Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:44

Thanks dames :j
Ja , en ik ben de jongste ook niet meer , en dat merk ik echt wel .
Mijn lijf heeft gewoon meer tijd nodig om te herstellen .

Zo , straks naar Hilversum . Plan van aanpak bespreken voor mijn knie :D

Hoppa @ MuSLi , alweer 40 km in the pocket *\o/*

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 07:56

Lekker idd die avonden weer fietsen.

Time, hopelijk kan je wat uurtjes minder, is super fijn, je hebt vaak zoveel meer aan je weekend.
Je hebt naast een fulltime baan natuurlijk ook je huishouden en heel wat uren sporten. Dat zijn wel veel ballen om hoog te houden.

Hier gaat de mtb vandaag naar de winkel waar hij vandaan komt voor taxatie. Daar ga ik de dagwaarde voor terug krijgen, fiets is 2.5 jaar oud en goed onderhouden maar er moet altijd geld bij om weer een gelijkwaardige fiets te gaan hebben straks. Baal ik echt mega van, had graag een andere gravelbike willen halen dit jaar, maar die stel ik dan wel even uit.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:32

Ah dat is echt rot Marlies , hopelijk kan de fietsenmaker je een beetje matsen en heeft hij nog wat goeds staan nog voor je. En je kan niet dan ook nog, echt frustrerend..
Time succes met je knie bespreking!
Muesli ook lekker gefietst, is dat met een club?

Ik had gister ook training, een pittige! 2*4 10s sprint, daarna 2*2 minuten kop over kop en toen moesten we een vluchter bijsprinten. Heel goed voor me dat sprint werk, maar tussendoor sta je dan stil voor bespreking en dat is met deze kou wel een aanslag op je spieren. Was wel heel leuk en we waren met een grote groep, love my club :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:32

Je hebt er gewoon altijd ellende van @Marlies. En dan buiten je schuld om is het nog veel vervelender -O-

Hopelijk krijg je een beetje een knappe taxatie en heb je snel een andere mountainbike onder je billen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 08:45

@Marlies :(:) , heel erg balen idd .

@Thami ; "kop over kop" ?
Krijg in eerste instantie een rol van je fiets in mijn hoofd , maar dat zal het wel niet zijn .
Stil staan onderweg is met dit weer echt niet fijn nee .
Het mag van mij ook wel weer warmer .

Zo , ik spring onder de douche :wave:

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 09:50

Haha beelddenker Time?
Kop over kop is dat je om de beurt op kop rijdt, de ander dan strak in het wiel en uit de wind. Was gisteren met die wind ook goed te merken dat verschil

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 10:35

Hoop stiekem dat ze nog een overjarig model, met mooie korting, in mijn maat hebben staan (en niet in een vreselijk lelijke kleur :P ). Vanmiddag maar eens kijken.

Oh Thami dat klinkt als een stevige training! Wel lekker hoor, maar idd niet als je tussendoor moet stilstaan.

We krijgen de komende weken fijn 20 graden gemiddeld overdag en een zonnetje, dat is voor mij echt het perfecte fietsweer. Alleen later op de avond even een bodywarmer of windjackje mee.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:20

Thami schreef:
Haha beelddenker Time?
Kop over kop is dat je om de beurt op kop rijdt, de ander dan strak in het wiel en uit de wind. Was gisteren met die wind ook goed te merken dat verschil

Ja , in Duitsland zeggen ze toch zo mooi "Kopf kino " :j _O-

Maar idd , zoiets dacht ik al . :D

MarliesV schreef:
Hoop stiekem dat ze nog een overjarig model, met mooie korting, in mijn maat hebben staan (en niet in een vreselijk lelijke kleur :P ). Vanmiddag maar eens kijken.

Dat hoop ik ook voor je +:)+

Ben net terug uit Hilversum .
Mijn knie beter maken kan hij uiteraard ook niet (die artrose is er )
Maar wel advies gekregen hier mee om te gaan d.m.v krachttraining die het knie gaan ontlasten
en mobiliteitsoefeningen .
Tevens een opbouwschema gekregen het lopen weer op te pakken .
Maar helaas komen Tri Almere en ook de wedstrijd in Frankrijk te vroeg .
Nu vind ik Almere niet finishen kunnen niet zo erg , maar van Frankrijk wil ik natuurlijk wel die medaille hebben ~~}>
Het is even afwachten hoe mijn knie op de opbouw reageert , en misschien loopt het toch onverwacht goed .( fingers crossed )
Vooral word het de uitdaging op tijd de signalen te merken , waar het "kritisch" word en er even een stapje terug moet worden gedaan . En alternatief iets anders te doen dan hardlopen .
We blijven vol goede moed , anything is possible .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:27

Oh duim voor je Time, dat Frankrijk gaat lukken!

Vandaag bij KokkieBikes geweest, gaan mijn fiets een taxatie rapport van opmaken.

Had geluk, hij heeft een zelfde model vorige week ingeruild, zelfde bouwjaar en maat. Alleen volledig carbon ipv aluminium en een groepset beter afgemonteerd.

Laat mijn dropper over zetten en dan is de verwachting dat ik met bijna gesloten portemonnee, straks een betere fiets heb.

Vind de wielen qua kleur niet echt mooi, maar zijn rete dure carbon wielen, dus die laat ik er lekker in. En dan zie ik later wel verder.

Afbeelding

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:36

Wauw dat is super Marlies! Heel fijn voor je! *\o/*

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:53

Wauw cool Marlies dat is wel een mooie upgrade hoor, en ook lekkere banden erop. Dat rijdt straks als een droom!

Time ik hoop dat je een goede modus vindt qua training en rust, en dat je toch de doelen kan halen die je wilt. Het lopen is dus de bottleneck begrijp ik?
In het ergste geval helemaal over op de fiets

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-25 20:59

@Time, ik hoop dat je een modus kan vinden waarin het lopen goed gaat lukken en ik ga heel hard duimen dat Frankrijk gaat lukken.

@Marlies, wat ben ik blij dat te lezen! Echt enorm fijn dat je straks weer rondrijdt op dezelfde fijne fiets en dat deze stiekem een mooie upgrade heeft gehad.

Verder vanuit mij niet heel veel nieuws te vertellen, maar ik lees gezellig mee!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 22:23

Dat is fijn Marlies! Volledig carbon scheelt toch weer een paar kilo hahaha.
Hoe is het met de fiets van je partner?

Time, krachttraining icm fietsen werkt voor mijn partner ook goed. Zijn ene been zal altijd gespierder zijn dan de andere (4 meniscus operaties gehad en nieuwe kruisbanden en best wat slijtage nu), maar hij kan het redelijk pijnvrij houden. Hardlopen moet hij inderdaad niet doen, maar hopelijk kun jij daar wel een fijne modus in vinden. Duimen dat Frankrijk gewoon gaat lukken.

Thami, dat op kop rijden is pittig he. Ik moet af en toe ook een stuk op kop, maar met die mannen in mijn nek blaas ik mezelf echt snel op. Moet ik echt nog leren om te doseren. En het is inderdaad wel opletten met die kou nu. Ik heb deze week echt nog geen zin gehad om te fietsen. Mij te koud...

Musli, lekker hoor!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 06:13

Ooohh , een plaatje @Marlies en wat een mooie oplossing voor je <3
Ach , als je 1 keer door de modder rijd zie je van de wielen het oranje wellicht niet meer .

Thami schreef:
Time ik hoop dat je een goede modus vindt qua training en rust, en dat je toch de doelen kan halen die je wilt. Het lopen is dus de bottleneck begrijp ik?

Hardlopen is natuurlijk een beweging die voor de meeste irritatie achter de knieschijf kan zorgen .
Maar gisteren ook mijn coach nog gesproken , we gaan ervoor dat Frankrijk finishen toch gaat lukken .
En tot Turkije is natuurlijk nog meer tijd voor de voorbereiding ,

@Padoertje , ik moet wel beide benen trainen .Maar hoop dat dit iig verlichting en ondersteuning geeft .

Gisteren ook nog een mooie fiets gezien , we dromen nog even verder :j

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:15

@Time fijn dat er misschien toch mogelijkheden zijn om Frankrijk te kunnen finishen. Ik duim voor je! :j

Ik ben stiekem een beetje aan het kijken of ik niet mijn racefiets én mountainbike wil inruilen voor een knappe gravelbike met een dubbele wielset.. Mountainbiken doe ik tegenwoordig eigenlijk veel te weinig, dus die paar keer van de weg af kan ook prima met een gravelbike. Het zaadje is in ieder geval geplant ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:49

MuSli, als je toch niet echt technisch mountainbiked, dan is een gravel echt prima. Daar kan je op heel veel plekken goed mee weg, alleen echt technisch werk is hij niet geschikt voor, omdat je dan vering mist.

Time, wat een ontzettend gave fiets, dromen mag he!

Padoertje, die is afgeschreven, net als die van mij, alleen brengt die veel minder op. Hij was al een keer toe aan wat anders, dus ik verwacht dat hij stevig bij betaald en ook wat anders koopt.
Heeft het geluk dat hij van een vriend van ons een fiets kan lenen, dus niet direct zonder zit.
Daarbij hebben wij beide een gravelbike, maar ja, is toch anders....

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 14:36

MarliesV schreef:
MuSli, als je toch niet echt technisch mountainbiked, dan is een gravel echt prima. Daar kan je op heel veel plekken goed mee weg, alleen echt technisch werk is hij niet geschikt voor, omdat je dan vering mist.

Time, wat een ontzettend gave fiets, dromen mag he!

Padoertje, die is afgeschreven, net als die van mij, alleen brengt die veel minder op. Hij was al een keer toe aan wat anders, dus ik verwacht dat hij stevig bij betaald en ook wat anders koopt.
Heeft het geluk dat hij van een vriend van ons een fiets kan lenen, dus niet direct zonder zit.
Daarbij hebben wij beide een gravelbike, maar ja, is toch anders....

Niemand knapt van zoiets op helaas. Hoop gedoe, veel papierwerk en inderdaad met de dagwaarde kom je niet ver als je een kwalitatief goede fiets terug wilt. In ieder geval fijn dat hij voorlopig toch door kan met fietsen, al is het dan bruikleen.

Inderdaad een knappe fiets Time :j Ik zit hier stiekem ook steeds de site van racefiets013 in de gaten te houden. Komt veel moois voorbij en een volledig carbon met elektrisch schakelen staat toch best hoog op mijn lijstje, sinds ik daar vorig jaar op Mallorca heb gefietst. Maar mijn huidige is net een jaar oud, dus ik vind dat ik een nieuwe nog niet mag (of het moet echt een goede aanbieding zijn waarbij ik deze kan inruilen).

MuSli, een gravel klinkt dan inderdaad als een goede oplossing.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:51

Haha dan klopt het gezegde toch; ideale aantal fietsen is n+1!
Ik ben wel tevreden met mijn drie fietsen, zou heel theoretisch nog een leuke hardtail bij kunnen, maar die zou ik dan alsnog niet gebruiken waarschijnlijk om te mountainbiken, maar om comfortabeler mee te gravellen :)

Ik kreeg een mailtje van de Wereldfietsers over hun klimgeiten Pinksterweekend. Echt super gaaf, maar ik ben dan al fietsen. Het is een sportieve tocht van vier fietsdagen met 400km/6000hm vanuit Landgraaf door Rheinland/WesterwaldTaunus/lahn/Eifel, van camping naar camping. Ook wat onverhard dus voor vakantie fiets/gravel fiets.
Voor wie het leuk vindt hier meer info;

https://forum.wereldfietser.nl/viewtopi ... 0328#start

Ik heb hem een paar jaar geleden gedaan en de organisator maakt echt hele mooie routes. Kost geen drol en je hebt zoveel/zo weinig contact met de andere deelnemers als je zelf wilt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 15:52

Haha, goede aanbieding en dan overstag klinkt bekend.

Ik kom er als de verzekering het goed keurt, met gesloten portemonnee onderweg. Dus soort van geluk bij een ongeluk.
Dan heb ik dus een fiets die qua bouwjaar gelijk is, alleen een dikke upgrade qua specs. We gaan er maar vanuit dat de verzekering uitkeert, dus heb opdracht gegeven hem klaar te maken. Dropper moet over gezet, andere handvatten, ze lopen hem verder helemaal na en stellen het stuur en zo weer op mijn maat af. Hopelijk volgende week dus weer een mtb!

Thami die tocht, pff, wordt al moe als ik er aan denk haha. Ben niet zo'n klimmer en dat is een understatement.
Wat heb jij voor leuke fietsplannen dat weekend?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 16:32

Oooh wat fijn zeg Marlies! De aanleiding blijft echt rot, maar dat je er goed vanaf komt qua fiets en ook zo snel is je echt mega gegund!

Ik ga met Pinksteren voor nog wat zwaarder; de Gnomathon; 450km met 3000hm over gravel/mtb paden in Limburg/ eo in max drie dagen. Dit weekend wordt een oefen trip daarvoor :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 18:04

Goed vooruitzicht @Thami. Flinke tocht wel!

Hier die data ook weg, maar niet perse om te fietsen. Gewoon een weekje camping ergens :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:39

Bedankt voor alle tips! Die website racefiets013 heb ik al gekeken, maar omdat ik net begin wil ik niet teveel uitgeven.
Misschien vind ik het toch niet zo leuk en dan heb ik toch een relatief dure fiets gekocht. Ik ga misschien morgen bij een fiets kijken via marktplaats.

Fijn dat je fiets weer terug is Maaike!

Jeetje Marlies wat heftig die aanrijding. Wel een mooie fiets, hopelijk lukt het met de verzekering.

Lekker müsli !

Fijn dat je weer kan opbouwen Time2Tri!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 12:37

@Marlies, Het zou zo tof zijn om voor bijna niks een betere fiets terug te hebben.

@T2T, Dat is zeker een mooie fiets. Dromen mag altijd. En succes met training en je knieën.

Zelf ben ik ook wel een beetje aan het dromen. Velomobiel.nl bestaat dit jaar 25 jaar. Ze hebben 14 juni groot feest. Uiteraard met een kleine toertocht die ik niet mee kan fietsen. Maar het nieuwe model velomobiel zal er staan. En hier had ik al mijn zinnen op gezet toen deze bekend was gemaakt.

Mijn velo is van 2018 en mij te zwaar aan het worden. Het liefst fiets ik hem op natuurlijk, maar een nieuwere lichtere velo zou ook mooi zijn.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:23

Zo, ik ben net terug van een solo ritje (man is fietsen op Mallorca). Dacht een rondje hartslag te doen, maar jee dat is best lastig zeg. Heb me echt wel een paar keer laten verleiden tot te hard te gaan. Maar toch weer 45km in de benen, na anderhalve week niet gefietst te hebben. Het was echt een prima temperatuur, alleen nog iets teveel wind naar mijn zin hahaha.

Julie nog plannen?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 20:53

Tjonge wat gaan jullie hier snel zeg! Komende dagen lees ik even rustig bij. Allemaal wilde plannen lees ik!

Nog 100 kilometer en we zijn in Berlijn! We komen er nu aardig in, de vierde en vijfde dag waren prima te doen. De derde dag was echt heel pittig. Dan een paar dagen rust in Berlijn en dan toeren we door naar Gdansk.

Hier erg blij met de gravelbikes! Ze houden het ook erg goed onverhard met bepakking. Ik had ook bijna een tweede wielset gekocht, maar toen stond er opeens een racefiets in de schuur <<)

Zelfs nog een paar ligfietsers onderweg gezien. Wel heel weinig vakantie fietsers, die gaan veelal naar het zuiden. Het weer is top! Droog en elke dag rond de 16-18 graden. Gelukkig is de wind iets afgenomen.