Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:justkid schreef:Misschien is het de moeite waard om te delen waar en hoe dat proppen, schranswerk etc bij een ieder vandaan komt, wat de triggers zijn etc. En ook de spijt die je van te voren al weet dat gaat komen maar toch geen rem is. Wat zijn de gedachtes die je hebt tijdens zo'n bui etc.
Misschien kunnen we dan tips delen om het te voorkomen of te remmen.
Goeie!
Bij mij komt het door 1. een enorme schrans/bodemdrang en moeite hebben met dat op de rem te zetten (de eetstoornis-component) en 2. omdat mijn motivatie vaak echt in de kelder ligt omdat het afvallen gewoon niet lukt. De enige manier waarop ik niet ga cheaten/vreten is als ik heel bewust track wat er binnenkomt en ook alleen die boodschappen in huis heb. Lekkere tussendoortjes inplannen helpt hier ook niet, dan kan ik niet stoppen.
Ik heb onder behandeling gestaan voor de eetstoornis en het scherpste randje is daar ook wel echt af (toen ik echt op mijn hoogtepunt zat at ik letterlijk álles als ik een eetbui had, inclusief een hele pot nutella of droge crackers). Ik kan nog steeds wel bingen maar het punt waarop ik stop ligt veel eerder, in het verleden ging ik echt door totdat ik fysiek heel ongemakkelijk werd en echt letterlijk niet meer kon. Ik hoop dat als het afvallen lukt ik het tracken een beetje los kan laten.
justkid schreef:Misschien is het de moeite waard om te delen waar en hoe dat proppen, schranswerk etc bij een ieder vandaan komt, wat de triggers zijn etc. En ook de spijt die je van te voren al weet dat gaat komen maar toch geen rem is. Wat zijn de gedachtes die je hebt tijdens zo'n bui etc.
Misschien kunnen we dan tips delen om het te voorkomen of te remmen.
Roosch schreef:Voor de mensen die snel vervallen in eetbuien;
Houden jullie je kcal inname bij?
Hebben jullie wel eens een schijt-aan-alles / cheatdagje?
Schransen ken ik niet zo enorm. Ik heb de maaginhoud van een muis dus ergens zit ik vol. Bij mij gaat/ging het meestal om verkeerde keuzes én totaal geen idee hebben wat er aan kcal m'n snufferd in ging.
miccamaaike schreef:Zou je niet weer willen gaan rijden dan Relaxed? Als dat je helpt qua energie?
Merk dat mij het weer actiever rijden ook wel echt goed doet.
Ik merk dat ik momenteel slecht van mijn hongergevoel af kom en dan ga ik vervolgens te veel ongezonde dingen eten. Ik moet echt gezondere keuzes gaan maken maar dat lukt me dus niet altijd.
miccamaaike schreef:Zou je niet weer willen gaan rijden dan Relaxed? Als dat je helpt qua energie?
Merk dat mij het weer actiever rijden ook wel echt goed doet.
Ik merk dat ik momenteel slecht van mijn hongergevoel af kom en dan ga ik vervolgens te veel ongezonde dingen eten. Ik moet echt gezondere keuzes gaan maken maar dat lukt me dus niet altijd.
Emmaa_ schreef:Roosch schreef:Voor de mensen die snel vervallen in eetbuien;
Schransen ken ik niet zo enorm. Ik heb de maaginhoud van een muis dus ergens zit ik vol. Bij mij gaat/ging het meestal om verkeerde keuzes én totaal geen idee hebben wat er aan kcal m'n snufferd in ging.
1. Ja, echt heel streng ook. Ieder hapje dat ik eet wordt afgewogen en gelogd.
2. Absoluut, maar dan ga ik dus ook echt all out en eet ik makkelijk 5000 kcal op een dag
Roosch schreef:Voor de mensen die snel vervallen in eetbuien;
Roosch schreef:Emmaa_ schreef:
1. Ja, echt heel streng ook. Ieder hapje dat ik eet wordt afgewogen en gelogd.
2. Absoluut, maar dan ga ik dus ook echt all out en eet ik makkelijk 5000 kcal op een dag
Heftig.
Helpt het om op een cheat day te zeggen : ik mag dit en dat, en verder beloon ik mezelf door.. (iets leuks te kopen, een strandwandeling te maken, noem maar op..)?
miccamaaike schreef:Ik heb geen idee natuurlijk hoe zwaar je bent (hoeft ook niet hoor, heb ik zelf hier ook niet neergezet). Snap je gevoel wel, heb ik zelf ook wel. Maar een kasteel van 1,80 heeft wel geholpen moet ik zeggen
Relaxed schreef:miccamaaike schreef:Ik heb geen idee natuurlijk hoe zwaar je bent (hoeft ook niet hoor, heb ik zelf hier ook niet neergezet). Snap je gevoel wel, heb ik zelf ook wel. Maar een kasteel van 1,80 heeft wel geholpen moet ik zeggen
Toen ik nog jureerde was ik er zelf ook wel vrij fel op dat ik echt mensen zag dat ik dacht, dit kan echt niet.. En heb ook wel eens benoemd dat ze hun paard in de weg zaten. Dus nee, ik vind niet dat ik dan nu erop kan stappen
En voor een ander rijden, heb het wel gedaan, maar past ook niet zo goed bij me..
purny schreef:Relaxed schreef:Toen ik nog jureerde was ik er zelf ook wel vrij fel op dat ik echt mensen zag dat ik dacht, dit kan echt niet.. En heb ook wel eens benoemd dat ze hun paard in de weg zaten. Dus nee, ik vind niet dat ik dan nu erop kan stappen
En voor een ander rijden, heb het wel gedaan, maar past ook niet zo goed bij me..
Ik ben ook geregeld bij het schrijven ruiters tegengekomen waarvan ik dacht: Wat een lief paard heb jij onder je...
Maar ook ruiters waarvan ik mij afvroeg hoe ze in de L terecht kwamen
_Nelleke_ schreef:Waarom zou je niet meer kunnen genieten als je minder kcal eet? Je kan nog steeds lekker koken, je kan ook nog steeds een keer een wijntje drinken, hapje chips eten, patatje bestellen oid. Ik denk dat er weinig mensen zijn die ‘eten tot je kotsmisselijk bent’ of ‘de zakken chips/snoep leegschranzen’ onder de noemer genieten scharen.
Genieten van lekker eten past prima binnen een gezond en normaal voedingspatroon.