Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:01

karuna schreef:
Imj mijn huisarts prikt als griepprik op de praktijk of de ruimte ernaast. Zij gaan ervan uit dat de 60- risicogroep ook bij hun geent wordt alleen niet duidelijk of ze iedereen mogen oproepen in de zin van ze krijgen genoeg entstof. Ze willen wel graag zelf enten omdat ze hun patienten met heftigere allergische reacties kennen en daar al rekening mee kunnen houden. Maar ja meer dan afwachten kan toch niet

Je bepaalt niet of je zelf ent, de overheid bepaalt dat.
Je krijgt kleine hoeveelheden vaccin per keer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:03

Dat zou kunnen inderdaad.
Eerst ontdooien, dan rondbrengen, hopen op de juiste bestelde aantallen en niet teveel vaccins over als er geen patiënten meer zijn want 't spul is maar 6 dagen houdbaar in de koelkast.
Wordt geen simpele oefening denk ik }>

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:04

secricible schreef:
Interessant IMJ. Ik had begrepen dat iedereen met een medische indicatie bij de HA moest laten prikken, maar dat is dus niet zo?
Werd er in de scholing ook aandacht besteed aan bewoners in instellingen zonder wlz? Of doel je daar op met een huisbezoek?
Ik merk dat de huisartsen bij onze klanten daar nog op vast lopen, terwijl die tegelijk met onze bewoners onder de SO mogen toch?

Helemaal duidelijk is eea nog niet hoor.. er verandert ook nog steeds veel!

Er werd geen aandacht besteed aan instellingen zonder wlz. Ik bedoelde meer de thuiswonende immobiele patiënten :)

Vayo

moonsparkle schreef:
Ik vraag me vooral af, nu moet diegene die geprikt is 15 minuten in de gaten worden gehouden ivm mogelijk anafylaxie. De kans is wel heel klein. Maar dat gaat dan toch heel lang duren om iedereen te vaccineren? Of heb ik het verkeerd begrepen en worden alleen mensen die bekend zijn met allergie 15 minuten in de gaten gehouden.

De huisartsen zouden trouwens deze maand gevaccineerd worden, maar nu de levering zo weinig is moeten ze ook langer wachten om zelf geënt te worden zodat ze veilig kunnen werken.

Iedereen vragen ze inderdaad 15 min. ter observatie te blijven. Dit staat o.a. in mijn uitnodiging:
Zo ziet de afspraak eruit
Tien minuten van tevoren bent u welkom op de vaccinatie-locatie. We verzoeken u vriendelijk om ongeveer 5 minuten van tevoren aanwezig te zijn. U krijgt eerst een aantal vragen, daarna de vaccinatie en na afloop moet u nog een kwartier blijven ter nazorg. Houd er dus rekening mee dat u ongeveer 30 minuten op de locatie aanwezig bent.

IMJ

Pandora2 schreef:
Dat zou kunnen inderdaad.
Eerst ontdooien, dan rondbrengen, hopen op de juiste bestelde aantallen en niet teveel vaccins over als er geen patiënten meer zijn want 't spul is maar 6 dagen houdbaar in de koelkast.
Wordt geen simpele oefening denk ik }>

Ik denk dat het nog een hele puzzel wordt idd!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:06

Ik zou trouwens wel willen weten dat ik echt binnen de zoveel weken die de fabrikant aangeven de tweede enting kan krijgen. Straks is er weer te kort en wordt de tijd ertussen langer waardoor het misschien minder goed werkt. Waarschijnlijk in maart komt er een vaccin (Jansen volgens mij) waar je maar 1 vaccin van nodig zou hebben.
Ze weten trouwens ook niet hoe lang de vaccins werken, ze denken dat je 2 of 3 jaar beschermd bent maar daarvoor is er natuurlijk niet lang genoeg gemonitord.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 14-01-21 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:08

2 of 3 jaar ? Ik lees overal zeker een paar maanden tot max een jaar.
Het wordt een surprise-eitje :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:09

Laatst bijgewerkt door IMJ op 14-01-21 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:10

Ik kan het niet lezen helaas een wazige vlek -O-

IMJ

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:12

Even aangepast!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:25

Ik lees net dat er een man overleden is 5 dagen na vaccinatie.
Er wordt een autopsie gedaan om te kijken of het overlijden verband houdt met de inenting.
Het begint al goed :x

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:28

Pandora2 schreef:
Er wordt een autopsie gedaan om te kijken of het overlijden verband houdt met de inenting.

Wordt weer goed voer voor de anti vaxxers.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:30

Er is nog geen verband aangetoond, maar het is wel een knullige situatie zeg. Blijkbaar prikt men daar met mobiele prikteams die langs instellingen gingen en heeft niemand overlegd met zijn hoofdbehandelaar. Meneer kon slecht tegen vaccinaties, maar dat wist men nu niet.
Overigens gaat men niet uit van een verband.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:30

Pandora2 schreef:

Heb je een bron?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:34

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:37

Zwitserland.

En als je leest, lees je dat meneer geen griepprik kon verdragen en niet met zijn huisarts is overlegd en hij gewoon een vaccin heeft gekregen. Lijkt mij dus dat dit niet door het vaccin komt, maar door knullig handelen zonder overleg

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:42

Zie je, mijn linkje is dus een andere man. Uit Belgie. Die is gister overleden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:04

Ik vind het zorgelijk dat dit soort berichten massaal online staan zonder dat er echt duidelijk is wat de oorzaak is. Zo ook die verpleegkundige die flauw viel ... een hele heksenjacht werd er geopend. Dit soort dingen zijn weer allemaal voer voor de anti vaxxers idd.

Ik heb toevallig net iemand ontvriend op FB. Daar kwam weer een filmpje voorbij van een vrouw die heel de tijd trilt en amper meer kan lopen. Ze zou dit hebben opgelopen door de corona vaccinatie. Maar zonder bewijs, info o.i.d. Is uit het buitenland, maar wordt nu hier ook gedeeld zonder dat mensen ook maar weten of er iets van klopt.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:29

Er gaat ook een video rond van een verpleegkundige die het moderna vaccin kreeg en sindsdien constant stuiptrekkingen heeft
Is ook totaal geen anti-vaxx ofzo want ze is ten einde raad

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:35

Misschien een idee om de complot en filmpjes die niet 100% zeker waar zijn maar niet te plaatsen?

Ik moet nog gevaccineerd worden en ik vindt het al spannend genoeg dat soort linkjes maken mij nog ongeruster ik denk dat ik dit topic ook even niet meer ga volgen....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:03

Zebrastreep schreef:
Misschien een idee om de complot en filmpjes die niet 100% zeker waar zijn maar niet te plaatsen?

Ik moet nog gevaccineerd worden en ik vindt het al spannend genoeg dat soort linkjes maken mij nog ongeruster ik denk dat ik dit topic ook even niet meer ga volgen....

Niet naar kijken inderdaad. Vertrouw op de wetenschap en op het RIVM.

Ik mag dinsdag 2 februari voor de eerste vaccinatie. Ik kan niet wachten. Pijn in m'n arm en drie dagen moe ik vind het allemaal prima. Alles beter dan corona.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:13

Arabesk schreef:
Zebrastreep schreef:

Niet naar kijken inderdaad. Vertrouw op de wetenschap en op het RIVM.

Ik mag dinsdag 2 februari voor de eerste vaccinatie. Ik kan niet wachten. Pijn in m'n arm en drie dagen moe ik vind het allemaal prima. Alles beter dan corona.

Ik kijk er echt niet naar. Ik ben 23 jan. aan de beurt en heb lang getwijfeld. Ik vertrouw op de wetenschap en vertrouw erop dat er gedegen onderzoek naar gedaan is.
Ik ben voor mezelf niet zo bang voor corona (al zou ik erg op zien tegen de maatregelen die je dan moet nemen), maar ik ben vooral erg bang anderen te besmetten. Ik kom voor mijn werk veel bij cliënten die geen afstand (kunnen) houden. Zodra ik klachten heb blijf ik thuis en laat me testen, maar daarvoor kun je al besmettelijk zijn. Of je kunt asymptomatisch zijn. Ik merk dat ik daar vooral huiverig voor ben. Daarom zal ik zo blij zijn als ik gevaccineerd ben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:19

Weet je wat het is? Ik heb ooit eens voor een farmaceut gewerkt.
Bij de concurrent was een middel dat goedgekeurd voor kinderen was. 1 baby overleed tijdens het gebruik. Wiegendood.. of was het het middel? Het moest in ieder geval in de bijsluiter vermeld worden..

Als je reageert op het griepvaccin mag je deze ook niet hebben.

Elke dag krijgen mensen nieuwe aandoeningen. Ergens moet iets beginnen.
En nu wordt er zo massaal gevaccineerd dat je er niet aan ontkomt dat iemand in die periode een aandoening krijgt. Het vaccin krijgt nu de schuld terwijl ze het zonder waarschijnlijk evengoed ontwikkeld hadden..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:31

Dat is het ook hoor. Fijn even wat relativerende reacties!!! Als je de bijsluiter van paracetamol leest kun je al schrikken. Ik baal bijvoorbeeld ook zo van een artikel op omroep Brabant. ''Honderd meldingen van bijwerkingen na tienduizenden coronavaccinaties.'' Het kan zo snel angst zaaien dit soort artikelen. Qua hoeveelheid kan ik het zelf al relativeren. En als je het artikel leest dan kom je er achter dat het gaat om een zere injectieplek, hoofdpijn, vermoeidheid en spierpijn. Slechts twee ernstige allergische reacties waarbij patiënten snel en adequaat behandelt en hersteld zijn. Daarom is het fijn dat je gewoon even 15 min ter observatie blijft. Daarmee voelt het voor mij echt wel veilig ... in ieder geval velen malen veiliger dan corona op zijn beloop te moeten laten.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 14-01-21 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt