Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:27

@peerappel
Hopelijk niet zo'n preutse baby zoals de ozne was met elke x verstoppen _O-

@simone
Hier had de hebamme/vroedvrouw mij laatst 2 tips gegeven qua goede kinderwagens. Ook ivm dat onze kleine waarschijnlijk niet zo zeer klein ter wereld gaat komen en mijn vriend en ik beide niet klein zijn. Ik ben ca 1.82 groot.
Maarja, ze raad voornamelijk duiste merken aan _O-

@Daphx93
Dat is wel echt extreem extreem balen zeg!
Aan de ene kant, laten we hopen dat het snel kan ivm de pijn.
Aan de andere kant, het was mooier geweest als het na de geboorte zou kunnen!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 23:01

Sorry het topic gaat voor mij echt te hard om bij te houden...

Vandaag een slechte dag... Amper kunnen eten en dat wat ik at kwam er eigenlijk weer uit, of viel heel slecht waardoor ik echt buikkrampen kreeg en heel misselijk werd.

Baby is wel mega actief trouwens (misschien daarom ook zo'n last van mn maag)! Voel constant geplop uit mijn buik komen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 03:28

Lukt het misschien om nipjes te nemen van boullion? Dat wil nog wel eens helpen.

Ik heb mn eerste enge droom gehad hoor... Over jeffrey dahmer :')
Maar we hebben hem verslagen . alhoewel..hij is mee in de politie wagen...maarja geen idee of hij daar nog iemand van kant maakt en terugkomt ..

Manmanman hormonen hormonen... :')

Meer mensen last van renge dromen gehad?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 08:40

@irisje
Het topic gaat idd af en toe hard.
Maar tot dusver is niemand gestenigd(is dat het juiste woord :Y) ) door niet op alle of wat dan ook te reageren!

Hopelijk ben je vandaag wat fitter

@Jolliegirl
Ik heb sowieso echt achterlijke dromen af en toe. Die had ik ook voor de Zwangerschap al.
Soms was ik ook even een uurtje a 2 na het wakker worden nodig om te realiseren dat het slechts een droom was.
Momenteel slaap ik echt extreem slecht. Nu al een week -O- min 1 nacht.
Want woensdag op donderdag heb ik god zij dank echt zeer goed geslapen.

Ik denk nu de hele tijd wakker te liggen, maar theoretisch gezien slaap ik. Maar praktisch gezien ook weer niet... en dat is zo irritant.
Aan de ene kant slaap je dus wel, maar toch ook weer niet

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 09:07

Wat naar Iris dat je zo misselijk en beroerd bent zeg! “Hopelijk” is het een buikgriepje en gaat het ook weer snel over.

Hier ook gare dromen. Niet zwanger heb ik vaak nachtmerries maar zwanger droom ik vooral over bizarre taferelen. Afgelopen nacht was ik een “lekkere” wandeling aan het maken door een gigantische ondergrondse bunker stelsel in Duitsland. Waar ook van alles in gefaciliteerd werd (waaronder een high tea achtige situatie :') maar ook allemaal 18+ ruimtes).

Wat betreft slecht slapen dat valt hier wel mee. Maar mijn referentiekader is wel wat anders dan voor de gemiddelde persoon. Ik heb soms behoorlijk last van insomnia waardoor ik effectief maar 3 uur kan slapen. Als ik zwanger ben dan lukt het gelukkig meestal wel om van 7-8 uur te pakken :))

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:25

@Daph, wat naar dat je geopereerd moet worden! Dat zal inderdaad dan wel snel gaan.

Hier ook gare dromen, dat is een perfecte beschrijving :') Helaas ook best veel enge dromen. Ik heb twee weken terug iemand gereanimeerd (niet succesvol helaas) en uiteraard droom ik daar dan weer over. Ik ben altijd erg goed geweest in dromen onthouden en ik merk echt een enorm verschil nu ik zwanger ben qua inhoud en "hoeveelheid" van mijn dromen. Misschien ook door de regelmatige plaspauzes die ik nu heb hahaha.

Tips voor kinderwagens voor lange mensen (en hun waarschijnlijk grote baby's) zijn hier ook welkom! Ik ben zelf niet lang (1,72) maar mijn vriend is 2 meter. Ik heb als baby nooit in maat 50 gepast en mijn vriend ook niet. Wij verwachten dus ook een redelijk lang kindje. Wij rijden binnenkort even naar de babywinkels om te testen en letten daarbij ook op een ruime bak.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:44

Ik probeer mee te lezen maar hou jullie niet bij met reageren jullie gaan zo snel aha

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:46

PeerAppel schreef:
@Daph, wat naar dat je geopereerd moet worden! Dat zal inderdaad dan wel snel gaan.

Hier ook gare dromen, dat is een perfecte beschrijving :') Helaas ook best veel enge dromen. Ik heb twee weken terug iemand gereanimeerd (niet succesvol helaas) en uiteraard droom ik daar dan weer over. Ik ben altijd erg goed geweest in dromen onthouden en ik merk echt een enorm verschil nu ik zwanger ben qua inhoud en "hoeveelheid" van mijn dromen. Misschien ook door de regelmatige plaspauzes die ik nu heb hahaha.

Tips voor kinderwagens voor lange mensen (en hun waarschijnlijk grote baby's) zijn hier ook welkom! Ik ben zelf niet lang (1,72) maar mijn vriend is 2 meter. Ik heb als baby nooit in maat 50 gepast en mijn vriend ook niet. Wij verwachten dus ook een redelijk lang kindje. Wij rijden binnenkort even naar de babywinkels om te testen en letten daarbij ook op een ruime bak.

Ik kom even binnenvallen. Bij ons werd verteld dat Joolz de grootste bak/wieg heeft. Mijn vriend is 1,95 en loopt ook prima achter de kinderwagen. Maar moet wel eerlijk vertellen die van ons is nu bijna 5 maand en wordt wel echt groot voor de wieg. Ik hoop dat we de 6 maand gaan halen. :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 20:34

PeerAppel schreef:

Wij hebben een wagen die uitermate geschikt is voor lange mensen. Je kan namelijk de handvatten verstellen naar wens. Bij ons is de volledige hoogte nog niet nodig geweest en mijn man is ook redelijk groot. Maar hoe lang je kindje erin kan liggen is toch vaak wel beperkt.
Afbeelding
De handvat kan zeg maar nog verder omhoog gekanteld worden als dat nodig is. Op de foto is wel gewoon met de drager erop ipv de reiswieg.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 20:35

Daph, wat vervelend van die pijn en de galstenen, zeg! -O- Flinke domper weer in je zwangerschap. Hopelijk kun je snel worden geopereerd.

Welkom, nieuwelingen!

Ik droomde vannacht dat ik een water moest oversteken (een zee ofzoiets) en mijn vervoersmiddel was een tengere, vrij kleine hamerhaai waar ik niet veel vertrouwen in had. Desondanks heeft hij me veilig naar de overkant gebracht. :+ Die dromen kunnen tijdens de zwangerschap heel vaag zijn. Zo te lezen ben ik niet de enige met gekke dromen. :D

Irisje, vervelend van het weinige eten. Wel gezellig, zo'n actieve baby!

Jolliegirl, fijn dat de bloedwaarden goed waren.

PeerAppel, leuk dat jullie een geslachtsecho hebben ingepland. Veel plezier alvast!

Simone, ik zou zeker de Black Friday deals in de gaten houden. Wij hebben een 360 graden stoel van Maxi Cosy en al jaren erg tevreden.

Hagelslag, hopelijk zijn de waardes de volgende keer beter. Wat een gedoe met prikken, zeg.

Ik kreeg na de zwangerschap last van flauwtes en dat is nooit meer weggegaan, dus ik zit liever op de vloer. Voor de baby zet ik een badje op de grond, dan kan ze lekker mee als ik zelf ga douchen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 21:06

Best een tijd geleden dat wij naar wagens hebben gekeken, maar ik kan me herinneren dat van de heel veel die we geprobeerd hebben voor mijn man van 1.95 alleen de Joolz day 5 (oudere modellen waren lager) en meerdere Nuna’s hoog genoeg waren. Wij hebben uiteindelijk een Nuna gekocht die uit de collectie ging, omdat er een nieuwere versie voor terug zou komen. Die nieuwere versie was bijna hetzelfde maar had een soort versmalling halverwege de bak die ons minder fijn leek voor de baby en omdat de oude eruit ging was die flink afgeprijsd, ook best fijn.
Kan over gebruik verder logischerwijs niets zeggen, wat we destijds al in huis hadden staat in een hoekje van de toekomstige babykamer rustig te wachten. Word wel iedere keer als ik het zie staan heel blij van het vooruitzicht dat over een heel aantal maanden daar eindelijk een kleintje gebruik van gaat maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 07:46

iirrssjjee schreef:
Sorry het topic gaat voor mij echt te hard om bij te houden...

Vandaag een slechte dag... Amper kunnen eten en dat wat ik at kwam er eigenlijk weer uit, of viel heel slecht waardoor ik echt buikkrampen kreeg en heel misselijk werd.

Baby is wel mega actief trouwens (misschien daarom ook zo'n last van mn maag)! Voel constant geplop uit mijn buik komen.

:(:) veel beterschap, hopelijk 'gewoon' een buikgriepje!

@Daph: jij ook veel sterkte :knuffel: vreselijk rot om geopereerd te moeten worden tijdens je zwangerschap! Hopelijk ben je snel weer op de been!

Slecht slapen en raar dromen: ja allebei hier ook helaas! Veel naar toilet moeten 's nachts, geen houding vinden met die buik, etc.

Over kinderwagens niet echt een tip, wij zijn ook allebei groot en hebben de Maxi Cosi Mura, opzich wel tevreden maar ik vind de duwstang zeker niet uitzonderlijk hoog dus zou hem niet meteen tippen voor grote mensen. We hebben hem tweedehands gekocht, dat kan ik dan wel weer aanraden, scheelt zoveel geld en hij doet het nog helemaal prima al twee jaar lang.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 12:49

Bedankt allemaal!

Jeetje wat rot dat je geopereerd moet worden daph! Hopelijk ben je daarna ook snel van de klachten af!

Wat betreft de kinderwagens, mijn moeder heeft bij de vorige zwangerschap een hele nette kinderwagen van marktplaats geplukt. voor €25,- en dat ding zag er echt super strak uit.
Zelf vind ik het lastig zoveel geld uit voor een kinderwagen, maar dat komt ook wel omdat we op de boerderij het spul niet echt lang mooi houden dus dan is het ook gewoon zonde om met de kinderwagen van 1000 euro rond te hobbelen :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:42

Daphx93: He, wat naar. Veel sterkte gewenst alvast! En een dikke knuffel :(:)

Hagelslag: Op zich woon ik niet heel ver van de Duitse grens, dus wellicht zoek ik nog wel wat Duitse winkels op ;)
Wat vervelend dat je slecht slaapt! Ik zou niet weten wat je daaraan zou kunnen doen. Ik slaap zelf als een roosje de laatste tijd :+

iirriissjjee een slechte dag gehad, dat is niet fijn. Hopelijk voel je je inmiddels weer wat beter :(:)

Jolliegirl: geen enge dromen, maar wel heel domme, rare dromen :+

PeerAppel: Mijn vriendin en haar man zijn allebei lang en hebben er een van Joolz. Volgens mij zei ze de geo3.

Solleke_Noah: ik ben zelf ook van plan om de kinderwagen (en nog wel meer) tweedehands aan te schaffen. Daarvoor gaan wij binnenkort wel het een en ander testen in de winkel :o

Sastaic: De kinderwagen zal bij mij ook meegaan naar buiten, naar de paarden. Dus heel schoon zal die wel niet blijven. Vandaar bij ons ook de keuze om er tweedehands een aan te schaffen.

Ik heb vrijdagavond de kleine voor het eerst gevoeld! <3 *\o/*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 13:44

Ik heb ook geen 1000 euro uit gegeven aan een wagen hoor. Vind die prijzen absurd! Zeker als je ze maar een halfjaar echt lekker kan gebruiken. Al kan je meestal die dure wagens wel vrij makkelijk verkopen via marktplaats, dus dan zijn ze onder de streep misschien iets goedkoper. Moet ook zeggen dat de dure wagens vaak net niet voldoen aan onze wensen. Maar goed als je het kan leien laat je vooral niet tegen houden als de dure wagen je gelukkiger maakt :))

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:07

Bedankt voor alle tips! Wij zijn inderdaad aan het kijken naar een tweedehandse Mutsy Evo nu. Die werd hier niet genoemd, maar de mensen waar wij ze van kopen zijn ook lang (man ook 2 meter) en het zijn kennissen. Dat vind ik wel fijn, want daarvan weet je of ze huisdieren hebben, roken en over het algemeen gewoon schoon zijn :')
Maar inderdaad dus ook tweedehands. Ik vind de prijzen bizar :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 15:53

https://emmaljunga.com/
https://www.hesba.de/Modelle

Dit zijn de 2 merken die ik door kreeg.
Natuurlijk niet met maxicosi.
Van de bovenste zijn redelijk veel te vinden op Kleinanzeige (Duitse marktplaats).
En die schijnen fijn te zijn voor grotere mensen/babies....

Ergens bij lingen schijnt een grotere babywinkel te zijn.
Maar hier worden vrij veel kleiderbörse/kinderbörsen georganiseerd.
En dan kun je voor 0.50 cent per kledingstuk ofzo iets kopen(natuurlijk ook duurdere dingen....)
En niet percee ivm de prijs. Maar het is zonde om zoveel geld uit te geven voor iets wat misschien 2-3x gedragen word.
Zeker in het begin groeien ze echt hard(gelukkig maar).

Mijn vriend en ik zijn net even lekker wezen zwemmen.
Oké ik doe echt mijn best niet om goed/snel te zwemmen.
Ik doe lekker rustig aan en trek een half uur lang rustig baantjes.
Daarna nog een beetje door het water heen en weer lopen (op het stuk dat het water net onder mijn schouders is).
Even bewegen zonder extra gewicht op mijn botten.
En natuurlijk gewoon nog even aan de rand hangen en mijn rug ontspannen en lekker lang te laten worden.
Zo goddelijk....
Maarja eenmaal uit het water, ben je weer een gestrande walvis _O- _O- _O- _O-

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 17:14

PeerAppel schreef:
Bedankt voor alle tips! Wij zijn inderdaad aan het kijken naar een tweedehandse Mutsy Evo nu. Die werd hier niet genoemd, maar de mensen waar wij ze van kopen zijn ook lang (man ook 2 meter) en het zijn kennissen. Dat vind ik wel fijn, want daarvan weet je of ze huisdieren hebben, roken en over het algemeen gewoon schoon zijn :')

Ik heb ook naar een Mutsy gekeken, maar kreeg te horen dat als je dan een onderdeel wilt vervangen dat dat niet kan omdat Mutsy failliet is. Ook schijnen de beugels snel door te zakken..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:35

PeerAppel schreef:

Hier al een mutsy evo in gebruik. Mijn man is 1.89m, ik 1.63m. We lopen beiden lekker achter deze wagen! Alleen onderdelen enz zijn niet meer te krijgen mocht je ze nodig hebben.... Ik heb deze wagen overgekocht voor €35,- incl adapters voor maxi cosi, kinderwagenbag en dus buggy, regenhoezen.... Mocht er dus iets dusdanig kapot gaan dat het niet te repareren valt, dan is het jammer, maar voor €35,- wilde ik dat risico wel nemen! Hier iig geen spijt van de wagen. Alleen de "knop" van het tuigje van het buggy gedeelte gaat soms wat stroef, maar verder een topding!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:09

Ohwwww mijn buik is echt zoooo veel harder actief inmiddels <3
Eerst waren het echt "klein" schokjes.
Maar nu is het soms toch al best "hard".

Ik wou net verder met de muren witten van de kinderkamer.
Alleen had ik niet de juiste verfroller -O-
Dus morgen ochtend naar de winkel om een roller te halen voor gladde ondergrond.
Als t meezit woensdag of donderdag de eerste muur behangen zodat mijn vriend zaterdag de verwarming kan plaatsen.
Afgelopen 2 weken had ik dit al willen doen. Maar er was te veel te doen en te weinig tijd

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:44

Ik heb een beetje moeite gehad met bijhouden van het topic :=

Wij hebben ook een tweedehands Mutsy, man en ik zijn beide lang, deze is goed verstelbaar.

Wat leuk dat de baby zo actief is hagelslag! En op een dag komt die kamer wel af :))

Kleine meneer in mijn buik is vandaag heel actief, soms iets té voor het mooi, is stevig aan het trappen.

Vandaag heb ik voor het eerst zwangerschapsyoga gedaan, was erg fijn!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 22:56

Wat fijn een lekkere actieve baby hagelslag! Ik voelde de kleine vandaag ook erg veel! <3
Jammer dat je niet de juiste roller had. Soms lukt het ook gewoon even niet qua tijd he.. klinkt heel herkenbaar.. :+

Eske ook al een actieve baby <3
Fijn dat de zwangerschapsyoga goed beviel!

Ik had weer een volle dag vandaag.. na het werk moest ik met een konijn naar de dierenarts. Helaas heb ik haar daar in laten slapen. Ze was al ruim 11 jaar. Een van haar achterpootjes werkte al niet zo goed meer, maar goed genoeg om mee te leven. Helaas viel dit weekend ook de rest van haar achterkantje uit. Het was niet meer te behandelen voor zo'n oudje. Ze heeft ook een aantal fijne jaren bij ons gehad.
Ik haal altijd konijnen bij de opvang om ze nog een goed leven te geven. Nu heb ik er nog 4. Dat is wel even genoeg.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:04

Wat een mooie leeftijd idd Simone, maar zeker als je haar lang hebt gehad is het extra verdrietig. Sterkte!

Hier een bijzondere mijlpaal.. ik heb melk gelekt :+ bij de eerste nooit gehad, zelfs niet toen ik borstvoeding gaf. Nu ook niet veel hoor, net een donker vlekje aan de binnenkant van mijn beha en een beetje opgedroogd op mijn tepel. Meer mensen die dit hebben? :=

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 10:59

Gecondoleerd met het verlies van jullie konijntje Simone! Soms is het helaas de enige juiste keuze.

Hier zijn ook bijna alle kamers boven klaar. Mijn man heeft keihard geknald vorige week met de muren glad maken, verven en de eerste meubels in elkaar zetten voor onze slaapkamer. Nog heel even en ik kan alles gaan nesten. We hebben eigenlijk al sinds de verhuizing vorig jaar geen (kleding) kast gehad boven. Dus met een beetje geluk kan ik nog net het een en ander opruimen. Daarna mijn zoontjes spullen verplaatsen naar zijn eigen kamertje vanuit de baby kamer. We zijn bijna baby ready.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:10

Dat is mooi op tijd Renee! Fijn idee lijkt me.