Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marrit89

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:07

Hier werkte het ook averechts, dus ik laat haar nu weer slapen.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:12

Helaas hier werkte verschuiven ook niet. J maakte ook lange tijd een ruk van 18u/19u tot 1u/2u. Daarna kwam hij weer om de 3 A 4 uur. Zo jammer haha. Nu is hij 13mnd en drinkt hij nog 1 of 2 keer in de nacht.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:57

Hier werkte een droom voeding wel, maar dan kreeg hij een droomvoeding als wij naar bed gingen en dan had ik dan nog 3 uur ipv net in slaap (uurtje) en dan voeden. Ik trok het net inslaap en dan weer wakker worden heel slecht. Hij nam eigenlijke gewoon die voeding extra

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:22

Hier werkt ook een droomvoeding niet. Ze komt tussen 4 en 5 en het maakt niet uit of ik haar om 19/19.30 voed of om 21.30 nog een droomvoeding geef.

Ik ben nu anderhalve week begonnen met werken en kolf op werk helaas te weinig. Ik had niet een giga vriezervoorraad dus die is nu gehalveerd. Kan er nog een weekje op vooruit maar ben bang dat ik dan toch met KV moet gaan aanvullen. Ze drinkt op de opvang meer dan thuis en ik kolf minder dus het gaat dubbel zo hard.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:30

Lastig is dat hè? Ik heb er ook nog steeds wat stress van. Uiteindelijk kolf ik 2x per dag één borst extra, ‘s morgens vroeg en ‘s avonds en dan kom ik net uit. Laatst wel een pot poeder gekocht omdat ik het even echt niet meer zag zitten, maar nu heb ik plots weer veel voorraad liggen..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:06

Smallheal schreef:
Hier werkte verschuiven van voedingen niet. T. dronk vaak 21/22 uur en dan rond 3 uur.
Ik dacht oke dan geef ik m rond 23/0.00 nog een keer dan dan kwam ie een keer extra om 1 uur en dan vaak rond half 5. Dus aan mij heb je niet zoveel :))

Hier precies hetzelfde!

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:13

Balen nelleke. Maar met wat kv geven voor erbij op de opvangdagen zijn er tal van vrouwen die een jaar of langer borstvoeding geven. Waar jij je prettig bij voelt natuurlijk. Je kunt ook doen wat Rianne doet

Miss een tip voor de startende moeders. In je verlof heb je vaak nog meer tijd en rust en slaapt de baby nog veel (meestal). Als je een uurtje na de ochtend voeding even tien min kolft dan kun je vaak makkelijk een vriezer voorraad aanleggen. Zou het de eerste zes weken nog nog doen ivm afstemmen productie. Maar daarna kan dat prima.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:15

Oh nou ik denk dat ik dat droomvoeden dan maar laat :+

Overigens heeft hij vannacht 2 keer een ruk gemaakt van 6 en van 5 uur, dus hopelijk kan hij nu wat langer wegblijven :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:54

Hier was de oplossing om van de nacht Ordingen af te komen uit logeren brengen :)). Had nachtdienst dus kinderen gingen bij m'n ouders slapen had ze nog gewaarschuwd hij zal vast rond 3/4 uur wakker worden. Zei m'n moeder dat ze hem om 7 uur maar wakker gemaakt had :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:58

Wauw hahahaha

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:23

Even iets heel anders..

Iemand nog tips? Kleine is sinds vrijdag aan het spugen en weigert alle flessen, mogen van de HA nog steeds even aankijken. Aan de borst wil ze op zich wel drinken, want ja ook een beetje troostend natuurlijk, alleen heb ik net al mijn bv afgebouwd op de vroege voeding na.
HA zei dus dat ik maar aan moest leggen in de hoop dat ze toch wat binnen krijgt, maar ben juist bang dat mn voeding dan weer opbouwt...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:35

Barba misschien flesje geven als ze bij je ligt? Zodat ze wel de geborgenheid van de Bv heeft.

Ik ben in mijn verlof ook aan het kolven, kolven is echt heel wisselend qua hoeveelheden. Maar ze drinkt niet uit de fles dus voorlopig is het alleen voorraad een een klein beetje per dag om te oefenen met een fles -O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:31

BV is de beste ORS die er is, dus in dat opzicht zou ik absoluut zeggen dat je haar zoveel mag aanbieden als je kan/wil. Ging afbouwen makkelijk? Misschien is het dan niet zo’n ramp als het weer eventjes opbouwt..?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:39

Britt schreef:
BV is de beste ORS die er is, dus in dat opzicht zou ik absoluut zeggen dat je haar zoveel mag aanbieden als je kan/wil. Ging afbouwen makkelijk? Misschien is het dan niet zo’n ramp als het weer eventjes opbouwt..?

Afbouwen ging super goed, alleen kan ik werktechnisch gewoon niet meer opbouwen.
Ik mag vanaf volgende week niet meer kolven op het werk, dus dan moet het echt klaar zijn..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:48

Waarom mag dat niet dan? Want je zit toch nog lang niet aan je 9 maanden? :?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:02

Die 9 maanden trouwens, is dat eigenlijk kolfrecht tot 9 maanden oud of na start nog 9 maanden dus tot 1 jaar? Ik gok het eerste, maar just checking... :+

Barba ik zou zeker nog geven als ze ziek is, ik denk niet dat het zo'n vaart loopt dat je ineens weer aan volle bak productie zit. Alle beetjes binnen zijn goed meegenomen!

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:14

Helaas 9 mnd oud. En tot die tijd mag het onder werktijd. Daarna kan het in overleg natuurlijk nog in eigen tijd.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:16

Tot de leeftijd van 9 maanden heb ik altijd begrepen. Maar merk ook dat het een groot verschil is tussen recht hebben op en tijd hebben om, vind het zelf toch moeilijk plannen soms.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 20:30

Dat is ook lastig. Ik merk dat je al snel denkt dat het teveel is ofzo. Toch kolf ik nu alweer een week of 6 in mijn pauzes. Ik maak er geen issue van en mijn collega's ook niet, al vinden ze het wel knap dat ik blijf volhouden. Wel kolf ik nog maar 1x om 12 uur en daarna rond 15.00 soms.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:13

Recht tot 9 maanden oud. Daarna is het recht er nog wel, maar niet meer door betaald.

Is het geen optie om er toch een borstvoeding bij te pakken, want op een uitgedroogd kind zit je ook niet te wachten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:32

Bij mijn weten behoud je kolfrecht, het is idd alleen niet meer betaald na 9 maanden. Maar het moet nog steeds gefaciliteerd worden, als je daarom zou vragen.

Maar idd, het is vaak lastig om het te vragen/eisen, zeker als je in een team werkt waarin op je gerekend word op die momenten. Ik heb altijd de luxe gehad een relatief zelfstandige functie te hebben gehad en daardoor de mogelijkheid had om zelf mijn tijden te plannen, dat maakte kolven wel een stuk gemakkelijker vol te houden. Zeker met een KV weigeraar (oudste) en KMA’er (middelste), scheelde me dat een hoop stress.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:36

Tsja dat is ook lastig met werk. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben al gauw een half uur bezig: sleutel van kolfhok halen, spullen verzamelen, jezelf ontkleden, kolf in elkaar en aankoppelen, kwartier kolven, dan de boel afkoppelen, melk in de koelkast, kolf afspoelen en afdrogen, spullen opruimen en kolfhok weer op slot. Ik weet wel dat ik recht heb om te kolven maar het is gewoon super onhandig midden in een meeting, een training onderbreken of je werk elke keer laten liggen. Dus kan er wel recht op hebben maar vind het zelf gewoon niet fijn. Ik werk vier dagen dus vind het ook echt wel pittig ik 4 dagen te kolven. Heb voor mezelf de grens van 2x kolven, dat is nog te doen qua werk, maar 3x is eigenlijk te belastend.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:07

Ik vond 2 keer kolven ook de max, zeker op kantoor. Wij zijn na 9.5 maand overgegaan op kv op de opvang omdat ik geen zin had om een uur langer door te werken om het kolven te compenseren. Die tijd spendeerde ik liever met ons meisje.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:10

Ik heb alles klaar in mijn kolftas en mijn kolfbh onder mijn T-shirt. Ik loop naar boven met mijn. Kolftas, zet kamer op bezet en ga 15 min kolven. Loop met spullen naar keuken en spoel alles af en leg mijn melk in de koelkast.daarna loop ik weer naar beneden. In totaal rond de 25 min bezig. In deze tijd zijn de leerlingen buiten of al vrij. Ik kolf in min pauzes en werk niet langer door.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 23:04

Ho ja zat even met m’n hoofd ergens anders, zat met 6 maanden in m’n hoofd, maar dat is inderdaad 9 maanden.

Ik kan het ook gewoon mentaal niet meer, kreeg echt last ervan als ze bij mij drinkt. Niet echt NA maar ben wel heeel opgelucht dat het niet meer hoeft.

Probleem is opgelost want ze weigert m’n borst nu ook -O-