Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:29

sureido schreef:
Maar er is nu al 2 maanden sprake dat wij jongeren de ouderen zouden besmetten en dat die dan in het ziekenhuis komen, maar dit zie ik nog steeds niet terug. Hoelang moeten wij dan nog door gaan terwijl wij het en amper over brengen blijkt en er amper ziek van worden? Verder zou ik dan graag wetenschappelijke artikelen zien, niet NOS of Telegraaf of iets dergelijks.

Misschien dat juist door de maatregelen de ouderen nog niet "massaal" in het ziekenhuis komen?
Ik heb een oom van 75 die niet buiten komt. En zo ken ik meer mensen, die tot de risicogroepen behoren, die afstand houden, voorzichtig zijn, visite beperken, thuis werken enz.

Bij mij op kantoor werkt ook nog steeds 2/3 deel thuis. OV is nog niet overvol. Horeca is nog beperkt... enz.
Dat zal toch meegedragen hebben op de cijfers.

Daarbij vertrouw ik meer op mensen als Diederik Gommers dan op Robert Jansen of Lange Frans :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:29

vivana schreef:
vriendin van mij haar vader komt in 't ziekenhuis te liggen (had kanker) werdt uiteraard eerst getest op corona tot 2x toe. Testen positief. man sterft komt op overleidings akte te staan "corona".
wasse neus...
Helaas was zei erbij en keek erna. Geen poot om op te staan gaat zo het dossier in.
Ze zegt ik heb alles van dichtbij meegemaakt zien met eigen ogen is ogen openen.
Maar geloof wat je wilt. Vooral thuis blijven :evaw:

Ja want als je kanker hebt kan je niet aan Corona sterven of wat?

Dat is dan toch de doodsoorzaak? En er staat trouwens nooit alleen op de akte ‘Corona’ :')
En waarom moet ze een poot om op te staan hebben? De artsen schouwen en stellen de doodsoorzaak vast. Dat was op dit moment blijkbaar de kanker niet.

Als mijn vader overleden was zou ik me druk maken om andere dingen en niet om de precieze doodsoorzaak.

Kinke

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:42

ja, die snap ik ook niet. Mijn schoonvader had corona, maar was ook diabetespatient en een maand voor hij overleed had hij nog teen amputaties gehad. Revalidatie ging super en 3 weken nadat hij thuis was kreeg hij corona en overleed 5 dagen na opname. Is hij dan niet gestorven aan corona?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:47

nynke55 schreef:
14 mensen overleden deze week, toegegeven, het is niet wereldschokkend, maar het is dus niet: geen doden.

“Casualties are only light if none of them are your friends”-Hans Halberstad, The Gulf War.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:50

Kinke schreef:
ja, die snap ik ook niet. Mijn schoonvader had corona, maar was ook diabetespatient en een maand voor hij overleed had hij nog teen amputaties gehad. Revalidatie ging super en 3 weken nadat hij thuis was kreeg hij corona en overleed 5 dagen na opname. Is hij dan niet gestorven aan corona?

Kan corona geen complicatie zijn die hij heeft opgelopen? Is dat niet onderzocht dmv een onderzoek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:55

vivana schreef:
vriendin van mij haar vader komt in 't ziekenhuis te liggen (had kanker) werdt uiteraard eerst getest op corona tot 2x toe. Testen positief. man sterft komt op overleidings akte te staan "corona".
wasse neus...
Helaas was zei erbij en keek erna. Geen poot om op te staan gaat zo het dossier in.
Ze zegt ik heb alles van dichtbij meegemaakt zien met eigen ogen is ogen openen.
Maar geloof wat je wilt. Vooral thuis blijven :evaw:

Ik kan het je nog mooier vertellen: de overledenen die het rivm meldt zijn mensen die positief zijn getest op corona én volgens de gemeentelijke basisadministratie zijn overleden. Die kunnen dus ook gewoon onder een auto zijn gekomen. Of van de trap zijn gevallen.

Maar je kunt er niet de conclusie uit trekken dat het allemaal onzin is en je dus geen maatregelen hoeft te nemen. Er overlijden namelijk ook mensen die corona hebben maar nooit daarop getest zijn. Die zie je juist weer niet in de cijfers.
En er overlijden mensen die kerngezond waren aan corona. Of ze worden heel ziek. Een oud-collega van mijn man bijvoorbeeld. Kerngezond, altijd sportief, nog geen 50, loopt op skivakantie corona op. Weken op de IC gelegen. Hobbelt nu achter een rollator. Liep voor corona halve marathon, is nu blij als hij de krant uit de brievenbus kan halen. Ik hoop dat hij er ooit weer helemaal bovenop komt. Hij is in ieder geval blij dat hij niet bij bovenstaande statistieken hoort.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:47

sureido schreef:
Maar er is nu al 2 maanden sprake dat wij jongeren de ouderen zouden besmetten en dat die dan in het ziekenhuis komen, maar dit zie ik nog steeds niet terug. Hoelang moeten wij dan nog door gaan terwijl wij het en amper over brengen blijkt en er amper ziek van worden? Verder zou ik dan graag wetenschappelijke artikelen zien, niet NOS of Telegraaf of iets dergelijks.

Op school van mijn dochter.. waar alle jongeren (ook 18+) geen afstand hoeven te houden en de leraren officieel wel.. maar moeilijk met veel jongeren in 1 gebouw; zijn er toch nu 3 leraren met corona.
Lagere school.. ook 2 leraressen.. dagopvang ook al 2 werknemers ziek.

Dat jongeren er niet (erg) ziek van worden en daardoor als ze ziek zijn minder besmettelijk zijn wil dus niet zeggen dat ze helemaal niet besmettelijk zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:50

Bij mijn oudste op school werd vandaag ook bekend dat twee medewerkers besmet zijn. Gelijk de hele school gesloten.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:06

Zebrastreep schreef:
purny schreef:
[ [url=m/QOJNTw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zojuist in mijn app gehad.

Wel grappig rutte heeft zojuist gezegd dat enten niet verplicht gaat worden omdat het juridisch ook gewoon niet kan. Wel raad hij aan iedereen het te nemen omdat het anders weinig zin heeft. En bedrijven mogen het niet opleggen als een verplichting. Dus al met al kunnen die gekkies weer rustig doen. Als ze echt dat deep state erdoor willen gooien gaan ze mensen niet vrijwillig die keuze geven. Oké misschien in Amerika aangezien deep state daar plaats vindt en niet hier.

Nu zullen er vast mensen zeggen ja maar mensen die geen vaccin krijgen sterven dan aan wat wat ook van de regering komt ik ken deze groep al langer als vandaag haha.

Vind ik grote onzin wat die man zegt, maar dat raak ik inmiddels van hem gewend. Voor griep worden ook alleen kwetsbare groepen gevaccineerd. Kan zeker zinvol zijn.

Ik hoorde laatst van iemand die een (wetenschappelijk) artikel had gelezen met een schatting dat in het voorjaar waarschijnlijk rond de 200.000 mensen besmet zijn geweest. De tweede golf met besmettingen van nu is dan ook niet te vergelijken met toen, er werd toen niet getest al had je bijna alle symptomen. Die grafiekjes met aantal besmette personen zegt mij eigenlijk niet zoveel. Maar ben heel benieuwd wat voor noodmaatregelen eraan komen. Ik hoop niet dat het strenger wordt zolang de ziekenhuiscapaciteit niet in gevaar komt.
Laatst bijgewerkt door Solistar op 17-09-20 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:08

Rutte verzint het niet zelf hè :D
Hij wordt geadviseerd ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:08

Karl66 schreef:
Bij mijn oudste op school werd vandaag ook bekend dat twee medewerkers besmet zijn. Gelijk de hele school gesloten.

Geen middelbare school of basisschool denk ik zo?
Dat vind ik namelijk wel uitzonderlijk als ik de berichtgeving op het nieuws (maar ook van binnen scholen uit de regio hoor) en de media is er vrij gehaaid op.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:10

Electra63 schreef:
Hij wordt geadviseerd ;)

Hij zegt het toch, komt toch echt uit zijn mond. Hij is de volksvertegenwoordiger en ik hoop niet dat hij klakkeloos zijn adviseurs napraat zonder erachter te staan.

Ik zeg alleen dat ik het er niet meer eens ben. Kwetsbare groepen vaccineren ipv de hele bevolking kan imo zeker zinvol zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:12

Die adviseurs hebben er wel iets meer verstand van dan hij, jij en ik samen denk ik. :+

Maar goed, ik hoop vooral dat de Efteling open blijft zaterdag :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:12

Solistar schreef:
Electra63 schreef:
Hij wordt geadviseerd ;)

Hij zegt het toch, komt toch echt uit zijn mond. Hij is de volksvertegenwoordiger en ik hoop niet dat hij klakkeloos zijn adviseurs napraat zonder het erachter te staan.

Ik zeg alleen dat ik het er niet meer eens ben. Kwetsbare groepen vaccineren ipv de hele bevolking kan imo zeker zinvol zijn.

Als het gaat om een virus hoop ik toch zeker dat hij zich laat adviseren ...
Hij is bestuurder geen viroloog.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:14

verootjoo schreef:
Die adviseurs hebben er wel iets meer verstand van dan hij, jij en ik samen denk ik. :+

Hoe kom je daar nou bij?

Lange Frans, dhr. Engel, Jensen, Baudet......... Dat zijn de experts ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:15

Vergeet allesweter De Hond niet ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:18

Het begint nu toch weer bij een aantal verzorgingshuizen dat er mensen ziek worden.... Dus denk dat er langzamerhand het nu toch over gaat naar de ouderen en kwetsbaren. In Leerdam 25 besmettingen onder personeel en bewoners.

Net een bericht van een vriendin die vlakbij Emmen woont aantal verzorgingtehuizen met corona.

Dus het heeft even geduurd maar ik denk dat we toch een herhaling gaan krijgen van een aantal maanden terug. Ik voel er zelf alleen wel minder angst voor als de eerste keer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:20

verootjoo schreef:

Ik zou volgende week, maar we gaan toch maar niet helaas -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:20

Fitzroy schreef:
Vergeet allesweter De Hond niet ;)

Ja...., dat vind ik beetje dubbel.
Hij weet wel veel over statistieken en werkt nu samen met een longarts.
Maar hij is zeker een betweter, dat stoot mij af.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:25

Het gaat mij niet om de Efteling. Wel om alle horeca ondernemers en andere ZZPers die het loodje leggen door de maatregelen. Beetje kinderachtige reactie met van die uitlach-poppetjes erbij. Het gaat mij erom de grafieken met aantal besmettingen te relativeren. De vergelijking van het aantal besmettingen nu met de eerste golf in het voorjaar gaat gewoon scheef.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:26

Dat inderdaad, er zitten misschien heus wel goede argumenten tussen zijn beweringen. Maar de stelligheid waarmee hij het brengt alsof zijn waarheid dé waarheid is, stuit mij ook enorm tegen de borst. Daarmee doet hij nl voorkomen alsof virologen er geen verstand van hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:26

Maar je weet nog niet eens wat de maatregelen zijn :?

Wie zegt dat er wat met de horeca gaat gebeuren morgen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:28

Is al wel gezegd op het journaal vanavond.
Ik vraag me eigenlijk af of er nog wel iemand journaal kijkt tegenwoordig :?
Dan ben je snel weer even op de hoogte.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:29

Fitzroy schreef:
Is al wel gezegd op het journaal vanavond.
Ik vraag me eigenlijk af of er nog wel iemand journaal kijkt tegenwoordig :?
Dan ben je snel weer even op de hoogte.

Waarom journaal kijken als je facebook hebt? _O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:29

Zebrastreep schreef:
Het begint nu toch weer bij een aantal verzorgingshuizen dat er mensen ziek worden.... Dus denk dat er langzamerhand het nu toch over gaat naar de ouderen en kwetsbaren. In Leerdam 25 besmettingen onder personeel en bewoners.

Net een bericht van een vriendin die vlakbij Emmen woont aantal verzorgingtehuizen met corona.

Dus het heeft even geduurd maar ik denk dat we toch een herhaling gaan krijgen van een aantal maanden terug. Ik voel er zelf alleen wel minder angst voor als de eerste keer.

Het is nooit stil geweest in de verpleeghuizen. Brandhaartjes zijn er eigenlijk non stop wel her en der geweest. Present in Leerdam is nu een flinke uitbraak inderdaad, maar staat niet op zichzelf.