Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:11

Keandra schreef:
Gesprekken opnemen moet je toestemming voor vragen, zelfs al is het gewoon voor eigen gebruik.
Dit omdat je als patiënt wel eens bij artsen (het zijn ook maar mensen ....) op hun tenen kunt staan, en hun ego laat dat vaak niet toe. (het zijn ook maar mensen, maar het is even cru, wel hun taak om naar mensen te luisteren en ze niet slechter dan dieren te behandelen. Ze hebben hier jaren voor geleerd, dat ze doen waarvoor ze getraind worden ipv niets en alles op een ander af te schuiven.)

Toestemming is niet nodig, maar wel wenselijk voor het behouden van de goede relatie natuurlijk ;)
https://www.patientenfederatie.nl/over- ... rtsgesprek

Keandra

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:42

Dan is het in BE anders dan in NL, hier moet je toestemming vragen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:44

Het is netter om het wel te doen maar je hoeft geen toestemming te vragen om het gesprek op te nemen. Als je het wel benoemd van te voren en iemand heeft er bezwaar tegen, mag je alsnog opnemen, maar de vraag is of het gesprek dan nog plaatsvindt misschien :') terugluisteren en delen mag binnen je privékring, je mag de gesprekken niet openbaar maken op social media etc.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:28

Achterom schreef:
Little_Gift schreef:
Zou de arts niet bedoeld hebben "ik regel dat je morgenochtend een plekje krijgt" als in "ik zorg dat er morgenochtend iemand kijkt wanneer jij kan ingepland worden zodat je een plekje krijgt om bloed te laten prikken"?

En dat het letterlijk opgenomen werd als in morgenochtend bloed prikken maar anders bedoeld werd?

Dan mag die arts op communicatie cursus :j
Echt, serieus, moet je nu echt perse alles bij ts neerleggen wat er mis gaat? Waarom geloof je haar niet?
De hele situatie is al vervelend genoeg zonder dat ze ook nog eens aan zichzelf moet gaan twijfelen.

Nochtans was het ikzelf die als eerste van leer trok in dit topic tov degenen die TS en moeder bekritiseerden hoor :')
Beter lezen dus.

Wat ik nu schreef, had dus ook niks maar dan ook niks te maken met "bij ts neerleggen" maar wel met "gebrekkige communicatie en misverstand vanuit het ziekenhuis richting patiënt".

Dank u

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:44

Achterom schreef:
Little_Gift schreef:

Zou de arts niet bedoeld hebben "ik regel dat je morgenochtend een plekje krijgt" als in "ik zorg dat er morgenochtend iemand kijkt wanneer jij kan ingepland worden zodat je een plekje krijgt om bloed te laten prikken"?

En dat het letterlijk opgenomen werd als in morgenochtend bloed prikken maar anders bedoeld werd?

Dan mag die arts op communicatie cursus :j
Echt, serieus, moet je nu echt perse alles bij ts neerleggen wat er mis gaat? Waarom geloof je haar niet?
De hele situatie is al vervelend genoeg zonder dat ze ook nog eens aan zichzelf moet gaan twijfelen.

Ik vind dit oprecht een goede verklaring voor eventuele miscommunicatie. LG legt dit niet gelijk bij ts neer, maar beschrijft waar het eventueel mis gegaan zou kunnen zijn. Je schildert haar erg negatief af, terwijl zij juist voornamelijk voor ts opkomt.
Hopelijk wordt je morgen verder geholpen Daphne!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 00:53

Keandra schreef:
Gesprekken opnemen moet je toestemming voor vragen, zelfs al is het gewoon voor eigen gebruik.
Dit omdat je als patiënt wel eens bij artsen (het zijn ook maar mensen ....) op hun tenen kunt staan, en hun ego laat dat vaak niet toe. (het zijn ook maar mensen, maar het is even cru, wel hun taak om naar mensen te luisteren en ze niet slechter dan dieren te behandelen. Ze hebben hier jaren voor geleerd, dat ze doen waarvoor ze getraind worden ipv niets en alles op een ander af te schuiven.)

'Volgens de wet is het toegestaan om gesprekken op te nemen, mits je zelf deelneemt aan het gesprek. Hierbij hoef je niet te laten weten dat er op de achtergrond ‘een bandje loopt’. Anderzijds mag je dus niet stiekem een gesprek opnemen dat tussen anderen op straat of via de speakerfunctie van een telefoon valt te beluisteren. Dan bega je een misdrijf.' bron nvj.nl

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 04:30

Dat er fouten gemaakt worden dat kan. En het is een goed idee om daarvoor een klacht in te dienen via de officiële wegen. Maar dat is denk ik op een later moment wellicht handiger. Opschrijven om bij te houden waar het mis gaat is best een goed plan. En een klacht indienen hoeft niet eens negatief qua uitkomst te zijn, daar kunnen ook positieve veranderingen uit voortkomen. Zo werd ik geweigerd in het ziekenhuis met mijn assistentiehond en heb ik daar via de klachten afdeling voor kunnen zorgen dat de procedure boven water werd gehaald en aangepast werd naar huidige wetgeving. Alleen kost dat wel tijd en energie. Dus is dat op een later moment handiger voor Daphne als ze daarvoor kiest.
Maar geef het tijdens je afspraak vandaag aan. En zeker als je dezelfde arts weer ziet. Die mag best weten wat zo'n actie doet als hij die niet na komt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 06:13

Het was echt geen misverstand. Hij zei dat ik, omdat mijn klachten verergerden, diezelfde avond naar de SEH kon.. Of hij regelde dat ik de volgende ochtend (vroeg zei hij ook nog, omdat ik aangaf afhankelijk te zijn van anderen voor vervoer) kon komen bloedprikken. Dat wou hij doen om te kijken of ik niet uitgedroogd ben, of weer tekorten heb..
Zou toch ook gek zijn dat hij me naar de SEH wil laten gaan, maar ook rustig nog 2 dagen laat wachten.

Heb overigens ook geen afspraak gekregen verder. Alleen de afspraken van vandaag, maar die stonden al een week.

Vandaag zie ik deze arts niet, moet naar de internist en diëtist, maar ik weet wel zijn naam en ga het nog wel even bespreken.

SansaS: Uiteraard weten de artsen mijn voorgeschiedenis, waarom zou ik dat niet melden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 06:36

Ik zou deze arts bellen en om opheldering vragen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 06:37

Maar naar welke afdeling belde je dan om bloed te prikken? Want daarvoor kun je toch naar de bloedprik balie gaan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:25

Daphne__ schreef:
Het was echt geen misverstand. Hij zei dat ik, omdat mijn klachten verergerden, diezelfde avond naar de SEH kon.. Of hij regelde dat ik de volgende ochtend (vroeg zei hij ook nog, omdat ik aangaf afhankelijk te zijn van anderen voor vervoer) kon komen bloedprikken. Dat wou hij doen om te kijken of ik niet uitgedroogd ben, of weer tekorten heb..
Zou toch ook gek zijn dat hij me naar de SEH wil laten gaan, maar ook rustig nog 2 dagen laat wachten.

Heb overigens ook geen afspraak gekregen verder. Alleen de afspraken van vandaag, maar die stonden al een week.

Vandaag zie ik deze arts niet, moet naar de internist en diëtist, maar ik weet wel zijn naam en ga het nog wel even bespreken.

SansaS: Uiteraard weten de artsen mijn voorgeschiedenis, waarom zou ik dat niet melden.

Sterkte vandaag Daphne. Ik blijf hopen dat je echt geholpen gaat worden en er wat meer tempo op komt.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 07:38

Daphne__ schreef:

Je zou dus aan afspraak hebben met deze arts maar Omdat er iemand zei nee hoor laat je het er maar bij? En nu heb je überhaupt geen afspraak met deze mdl arts?

Bloedprikken hoeft normaliter ook niet op afspraak dat is kwestie van het juiste formulier bij de poli halen en prikken.

Ik vind het echt bizar dat moeder in dit geval niet voor haar kind opkomt en als ze toch vrij genomen had gaat rondbellen dit nu is. Bloedprikken en uitslag doorkrijgen is namelijk peanuts. Dat kan 9 van de 10 keer ook telefonisch door de arts.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:05

Sinds corona is bloedprikken hier alleen op afspraak

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:08

Hier is bloedprikken niet op afspraak, je hebt alleen wel een lab formulier nodig.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:20

Is deze discussie noodzakelijk hier?

Succes vandaag TS!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:28

Succes TS.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:29

Polly schreef:
Is deze discussie noodzakelijk hier?

Succes vandaag TS!

Die discussie is zeker niet noodzakelijk. Bedankt voor de opmerking en hopelijk gaat het topic nu weer meer richting wat TS vraagt van ons.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:29

Succes vandaag! Hopelijk kan de internist iets voor je doen.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:47

Succes vandaag ts!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:50

Ik duim voor je dat dit een dag wordt met een doorbraak de goede kant op :(:)

Even een kort, compact overzichtje maken met klachten met data erbij is zeker een hele goede om bij je te hebben :j Maar nu is gelukkig die slokdarm al "gevonden" als probleem en gaan ze daar hopelijk iets aan kunnen doen....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:09

Keandra schreef:

Nee hoor, dat hoeft niet. Het wordt wel op prijs gesteld soms/meestal, maar het is niet nodig.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:34

Ik duim voor je, TS. Toi toi +:)+

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:45

Sterkte vandaag TS!

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:29

Hé TS, hopelijk heb je de afspraken vandaag er al weer op zitten. Wat naar dat je gisteren niet terecht kon. Ik duim dat je vandaag weer een stapje verder kon.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:31

SansaS schreef:
Ik vind het echt bizar dat moeder in dit geval niet voor haar kind opkomt en als ze toch vrij genomen had gaat rondbellen dit nu is. Bloedprikken en uitslag doorkrijgen is namelijk peanuts. Dat kan 9 van de 10 keer ook telefonisch door de arts.

misschien om dat het 'kind' in kwestie een volwassen vrouw van 29 jaar is?

Mijn volwassen kinderen vinden het echt niet oké als ik me met alles in hun leven bemoei, alleen als ze er expliciet om vragen/toestemming geven bemoei ik me daarmee.

Laten we aub niet de moeder blamen, die is er druk genoeg mee met al het heen en weer rijden en steunen van ts.