Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:08

Poeh lucifertje.. heel veel sterkte. Wat een rollercoaster

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:46

Och Lucifertje, wat een verhaal. Heel veel sterkte en liefde voor jullie en Olivier :knuffel:

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 20:58

Jeetje Lucifer, wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte en een virtuele knuffel voor jullie! :knuffel:

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 20:59

Ach Lucifertje, wat een verschrikkelijk nieuws en wat een moeilijke periode maak je door. Heel veel sterkte en wat een prachtige naam, Olivier. Y;(

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 21:03

Heel veel sterkte, Lucifertje. Mooie naam, Olivier.

Hier even niet de energie om op iedereen te reageren. Ga me wel even inlezen in de tens. Ken het eigenlijk niet zo goed.
Net bevallingsgesprek gehad. Mooi gesprek en heb goed de wensen kunnen aangeven.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 21:07

Wat een heftig nieuws en moeilijke tijd Lucifertje, hoe gaat het herstel van hellp voor jou? Want dat is ook niet mals. Heel veel sterkte :knuffel:

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:27

Wat een ontzettend heftig nieuws Lucifer en wat een intens verdrietige periode. Geen woorden. Je bericht is duidelijk vol liefde geschreven.

Hier overigens net als vele op de vorige pagina, een actieve stille meelezer..

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:48

Wat een verschrikkelijk nieuws Lucifertje. Heel veel sterkte!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 22:58

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Olivier, hij heeft jullie ouders gemaakt en zal altijd jullie zoon blijven. Wat ontzettend verdrietig dat hij zo vroeg en zo oorverdovend stil ter wereld is gekomen. Heel veel sterkte gewenst.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 23:06

Jeetje Lucifertje wat een heftige periode van jullie leven, heel veel sterkte met het verlies :knuffel:

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 23:14

Dank je wel allemaal voor jullie lieve berichten. Ik ben bezig om het hele verhaal op papier te zetten. Het van mij afschrijven geeft veel opluchting en ruimte.

@Set_elkol: Lichamelijk gaat het herstel wel de goede kant op. Ik heb nog een forse dosis bloeddruk medicatie maar ook daar ben ik sinds 1,5 week geleden mee begonnen met afbouwen. Ik merk wel echt de gevolgen van hoe ziek ik ben geweest. Mijn conditie is ingekakt maar komt langzaamaan terug, mijn geheugen is wel echt een zeef en ik merk fysiek gewoon dat ik een jas heb uitgedaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 05:14

Lucifertje wat een ontzettend verdrietig nieuws. Heel veel sterkte met jullie verlies :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:20

Fijn dat je al kan afbouwen. Ik heb zelf pre eclampsie gehad en het is echt intens hoe je daar klachten van kan (blijven) ondervinden en hoe weinig er eigenlijk over bekend is onder veel zorgverleners.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 10:37

Lucifertje wat onvoorstelbaar moeilijk. Ik wens jullie alle kracht en sterkte toe om hier samen mee te dealen Y;( Het is fijn om te lezen dat je in het schrijven een manier vindt om ruimte te maken. Gecondoleerd met jullie verlies :*

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 11:03

Noeps schreef:
Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Olivier, hij heeft jullie ouders gemaakt en zal altijd jullie zoon blijven. Wat ontzettend verdrietig dat hij zo vroeg en zo oorverdovend stil ter wereld is gekomen. Heel veel sterkte gewenst.

Mooier dan dit kan ik het niet formuleren.. Heel veel sterkte gewenst :knuffel:

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:45

Noeps schreef:
Ik heb er nog geen ervaring mee! Vorige keer heb ik een ruggenprik gehad maar ik vond het wel jammer dat ik daarmee de connectie met m’n lijf kwijt was en alleen maar plat op m’n rug kon liggen.

Ahh dat kan ik me wel voorstellen ja, hopelijk werkt het nu fijn! Zou je een ruggenprik, evt de Walking epidural, wel weer overwegen als het niet voldoende helpt?

Wij hebben gisterenavond het 1e deel van de bevalcursus (prettig bevallen) gehad, echt heel interessant en een leuke avond ook :j ook veel aandacht voor wat de partner kan doen wat wij belangrijk vonden, en voordeel dat 1 van de vk uit mijn eigen team het geeft, dus was ook direct duidelijk wat ze voor mij konden doen, wat niet, hoe het bij mijn casus mogelijk is en wat hun plan voor mijn bevalling nu is. Als tip gaan we nu een CUB huren, een kruising tussen een baarkruk en zo'n bal. Zij hebben daar fijne ervaringen mee, en ik vind de bal zelf ook prettig. 13 december het 2e deel, heel benieuwd!

Lucifertje jeetje, gefeliciteerd met Olivier, jullie knappe zoon! Wat een verdriet en gemis dat hij stil is geboren en niet in je armen ligt, heel veel sterkte :knuffel:
Goed dat jij fysiek aan het herstellen bent, al zal je lijf nog veel tijd nodig hebben. Hopelijk ontvangen jullie, daar waar gewenst en nodig, ook op mentaal vlak veel steun en ondersteuning

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:55

Zo'n CUB ziet er nog wel oké uit. Ik heb vorige keer de baarkruk geprobeerd, maar dat was echt 1000% niks. Ik vond het echt vreselijk dat ik heel ver achterover 'moest' liggen, tegen mijn partner aan. Uiteindelijk op bed bevallen, maar heb voor de 2e keer toch wel weer interesse in alternatieven.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:00

Ik merk vooral dat ik nog even goed aandacht moet besteden aan het feit dat mijn tweede bevalling heel anders kan gaan zijn dan mijn eerste. Ik had zo’n fijne eerste bevalling, precies zoals ik had gehoopt. Merk echt dat ik moet uitkijken dat ik niet teveel verwacht dat tweede bevalling ook een hele fijne, soepele badbevalling gaat zijn. Dus even weer goed inlezen in verschillende opties en mogelijkheden.

Gisteren nog even foto van mijn buik gemaakt. 21+4 zwanger!
Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:07

Mooi linoleum <3 Leuke jurk ook zeg! En leuke slaapzak geshopt :P ?

Mijn eerste bevalling was niet super, hetzelfde of beter zou fijn zijn :') Daar hoop ik op.
Ik ben er nu ook wel mee bezig of dit de tweede en laatste keer wordt, of dat een derde er nog in zit. Als we dat toch niet willen zou ik deze zwangerschap (en bevalling) anders (willen) ervaren. Beetje bewuster stil staan bij "laatste keer X" en "genieten nu het nog kan". Dat soort dingen. Vind het zwanger zijn op dit moment zo niet leuk dat ik wel neig naar '2 kindjes is compleet' :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:15

Mooie buik linoleum <3.

Herkenbare gevoelens Doubtless. Ik denk dat ons gezin straks compleet is. Nog een keer zwanger zijn zou ik zo willen, maar een derde kind opvoeden denk ik niet :7.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:28

Ja die slaapzak ligt er al paar weken en moet ik meenemen naar opvang, vergeet ik steeds _O-

Lastig dat gevoel, je wordt veel meer geleefd dan eerste zwangerschap, want al gezin wat aandacht vraagt. Maar tegelijkertijd wil je je er ook bewust van zijn. Ik merk ook dat met drukte van werk, verbouwing en dochter er weinig overblijft voor bewustzijn.
Al hebben wij wel de wens voor tenminste nog een derde kindje. Dus ik verwacht niet dat dit m’n laatste zwangerschap is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 16:49

Doubtless baarkruk leek me zo op het eerste oog en verhaal ook echt helemaal niks en veel te hard, dit oogde dan wel weer comfortabel dus dacht, ach 50 euro voor 6 weken, das het risico waard dat het 10x niks is hihi. Zijn er specifieke alternatieven die je interesse hebben al?

Linoleum prachtige buik heb je! En wat een leuk jurkje ook <3 Begrijpelijk dat je hoopt op eenzelfde prettige bevalling als bij je 1e, hopelijk mag dat weer gebeuren en maak je het 'wat als' plan ten overvloede

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 16:52

Echt prachtige buik <3

Voor mij voelt de bevalling nog echt een ver van mn bed show... en ik denk daar nog helemaal niet overna om eerlijk te zijn. Ook aan het twijfelen om een cursus te doen maar dat moet dan eigenlijk met partner en ik vind het gewoon beetje stom om diegene die bij mn bevalling is te vragen ofzo weet niet.

Ik voel de kleine nog steeds niet bewegen, dat is soms ook wel frustrerend ofzo. Nu zal het wss komen door mijn vele buikvet maar zou het zo'n geruststelling vinden om hem soms te voelen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:01

Die cub ziet er wel fijn uit! Ik kende het niet, maar volgens mij een fijne kruising tussen een fitnessbal en baarkruk. Ik vond een fitnessbal trouwens een onmisbaar ding. In het laatste trimester veel op gezeten, en tijdens de eerste uren van de bevalling heb ik er veel overheen gehangen om weeën op te vangen. En later met kind op de arm op zitten hupsen als alternatief voor rondjes door de kamer lopen.

@ Yonker je zou ook kunnen beginnen met het lezen van een boek over bevallen, of kijken voor een online cursus die je zelf gaat doen. Bijvoorbeeld van Dubbelzen. En daarna met degene die bij je bevalling is doorspreken wat je graag wilt en van diegene verwacht.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:33

Hier ook op telefoon waardoor reageren lastiger word op iedereen.

Yonker fijn dat de 20 weken echo goed was!

Bellex wat gaat dat hard met vluchttas enzo klaarmaken. Komt steeds dichterbij!

Lucifer wat erg! Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoon!

Linoleum wat een mooie buik al!

Wat betreft kamers had ik 2 van mijn eigen ponys in digital art laten maken en wilde er een muursticker van maken tot ik bij een kennis haar kamer zag met muurschildering in disney. Ik dacht dat het super veel moest zijn maar dat was dus niet zo. Heb toen toch eens berichtje gestuurd en ben nu maar 75 euro meer kwijt om het te schilderen dan mijn muursticker. Dus heel benieuwd hoe het gaat worden. De 11e komt ze.

Qua bevalling.. Ik laat het op mij afkomen. Heb wel wat van de verlos moeder op YouTube gekeken. Had best wel wat angst, maar hoe meer mijn lijf nu tegen gaat zitten hoe meer ik denk kom maar op want ik wil mijn lijf weer terug.

Ik moet zo weer naar de bekken fysio en heb wel het idee dat het werkt, maar maandag toch staan huilen van de pijn bij het voeren van de paarden. Toen schoot er iets niet fijn. Volgende dag wilde ik rustiger aan doen en lag helaas een van mijn mini's dood in de wei. Die moest er natuurlijk toch uitgehaald worden dus ook dat was geen pretje voor mijn lijf. Nu komen er als het goed is weer wat rustigere dagen aan dus ga ik mijn best doen wat meer rust te houden :)