Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:02

Janinevv schreef:
Maar alsnog belanden er veel gevaccineerden in het ziekenhuis. Jullie zullen in mijn ogen dan elkaar ook gaan blijven besmetten. Als dat zo is, dan komt het vanzelf wel aan het licht omdat ongevaccineerden straks toch helemaal niks meer mogen met een 2G systeem.

Ongetwijfeld, dat kan niet anders met blijkbaar zo"n hoge infectiedruk. Maar de ziekenhuiscijfers zullen dan wel halveren op z'n minst en wanneer er 11 miljoen gevaccineerd zijn dan alsnog slaat een vaccin bij 5% niet aan, ongeveer 600.000 , tel daar de door ziekte nof eens 600.000 mensen bij op dan heb je al 1.2 miljoen wel gevaccineerde maar kwetsbare mensen. Komen de oudjes nog bij waarvan bekend is hoe ouder hoe minder goed je immuunsysteem werkt en je zit zo op een paar miljoen mensen. Die alsnog ziek worden en een aantal komen er in het ziekenhuis waarvan een klein deel op de ic.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:24

Hier baal ik van de komende lockdown.

Snappen de poppenkast dan niet dat de Qrcode helemaal niet werkt?! Gevaccineerden komen overal binnen en de ongevaccineerden moeten eerst getest worden en zijn dus 99% coronavrij maar van de gevaccineerde is dat niet te zeggen want sommige maken er misbruik van om zich niet te testen en/of om gewoon ergens heen te gaan met corona %)

Fitzroy

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 10:58

Snap jij dan niet dat gevaccineerden veel minder vaak in het ziekenhuis komen dan ongevaccineerden ?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:23

Andere vraag: stel dat dadelijk echt het 2G beleid komt en de getallen toch niet zakken. Wat wordt de volgende stap?
Ik zie "coronabesmettingsfeestjes" in het vooruitzicht voor mensen die zich echt niet willen laten prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:24

miss_lizje schreef:
Andere vraag: stel dat dadelijk echt het 2G beleid komt en de getallen toch niet zakken. Wat wordt de volgende stap?
Ik zie "coronabesmettingsfeestjes" in het vooruitzicht voor mensen die zich echt niet willen laten prikken.

Code zwart in de ziekenhuizen waarbij er dan dus misschien zelfs wel beslissingen moeten gaan vallen of een corona patient wel meer rechten heeft dan een andere patient....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:26

Wpaard schreef:

Snappen de poppenkast dan niet dat de Qrcode helemaal niet werkt?! Gevaccineerden komen overal binnen en de ongevaccineerden moeten eerst getest worden en zijn dus 99% coronavrij maar van de gevaccineerde is dat niet te zeggen want sommige maken er misbruik van om zich niet te testen en/of om gewoon ergens heen te gaan met corona %)

Nu ligt het aan de gevaccineerden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:27

miss_lizje schreef:

Je loopt een stuk achter, die feestjes worden al gegeven .

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:30

Ik weet dat die al gegeven worden, maar dat aantal zal wel toenemen.
Al ben ik nog steeds van mening dat ik 2G niet perse veiliger vind dan 3G.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:37

Mindim schreef:
Wpaard schreef:

Nee, het ligt aan het virus. Maar het zou prettig zijn als iedereen zou meewerken om dat virus onder controle te krijgen. Op dit moment werken gewoon teveel mensen daar niet aan mee, of dat nou is door vaccineren, social distancen of testen. Er zijn gewoon teveel mensen die niet meewerken en daardoor ontstaan er zulke grote gaten in de verdediging dat het virus er aan alle kanten door kan glippen.

En dan maakt het op zich niet uit of het om een wappie gaat die zich helemaal nergens aan houdt, of een gevaccineerde, die denkt dat hij alles mag omdat hij gevaccineerd is. Ook met klachten. Het probleem is alleen dat de cijfers laten zien dat de gaten aan de ongevaccineerde kant veel groter zijn. Het heeft dus ook de meeste zin om daar op te focussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:57

Karl66 schreef:
Mindim schreef:

Nee, het ligt aan het virus. Maar het zou prettig zijn als iedereen zou meewerken om dat virus onder controle te krijgen. Op dit moment werken gewoon teveel mensen daar niet aan mee, of dat nou is door vaccineren, social distancen of testen. Er zijn gewoon teveel mensen die niet meewerken en daardoor ontstaan er zulke grote gaten in de verdediging dat het virus er aan alle kanten door kan glippen.

En dan maakt het op zich niet uit of het om een wappie gaat die zich helemaal nergens aan houdt, of een gevaccineerde, die denkt dat hij alles mag omdat hij gevaccineerd is. Ook met klachten. Het probleem is alleen dat de cijfers laten zien dat de gaten aan de ongevaccineerde kant veel groter zijn. Het heeft dus ook de meeste zin om daar op te focussen.

Oh, maar daar ben ik het mee eens hoor. Ik was alleen erg verbaasd over de vinger die een bepaalde kant uitwees en de andere kant 99% nergens debet aan is, das alles.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:40

Karl66 schreef:

Of aan fraude met Corona passen. Wie zouden die nu kopen zou je denken.

Voorbeeld van Portugal is duidelijk genoeg lijkt me. Met een vaccinatiegraad van 98% kan het leven daar vrijwel weer terug naar normaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:24

Afbeelding
Voor alle duidelijkheid, zie dit staatje en diegene die dan nog steeds zegt dat vaccineren niet helpt?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:01

Heel eerlijk lijken me dat ook niet de landen met de beste ziekenhuizen.
Dus vind het wel lastig om het alleen op het enten te gooien.
Middenmoot heeft bv weer veel hogere besmettingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:32

Needje schreef:
Heel eerlijk lijken me dat ook niet de landen met de beste ziekenhuizen.
Dus vind het wel lastig om het alleen op het enten te gooien.
Middenmoot heeft bv weer veel hogere besmettingen.

Coronadoden gooien op niet de beste ziekenhuizen? Moet niet gekker worden, in Rusland zijn ze op een aantal gebieden verder dan hier, bvb stamcellen transplanteren.
Mag toch hopen dat je de samenhang tussen minder vaccineren en meer besmettingen en doden uit dat staatje haalt ?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:41

Nouja Bigone het speelt natuurlijk wél mee in een aantal landen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:09

Ja natuurlijk Imandra maar het enigste wat dit staatje aangeeft is dat landen met een lage vaccinatie graad nog veel meer problemen hebben.
Daar komt nog iets bij, bvb Rusland heeft naar schatting drie keer zoveel doden als het officiële staatje, heb ergens een officiële versus een oversterfte cijfer gezien, dan schrik je helemaal.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:15

Dat niet alle landen hun cijfers eerlijk doorgeven, daar twijfelt niemand aan natuurlijk.
Maar dat wordt ook wel gesuggereerd van bijv Frankrijk en Italië. Van die landen zou je in eerste instantie toch ook denken dat ze openlijk communiceren...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:15

Ik las net nog op insta dat we hier nu helemaal geen Oversterfte meer hebben?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 17:35

Cer schreef:
Ik las net nog op insta dat we hier nu helemaal geen Oversterfte meer hebben?

Voor Nederland is dat zeer zeker niet waar:
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Afbeelding

Verwachte sterfte (tussen de 2 grijze lijnen) en de werkelijke sterfte (dikke zwarte lijn).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 19:34

bigone schreef:
Coronadoden gooien op niet de beste ziekenhuizen? Moet niet gekker worden, in Rusland zijn ze op een aantal gebieden verder dan hier, bvb stamcellen transplanteren.
Mag toch hopen dat je de samenhang tussen minder vaccineren en meer besmettingen en doden uit dat staatje haalt ?

Citaat:
De Roemeense autoriteiten weten immers dat het gezondheidssysteem sneller overbelast zal raken dan in andere landen. Door het extreem lage gezondheidszorgbudget is er een nijpend tekort aan beademingstoestellen op afdelingen intensieve zorgen, vooral in ziekenhuizen buiten de grote steden. Er is een hoge emigratie van medisch personeel, en daardoor werken sommige ziekenhuizen met minder dan de helft van de nodige dokters en verpleegkundigen.

Dit was april 2020. Denk je dat het er beter is geworden sinds vorig jaar?
Entingen zullen zeker helpen hoor.
Maar de mensen die wel geënt zijn en in het ziekenhuis komen lopen daar al achter.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:12

Portugal staat toch niet bekend om zijn goede ziekenhuiszorg. De meeste Nl die wat mankeren komen weer terug naar Nl. En toch staan zij er het beste voor ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 22:22

Fitzroy schreef:
Portugal staat toch niet bekend om zijn goede ziekenhuiszorg. De meeste Nl die wat mankeren komen weer terug naar Nl. En toch staan zij er het beste voor ;)

Ik zeg ook nergens dat het alleen aan de ziekenhuizen ligt?!
Ik geef alleen aan dat ik het lastig vindt om uit die grafiek alleen maar te halen dat enten helpt.
Als er imo nog meer dingen meespelen.
Portugal heeft idd wel minste aantal ic bedden per hoofd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 15:54

Even dit,voor de geintresseerden, morgenmiddag op t.v. op Discovery Siënce om 16.00 uur een documentaire over Covid en het covid vaccin.
Ik heb het afgelopen woensdag al gezien,morgenmiddag word het herhaald.
Intressante docu,ook leerzaam.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 11:48

Pandora2 schreef:
Dat niet alle landen hun cijfers eerlijk doorgeven, daar twijfelt niemand aan natuurlijk.
Maar dat wordt ook wel gesuggereerd van bijv Frankrijk en Italië. Van die landen zou je in eerste instantie toch ook denken dat ze openlijk communiceren...

Frankrijk geeft in de covid app elke dag de nieuwe cijfers door. Net als Nl dus.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:50

Een aantal collega's heeft de afgelopen maanden weer vrij veel in het buitenland gewerkt.
Algemene conclusie: in de meeste landen doen mensen hun best zich aan een aantal regels te houden (mondkapjes, afstand, QR codes), terwijl in Nederland heel veel mensen hun best doen de regels te ontwijken/ontduiken/mazen in de regels zoeken.
Het percentage gevaccineerden moet omhoog, zeker. Maar ook in Portugal dragen mensen mondkapjes, is er 'social distance' en moet je soms nog je QR code laten zien. Dus waarom vindt iedereen dat hier in NL zo'n probleem?