[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:47

nee om over te stappen moest er wel een stopweek zijn

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:31

Je moet de 'oude' strip waar je mee bezig bent eerst helemaal opmaken en dan zonder pauzeweek overstappen op de nieuwe pil. Als je toch een stopweek wilt inlassen moet je in de eerste week van de nieuwe pil condooms gebruiken.

Doorslikken dus om beschermd te zijn (!!!)

http://www.multatuliapotheek.nl/uploads ... tiepil.pdf

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:41

Dat dacht ik al....

summerfeel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:06

ow :S mijn dokter zei toch echt dat ik een stopweek moest houden... zal er voor de zekerheid nog maar eens over bellen.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:40

Van de nuvaring heb ik net minder last van acne dan toen ik mercilon nam. Maar eigenlijk ben ik mijn lief aan het pushen om het een tijd met condoom te gaan doen, eens zien hoe dat gaat en of ik verschil merk...

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:37

ik heb normaal mycroginon 30 maar toen m'n ma vandaag voor mij ff langs de apotheek ging om een paar nieuwe doosjes te halen kreeg ik een heel ander merk mee; rivalign ofzo iets. Bevalt me niks en ik ga maandag terug. hebben jullie dit ook al meegemaakt?

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 00:25

Het zou kunnen dat het de merkloze goedkope versie is of zo?

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 01:27

Is al een heel topic over geweest

Naam is veranderd al ik het goed heb en alles is als het goed is hetzelfde. Ik krijg dat waarschijnlijk over 2.5 maand

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:08

Zoals Adriana al zei, hier is indd al een toppic over, dat de naam van mycroginon 30 is veranderd, voor de rest zou alles hetzelfde zijn.

Ik heb laatste keer ik geloof 3 doosjes meegekregen, ik ben deze nog aan het gebruiken, ben benieuwd of ik ook die andere krijg hierna.

tenemieken

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 11:52

Hey

zou kunnen dat het hier al ergens vermeld staat maar heb geen tijd om het hele topic door te lezen (examens)...

ik begin normaal op zaterdag terug met een nieuwe strip maar nu ben ik mijn eerste pilletje vergeten te nemen. ik heb het nu om half 12 genomen en neem dus vanavond dit voor vandaag. is mijn pil dan wel nog veilig ?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:13

Je bent meer dan twaalf uur te laat ten opzichte van het tijdstip dat je hem normaal inneemt, dus even een weekje condooms gebruiken voor de zekerheid. Alleen, als je de afgelopen dagen gemeenschap hebt gehad kan dat wel riskant geweest zijn. Vraag dan even advies aan je HA.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:28

ik heb 6 dagen geen gemeenschap gehad want het was mijn stopweek.

bedankt voor de reactie

Zabbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:21

ik heb op 2 mei mijn koperspiraaltje laten verwijderen, en was toen net ongesteld. Ik heb nu een Mirena liggen om die te laten plaatsen bij mijn eerstkomende ongesteldheid.... maar die komt niet... En nee, ik ben niet zo dom geweest dat ik onveilig heb gevreeen, heb al meer als een maand geen gemeenschap gehad met mijn vriend. ( valt niet mee, haha ) Ik ben er dus 100 % zeker van dat ik niet zwanger ben. Kan het zijn dat mijn lichaam nog even moet " herstellen" van het koperspiraaltje en dat het daarom langer duurt voor ik ongesteld ben ??

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:23

Dat kan heel goed zijn ja. Na een stop met de pil had ik dat ook. Enneee... er bestaat toch ook zoiets als condooms Zabbie?

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:21

kan iemand mij doorverwijzen naar het topic over de naamsverandering van de microgynon?

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:51

tenemieken schreef:
Hey

zou kunnen dat het hier al ergens vermeld staat maar heb geen tijd om het hele topic door te lezen (examens)...

ik begin normaal op zaterdag terug met een nieuwe strip maar nu ben ik mijn eerste pilletje vergeten te nemen. ik heb het nu om half 12 genomen en neem dus vanavond dit voor vandaag. is mijn pil dan wel nog veilig ?

Mijn dokter heeft mij in dezelfde situatie aangeraden om de hele strip het veilig te doen! Dus ik zou je dokter even bellen om het zeker te weten.

Zabbie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:41

Ja, ik weet dat er condooms bestaan, maar daar heb ik helemaal geen zin in, en mijn vriend ook niet, ondingen ! We halen het wel weer in

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:01

Echt heel fijn zijn condooms niet, ik ben ook druk op zoek naar iets anders (weet het eigenlijk al wel, nu nog een keer een afspraak maken bij de HA). Maar toch, als ik moet kiezen tussen sex met een condoom of geen sex......

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:02

Microgynon bestaat volgens mij nog steeds wel, alleen is er een 2e variant van een andere leverancier. Stediril 30 heet die in ieder geval.

edit: op de site van Schering (producent) zie ik in ieder geval niks staan over een nieuwe naam

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:08

http://www.consumed.nl/

Dit vind ik altijd een fijne site.... Staan in feite alle bijsluiters op, maar ook de equivalenten van een bepaald medicijn.
Stel je zoekt naar Stediril 30. En je kijkt onder het kopje "andere namen" dan zie je daar staan "microgynon 30".
Het is dus exact dezelfde pil, maar van een andere fabrikant.

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:29

manzano; dat klopt de apotheker vertelde me vandaag dat ze een andere pil meegeven met dezelfde stoffen maar dan onder een andere naam. Ik heb gezegd me hier niet prettig bij te voelen en dat ik gewoon de microgynon wilde. Ze heeft hem met tegenzin voor me besteld. Ze geven een andere pil mee omdat dit goedkoper is voor de verzekering. Nou dan betaal ik desnoods zelf de rest wel

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:42

Als je je er niet goed bij voelt bij die vervang dan vraag ik ook gewoon een andere.

Ik snap niet dat ze dat met tegen zin deed de pil voor je bestellen

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:50

Ehm voelde je ook echt verschil tussen beide pillen?

Het is maar normaal dat dokters gevraagd worden wat goedkoper voor te schrijven, sociale zekerheid kost al genoeg zo. We hoeven de farmaceutische industrie heus niet nog rijker te maken.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:52

Ze zijn 100% hetzelfde!
Microgynon wordt om die reden alleen niet meer door alle verzekeraars vergoedt vertelde mijn apotheek mij. Omdat die dus duurder is....
Helemaal met je eens Poes... het slaat nergens op om Microgynon te bestellen... je betaald dan alleen voor de naam.

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:24

Dat is imo ook niet helemaal waar. Ik was namelijk tot vorig jaar aan de Diane35 (tegen acne) en kreeg op een gegeven moment een pil mee met dezelfde stoffen als maar dan van een generiek merk en ik moet echt zeggen dat ik binnen een paar maanden weer vol met pukkeltjes zat. Dus helemaal hetzelfde zal hij niet zijn. Diane35 kreeg ik helaas niet meer, zelfs niet met tegenzin dus nu ben ik aan de Nuvaring sidns vorig jaar augustus. Nog steeds een beetje pukkeltjes maar veel minder hormonen. Overigens is het niet echt acne zoals je soms ziet bij jongeren (dikke rode ontstoken bulten), het ziet er meer uit als of ik uitslag heb van het een of het ander. Het zijn dus alleen kleine bultjes die gewoon dezelfde kleur hebben als de rest van mijn huid.