4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:45

Ik houd ongeveer 2x mijn lichaamsgewicht aan en dan zit ik dus rond de 122-125 gram eiwit. In de praktijk varieert dat van 115 tot 135 gram ongeveer. Meer is imo ook nutteloos :)

@Maanlicht, Top dat je gelijk zoveel resultaat ziet! Je plan qua eten klinkt goed en effectief. Ik zou ook graag eens een periode een clean bulk willen proberen maar durf niet zo goed. Iets met angst om er dikker uit te zien :+ Al is het effectief en hoort het erbij..

@MarlineRooz, Je opmaak-lijstjes zijn wel heel lekker :D

@Dilan93, Ik ben benieuwd hoe de Iced Latte is met eiwitpoeder! Ik krijg zelf shakes echt slecht weg..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:13

Ik heb even geen tijd om een bijleespost te maken, want ik heb over 3 minuten online college :')
Wel wil ik even zeggen dat ik alsnog een hele leuke verjaardag had en dat ik echt heerlijk heb gegeten. Nu is het nog steeds niet je van het, dus ik gok dat ik vanaf woensdag ofzo weer lijstjes zal gaan delen en wat uitgebreider meepraten :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:11

Kimmie25501 schreef:
Ik heb even geen tijd om een bijleespost te maken, want ik heb over 3 minuten online college :')
Wel wil ik even zeggen dat ik alsnog een hele leuke verjaardag had en dat ik echt heerlijk heb gegeten. Nu is het nog steeds niet je van het, dus ik gok dat ik vanaf woensdag ofzo weer lijstjes zal gaan delen en wat uitgebreider meepraten :)

Had al wat voorbij zien komen op Insta, fijn dat je van je verjaardag genoten hebt :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:26

@ MJWB: Hoe was je tentamen gegaan gister? Knap dat je je gewicht nu stabiel kan houden!

@Mara: Hé balen dat je zo terug viel in je oude gewoonte de afgelopen dagen. Komend weekend nieuwe kans :) Wel super dat het geen langdurige 'grote' schade heeft aangericht qua gewicht! Zo blijkt maar weer dat cheaten af en toe best goed kan zijn :))

@ Marlinde: Jammer dat je chocolade cake niet zo lekker is, zou mij best smaken op t moment :')

@ Maanlicht: Top dat je een fijn gevoel heb bij de afgelopen dagen! en zou ook top zijn als je er resultaat van merkt in je lichaam.

@ Imay: hmm bossche bol, fijn dat die ook nog lekker in je lijstje paste. Moet kunnen af en toe :)

Hier gaat het nog steeds wel lekker, wel last van mijn maandelijkse feestje waardoor ik wel wat meer trek heb om te snaaien. Maar kan me gelukkig nog aardig inhouden.
Mijn lijstje van vandaag:
O: 150 gr magere kwark met 50 gr blauwe bessen en 20 gr ongezouten notenmix. 200 ml optimel drink.
T: Leev oerkoek choco-chip en granen, blikje redbull.
L: 2 spelt boterhammen, 1 met cervelaat en 1 met kiprolade.
T: 1 banaan, klein stukje balklava
A: De "verantwoorde" Nacho's van Mjwb, thanks daarvoor, ik heb ervan genoten :D
T: 150 gr magere kwark met yoghurt, aardbei framboos smaak.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:09

Fijn Kimmie, dat je je verjaardag goed hebt gevierd en genoten hebt van lekker eten!

Super lekker lijstje Lis_Ol. Zo herkenbaar dat je meer zin hebt om te snaaien in die maandelijkse periode.. Ik heb voor mijn gevoel dan vaak onstilbare trek.

Hier gisteren iets hoger uitgekomen, omdat ik niet het idee had dat ik na mijn lunch en avondeten volg genoeg zat, dan pak ik snel wat extra's. Rond de 1630 uitgekomen dus helemaal prima voor mijn balansweekje.
Wel heerlijk gesport gisteren! Ik worstelde wat met gewicht. Het lukte me steeds niet om op mijn oude niveau te komen. Gisteren dus wel :D

Bij mijn ouders worden de stallen verbouwd. Vanochtend zat ik om 05:30 in de auto om onze twee paarden te rijden voordat ze met veel kabaal de vloer gingen storten. Ik ontbijt altijd om 09:30, maar begin nu toch al wel trek te krijgen :Y)

Planning vandaag:
O: 225gr Melkunie protein met 10gr whey crispy en een flesje yakult
T: body & fit pro bar en ananas
L: Volkoren boterham met avocado en een gekookt ei en 150gr Isey skyr
T: Stukje speculaas cake van Beukers en een halve zelfgemaakte gezondere fudge
D: Broccoli, aardappeltjes en een tartaartje met ui en champignon
T: 100gr cottage cheese
Totaal 1588 kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:38

Ik kom ook weer meedoen! Heb tellen even losgelaten en geprobeerd om intuitief te eten maar dat resulteerde toch net iets te vaak in pizza en andere ongezonde troep :+ Dus nu maar weer even wat strenger voor mezelf. Ga wel voor 2000 kcal ipv 1500.

O: Een vegan boekweitpannenkoek met een beetje lemon curd en een handje bramen (301)
L: Penne met tonijn en pesto (748)
T: Twee delicate thin crackers met amandelboter (182)
A: Mie met snijboontjes, puntpaprika, vega shoarma en een beetje hoisin saus (542)
T: Ongeveer 100ml Oppo chocolade & hazelnoot ijs (80)
In totaal zou ik dan op 1853 uitkomen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:26

Dilan - Wat knap dat je elke keer uit komt met je macro's! En van de eiwitten mag ik ook blij zijn als ik rond de 100 gram zit. Dat vind ik altijd zo lastig om daar aan te komen.
Hoe is de Iced Latte met eiwitpoeder bevallen?

Mara - Ik ben ook trots! Als ik dan foto's van vorig jaar zie dan kan ik alleen maar denken aan hoe blij ik ben dat ik doorgezet heb. Dankje!!
Heel herkenbaar hoor dat eten. Maar super goed dat je dat realiseert en idd volgend weekend een nieuwe poging! (en je had vakantie dus dan mag het wel een beetje haha).
Hoe is je zoete aardappelbrownie geworden? Ik wil dat ook echt een keer maken maar ik heb zo'n idee dat het bij mij gaat mislukken.

Maanlicht - Ik zag je workout ook op insta, echt heel gaaf! Ook fijn dat je thuis aan de slag kan met gewichten ipv moeten te wachten op de sportschool.

IMAY - Mijn tentamen is goed gegaan! Ik heb er zo over een half uur nog eentje en dan aankomende vrijdag de laatste. Ik ben zo blij als ik er straks vanaf ben. Vrijdag ga ik echt feest vieren haha
Lekker die viskoekjes! Dat heb ik lang niet meer gegeten. En super knap van de bossche bollen!

MarlindeRooz - Super goed bezig! Klinkt als een heerlijke dag met veel beweging. En wat leuk dat je een maand vegan wilt gaan eten! Succes!!

Sneeuwvlok - Lekker lijstje en welkom terug!

Fading - Summer body komt volgend jaar wel haha, als je je maar wat beter voelt!

Kimmie - Gelukkig!!

Lis_Ol - Lekker lijstje! Wat fijn dat de nacho's zijn bevallen! :D

Emma - Goede beslissing! Je lijstje ziet er lekker uit!

Ik heb zo over een half uur weer een tentamen tot half 3 maar ik hoop dat ik eerder klaar ben. Ik heb buiten het badje al opgezet zodat ik lekker na mijn tentamen daar in kan gaan liggen. Ik ga morgen wel weer verder leren. Ik ben er zo klaar mee. Vrijdag ga ik na mijn tentamen echt helemaal niks doen (ja feest vieren in mijn eentje :')).

Maandag zag mijn lijst er zo uit:
M - twee tosti's met avocado, tomaat en oude kaas (4 boterhammen)
A - BBQ: een varkenshaas spies, een stuk zalm, een worstje, een kipfilet en natuurlijk weer veel te veel stokbrood met aioli
T - twee bananen van de BBQ met Tony Chocolonely karamel zeezout en likeur 43
T - twee Gin&Tonics

Hele slechte dag :=

Gisteren heb ik pas rond 3 uur gegeten omdat ik maandag om 10 uur nog een banaan had gegeten.
M - 3 geroosterde boterhammen met oude kaas en avocado
A - "gezonde" kapsalon
T - halve H&C koek

Ik moet nog even wat gaan bedenken wat we vanavond gaan eten. Zo lastig altijd! Maar nu eerst even dat stomme tentamen maken -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:38

Succes met je tentamen Maxime :)
De iced Latte was lekker met eiwitpoeder :D

Die waterdrop klinkt wel goed. Drink zelf veel thee omdat water er niet zo goed in gaat bij mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:26

Wauw, kennelijk mag je geen producten meer aanraden op bokt omdat dat onder "reclame maken" valt en heeft de mod er ook meteen voor gezorgd dat ik hier ontstipt was. :+ Jammer weer dit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:18

Huh echt?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:18

Mjwb, fijn dat je tentamen goed is gegaan! Succes met de andere!

Mara, wat vervelend dat je terugviel in je oude gewoonte de afgelopen dagen! Heel herkenbaar overigens hoor, ik heb vandaag pas voor het eerst het idee dat ik er weer een beetje uit kruip :')

Marlinde, jammer dat de chocoladecake niet zo lekker is. Doet mij eraan denken dat ik nog zelfgemaakte brownie heb liggen, dat ga ik denk ik lekker vanavond eten.

Jip, top dat je een fijn gevoel hebt bij de afgelopen dagen! Ik zag je workout ook op Insta, heel gaaf! Krijg je geen enorme klappen op je nek of valt dat mee? Ik vond het er soms namelijk niet heel prettig uitzien, maar misschien heb ik dat helemaal verkeerd?

Imay, oeh lekker Bossche bol! Fijn dat die nog in je lijstje paste! Lekker ook die viskoekjes!

Superlekker lijstje Lis_Ol!

Dilan, wat knap dat je elke keer zo goed uitkomt met je macro's!

Sneeuwvlok, lekker lijstje en welkom terug!

Fading, summer body komt wel weer. Nu je eerst wat beter voelen!

Emma, goede beslissing!

Tja dat is niet anders Resistance. Als iemand erom vraagt, zou je het altijd nog kunnen pb'en. Ik zou me er gewoon bij neerleggen. Zo'n berichtje in dit topic is namelijk niet heel relevant :+

Gisteren ga ik nog maar even niet delen, was niet top. Begon 's ochtends al met hoofdpijn, dus heb een hele dag online les moeten uitzitten. Daarom ook bijna niet bewogen, alles wat ik gepland had afgezegd en daarna alleen maar gelegen. Vandaag voel ik me al een stuk beter, dus dat is heel fijn.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:38

Dankjulliewel! :D

Volgens mij heb ik wat gemist haha, maar idd wat raar dat je niks mag aanraden!

Gelukkig dat je je al iets beter voelt Kimmie! Even een dagje rustig aan doen is ook niet erg.

Mijn tentamen ging vreselijk. Halverwege moest je dus vragen maken die gebasseerd waren op afbeeldingen. Er waren geen afbeeldingen in heel mijn tentamen te vinden. Dus ik moest ermee stoppen en heb gelijk gemaild (was om half 2). Toen kreeg ik om kwart voor 3 pas een mail terug met dat ik een halfuur de tijd kreeg om alsnog de vragen te maken, maar toen waren er al 10 min voorbij. Maar uiteindelijk alsnog alles op tijd af kunnen maken, alleen niet zonder stress -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:08

Wat een drama zo met je tentamen := :n

Hopelijk toch een goed resultaat

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:19

_mjwb, balen dat je tentamen zo slecht ging..! Als ik het zo lees verbaas ik me erover dat ze je tentamen hebben laten doorgaan. Het is hun fout dat het tentamen incompleet was en om het dan nog door te laten gaan, terwijl je zoveel stress en tijddruk hebt... Wie weet toch even de examencommissie een mailtje sturen?

Mijn lijstje van vandaag:
O: Yoghurt Griekse stijl, blauwe bessen en muesli + plak ontbijtkoek
T: 1/3 komkommer
L: sla, aardappels, ei, paprika + Griekse yoghurt en kiwi
T: Halve banaan
D: crackers en rijstwafels met cottage cheese, kipfilet/kaas, rucola, komkommer en tomaat
T: yoghurtcake
T: muffin met blauwe bessen
B: workout
Dan zit ik zo rond de 1700 kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:38

Dilan93 schreef:
Meestal zie je dat ook pas later in hoor.

Ik had 3 jaar een relatie en woonde samen, toen ik erachter kwam dat mijn ex vreemd ging met een collega van het bedrijf waar wij beiden werkten. Ontkende hij eerst ook nog.
Heb nu een hele lieve vriend en zie nu pas in hoe slecht onze relatie eigenlijk ging :o

Corona helpt nergens aan mee. Had er niet echt last van, maar sinds afgelopen weekend begin ik het wel echt beu te raken dat we niks mogen. Vind het leuk om thuis te zijn, maar zo nu en dan een uitje vind ik ook heel fijn. Laatste ' uitje' was 14 maart ons tweede paardje ophalen.

En eigenlijk mag ik niet klagen, want ik ben gezond, mijn familie, vrienden en omgeving zijn gezond. Maar begin me nu in de weekenden wel te vervelen hoor :')

Ja, ben heel blij dat ik niet samen woonde.. Heb het soortgelijk hetzelfde meegemaakt maar als je het wil weten kan je PB'en want er zijn mensen op bokt die natuirlijk gewoon mee kunnen lezen.. :')
Fijn dat je nu een lieve vriend hebt <3 Ik ga die ook vinden hihi!

Gezondheid is het belangrijkste, dus daar lekker van genieten <3

Fijn en goed om te zien dat iedereen zo goed bezig is!

Kimmie, fijn dat je je verjaardag nog fijn hebt kunnen vieren *\o/*

Maxime, af en toe een slechte dag mag gewoon toch!
Hoe ging je tentamen?

Ik ga nog geen lijstjes delen hoor, maar gisteren bobotie op met appel en banaan, dat was me toch lekker <3

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:55

Mara: Haha ben blij dat ik niet de enige ben met dat gevoel in die periode. Al moet ik toegeven dat ik me best goed in kan houden deze dagen :)
Super dat je gister zo lekker gesport heb!

Emma: succes, goed begin met dit lijstje van vandaag!

Mjwb: Jeetje wat onwijs balen van je tentamen! ik heb ook ooit zoiets mee gemaakt, dat levert zo onwijs veel stress op dat het 'rustig' nadenken gewoon niet meer lukt.
Ik ga duimen dat je het alsnog heb gehaald, wanneer krijg je de uitslag?

Kimmie: fijn dat je vandaag weer bent opgeknapt :)

Sneeuwvlok: Lekker lijstje heb jij!

Hier echt een onwijs drukke dag gehad op werk, daardoor allebei mijn tussendoortjes gewoonweg niet kunnen eten. ging pas om 16.15 lunchen := en dus om 20.15 pas avond eten..
Neem zo nog wel een laatste tussendoortje anders kom ik wel heel laag uit in kcal.
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 50 gr blauwe bessen en 1/2 banaan, 200 ml optimel.
T: Tja die dan wel, mijn blikje redbull onderweg naar werk :Y)
L: 2 witte bolletjes met beide een plakje kipfilet en 1/2 advocado verdeeld over beide broodjes.
A: 90 gr ongekookte tagliatelle met 100 gr champignons, 70 gr gerookte kipfilet, 25 gr creme fresh, 15 gr groene pesto, 7 gr pijnboompitten en 20 gr parrano kaas. Ohja en een beetje ruccola sla erop. Damn dat was echt zo lekker <3
T: plak bananenbrood met 25 gr magere kwark en 2 aardbeien uit eigen tuin :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:25

Fading, ohhh die bobotie klinkt zo lekker :9 Heb ik al heel lang niet meer op.

Lis, nog een net lijstje zo :j

Mijn lijstje voor vandaag:
O: bloemkoolpap met eiwitpoeder en blauwe bessen
T: stukje Tony's melk-zeezout
L: groentenwrap met cottagecheese en quorn plakjes
T: clean protein bar, handje rode druiven
A: krieltjes met prei a la creme en vegaburger
T: bakje Kvarg met stracciatellasmaak

Kcal: +/- 1400
B: hardlopen; 10x 2 min hardlopen, 1 min wandelen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:54

@MarlindeRooz Succes met de vegan maand, of moet ik zeggen veel plezier?

@Dilan93 Wat zijn nofairytale wraps?

@Fading Heel verstandig om alleen maar dingen te doen die je blij maken, dat is de enige manier vooruit te komen. En de bobotie klinkt erg lekker

@m9ara Toch fijn als de bijgekomen kilo's er snel weer af zijn, zal wel best wat vocht vastgehouden hebben dan of niet? En fijn dat sporten goed ging.

@Maanlicht Hoe gaat dat straks in zijn werk, zo'n bulk? Wat doe je dan anders ten opzichte van onderhoud?

@Kimmie25501 Fijn dat je van je verjaardag hebt kunnen genieten en lekker hebt gegeten. Hoofdpijn en online les zijn geen ideale combinatie, hopelijk vandaag wat beter?

@Lis_Ol Wat is Leev oerkoek choco-chip en granen? Klinkt lekker in ieder geval.

@_mjwb Fijn dat je tentamen maandag goed ging, jammer dat die van vandaag minder ging. Ik duim mee voor een goed cijfer.

Die bollen van mij pasten eigenlijk net niet in mijn dag maar ik had er zo'n zin in dat ik het toch maar heb gedaan. Daarnaast heb ik voor mezelf een redelijke flow gevonden. Op de dagen dat ik niet fiets wil ik tussen de 1550 en 1750 zitten, op de dagen dat ik wel fiets wil ik tussen de 1700 en 1900 zitten. Ik gok dat ik met 1650 ongeveer 350 onder onderhoud zit, en met fietsen verbrand ik naar schatting tussen de 750 en 1000 callorieën per keer. Als ik dan het rekensommetje maak met 4 keer gemiddeld 1650 en 3 keer gemiddeld 1800 in en 4 keer 2000 en 3 keer gemiddeld 2875 uit dan kom ik op een deficit van 4550 callorieën per week wat op ongeveer
0,6 kilo zou moeten zijn

Sorry voor alle getalletjes, de wiskundige in mij heeft er veel houvast aan zegmaar.

Gister heb ik uiteindelijk niet meer gefietst. Of ja, ik was opgestapt maar het ging voor geen meter dus na 6km ben ik weer gestopt. Maarja, de bol moest wel op want gister was de houdbaarheidsdatum, dus maar wat geschoven. Mijn lijstje:

O - 2 bruine boterhammen met pindakaas (337)
L - 2 bruine boterhammen met eiersalade (250)
T - 1 banaan (124)
A - 2 witte broodjes met gebakken ei (471)
T - Bossche bol (500)
Totaal: 1682
Beweging: 6km fietsen

Vandaag alsnog op de fiets gestapt en nu wel 33km gereden, en als beloning visfrietjes gehaald op de markt :') Mijn lijstje van vandaag:

T - Aardbeien knijpfruit (51) Direct na het fietsen, voor het douchen en ontbijten.
O - 2 bruine boterhammen met pindakaas (364)
L - Visfrietjes met knoflooksaus en een RedBull (815)
A - Duits biefstuk, aardappel kroketjes, dopewrtjes en worteltjes en een beetje mayo (625)
Totaal: 1855
Beweging: 33km fietsen en 6k stappen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:31

Zit nog prima binnen budget toch? :)
No fairytale wraps zijn wraps gemaakt met groente. Heb nu wortel wraps, maar je hebt ook paprika-chili en bieten smaak :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:04

@Emma, Welkom terug! Blijkbaar is intuïtief eten dan niet iets wat goed bij je past op de momenten dat je af wil vallen :) Ik denk wel dat het goed is dat je je kcaldoel wat naar boven hebt aangepast om het haalbaar te houden.

@_mjwb, pfff wat rot van je tentamen zeg. Ik vind het ook echt belachelijk dat ze nog hebben gezegd dat je hem binnen een bepaalde tijd moest maken. Het is tenslotte hun fout. Hopelijk is het resultaat alsnog goed!
Ik heb de zoete aardappelbrownie gemaakt volgens het recept van Beaufood. Ik heb wel wat minder meel gebruikt en wat eiwitpoeder toegevoegd. Hierdoor zijn ze wel wat (te) zacht van structuur, maar de smaak is heel lekker!

@Kimmie, goed dat je weer een beetje op de rit begint te raken qua eten :D

@Sneeuwvlok, net lijstje! zo te zien weer helemaal back on track :)

@Lis_Ol, Oei dat is inderdaad een late lunch en diner! := Stiekem mis ik de tijd dat ik nog in de horeca werkte en in de drukke periodes ook echt pas later dan laat at, maar niet eens doorhad dat ik honger had door de drukte. Nu heb ik een kantoorbaan en denk ik gewoon heel de dag aan eten :Y)

@IMAY1990, ik denk inderdaad dat het voor een gedeelte vocht is geweest. Al heb ik ook wel écht veel meer kcal gegeten dan verbrand.
Ik ben ook altijd bezig met dat soort rekensommetjes, toch een lekkere houvast :D Ik denk dat je een goed uitgangspunt hebt genomen! Ik zou er misschien wel op letten dat je niet iedere dag een kcal bommetje met veel 'lege' kcal aan je dag toevoegt. Niet per se omdat je daarmee je doelen niet zou halen, zolang het in je kcal doel past is het daarvoor prima. Maar meer zodat je ook nog voldoende ruimte overhoud om je lichaam te voeden met de juiste, gezonde voedingsstoffen. Ik kan me voorstellen dat je daar dan namelijk op bezuinigd :)
Overigens ben ik heel erg voorstander van lekker cheaten op zijn tijd hoor! Bedoel dus ook absoluut niet dat je het allemaal moet laten staan!

Ik voel me sinds gisteren echt moe en als ik moe ben krijg ik altijd meer moeite me te beheersen qua eten.. Gisteren uiteindelijk 100 kcal meer uitgekomen dan gepland. Vandaag wil ik wel proberen me netjes aan mijn balansweek te houden, want ik ben vanaf morgen weer 4 dagen vrij dus dan zal het toch weer wat minder worden.

Planning vandaag:
O: 225gr Melkunie protein + 10gr whey crispy en een flesje yakult
T: Smart bar crunchy+ ananas en een halve appel
L: Een volkoren boterham met Mexicaanse pulled chicken en zwarte bonen
T: 200gr cottage cheese
D: Couscous met tomatensaus, artisjok en pistachenoten
T: Zoete aardappelbrownie en 50gr magere kwark
Totaal 1569 kcal

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:20

@m9ara: Ja die bulk vind ik ook vrij spannend, heb er nog niet echt ervaring mee. Een cut kan je makkelijk een paar weken doen, maar een bulk duurt een stuk langer. Ze zeggen dat je het beste het grootste deel van het jaar kunt bulken. Spieren opbouwen duurt nou eenmaal lang. Nu hoef ik geen bodybuilder te worden, dus dat scheelt al iets, maar ik zou graag nog wel iets gespierder willen worden. Al word er regelmatig al naar me gerefereerd als "die sterke meid /power vrouw" :+. Maar laten we het gewoon gaan doen! Hebben we wat steun aan elkaar. Super goed dat je met trainen weer op je oude niveau bent gekomen! Fijn is dat he? Mooie lijstjes weer, heel inspirerend voor mij. Moeheid is inderdaad een lastige. Is toch vaak een trigger om meer te eten. Heb je de mogelijkheid om tussendoor een powernap te doen? Kan heel goed helpen.

@Kim: Wat fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Cheaten af en toe is prima. Wat bedoel je met dat ik met de workout mogelijk klappen op mijn nek krijg? Bij welke oefening? Heb dat idee zelf niet, maar het zou zo kunnen lijken, of ik heb het zelf niet zo door. Ik snap dat het minder gaat als je je niet lekker voelt.. Gelukkig voel je je weer wat beter.

@Lis_Ol: Hier ook het maandelijkse feestje, alleen inmiddels al 10 dagen. Behoorlijk klaar mee. Ben ook naar de huisarts geweest vanmorgen ervoor. Baklava <3. Dat is echt mijn guilty pleasure. Daarom haal ik het nooit haha.

@Emmaa_: Welkom terug! Heel herkenbaar. Als ik probeer intuïtief te eten slaat dat ook vaak om de verkeerde kant op :+. Goed dat je het weer bijhoudt maar qua calorieën iets hoger gaat zitten.

@_mjwb: Veel spanning en stress met die tentamens, vooral als de techniek niet meewerkt en je daar dan eigenlijk op benadeelt wordt.. Hopelijk heb je het wel goed gemaakt. Krijg je anders een herkansing? Ik ben heel blij dat ik daar al een tijd vanaf ben. Kon dat echt niet aan haha. Super leuk om je vergelijkingsfoto te zien op Instagram! Wat een verschil!

@Resistance: Dat heb ik even helemaal gemist. Wat vreemd! Kun je mij pb'en wat je berichtje in het topic was? Ik ben wel nieuwsgierig geworden.

@Sneeuwvlok23: Door jou heb ik zin in een muffin, haha! Goed gebalanceerd lijstje!

@Fading: Bobotie met appel en banaan, dat klinkt ehhh.. interessant? Kan me er niet echt iets bij voorstellen, haha.

@Dilan: Net lijstje, wel wat aan de lage kant qua calorieën.

@IMAY1990: Je hebt het overzicht van je calorieën goed voor ogen, netjes. Houd wel voor ogen dat dit soort berekeningen niet altijd even accuraat zijn en dat je een mens bent met behoeftes die per dag kunnen verschillen. Zo heb ik bijvoorbeeld rustdagen waarop ik veel meer honger heb dan gedacht, en dagen met zware trainingen waarop ik helemaal geen honger heb. Dan pas ik daar mijn eetpatroon ook op aan. Goed bezig met fietsen ook! En die visfrietjes had ik ook niet kunnen weerstaan, heerlijk!

Bij de bulk wil ik 500 calorieen boven onderhoud gaan zitten. Wat meer eiwitten en koolhydraten eten, en een stuk hoger qua vetten, ik zit eigenlijk over het algemeen wat te laag in vetten dus dat wil ik dan wat compenseren. Verder komt daar ook een wekelijkse "cheat"dag bij. Los van de cheatdag wil ik mijn voeding graag zo gezond mogelijk houden, vooral ook meer groente en normale porties koolhydraten (nu doe ik vaak de helft van rijst/pasta etc). Maar ik begin daar pas tegen de herfst mee, ik moet me er nog wat meer in gaan verdiepen.

Hier gaat het super goed, ben inmiddels weer een kilo kwijt. Nog 2 kilo en dan zit ik op mijn ideaalgewicht esthetisch gezien. Ik merk wel duidelijk dat hoe slanker ik word, hoe minder kracht ik kan leveren. Ik heb wel echt het gevoel dat ik nu de balans heb gevonden, en daar ben ik heel blij mee!

Lijstje van gister:
L: 3 vezelrijke crackers met 3 gekookte eieren, runder rookvlees en een beetje Yofresh
A: salade van gebakken kipfilet, bulgur, paprika, komkommer en ui
T: skinny peach frozen yoghurt, kom Honey pops met magere melk, waterijsje
B: rustdag, 4 km gewandeld

Lijstje voor vandaag (komt waarschijnlijk nog wel wat bij als ik honger heb):
L: drie vezelrijke crackers met runder rookvlees en cottage cheese
T: proteïneshake met magere kwark en banaan
A: salade van gebakken kipfilet, bulgur, paprika, komkommer en ui
T: skinny peach raspberry frozen yoghurt
B: uur CrossFit

Zijn er trouwens mensen die ik nog niet op Instagram volg die wel Instagram hebben en het leuk vinden om elkaar te volgen? Ik vind het soms ook lastig om de Bokt gebruikersnamen aan Instagram gebruikersnamen te koppelen haha. Ik vind het super leuk om op die manier wat meer betrokken bij elkaar te zijn en elkaar te inspireren en motiveren. Mijn Instagram is @Jipvandam.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:23

Mijn kcal is voor mij berekend door PBP ;) En heb een zittend beroep, dus verbrand vrij weinig. :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:08

Mjwb, wat een drama zeg met je tentamen :( Balen dat het zo slecht ging. Hopelijk heb je toch een goed resultaat! Af en toe een slechte dag mag gewoon hoor!

Dilan, gezondheid is het belangrijkst, dus geniet daarvan! Oeh, zijn die wraps lekker? Mooi lijstje! Ik vind het idd ook wat karig in kcal. Ondanks dat het door PBP is berekend, wat is je BMR? Ik weet niet of dit aantal kcal gezond is namelijk.

Fading, oeh, die bobotie klinkt heerlijk!

Lis, net lijstje hoor! Oeh, dat is idd een late lunch en diner! _O- Gelukkig word ik maar één keer per half jaar ongesteld, zo veel fijner is dat.

MarlindeRooz, succes en veel plezier met de veganmaand! Hou je ons op de hoogte?

Mara, fijn dat je de aangekomen kilo's weer snel bent kwijtgeraakt! Heb je ook het idee dat je veel vocht bent kwijtgeraakt? Euhm, wat mijn eten betreft, euhm tja :') Je ziet mijn lijstje zo wel haha! Maar ik geloof dat het me vandaag gelukt is om de knop om te zetten.

Jip, zo'n bulk klinkt mij echt fantastisch in de oren! Ik zag een filmpje waarbij je gewichten hief (ik weet niet zo goed hoe dat heet haha) en iedere keer dat je je armen strekte, leek het alsof je veel uit je nek haalde. Ik vind dit erg lastig uit te leggen haha. Snap je me?

Imay, gisteren werd ik weer met hoofdpijn wakker en was het niet heel relaxt. Vandaag begon weer zo, maar nu voel ik me na een flink stuk fietsen al beter, dus ik moet er gewoon echt op letten dat ik meer ga bewegen.

Sneeuwvlok, nu heb ik zin in een muffin :')

Gisteren was prut. Maar ik moet van mezelf het lijstje delen, omdat ik hoop dat dat me vandaag tegenhoudt hetzelfde te doen. Doordat ik heel veel thuis ben, heb ik ontzettend de neiging om constant te snacken. Verder is gisteren de fysio weer geweest voor mijn paard en gelukkig mogen we eindelijk weer gaan opbouwen *\o/*
O: anderhalve boterham met pindakaas en nutella. (307)
T: aardbeien, focaccia brood met olijfolie extra vergine en een banaan. (227)
L: drie boterhammen met ardennerpate, pindakaas en halvarine met hagelslag. (506)
T: een zelfgemaakte miniquiche caprese en twee zelfgemaakte4 pralines. (230)
A: aardappel, tuinbonen, erwtjes, wortels, verse peultjes, gehaktbal en als toetje magnum almond. (636)
T: hier ben ik gestopt met bijhouden, omdat ik echt ging vreten, maar denk aan: zelfgemaakte brownie, nog meer zelfgemaakte pralines, zelfgemaakte cakejes, met zelfgemaakte warme chocoladesaus, nog meer brownie en aardbeien -O-
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: geen idee, iig meer dan 1900.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:22

Net even berekend. BMR is 1410. Mijn kcal doel op niet-sportdagen zit officieel op 1489.
Op sportdagen zit ik wat hoger, net onder de 1600.

Al zit ik ook wel eens ietsje over dat kcal doel hoor.

Heb van t weekend mn eerste meet- en vergelijk moment, na 4 weken, dus ben benieuwd of er verschil te zien is. Zie zelf nog niet zo veel

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:30

Dilan93 schreef:
Mijn kcal is voor mij berekend door PBP ;) En heb een zittend beroep, dus verbrand vrij weinig. :)

Oké, dan heb ik niets gezegd :)

@Kim: Oh zo! Ja, met de strict press bedoel je. Ik snap wel waarom je dat denkt. Het is belangrijk met die oefening om je armen goed (explosief) uit te "locken" en daarbij ook je schouders te activeren. Zo heb je de meeste kracht. Doordat de stang eerst voor mijn hoofd langs moet doe ik mijn hoofd eerst naar achter, om bij het uitdrukken mijn hoofd weer naar de normale positie te brengen. Bij deze oefeningen doe ik niet specifiek iets met mijn nek. Ik moet zeggen dat het op het filmpje al mijn derde set was, na ook drie setjes pull-ups gedaan te hebben, dus het oogt iets slordiger. Ik heb er ten alle tijden begeleiding bij, dus als ik iets echt fout doe hoor ik het gelijk :+. Ik vind het fijn dat je dit aankaart, een fout kan er natuurlijk altijd insluipen :).