Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 23:23

Lekker dat jullie zo actief zijn!

Hier bodycombat gedaan. Daar zitten de burpees ook in. Totaal 24.
Twee keer in combinatie met arm stoten en dan een burpee. Dat dan 4x herhalen

En dan nog twee keer los, en dan 8 per keer. Begin het wel steeds beter vol te houden. Dat moet ook wel... Gezien die Hyrox training :')

Hoeveel burpees maak je eigenlijk in 50m?

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:05

Ligt eraan hoever je kan springen na een burpee :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:50

Kirrietje schreef:

Precies :))

Je moet de afstand overbruggen. Dus spring jij je voeten verder dan dat je handen stonden dan ben je bijvoorbeeld met minder dan 50 burpees klaar. Is jouw sprong een halve meter dan zit je zo op 100 burpees.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 09:57

Ik heb het nog niet gegoogled, maar zie het vort veel voorbij komen die Hyrox.
Wat houdt dat precies in? Ik vergelijk het eigenlijk een beetje met Crossfit, behalve dat de WOD al bekend is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 11:01

Niet Crossfitters vinden Hyrox een crossfit ding en crossfitters vinden het totaal iets anders merk ik hier :') .
Komt waarschijnlijk ook omdat de meeste crossfitters hier in de box zo'n hekel hebben aan hardlopen.

Ik heb er wel zin in aanstaande zaterdag. Soms wel een beetje vervelend dat je maar kort van tevoren je exacte starttijd weet.
Deze week staat hier vooral in het teken van rust nemen voor de wedstrijd. Al heb ik gisteren wel 3 uur gewandeld en de hele dag bezig geweest. Had 30.000 stappen volgens mij telefoon :Y)
Mede door dat, wat mentale tegenslag en slechte nacht voel ik me nu wel een wrak :7 . Even kijken hoe vanavond het kleine rondje hardlopen aan gaat voelen...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 11:28

Helaas, ik ga mijn planning iets moeten aanpassen deze week. Merk dat ik niet helemaal fit ben :+ Gisterenavond was ik echt bekaf toen ik thuis kwam van werk. Toch naar de sportschool gegaan, maar dat viel echt vies tegen. Dus, vanavond sowieso ook maar rustig aan doen.
Dat luisteren naar je lichaam blijf ik toch een lastig iets vinden. Ik voel zo de drang om te sporten dat ik het vervelend vind als ik niet ga. Zeker omdat ik volgende week weer een week in Portugal zit, daarna ben ik een week thuis en dan 2 weken in Spanje weer voor werk. Dus het is de komende tijd al onregelmatig, maar als ik deze week dan niet fit ben vind ik dat al helemaal vervelend :(

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 11:45

Ja het heerst momenteel ook, de griep.

Succes Josien met de laatste voorbereidingen!
En Esmee, balen is dat he. Soms werkt sporten dan heel fijn als je niet fit bent, maar echt niet altijd.

Ik ben nog blijer dat ik gisteren ben gaan hardlopen, want vandaag zijn we formeel uitgenodigd voor een etentje van werk. Dus dan heb ik helaas niet de mogelijkheid om te gaan rennen...
Donderdag wel weer optijd naar huis voor de volleybal trianing, dat is dan wel fijn!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:32

Winged schreef:
Kirrietje schreef:

Precies :))

Je moet de afstand overbruggen. Dus spring jij je voeten verder dan dat je handen stonden dan ben je bijvoorbeeld met minder dan 50 burpees klaar. Is jouw sprong een halve meter dan zit je zo op 100 burpees.

Oh help :')

Beterschap aan iedereen die het nodig heeft!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 21:01

Mag ik vragen welke sportbeha's jullie aanraden?

Mijn sportbeha's staan nu echt op standje sneuvelen en ik moet hoog nodig nieuwe. Normaal haalde ik ze bij de Hunkemoller, met level 3 of high support voor de crossfit. Maar daar hebben ze mijn maat niet, dus moet ik op zoek naar een ander merk.
Wat zijn echt aanraders? En wat zijn afknappers? Ik wil niet zomaar iets kopen, gezien ze toch wel aan de prijs zijn tegenwoordig. Daarom wil ik weer goede kopen, want die ondersteuning is bij CF echt wel nodig soms. :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 23:38

Vanochtend hatha yoga gedaan en vanmiddag hardgelopen. Lekker bezig deze week. Wil dat vasthouden. Lees morgen jullie bij! Nu niet gedaan zzzz

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 23:53

Vanochtend mijzelf naar een hete yoga les gesleept en eenmaal daar ging het best goed. Behalve wat licht in mijn hoofd als ik snel omhoog kom. Daarna lekker met de hond naar het dorp gefietst. Tevreden over mijn beweging vandaag.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 10:16

CupCakes_ schreef:
Mag ik vragen welke sportbeha's jullie aanraden?

Mijn sportbeha's staan nu echt op standje sneuvelen en ik moet hoog nodig nieuwe. Normaal haalde ik ze bij de Hunkemoller, met level 3 of high support voor de crossfit. Maar daar hebben ze mijn maat niet, dus moet ik op zoek naar een ander merk.
Wat zijn echt aanraders? En wat zijn afknappers? Ik wil niet zomaar iets kopen, gezien ze toch wel aan de prijs zijn tegenwoordig. Daarom wil ik weer goede kopen, want die ondersteuning is bij CF echt wel nodig soms. :')

Ik heb die van AYBL en H&M, vind ik best wel prima zitten. Heb nu wel een kleinere cupmaat i.v.m. verkleining, maar voorheen had ik die van de H&M met pads erin. Die kon best wel strak en hield het wel goed bijelkaar :Y) Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat bij echt grote cups er altijd beweging in zal zitten...

Maandag liep het even anders dan gedacht, paard had krampkoliek dus het was wachten op de dierenarts. Uiteindelijk niet kunnen schaatsen maar savonds wel nog even naar de sportschool geweest voor een rondje kracht.
De les van dinsdag ging daardoor ook niet door dus toen nog mooi tijd gehad voor weer een rondje krachttraining.
Gister het maar bij cardio gehouden, 45 minuten op de stairmaster toen was namelijk mijn boek uit en had ik geen zin meer :+
Vanavond staat er weer rondje krachttraining op de planning.
Wel wat last van mijn linkerknie nu ik meer ben gaan sporten, morgen daarvoor langs de fysio even kijken of die er wat mee kan :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 21:32

Ik heb geen idee waar mijn bh's van zijn. Heb ze al vijf jaar ofzo... Geloof Triumph? Maar wil eigenlijk andere...
Maar ik heb wel een grotere cupmaat.

Gisteravond bodypump en vanavond weer. Attack over geslagen omdat ik nog andere dingen te doen had :)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 23:46

Sterkte met paard kirrietje!
Ik heb geschaatst vandaag, mijn tempo voelde laag

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:48

Hoe is het nu met je paard Kirrietje?
Hebben onze knieën met elkaar gecommuniceerd? :+ Ik heb sinds oktober last van mijn linker knie. Is al echt veel minder maar blijft gevoelig. Oorzaak was bij mij door met te korte en stugge beugels rijden (van die western beugels). Gelukkig is dat nu opgelost. Ik had op een gegeven moment zoveel napijn dat ik bijna huilend op de bank lag...

Alleen die gevoeligheid blijft tijdens en na sporten. Paardrijden niet meer.
Waar zit het bij jou? Bij mij echt binnenkant van de knie en denk zelf dat het de banden zijn.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:29

Dankjulliewel! Paard gaat weer goed voelt zich weer beter, morgen stond sowieso al de fysio voor haar op de planning dus die heeft lekker een week vrij.

@Zertab Zit indd echt in mijn knie, met paardrijden eigenlijk nooit echt last gehad. Maar niet lang geleden begonnen met kunstschaatsen en daar doe je ook alles vanuit je knieën natuurlijk. Dus wellicht overbelast of iets dergelijks.
Ik heb nu ook gewoon last als ik zit of als ik in bed lig en mijn deken weg duw ofzo. Dus hoop niks ernstigs want wil wel blijven sporten :')

Wel grappig dacht altijd dat mijn rechterknie zwak was aangezien ik die ooit gebroken heb en mijn kruisband had afgescheurd maar die is sterker dan ooit :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:09

Hopelijk valt het mee bij de fysio! :)

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:00

Gisteren weer eindelijk thuis en savonds kunnen trainen!! Toch merk je dan meteen dat het een week geleden is. Het was weer even inkomen, maar we zijn lekker geeindigd.
Vandaag zelf trainen in de sportschool en zaterdag weer wedstrijd.

@CupCakes_ , ik heb BH's van Gymshark. Die bevallen mij erg goed. Zitten stevig, mooie kwaliteit en ze zien der ook prima uit.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:46

Nou ik heb last van een “jumpers knee” :+
Waarschijnlijk een peesonsteking in de pees die van de knieschijf naar de scheenbeen loopt. Ik ben nu ingetaped en moet 2x per dag koelen en oefeningen waar ik normaal last krijg moet ik even links laten liggen. Over 1,5 week ga ik weer naar de fysio voor balans oefeningen, ook omdat mijn knie naar binnen draait bij buigen.
Mocht het tapen helpen laat hij me volgende keer zien hoe ik het zelf kan doen en mocht dit niet helpen moet ik een week rust en een week 2x per dag ibuprofen slikken.

Het is dus weer een feestje, ben ik lekker bezig en zit ik in mn flow krijg ik dit weer ;(

Sidenote; was totaal vergeten mijn benen te scheren dus ik zat daar als een soort chewbacca, altijd fijn _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:18

Duimen dat de tape werkt!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 23:56

Ik rijd zelf met speciale beugels om mijn knieën te ontzien. Sterkte!

Vanochtend een kort rondje hardgelopen en het was fijn in de buitenlucht.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 00:38

Gelukkig past mijn dressuurzadel op mijn verzorg pony. En daar heb ik ook de bow balance beugels aan zitten. En sindsdien tijdens en na paardrijden geen last meer :)

Vanmorgen rondje crossfit gedaan. Was best pittig!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:34

Ah balen zeg Kirrietje! Hopen dat je snel verbetering merkt.

Gisteren weer naar de sportschool geweest na een week niet. Rustig inkomen, ging wel lekker. Alleen het uitlopen op de loopband hakte er in. De helling ging minder stijl dan normaal.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 20:26

Ik heb gister niks gedaan en had dat ook echt even nodig. Vandaag een 16 km trailrun wedstrijd gedaan en ‘s middags 6 km gewandeld met mijn verzorgpony. Benen voelen nog goed.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:38

Wij waren een weekje naar een vakantiepark. Daar wel gesport, maar vooral veel gewandeld. Elke dag minimaal 15.000 stappen.

Maandag had ik thuis nog gesport. Dinsdag en woensdag rustig aan gedaan, beetje ziekig. Donderdag een 'thuis'workout. Vrijdag hardgelopen. Zaterdag gewandeld en vandaag nog een rondje hardgelopen :D

Al met al een prima 'vakantieweek'!