De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:00

Destination schreef:
mvdende schreef:
Corona is hier nog niet.

Gaat waarschijnlijk wel komen.

Nu maar hopen dat het RIVM zo relaxed blijft wat betreft de maatregelen die ze nu nemen.

En ja, ik zou goed pissig zijn mocht ik in quarantaine gezet worden en de GGD zoekt dan ook maar een oplossing voor mijn hond en voor het feit dat ik geen contact heb met buren, die gaan dus ook geen boodschappen voor mij doen.

Dan bestel ik nog liever, op de kosten van de overheid wel te verstaan.

Of ik kies gewoon voor quarantaine niet in eigen huis. Dat is natuurlijk ook nog een optie.

Jeetje, als het jou maar geen moeite of geld kost, is alles goed, zeker? := Mocht Corona wel naar Nederland komen, dan ben je gewoon onderdeel van de groep en dan heb je je maar te schikken.

Ja...

Maar er zal toch een oplossing gezocht moeten worden voor bepaalde problemen...

En nu is dit mijn situatie, maar reken er maar op dat er nog heel veel meer mensen in de oliebol raken als ze zo plotseling in quarantaine moeten.

Voor iedereen zal een passende oplossing gevonden moeten worden.

Je kan nou eenmaal geen water vervoeren in een emmer zo lek als een vergiet.....

Wat niet gaat, gaat niet.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:00

bigone schreef:
En minister Blok zit niet in quarantaine, die heeft twee weken geleden contact gehad met mensen die ook dagelijks in contact stonden met de Iraanse minister waar hij op visite was.
Ik vind sommigen wel heel erg vertrouwen op het rivm maar goed, mag hopen voor deze delegatie dat er zo meteen niet een positief geval komt. Den haag plat, zou wat zijn, de mensen die ons moeten adviseren lopen zelf bewust risico's om het mee te nemen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... k-aan-iran

Maar die is wel getest en die test was goed. Dus waarom moet hij dan in quarantaine?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:03

mvdende schreef:
Ja...

En nu is dit mijn situatie, maar reken er maar op dat er nog heel veel meer mensen in de oliebol raken als ze zo plotseling in quarantaine moeten.

Je kan nou eenmaal geen water vervoeren in een emmer zo lek als een vergiet.....

Een hond kan je ook tijdelijk in de tuin naar buiten doen overdag en eventueel 's nachts fatsoenlijk uitlaten als er toch niemand op straat is. Eten kan je bestellen (hoef niet per se Thuisbezorgd te zijn, veel supermarkten bezorgen ook) en kan voor je deur neergezet worden. Probleem opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:05

mvdende schreef:
Destination schreef:

Jeetje, als het jou maar geen moeite of geld kost, is alles goed, zeker? := Mocht Corona wel naar Nederland komen, dan ben je gewoon onderdeel van de groep en dan heb je je maar te schikken.

Ja...

Zoals ik ook al zei in mijn vorige bericht, het is jammer dat je zo negatief bent. Er zijn nog helemaal geen problemen en bovendien komen die er misschien ook niet. Wellicht zou je zelf eens kunnen nadenken over eventuele oplossingen voor de problemen die je schetst. Misschien toch wat extra inkopen doen ipv verwachten dat jij iedere dag maaltijden kunt laten thuisbezorgen op kosten van de overheid :Y)

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:06

Recente berichtgeving:

De bestrijding van het coronavirus heeft een cruciaal moment bereikt, zegt topman Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Hij wil dat landen de inzet om verdere verspreiding tegen te gaan verdubbelen.

,,Het is geen tijd voor angst, het is tijd om actie te ondernemen en te voorkomen dat mensen worden geïnfecteerd. Zo kunnen levens worden gered", aldus Tedros bij een persconferentie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:08

mvdende schreef:
Corona is hier nog niet.

Nu maar hopen dat het RIVM zo relaxed blijft wat betreft de maatregelen die ze nu nemen.

En ja, ik zou goed pissig zijn mocht ik in quarantaine gezet worden en de GGD zoekt dan ook maar een oplossing voor mijn hond en voor het feit dat ik geen contact heb met buren, die gaan dus ook geen boodschappen voor mij doen.

Of ik kies gewoon voor quarantaine niet in eigen huis. Dat is natuurlijk ook nog een optie.

Als je in Ossendrecht woont kun je voor hulp gewoon terecht bij de BWI in Hoogerheide die vrijwilligers hebben voor allerhande zaken. De gemeente Woensdrecht is behoorlijk goed ingesteld op sociale hulp voor mensen die dat nodig hebben.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:11

Destination schreef:
mvdende schreef:
Ja...

Een hond kan je ook tijdelijk in de tuin naar buiten doen overdag en eventueel 's nachts fatsoenlijk uitlaten als er toch niemand op straat is. Eten kan je bestellen (hoef niet per se Thuisbezorgd te zijn, veel supermarkten bezorgen ook) en kan voor je deur neergezet worden. Probleem opgelost.

Als het mis gaat gaan ze echt geen mankracht in zetten voor een hond. Dan is het alle hens aan dek en moet je die hond maar even in de tuin laten of zelf iets regelen als die hond tenminste het huis uit mag, dat zou ik ook verder niet weten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:11

Joman schreef:
Recente berichtgeving:

De bestrijding van het coronavirus heeft een cruciaal moment bereikt, zegt topman Tedros Adhanom Ghebreyesus van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Hij wil dat landen de inzet om verdere verspreiding tegen te gaan verdubbelen.

,,Het is geen tijd voor angst, het is tijd om actie te ondernemen en te voorkomen dat mensen worden geïnfecteerd. Zo kunnen levens worden gered", aldus Tedros bij een persconferentie.

Ja ik zie het net ook.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:13

Ze weten niet eens wie op dat feest waren. Dus je bent afhankelijk van de wil van.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:19

germie schreef:
Ze weten niet eens wie op dat feest waren. Dus je bent afhankelijk van de wil van.

Klopt....

En ik vraag me af of echt iedereen zich gaat melden.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:20

Joman schreef:
mvdende schreef:
Corona is hier nog niet.

Je denkt nog steeds zo individualistisch. Dat lijkt me een lastig uitgangspunt. Als corona daadwerkelijk een probleem wordt, gaan ze echt niet mevrouw of meneer mvdende op zijn/haar wenken bedienen. Zo werkt het niet. Jammer dat je berichten steeds zo individualistisch en negatief blijven. Dat lijkt me vooral erg vervelend voor jezelf.

Zal de leeftijd wel zijn. Is tenminste een alles behalve volwassen houding. Als je wat minder had geschreeuwd dat het je nu niets doet en het allemaal niet zo’n vaart loopt, had je allang vooruit kunnen denken in het belang van je hond. Die is namelijk afhankelijk van JOU! En als goede “ baas” zorg je voor je dier en leg je die verantwoording niet bij anderen neer. Dát is het verschil tussen dénken dat je volwassen bent en het daadwerkelijk zijn. We hebben het geprobeerd om het je duidelijk te maken, je wilt maar niet horen.

Ik hoop dat je hond niet de dupe wordt van jou gedrag.

Stay safe allemaal! Denk dat ik hier kan afsluiten. Vanavond en komende dagen zal er wel genoeg informatie komen via TV en Inet.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:23

Joman schreef:
Niemand hier in dit topic heeft gezegd dat heel Nederland maar binnen moet blijven.

De persoon die ik had gequote vond het een normale maatregel om binnen te blijven als naar buiten gaan niet noodzakelijk is en bijvoorbeeld minder vaak naar de supermarkt te gaan.

Dat vind ik op dit moment gekkigheid. Vandaar mijn voorbeeld van een collega die lekker is wezen carnavallen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:24

Pareltjes schreef:
Zal de leeftijd wel zijn. Is tenminste een alles behalve volwassen houding. Als je wat minder had geschreeuwd dat het je nu niets doet en het allemaal niet zo’n vaart loopt, had je allang vooruit kunnen denken in het belang van je hond. Die is namelijk afhankelijk van JOU! En als goede “ baas” zorg je voor je dier en leg je die verantwoording niet bij anderen neer. Dát is het verschil tussen dénken dat je volwassen bent en het daadwerkelijk zijn. We hebben het geprobeerd om het je duidelijk te maken, je wilt maar niet horen.

Stay safe allemaal! Denk dat ik hier kan afsluiten. Vanavond en komende dagen zal er wel genoeg informatie komen via TV en Inet.

Goh, ik weet niet of het wel wat met leeftijd te maken heeft. Ik ben ook pas 23 en heb standaard voldoende eten in huis om zo'n twee weken comfortabel van te kunnen leven voor het geval dat. Het is voor mij/ons ook geen groot probleem om 2 weken thuis in quarantaine te moeten blijven, het is niet alsof internet/tv is afgesloten :+ En zelfs als dat al het geval zou zijn, hebben we genoeg bordspellen en ongelezen boeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:27

Shae schreef:
Joman schreef:
Niemand hier in dit topic heeft gezegd dat heel Nederland maar binnen moet blijven.

De persoon die ik had gequote vond het een normale maatregel om binnen te blijven als naar buiten gaan niet noodzakelijk is en bijvoorbeeld minder vaak naar de supermarkt te gaan.

Dat vind ik op dit moment gekkigheid. Vandaar mijn voorbeeld van een collega die lekker is wezen carnavallen.

Ik vind het ook normaal dat je nu wat minder vaak naar de supermarkt gaat, als het niet hoeft. Maar hee, dat is mijn eigen mening. Niks mis mee lijkt me :) Dat is geen gekkigheid, dat is mensen in hun waarde laten en mensen laten doen waar ze zich prettig bij voelen. Ze leggen niemand anders op dit ook te doen, en het betekent al helemaal niet dat heel Nederland dit moet doen. Dus het is wat overdreven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:29

mvdende schreef:
germie schreef:

Klopt....

En ik vraag me af of echt iedereen zich gaat melden.

Natuurlijk niet.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:29

Destination schreef:
Pareltjes schreef:

Goh, ik weet niet of het wel wat met leeftijd te maken heeft. Ik ben ook pas 23 en heb standaard voldoende eten in huis om zo'n twee weken comfortabel van te kunnen leven voor het geval dat. Het is voor mij/ons ook geen groot probleem om 2 weken thuis in quarantaine te moeten blijven, het is niet alsof internet/tv is afgesloten :+ En zelfs als dat al het geval zou zijn, hebben we genoeg bordspellen en ongelezen boeken.

Je hebt gelijk! Ik houd het op onvolwassen!

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:31

Ik zei precies hetzelfde als jij een paar pagina's terug, Joman, maar daar werd niet op gereageerd. Er werd mij gevraagd welke maatregelen ik zoal extra neem, dus dan schrijf ik dat op, en dan reageert men moord of brand alsof ik zeg dat iedereen dat maar moet doen en je anders een egoïst bent.

Maar goed, dat is het risico van een forum, dat je elkaar verkeerd interpreteert. Hoort erbij. In ieder geval voor de duidelijkheid: doe wat je goed lijkt, hou je in ieder geval aan de regels van het RIVM, en dan komt het allemaal wel goed.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:33

Pareltjes schreef:
Joman schreef:

Je denkt nog steeds zo individualistisch. Dat lijkt me een lastig uitgangspunt. Als corona daadwerkelijk een probleem wordt, gaan ze echt niet mevrouw of meneer mvdende op zijn/haar wenken bedienen. Zo werkt het niet. Jammer dat je berichten steeds zo individualistisch en negatief blijven. Dat lijkt me vooral erg vervelend voor jezelf.

Hoe bedoel je vooruit kijken.

Op voldoende voer na, is er echt niets dat je nu al kan doen hoor.

En een goede baas wil juist dat de hond gewoon lekker hond kan zijn, ipv 2 weken opgesloten zitten in huis en zn behoefte in een kleine betegelde binnenplaats moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:34

Urbiezira schreef:
Ik zei precies hetzelfde als jij een paar pagina's terug, Joman, maar daar werd niet op gereageerd. Er werd mij gevraagd welke maatregelen ik zoal extra neem, dus dan schrijf ik dat op, en dan reageert men moord of brand alsof ik zeg dat iedereen dat maar moet doen en je anders een egoïst bent.

Maar goed, dat is het risico van een forum, dat je elkaar verkeerd interpreteert. Hoort erbij. In ieder geval voor de duidelijkheid: doe wat je goed lijkt, hou je in ieder geval aan de regels van het RIVM, en dan komt het allemaal wel goed.

Ja, er wordt nogal selectief gelezen en geantwoord :D
Overigens vind ik zeker wat van mensen die weigeren wat extra maatregelen te hanteren enkel omdat het nog niet is opgelegd. Maargoed, daar heeft uiteraard niemand een boodschap aan :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:35

Zullen we wel een beetje aardig blijven tegen elkaar??

Ik denk dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Daarbij wel de dingen die het RIVM zegt in acht moet nemen. Willen mensen verdere maatregelen nemen? doen! Wil men dat niet, das hun net zo'n goed recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:36

mvdende schreef:
Pareltjes schreef:

Hoe bedoel je vooruit kijken.

Op voldoende voer na, is er echt niets dat je nu al kan doen hoor.

En een goede baas wil juist dat de hond gewoon lekker hond kan zijn, ipv 2 weken opgesloten zitten in huis en zn behoefte in een kleine betegelde binnenplaats moet doen.

Hahaha, het blijft toch allemaal wel erg bijzonder. Tuurlijk, blijf jij een goede baas voor je hond en besmet andere mensen. Want een blije hond is natuurlijk veel belangrijker dan de gezondheid van de mens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-20 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:37

Ladybird schreef:
Zullen we wel een beetje aardig blijven tegen elkaar??

Ik denk dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Daarbij wel de dingen die het RIVM zegt in acht moet nemen. Willen mensen verdere maatregelen nemen? doen! Wil men dat niet, das hun net zo'n goed recht.

Volgens mij is iedereen aardig. Je mag toch gewoon discussiëren met elkaar. Niemand wordt hier aangevallen of onderuit gehaald. Misschien niet te overdreven modereren in bepaalde topics en gewoon mensen een discussie met elkaar laten voeren zonder zijden handschoentjes :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:37

Alsof hondenstront gezond is als je het niet op mag ruimen. Lekkere infectiebron. Ja, die hond moet er uit, net als de fitte mens.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:40

En nu heb ik nog verschrikkelijk mazzel dat ik vorig jaar verhuisd ben.

Tot een half jaar geleden woonde ik 12 hoog in een flat met hond .. lastig als je dan je huis niet uit mag....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:41

mvdende schreef:
En nu heb ik nog verschrikkelijk mazzel dat ik vorig jaar verhuisd ben.

Tot een half jaar geleden woonde ik 12 hoog in een flat met hond .. lastig als je dan je huis niet uit mag....

Daar kun je sowieso je bedenkingen hebben, een hond op een flat. Maargoed, dat is een andere discussie.
Gooi je hond gewoon in de tuin. Niks mis mee mocht het ooit zo ver komen.