Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:14

verootjoo schreef:
hwn schreef:
@Lenaa_tje, dat zou ik zo snel niet durven beweren. Mijn buurvrouw had in maart Covid-19, opgenomen in ziekenhuis, zelfs 2x op IC wegens ademnood, en heeft nooit koorts gehad.

Dat beweert ze niet zelf, dat zijn gewoon de richtlijnen van het RIVM :7

Dat inderdaad en daarbij is het zo dat het met een positieve test anders ligt.
Maar in afwachting van de test (zolang geen koorts etc.) mogen huisgenoten gewoon naar buiten en aan het werk.

En ik zit zelf nu in dat schuitje. Ook nagevraagd aan teamleider. Die volgen gewoon ggd zolang geen koorts etc. Mag ik gewoon werken.

Zou wat zijn als ik dat zelf had bedacht :')

Shadow0

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:16

Oftewel: wijsheid is om thuis te blijven, maar de regels zijn niet gericht op goede preventie, dus je mag ook naar buiten en aan het werk en eigenlijk vrijwel alles.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:18

Shadow0 schreef:
Oftewel: wijsheid is om thuis te blijven, maar de regels zijn niet gericht op goede preventie, dus je mag ook naar buiten en aan het werk en eigenlijk vrijwel alles.

Als het wijsheid zou zijn zou dat zo beschreven moeten worden en dat is het niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:23

Shadow0 schreef:

Oef, wat ben je weer cynisch zeg. Ik dacht dat ik er patent op had. :')
Wijsheid is ook regels zo maken dat het leefbaar blijft voor mensen. Als je elke verspreiding tegen wil gaan, laat je heel Nederland zich opsluiten in huis. Allemaal in een eigen kamertje. En niemand de deur meer uit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:30

safina schreef:
Shadow0 schreef:

Oef, wat ben je weer cynisch zeg. Ik dacht dat ik er patent op had. :')
Wijsheid is ook regels zo maken dat het leefbaar blijft voor mensen. Als je elke verspreiding tegen wil gaan, laat je heel Nederland zich opsluiten in huis. Allemaal in een eigen kamertje. En niemand de deur meer uit.

Nou dit. Eigen regels maken gaat 2 kanten op. Dan kunnen we wel stoppen met werken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:35

safina schreef:

En als we dat weer een tijdje zouden doen, en dan verstandig de boel weer open zouden doen met een mooi vangnet van testen en traceren achter de hand, zouden we allemaal aanzienlijk sneller meer vrijheid hebben, en flink minder risico op ziekte of dood bij ons of mensen in de omgeving.

Dit beleid is juist zo kwalijk omdat het veel langer duurt (het uiteindelijke idee van groepsimmuniteit duurt jaren...) en in de tussentijd veel schade geeft. En onvrijheid, steeds alertheid op klachten, de wetenschap dat je wel degelijk de bron kunt zijn van een besmetting die maakt dat iemand anders overlijdt...

We hebben voor de zomer gezien hoe ver we konden komen met zelfs imperfecte maatregelen. We zouden na kunnen denken hoe we het nu beter gaan doen. Maar in palats daarvan kiest ons kabinet ervoor om mensen gewoon ziek te laten worden, en dat tegelijkertijd niet duidelijk uit te spreken.

Daar word ik cynisch van ja. Ik vind het schandalig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:36

En dat zit je dus weer in stukje economie nog verder laten instorten, bedrijven laten instorten, psychische problematiek etc.
Je weet niet wat er beter is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:44

lenaa_tje schreef:
En dat zit je dus weer in stukje economie nog verder laten instorten, bedrijven laten instorten, psychische problematiek etc.

als een groot deel van de bevolking ernstig ziek word, de IC's overbelast raken en veel mensen sterven dan vind ik dat persoonlijk een grotere impact dan het feit dat de economie in crisis raakt.
Ik weet niet of je weleens een doodzieke covid patiënt van dichtbij hebt gezien maar ik ben het nog lang niet vergeten en ik werk niet eens op de IC

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:47

lenaa_tje schreef:

Dat weet ik wel, en bv de economen weten het ook: een economie is gebaat bij een snellere terugkeer naar mogelijkheden. En bij minder toename van chronisch zieken. Beleid dat gericht is op het zinvol stoppen van besmetting geeft minder economische schade, minder schade aan bedrijven, en zeker minder psychische problematiek dan jaren van onzekerheid en ziekte.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:52

Polly schreef:
lenaa_tje schreef:

als een groot deel van de bevolking ernstig ziek word, de IC's overbelast raken en veel mensen sterven dan vind ik dat persoonlijk een grotere impact dan het feit dat de economie in crisis raakt.
Ik weet niet of je weleens een doodzieke covid patiënt van dichtbij hebt gezien maar ik ben het nog lang niet vergeten en ik werk niet eens op de IC

Dat is niet mijn punt. Ook ik ben gewoon voorzichtig. Maar ik volg wel de rivm want andere richtlijnen heb ik niet te volgen.
Dus dat is testen bij klachten(en thuisblijven) en thuis blijven bij de klachten van huisgenoot zoals de rivm dat stelt, met de koorts. En ja voor m’n vriend betekend dat dus nu 2x per dag temperaturen, zodat ik ook weet of ik moet thuis blijven. En daarnaast de afstand.
Verder zijn wij trouwens wel voorzichtig met handen wassen, niet zoenen etc. Ik zit namelijk niet te wachten op een verkoudheid :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:31

Betreffende collega heeft geen koorts en ik ook niet. Zit me gewoon ouderwets gek te maken. Nu hopen op een negatieve test bij hem en zelf alert blijven. Tempen doe ik sowieso al dagelijks op vaste tijden en ook vandaag normale temperaturen, dus ik hoop gewoon dat er niks aan de hand is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:32

Shadow0 schreef:

Zei Rutte in maart niet dat vrijwel iedereen het zou krijgen..?

Ben het met je eens hoor!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 21:34

AmyII schreef:
Betreffende collega heeft geen koorts en ik ook niet. Zit me gewoon ouderwets gek te maken. Nu hopen op een negatieve test bij hem en zelf alert blijven. Tempen doe ik sowieso al dagelijks op vaste tijden en ook vandaag normale temperaturen, dus ik hoop gewoon dat er niks aan de hand is.

Hopelijk komt het goed! En ik herken dat gevoel wel hoor :) dat zorgt er alleen voor dat je voorzichtig blijft denk ik.
Maar die verkoudheden gaan we denk ik niet aan ontkomen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:26

Pffff gaan we weer.
Dochter is weer verkouden, begin juli ook al en toen getest.
Ze mag nu niet naar school, handig in je examenjaar. Thuisschool vanuit school nu niet meer mogelijk, terwijl ze aangaven begin van het schooljaar (nu alweer de 3e week van het nieuwe schooljaar).
Dus nu maar wederom weer laten testen. Indien negatief mag ze dan wel weer naar school.
Dus zo maar opnieuw testen en afwachten.

Halve school is dus verkouden. Vele al getest en tot nu toe allemaal negatief. School baalt gigantisch, zoveel leerlingen verkouden en moeten het protocol volgen (logisch hoor).

Maar blijkbaar is het giga druk. Vriendinnetje van mijn dochter moest zondag om getest te worden, maar waren geen testen meer beschikbaar.
Toen ik gisteren de GGD belde kreeg ik al een bandje dat het heel druk was en geen lijnen beschikbaar meer, moest het na een half uur opnieuw proberen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:34

kiki1976 schreef:
Pffff gaan we weer.
Ze mag nu niet naar school, handig in je examenjaar. Thuisschool vanuit school nu niet meer mogelijk, terwijl ze aangaven begin van het schooljaar (nu alweer de 3e week van het nieuwe schooljaar).
Dus nu maar wederom weer laten testen. Indien negatief mag ze dan wel weer naar school.

Halve school is dus verkouden. Vele al getest en tot nu toe allemaal negatief. School baalt gigantisch, zoveel leerlingen verkouden en moeten het protocol volgen (logisch hoor).

Maar blijkbaar is het giga druk. Vriendinnetje van mijn dochter moest zondag om getest te worden, maar waren geen testen meer beschikbaar.
Toen ik gisteren de GGD belde kreeg ik al een bandje dat het heel druk was en geen lijnen beschikbaar meer, moest het na een half uur opnieuw proberen.

Je kan online via digi d een test reserveren
Volgens mij is het zo dat als je klachten hebt na een negatieve test dat je toch thuis moet blijven

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:38

Ik heb gister ochtend gebeld omdat ik online alleen heel ver weg kon testen en ik kan morgen vroeg pas terecht in Assen. Het is momenteel heel erg druk. Ze gaven aan dat er eind van deze middag nog wel plek was in Almelo, dat is dik een uur rijden.
Nu maar hopen dat de uitslag er dan wel snel is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:51

Nou, als ik hier de postcode invoer krijg ik alleen de melding dat er geen teststraat in de buurt is.
En dat is in Leeuwarden, niet in schubbekutteveen!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:39

Ik werd vorige nacht echt heel beroerd wakker.
Zweten misselijk en benauwd en ik bleek 39.4 te hebben.
'S ochtends ruim 2 uur bezig om een corona test af te spreken en ik was zo beroerd dat ik op gegeven moment overwoog om die hele test maar laten zitten en gewoon 14 dagen binnen bleef. Wat ik trouwens al bijna 6 maanden doe.
Maar dan mag mijn vriend ook niet gaan werken dus dat is niet zo praktisch..

Vroeg in de ochtend gisteren 39.9.
Toch test kunnen regelen voor vandaag.

Mijn bed in gegaan gisteren en de koorts liep eigelijk vrij vlot terug.
Nu zit ik met 37.1 op de bank te wachten tot ik kan testen.

Nu hoor ik steeds vaker dat mensen er maar 1 nacht ziek van zijn.
Weten jullie of dat klopt?

Gisteren vonden mensen dat ik naar de dokter moest gaan omdat ik echt heel ziek was.
Nu nog beetje hoofdpijn en echt diep ademhalen is moeilijk zonder te hoesten.
Verder als nieuw.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:47

tokedri schreef:
kiki1976 schreef:
Pffff gaan we weer.

Je kan online via digi d een test reserveren
Volgens mij is het zo dat als je klachten hebt na een negatieve test dat je toch thuis moet blijven

Dat weet ik maar mijn dochter is 15 en heeft geen DigiD, dus gewoon gebeld.

Eerder vanmorgen is ze getest. waren nu kleinere staafjes en deden ook minder zeer vond ze.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:47

Jasmijn schreef:
Ik werd vorige nacht echt heel beroerd wakker.
Zweten misselijk en benauwd en ik bleek 39.4 te hebben.
'S ochtends ruim 2 uur bezig om een corona test af te spreken en ik was zo beroerd dat ik op gegeven moment overwoog om die hele test maar laten zitten en gewoon 14 dagen binnen bleef. Wat ik trouwens al bijna 6 maanden doe.
Maar dan mag mijn vriend ook niet gaan werken dus dat is niet zo praktisch..

Vroeg in de ochtend gisteren 39.9.
Toch test kunnen regelen voor vandaag.

Mijn bed in gegaan gisteren en de koorts liep eigelijk vrij vlot terug.
Nu zit ik met 37.1 op de bank te wachten tot ik kan testen.

Nu hoor ik steeds vaker dat mensen er maar 1 nacht ziek van zijn.
Weten jullie of dat klopt?

Gisteren vonden mensen dat ik naar de dokter moest gaan omdat ik echt heel ziek was.
Nu nog beetje hoofdpijn en echt diep ademhalen is moeilijk zonder te hoesten.
Verder als nieuw.

Nou die klachten had de man van vriendin ook, negatief getest. (Maar wel ab kuur wegens verdeling infectie op longen) Van t weekend naar andere vriendin geweest, zijn we daar al even vertellen ze dat haar man die nacht enorm ziek was en zoontje bed ondergekotst heeft. Hij hoefde niet te testen en is nu weer aan t werk..

Alleen ben ik nu zo beroerd als een hond.. vannacht met emmer op de wc gezeten en heb normaal 36,5 en nu 38,7. (en bedankt) heb verder geen klachten behalve dat alles zeer doet.

Ben zelf laatst al getest omdat ik ineens niks meer rook en flink minder proefde, ook negatief.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:49

Griep en verkoudheid begint ook overal weer flink de kop op te steken. Dat blijft het lastige, het heeft allemaal wel wat raakvlakken.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:50

Lekkere vrienden dat ze jullie niet even eerder ingelicht hadden :x

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 12:52

Ziek worden kan altijd natuurlijk en vind ik altijd aso als iemand een ander niet inlicht als hij of zij buikgriep klachten heeft.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:05

lenaa_tje schreef:
Ziek worden kan altijd natuurlijk en vind ik altijd aso als iemand een ander niet inlicht als hij of zij buikgriep klachten heeft.

Ja mee eens. Ook wel eens gehad, ben je op visite en hoor je dat de dochter en man hele nacht hebben liggen kotsen. Top, echt top.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:07

Ja we waren er niet zo blij mee... maar goed ze dachten dat ze wat verkeerd gegeten hadden. Hoop dat het hierbij blijft. M’n baas vroeg al of ik thuis aan t werk ging, nou ik ben nu in totaal een kwartier uit bed geweest en dat was echt de Max :\ dus denk dat baas teleurgesteld is.. was gister net terug na weekje vakantie.