Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 11:40

Mag ik ook mee komen kletsen? Ik ben 7 weken zwanger, de uitgerekende datum is 15-08-23.
Begin januari hebben we de vitaliteitsecho en het intakegesprek bij de verloskundige.

Het was echt een verrassing hier. Ik ben 7 weken geleden met nieuwe medicijnen begonnen voor mijn auto-immuunziekte. Ik ben de afgelopen 3 jaar flink ziek geweest, maar nu lijken we eindelijk de juiste medicijnen te hebben gevonden. Ruim een jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Cyclus goed bijgehouden en ook veel gebruik gemaakt van de Sensitest strips. Twee maanden geleden was ik het helemaal zat die teleurstelling als ik weer ongesteld werd. Dus gestopt met bijhouden, de sensitesten en foliumzuur slikken. Met mijn vriend afgesproken om maar eens te laten onderzoeken of we wel vruchtbaar zijn :+

Mooie voorbeelden van babykamers komen er voorbij! Ik moet er wel om lachen, ik kom regelmatig op social een bericht tegen dat millennials de saaiste babykamers creëren met beige/naturel tinten. Maar ik vind het prachtig <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-22 11:45

Welkom Charlotte en van harte gefeliciteerd!!

Hahaha grappig inderdaad. Ik vind het een mooie warme tint die ook wel lekker een tijdje mee gaat. Erg benieuwd waar iedereen op uit gaat komen.

Ik zag dat Bhodi trouwens ook een topic heeft geopend voor vrouwen die in de zomer hun kleintje verwachten. Mocht je onze data te ver uit elkaar vinden liggen. Anders blijf je hier natuurlijk ook van harte welkom :)

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 12:20

Uiteraard welkom Charlotte en gefeliciteerd! <3 Wat super dat het allemaal toch gelukt is.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:26

Gefeliciteerd Charlotte, bij ons ging het precies zo. Toen we het volledig hadden losgelaten kwam het uiteindelijk goed.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:25

mriek1990 schreef:
Ah toffe kleuren Freekieee. Ben heel benieuwd naar de kinderkamer en de verbouwing. Van iedereen trouwens.

QueenE arme man... ;) Al snap ik hem wel. :D

Nou ik ben alweer een uur thuis van de test. Die helaas mislukt is... Eerste prik ging gewoon goed, daarna moest ik het glucose drankje drinken. Die er helaas na 20 minuten weer uit kwam. (Heel charmant overgeven op zo'n toilet in een druk ziekenhuis _O- )
Ze gaan nu overleggen met de verloskundige. Of ik moet nog een keer dezelfde test of ze gaan het checken via vingerprikjes. Maar dat is wel een stuk minder betrouwbaar.

Wat balen zeg!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:26

Gnome schreef:
Wat klote mriek1990. Schijnt ook echt een ranzig drankje te zijn op een lege maag.

Hier gisteren eens geworden over de kleuren. Wordt roestbruin. Lijkt veel op terra maar toch net anders. Zo dus. Het bedje en hemel lijken beetje roze maar is beige. En we gaan 2 kasten opnieuw verven en voorzien met lederen greepjes zoals hier. In januari rustig aan beginnen <3

En mijn moeder zet deze nijntje op de muur.
[ [url=m/oMVUsr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VHemuv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tiur5q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!! Die tinten terra/roest is wel echt populair he haha

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:27

Charlotte446 schreef:
Mag ik ook mee komen kletsen? Ik ben 7 weken zwanger, de uitgerekende datum is 15-08-23.
Begin januari hebben we de vitaliteitsecho en het intakegesprek bij de verloskundige.

Het was echt een verrassing hier. Ik ben 7 weken geleden met nieuwe medicijnen begonnen voor mijn auto-immuunziekte. Ik ben de afgelopen 3 jaar flink ziek geweest, maar nu lijken we eindelijk de juiste medicijnen te hebben gevonden. Ruim een jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Cyclus goed bijgehouden en ook veel gebruik gemaakt van de Sensitest strips. Twee maanden geleden was ik het helemaal zat die teleurstelling als ik weer ongesteld werd. Dus gestopt met bijhouden, de sensitesten en foliumzuur slikken. Met mijn vriend afgesproken om maar eens te laten onderzoeken of we wel vruchtbaar zijn :+

Mooie voorbeelden van babykamers komen er voorbij! Ik moet er wel om lachen, ik kom regelmatig op social een bericht tegen dat millennials de saaiste babykamers creëren met beige/naturel tinten. Maar ik vind het prachtig <3

Welkom! En dat hoor je toch vaak he, als je er niet meer mee bezig bent toch ineens zwanger

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:17

Charlotte446 schreef:

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:19

Mriek1990: balen vd test.
Gnome: leuke kleurtjes

Hier echt geen idee hoe of wat. Eerst nog aan t afwachten of de hypotheek rond is.

Bank had een voorstel gedaan en dat is allemaal ondertekend retour dus zal goed moeten komen maar alsnog spannend.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:28

Bedankt allemaal. Jullie natuurlijk ook gefeliciteerd :D

Bij mij was het denk ik een combinatie van er niet meer mee bezig zijn en de nieuwe medicijnen die de ontstekingen eindelijk rustig houden.

Een aantal van onze vrienden proberen ook zwanger te worden maar bij sommigen is het nog niet gelukt, ook met ivf niet. Ik zie er eigenlijk wel een beetje tegenop om het tegen hen te vertellen. Ik vond het de laatste tijd voor mezelf echt niet leuk om te horen te krijgen dat er weer een bekende zwanger was ondanks dat ik oprecht enorm blij voor diegene was. Kennen jullie deze situatie en hoe gingen jullie daarmee om?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:38

Dat zijn inderdaad lastige dingen. Ik had het met collega's van mij, die staan wel minder dichtbij dan vrienden natuurlijk. Maar kon me wel voorstellen dat het voor hun lastig was om te horen.
Ik denk dat je het deze vrienden het beste privé kan vertellen. Dus niet via een appje of in een grote groep. Dan kun je meteen zeggen dat je het lastig vindt om me ze te delen. Als het échte vrienden zijn zullen ze, ondanks hun eigen verdriet, wel blij voor jullie zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:57

Ik herken beide kanten wel, omdat het hier niet vanzelf ging en ik heb ook mensen om me heen met een kinderwens die nu (nog, hopelijk) niet uitkomt en zelfs een goede vriendin waarbij IVF niet is gelukt.

Ik wist dat ze heel blij voor me zou zijn, maar dat het ook niet makkelijk is. Ik heb haar gebeld, omdat ik op dat moment niet langs kon gaan en we hebben samen gelachen en gehuild. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 14:15

Is inderdaad lastig maar je kunt het niet niet vertellen natuurlijk. Zou het in ieder geval in persoon doen en zo respectvol mogelijk. Helaas is de wereld niet altijd eerlijk.

Ik ben nu al zat van m'n weerstand. Was nooit ziek maar nu lijk ik gewoon niet van die hoest af te komen.. Heel frustrerend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 15:25

Updatetijd
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:13

Hebben jullie nog ervaring met fijne (voeding) Bh's? Ik merk dat mijn huidige Bh's niet meer passen en soms ook te weinig steun geven. Online zie ik veel zonder beugels, wat ik prima vind, maar het moet ook cup E (denk ik..) ondersteunen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 16:31

Ik helaas niet. Heb Bhs gekocht zonder beugel maar ik heb een cup B nu sinds de zwangerschap dus niet echt te vergelijken.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:44

Gefeliciteerd Charlotte!

Wat is eigenlijk de reden dat je zo’n glucosetest moet doen? Of krijgt iedereen die? :o

Ik merk nu dat ik zelf wat meer “pijntjes” heb. Af en toe wat steken. Op zich niet gek natuurlijk omdat alles aan het oprekken is, maar ik heb ook nog steeds af en toe bloedverlies. Merk dat ik toch nog steeds wel zenuwachtig wordt van de combinatie pijn en bloedverlies.

Wij hebben gelukkig de kinderopvang kunnen regelen. Wij moeten gebruik maken van flexibele opvang, dat is drama in deze regio (ik denk overal wel). Maar er waren wat kindjes uitgevallen dus we kunnen gelukkig terecht vanaf wanneer we opvang nodig hebben :).

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:56

Gefeliciteerd Charlotte!!

Gnome je buik groeit mooi! Hier ook haha.

Happybuddha, ik moet ook glucosetest doen omdat er diabetes in mijn familie zit. Dit dan ivm zwangerschapdiabetes :). Dus weet niet of het standaard is of dus alleen als het bekend is in de familie

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:58

Fijn dat dat geregeld is HB.
Hier geen glucosetest hoeven doen, dus verschilt in voorgeschiedenis denk ik.

Vanmorgen ook bij een grotere kinderopvang hier in het dorp geweest. Zag er allemaal goed uit, moeten alleen nog bedenken of we een grotere opvang willen of een gastouder.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:04

@Charlotte dat kan ik heel goed begrijpen, je voelt je dolgelukkig en wil het vertellen maar je weet ook dat bij hun het moeilijk gaat. Heel lastig inderdaad. Maar aan de andere kant uiteindelijk ga je het zien en moet je het wel vertellen, vroeg of laat.

@gnome Zo begint al aardig te groeien zeg! Mooi buikje!

@happybuddha Als je onzeker bent of iets niet vertrouwd altijd de verloskundige bellen, daar zijn ze voor.

Ik ben inmiddels 2 kilo aangekomen en alles zit veel te strak. Al wat leggings gekocht en gelukkig nog wat broeken van de vorige zwangerschap. Ik kijk erg uit naar 2 januari als we de echo hebben haha.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 17:36

Charlotte: wij hebben ook vrienden die al langer zwanger willen worden, maar wat niet lukt. Die hebben we het persoonlijk verteld en erbij gezegd dat we het heel dubbel vinden. Als het zou kunnen zou je het ze willen geven, maar dag kan niet. Ze waren heel blij voor ons, maar blijft uiteraard een dubbel gevoel.

Balen van de Glucosetest! Hopelijk wil het de volgende keer wel lukken…

Ik heb vorige week bloed geprikt, kreeg ik nu een brief dat ze een buisje te weinig hebben geprikt…leuk, nog een keer :')

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:11

Ik zie mooie inspiratie voor de babykamer voorbij komen!

Wij hebben bij de eerste (2017) gekozen voor bruintinten in de kamer en voor de tweede (2019) groene tinten. Baby 3 komt in de kamer van nr 2, dus die blijft groen haha.
Ik zal even wat foto's opzoeken.

Ik heb laatst een zwangerschapsbroek bij lidl gekocht online, voor mij €5,-
Ze hebben nog veel meer, en ook voordelig, dus zeker even een kijkje nemen.

Sting, wbt voedingsBJH's vond ik die met stevige gevormde cups niet fijn, omdat ze lastig omlaag gaan bij de borstvoeding. Ik heb daarom bij beide kids van die slappe BH's gedragen, die je makkelijk omlaag doet en weg vouwt. Maar moet zeggen, het ziet er niet heel charmant uit haha.

Gnome, mooi om te zien he, hoe zo'n buik groeit! Ik maak niet echt buikfoto's want zie er altijd al zwanger uit _O- Maar nu ik bijna 20 weken ben ik wel te zien dat het echt zwanger is en niet misschien dik haha.

Wij hebben morgen de 20 weken echo, zo fijn om weer even te kunnen kijken naar de kleine *\o/*

Trouwens, ik wil jullie ook graag deze babyfoon aanraden: https://www.coolblue.nl/product/739105/ ... m-200.html
Wij gebruiken deze al bijna 6 jaar en de kwaliteit is super. Heel fijn om je kindje te kunnen zien en te weten of je echt heen moet, of dat je deze ook wel even kan laten miepen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:18

Ik had ook van beide zwangerschappen een fotoshoot gedaan en deze foto's hangen in de baby/kinder kamers. Op de onderste foto zit je nog een vrij lege buur boven het bedje, hier kwamen ook nog foto's te hangen. O en in de groene kamer zie je nog de cosleeper, want het ledikantje was nog in gebruik door haar broer haha.

Hier onze babykamers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 18:21

Leuk om die kamer te zien <3 en bedankt voor de tip! Gaat op het lijstje.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:33

Alsjeblieft :D

De kamer voor deze baby blijft dus groen, vind het een mooie kleur. Zullen wel andere meubels inkomen en wat jongensachtiger maken denk ik. We wisten bij onze dochter het geslacht niet, dus vrij neutraal gehouden haha.