Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:10

Ik had de Kylena spiraal, dat is net wat minder hormonen dan de Mirena.
Maar wat gek dat het pas na 3 maanden zou mogen, de gynaecoloog vond het net een weekje te vroeg (nu 5 weken geleden bevallen). Maar als ik vandaag toch de Mirena wou (want die had ze liggen op de praktijk) had ze hem waarschijnlijk geplaatst vandaag.
Hier komt er geen 2de kindje, iets teveel trauma's opgelopen tijdens deze zwangerschap/bevalling en ik ben ook niet meer de jongste :o

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:14

Ze had erover dat de baarmoeder eerst moest genezen en het risico op door de wand heen prikken vroeger te groot was. Maar misschien is het anders want ik heb een hechting in de baarmoeder natuurlijk. ;)

Als her zo doorgaat komt er Hier nog wel een 2e, maar ik vond zwanger zijn zo niet leuk dat ik voorlopig even lekker van ons 3 wil genieten haha.
Ik word bij de 2e sowieso weer medisch en evt een geplande keizersnede.
Snap dat je het traumatisch ervaren hebt, kun je er wel over praten met iemand? Heb wel eens begrepen dat HELP syndroom best een risico op psychisch trauma geeft

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:19

Dat zei de gynaecoloog ook, normaal is je baarmoeder zoals een "steak", een sterke, taaie spier. Maar door de zwangerschap wordt die uitgerokken en is dus minder sterk. De kans op perforatie is dan aanwezig, maar 6 weken zou in principe voldoende moeten zijn zei ze.
Maar goed dat ik pas in September een afspraak heb staan, dan is de boel toch wat steviger :=

Sinds mijn buitenbaarmoederlijke ga ik inderdaad wel bij iemand om er over te praten. Het was een traject van 3 jaar en aangezien ik al 37 ben, zou ik het niet meer opnieuw doen, los van alle problemen die er geweest zijn in de zwangerschap/bevalling. Ik zei altijd al dat voor mij 35 jaar de limiet was, dus daar ben ik al over gegaan :o

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:20

Hier raden ze ook aan om drie maanden te wachten met zetten en zetten ze ook niet voor drie maanden. Interessant dat verschil. Overigens ga ik ook (weer) voor een mirenaspiraal. Tussen de twee kinderen ook een jaar een mirena gehad. Ik ga niet zo heel goed op de hormonen van mijn eigen cyclus en ben heftig ongesteld. Dus voor mij een uitkomst.

redbutton, typisch toch dat die regeldagen idd rond de vastgestelde momenten zijn? Eerst geloofde ik het niet zo, maar na de ervaring met de vorige en nu weer geloof ik het wel en houd ik er wat meer rekening mee. Slaapregressies klopten bij de oudste ook redelijk. Dan sliep ze slecht en googlede ik: 'baby x weken/maanden slecht slapen' en kwam er weer een lijstje met slaapregressies in beeld. Ik hoop dat ik daar bij Freek minder van merk ;) Hoe gaat het met jouw herstel nu na de keizersnede?

Farjen, fijn dat je al zo goed gaat trouwens! Behalve dan je bloeddruk. Vervelend dat je nog even moet afwachten. En fijn dat je weer kan rijden *\o/* . Bij mij kriebelt het ook al een tijdje. Als de avonden hier wat meer op orde zijn ga ik denk ik op zoek naar een lesje... Had jij nu een eigen paard? Kan me trouwens voorstellen dat je niet zit te wachten op nog een zwangerschap en bevalling :(:)
En Freek is nu ruim 6 weken.

Hoe was je uitje zonder kind nicole_floor?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:34

Nu is ze heel kalm maar vannacht heeft ze van half 3 tot 6 willen drinken en melde zich erna om de 1,5u. En de krijsmodus zit er ook op hebben we ontdekt haha. Idd raar dat het zo werkt.
Ik herstel vrij goed, valt me tot nu toe alles mee. Al sinds thuiskomst van de standaard paracetamol af zodat ik nog wel geremd wordt om niet teveel te doen.
Maar ik baal wel dat ik 6 weken aan huis vast zit, mag niet tillen, niet autorijden enz. En ik wil zo graag het longeren van m'n paard oppakken zodat ik straks zo op kan stappen. Maar we moeten maar even geduld hebben.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 14:09

Jaa ik mag ook weer paardrijden, alleen heeft mijn paard van de week haar ijzer afgetrapt. :')

Over anticonceptie ik wil uit eindelijk een spiraal, maar vind het zonde om het voor een jaar te zetten. Want we willen nog wel een 2de. Dus zolang gebruiken wij een condoom.

Fenn: mijn uitje zonder kind was zeker geslaagd. En met de oppas ging het ook supergoed, dus zeker voor herhaling vatbaar.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 15:21

Heb niet alles helemaal meegelezen meer, maar inmiddels een datum voor de inleiding en dat wordt volgende week zondag. Ik hoop eigenlijk dat hij al eerder komt. De 16e wilden ze per se niet omdat ik dan op 1 dag na nog geen 39 weken ben.

Verder gaat het goed. Moe, maar verder prima. Wel slecht slapen, maar niet dramatisch.

Ik ga zelf heel slecht op alle anticonceptie, dus wij doen condooms. Net als alle jaren hiervoor en zodra vriend er klaar voor is neemt hij een knip. Maar volgens mij doen ze dat pas met een jaar na de bevalling.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:32

Jeetje dames wat kan het hard gaan.
Een paar dagen geleden postte ik nog over de zware zwangerschap die ik had.
En ineens, gister onder de finale van het paardenspringen OS braken mijn vliezen. Zal wel door de spanning komen :+
Tot een uur of 15.00 prima wat weeen opgevangen en toen de vk op de hoogte gesteld. Mijn man ging het bad opzetten waar ik om 16.30 in kon. Toen was het allemaal wel erg serieus. Weeen waren kort maar heel erg heftig. Vk kwam rond 17.00 en ging snel alles klaarzetten. Om 18.59 is onze zoon Sytse thuis in bad geboren. Hij is maarliefst 4495 gram en 54 cm. Vandaag ging super goed. Hij heeft een vlotte start gemaakt en drinkt al goed aan de borst. We zijn zo gelukkig! <3

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 21:38

Gefeliciteerd nijnthju! Ook al zo'n flinke jongen, fijn dat alles goed gegaan is. Klinkt als een droombevalling.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:14

Wauw wat een snelle bevalling, gefeliciteerd met Sytse Nijnthju! Lekker van elkaar genieten.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:32

Klinkt als een fijne bevalling nijntjuh! Gefeliciteerd met je zoon.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 14:41

Wat een fijne bevalling nijntjuh! Gefeliciteerd! Het is jullie 2e toch? Hoe wordt er reageert op het nieuwe broertje?

Hier vandaag consultatiebureau op bezoek gehad. Isa was afgelopen maandag over haar geboorte gewicht heel gegroeid (3725) in 8 dagen, vandaag woog ze al 3880 haha. Conclusie is dat het voeden dus wel goed gaat :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 18:06

Nijnthju: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Pff ik begin met de dag ongeduldiger te worden. Inmiddels 4 dagen overtijd. Steeds meer harde buiken, steeds meer menstruatie achtig krampen. Ik hoop, gezien de warmte die ze volgende week voorspeld hebben, dat ze eigenlijk voor het weekend komt. Maar je hebt het niet voor het zeggen hè.
Wachten duurt lang!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 19:17

Gefeliciteerd Nijnthju! Dat klinkt als een fijne bevalling!

Ik hoop het ook voor je Annepaardoes! Die krampen en harde buiken heb ik ook de hele dag door. Ik hoop op elke dag behalve voor de 18e als ik word ingeleid :') die dag komt dus juist best onhandig uit voor m'n familie die oppassen dan.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:15

Bedankt allemaal!
Het was inderdaad een fijne bevalling. Pittig zat, maar alles volgens het boekje.
Sytse trekt wel lekker zijn eigen plan :+ wil pas om de 5 uren voeding en alleen als hij echt zin heeft. Hij geeft t heel duidelijk aan, iets wat we met lieke niet hadden.
Lieke is enorm blij met ‘de baby’. Ze wil de hele tijd knuffelen en kusjes geven. We zijn heel trots.
Ik had ook al weken harde buiken die steeds frequenter kwamen en ik soms toch echt even wat weg moest zuchten. Heel frustrerend om dan sochtends steeds weer met een dikke buik wakker te worden..

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:24

Nijntjuh gefeliciteerd! Klinkt als een snelle en vlotte bevalling en lief dat je dochter zo blij is.

Sorry voor de radiostilte! Enorm druk geweest met werk, verbouwing, baby-klaar maken, etc. Maar gefeliciteerd met alle geboortes! Er zitten heftige en mooie verhalen tussen.

Ik ben intussen ruim 34 weken zwanger en ben werk aan het afbouwen want helaas trek ik het lichamelijk niet lekker meer, ook is er een verkorte cervix geconstateerd waardoor ik eigenlijk praktisch niks meer mag doen. Niet meer tillen, bukken, en zelfs niet meer stoffen en stofzuigen. Nu ben ik daar heeeeel slecht in. Heb ervoor gekozen halve dagen te werken en thuis gewoon meer rust tussendoor te pakken.
Baby groeit goed, is lekker actief in de buik.

Laatst fotoshoot gedaan waarbij paard ook aanwezig was, wilde foto's waarbij hij erbij was maar niet per sé ernaast. Erg blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:19

Redbutton wat fijn dat ze zo lekker gegroeid is.

Annepaardoes en jasz ik hoop ook voor jullie dat de baby's snel komen.

Wat fijn nijnthju dat jullie dochter al zo gek is met jullie zoontje. En om de 5 uur eten, ik wou dat Bodi dat had. :')

Horsiegek mooie foto's. Ik wat naar dat je nu helemaal niks meer mag doen. Zo duurt het wachten wel lang. Wel fijn dat de baby het goed doet.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:36

Jasz: ach je moet wat te wensen over hebben toch? :')

Nijnthju: Heerlijk al zo’n eigen wil. Dat wordt nog wat.

Horsiegek: oooh dat is moeilijk. Niks meer mogen doen. Zeker als het nog wel een week of 6 a 7 duurt. Verstandig dat je minder bent gaan werken. En hele mooie foto’s!

Hier is het nog steeds “rustig”. -O-

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:00

Vannacht 11 augustus om 00:45 is Dante Ezra geboren!

Gisteren begonnen met precies 38 weken opeens m'n weeën. Zette alleen niet zo heel goed door en duurde een stuk langer dan m'n tweede, maar nadat ik een heel klein beetje weeënopwekkers erbij kreeg ging het super snel en toen was hij er weer binnen 1,5 minuut persen!

Alles is helemaal goed met ons en Dante doet het gelijk super, 3 uurtjes later waren we alweer thuis.

Z'n oudste broer heeft al kennis gemaakt en dat ging super fijn! Hij is heel lief en trots! De middelste is nog bij mijn ouders en die komt zo naar huis <3

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 08:47

Gefeliciteerd Jasz! Dat klinkt als een fijne bevalling. En leuk dat de oudste m al ontmoet heeft. Veel plezier vandaag. <3

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 09:06

Gefeliciteerd Jasz!

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 09:53

Gefeliciteerd!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:33

Wauw gefeliciteerd Jasz! Zo zie je maar, zo opeens kan het gebeuren.

Ik dacht even dat het gisteravond hier ook zou gebeuren. Echt best pittige (voor)weeën die elkaar best snel opvolgde. Dit voor een half uur/3 kwartier. Toch maar in bed gaan liggen met het idee “dan nog maar even proberen te slapen voordat het echt doorknalt”. Daarna is het weer afgezakt. Als mevrouw bewoog dan nog wel weer een of twee weeën en dan weer niks.
De voorweeën werden ook getriggerd door van zittende positie naar staan te gaan. Dus misschien moet ik maar een potje gaan squatten :')

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:21

Gefeliciteerd Jasz! *\o/* Geniet er van!

Annepaardoes, oeh spannend. Voel je dan nu nog veel beweging of wat merk je verder? Aangezien ik ben ingeleid heb ik dat zo allemaal niet meegemaakt dus ben wel nieuwsgierig :)

Horsiegek, mag je nog halve dagen werken dan? Ik had ontsluiting op 33 weken (maar nog geen verkorte baarmoederhals) en moest toch al verplicht thuisblijven van het werk. Luister goed naar je lichaam!
Wel mooie foto's!

Nijnthju, gefeliciteerd! Stevige kerel!

Hier schommelen de dagen enorm, woensdag zei ik nog tegen de kinderarts dat haar reflux veel beter was. Die nacht was het weer bingo en had ze enorm veel last. En dan kwamen er ook nog eens krampjes bij. De voorbije dagen waren weer pittig, ze heeft dan nood aan continue contact, anders slaapt ze dus niet :(:)
Ik heb wel gemerkt dat mijn moedermelk (ik kolf fulltime) wel veel wateriger is geworden omdat ik aan het afbouwen ben. Gisteren had ik moedermelk uit de diepvries gehaald want die melk was veel vetter dus ik wou eens proberen of dat een verschil gaf. En deze nacht heeft ze de hele nacht rustig kunnen slapen met 1 nachtvoeding. Geen idee of het nu toeval is of het toch ligt aan de vettere melk?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:51

Farjen volgens mij kan dit ook door het weer komen. De kraamverzorgster vertelde ons dat als het warm weer is je melk veel waterige is, dan als het koud weer is. Dit heeft de maken met dat de baby met warm weer meer vocht nodig heeft.