie nu? Ik op een Tempur, die hebben we een paar jaar geleden al gekocht omdat ik al wat last had en ik moet wel zeggen dat dat erg veel helpt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:30

Ik vroeg me idd ook al af of jullie nou allemaal aan de medicijnen zaten zo te lezen, maar nee dus.
Ik neem zelf alleen pijnstillers als ik het even niet meer trek, maar liever niet, houd niet zo van al die chemische zooi in mijn lichaam.

Ik slaap op een verwarmd waterbed. Echt heerlijk.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:31

Warmte werkt bij mij ook erg goed, in de winter is het dus echt een drama om uit bed te kunnen komen.
Iemand hier ervaring met de vochtige verwarmingsdeken van http://www.allesoverfibromyalgie.com/ ?
Ding is nogal prijzig, daar zijn vast en zeker goedkopere oplossingen voor Clown

Hai Jeddah, door jou ben ik hier ook aangeland Clown Ik las het bij de boomloosjes en daar stond ook de link naar dit topic dus ben ik meteen deze kant op getrokken, ik rekende er ook een beetje op dat ik je hier tegen zou komen.
Niet leuk nee maar ik wist het eigenlijk al een hele tijd, alleen nu heeft het dan echt een naam gekregen en is door de dokter zelf uitgesproken en dat is belangrijk, nu kan ik ook op mijn werk stappen gaan ondernemen en ben ik niet "die luie westerling" Haha!
Ik had ook al 15 jaar artrose dus wat dat betreft heb ik al langer in de prijzen gezeten.

Wij hadden altijd een waterbed, 1 met lendesteunen voor mijn rug, 100% gestabiliseerd maar helaas heeft dat bed de verhuizing 5 jaar geleden niet overleefd. Daarna weer op oude matrassen gelegen tot ik het echt niet meer trok en toen een 2e hands waterbed weer gekocht (financien liggen hier natuurlijk erg laag dus een nieuw duur bed is niet zomaar gekocht) dat waterbed was wel zo slecht! Maar altijd nog beter dan de oude matrassen maar gelukkig sloeg mijn watermatras in no time lek en was niet meer te maken Clown Haha!
Alleen toen moesten we weer terug op de oude matrassen en daar liggen we nu al weer maanden op, tijd om te vervangen dus.
Ik heb nu een boxpring met huppeldepup matrassen besteld (ik weet echt niet meer hoe het heet Haha! ) en daaroverheen nog een dik afdekmatras en later als ik weer wat centjes heb Clown wil ik daar een lamsvacht overheen hebben. In de tijd dat ik nog crea met lamsvacht was heb ik ook een tijdje op een vachtje geslapen en dat deed werkelijk waar wonderen voor mijn rug maar ja, een heel bed van 1.80 x 2.00 is wel groot om te "lamsvachten" dus dat wordt nog even sparen.
Belangrijkste is dat dit bed in iedergeval behoorlijk wat hoger is dan het bed wat we nu hebben, dan kom ik er wat makkelijker uit.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:51

en anders kan je je bed uitrollen en sochtends gelijk je rek en strek oefeningen doen Vork

begin zoiezo met het wiebellen van mijn tenen

tanja een goedkope warmte deken doet het ook hoor
is puur dat je lijf geen opdonder krijgt van het koude laken

een bere vachtje of schapen vel is idd erg lekker (als je niet allergisch voor wol bent Bloos )
langs de schapen boer scheelt vaak een hoop geld
45 euro de vacht oid

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:57

Ik heb een Ikea bed / matras en bevalt enorm goed. Heb er een dekmatras op liggen en dus al een stuk warmer. Geen elektrische deken, maar ben wel al wat aan het rondkijken voor komend winterseizoen, alle tips zijn dus welkom!

Wat medicijnen betreft heb ik al heel wat gehad. Alleen paracetemol helpt me zowiezo niet en pak ik dus never nooit niet meer. Heb ibuprofen gehad, naproxen, vioxx (had geen hartkloppingen ervan, maar is inmiddels wel daarom uit de handel genomen).
Naproxen helpt nog het beste daarvan, maar lang niet meer afdoende.
Nu heb ik 2x daags Zaldiar, dat is tramadol i.c.m. paracetemol, dat werkt prima, maar is wel zwaar verslaven. Sommige artsen geven dit zelfs aan als opiaat, tsja, wil ik dus echt vanaf, maar is nu helaas enige wat helpt. Heb er zo nodig 2 x daags diclofenac bij. Dat helpt wel, maar alleen als ondersteuning......

Tsja, hoop gehad, eindelijk wat helpends gevonden, maar da tis dan weer sterk (en daardoor slecht.....)spul.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:58

diclo werkt idd wel ffies ..mag het alleen eigenlijk niet ivm mijn hart ..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:58

Maar ik begreep dat je juist geen pijn medicijnen moet nemen? Dat het daar uiteindelijk alleen maar erger van wordt?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:24

wel als je naar aanleiding van die pijnstillers te ver over je grens gaat Knipoog

aan de andere kant soms is het best wel fijn om even doelbewust en bewust vd gevolgen eens lekker over je grens te gaan .. Bloos
moet je alleen niet te vaak doen ,,is nie goei Bloos

daar bestaat ene heel mooi gedicht over ..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:52

Nicky, langs de schapenboer is wel een optie ja maar ik wil echt een soort van onderlaken van schaap hebben, die zou dan dus 1.80 x 2.00 moeten zijn, zo'n groot schaap hebben ze vast niet lopen Clown dat moet echt gemaakt worden.
Ik heb zelf mijn eigen leverancier in nieuwzeeland nog, die heeft ze, maar das nog steeds best behoorlijk duur Clown

Mijn grens weet ik best goed, ik ga er (zonder medicijnen) dus té vaak overheen en dat is niet echt slim te noemen. Ik heb de laatste tijd met enige regelmaat in 6 dagen 65 uur gewerkt, daarna 2 dagen vrij, dan ben ik helemaal kapot en kan ik helemaal niets meer.
Af en toe kruip ik nog wel eens op Kevin maar meer dan stappen kan ik beter niet doen. Toch gaan draven en dan ook nog een galopje doen en het is weer beurt, dan lig ik snachts te janken van ellende en mijn armen en benen schieten alle kanten op (ik heb Hans zelfs nog wel eens heel hard wakker geramd Bloos ) maar das dan een gevalletje eigen schuld dikke bult Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:25

Ik heb nu een soortgelijke matras als Tempur alleen van een ander merk, ben nu aan het rondkijken wat mij de winter qua temperatuur gaat doorhelpen, eerst maar eens een fonds openen : Help fibropatienten de winter door Nagelbijten / Gniffelen

Overigens ''moet'' ik eigenlijk dagelijk Tramadol slikken, doe het niet maar kom erg lastig mijn dagen door.
Heb o.a. ibu in allerlei doseringen geprobeerd, diclofenac, naproxen, zaldiar (ging niet goed i.c.m. hartklachten en de dosering die ik daar van nodig had), spierverslappers en de rest weet ik al niet meer Nagelbijten / Gniffelen

Tanja weet je al waar je therapie gaat volgen? (Of is dat nog niet zeker en gewoon een advies?)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:46

@sronnie:
ik moet idd ook 2 daags die zaldiar, maar doe het niet. Alleen als het qua klachten dus moet;-)

enne dat fonds, waar kan ik me inschrijven als hulpbehoevende;-)?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:02

Ik weet nog niets van therapie o.i.d. weet alleen dat ik naar de revalidatiearts ga (moet de afspraak nog maken hoor) en die gaat mij leren leven met fibro en de dagelijkse pijn en leren de juiste balans te vinden tussen werk en rust want daar schort het bij mij nogal aan. Ik weet waar mijn grenzen liggen maar ga daar steevast overheen. Zoals nu, ik hoor dus allang in bed te liggen want ik moet er morgen om 5 uur weer uit en waar zit ik....op Bokt dus Clown
Maar ik ga nu wel naar bed, kan ook al niet lang meer achter de computer zitten, gaat alles weer pijn doen en steken, hebben jullie dat ook?

Welterusten allemaal!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:46

zijn dagen dat ik haast niet meer typen kan

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:30

Tanja schreef:
Ik weet nog niets van therapie o.i.d. weet alleen dat ik naar de revalidatiearts ga (moet de afspraak nog maken hoor) en die gaat mij leren leven met fibro en de dagelijkse pijn en leren de juiste balans te vinden tussen werk en rust want daar schort het bij mij nogal aan. Ik weet waar mijn grenzen liggen maar ga daar steevast overheen. Zoals nu, ik hoor dus allang in bed te liggen want ik moet er morgen om 5 uur weer uit en waar zit ik....op Bokt dus Clown
Maar ik ga nu wel naar bed, kan ook al niet lang meer achter de computer zitten, gaat alles weer pijn doen en steken, hebben jullie dat ook?

Welterusten allemaal!

Dit had ik ook kunnen schrijven.. Knipoog Ik ben erg benieuwd hoe ze helpen kunnen! Ik ben in elk geval gisteren braaf met trui aan naar buiten gegaan toen het iets fris was want heb gelezen dat je spieren warm houden ook helpt en ik ben zo iemand die weer of geen weer in een t-shirt loopt. Ja, ook als het giet. En ja, blijf ook met natte shirt doorlopen. Knipoog

Ik heb me ook bedacht dat het misschien toch fijner is voor mijn lichaam (niet zozeer voor mijn geest... Knipoog ) om een goede ondersteunende boomzadel te rijden. De Ghost zit MEGA lekker, maar geeft natuurlijk relatief weing steun. Nu heb ik ook de Freeform die veel steun geeft, dus eerst ga ik daarmee eens "experimenteren". Waarmee heb ik het minste last?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:42

of zo'n andere seatsaver waar je wrong op kan setten ..

de ghost lijk me an de ene kant ene fijn ding
maar op een slechte dag lijkt me het ect helemaal niks
en beetje steun is dan toch wel fijn
een gedwongen zit weer helemaal niet

het is lastig die gulden middenweg te vinden

ben bezig met mijn eigen merk zadel
over een paar weken is die binnen
ben erg benieuwd of die uiteindelijk net zo lekker is als dat wat die nu lijkt

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:45

Is idd gewoon kwestie van zadel vinden wat beste bij je past. Hoeft lijkt mij dus niet perse een boomzadel te zijn.....idd experimenteren dus;-)

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:58

Hoi, ik meld me hier ook. Ik heb al vanaf mijn 12de klachten met mijn gewrichten, heb sinds 2002 de diagnose fibromyalgie. Rijdt nu nog op mijn eigen paard, zij het de ene dag wat langer als de andere en als het echt niet gaat dan heb ik 2 vriendinnen die graag voor mij in het zadel stappen.
Ik maak wel veel meer buitenritjes dan vroeger!! Hihi!!
Met mijn baan heb ik het getroffen, ik werk in een supermarkt en kan eigenlijk doen wat ik op dat moment aankan. OOk afwisselen met zittend en staand werk, werk overgens maar 5 halve dagen is meer dan genoeg.

Wil graag meepraten in dit topic om van elkaar te leren.

Ik slik zo min mogelijk medicijnen en probeer goed naar mijn lichaam te luisteren, als die zegt tot hier en niet verder moet ik ook niet verder gaan, anders zijn er concequenties, dat weet ik. Gaat eigenlijk best goed zo!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met je werk, de paarden, ect ect..