Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:34

Keurig dames! :D

Britt_Sisi

Wauw goed bezig allemaal zeg!

magda_90

Je zegt dus dat wijn gezond is? O:) zonder gekheid, de reden dat ik altijd super vaak moet plassen inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:35

Ik ga jullie echt zo eeuwig dankbaar zijn als het me door dit topic gewoon lukt om mijn doel te behalen :')
_/-\o_ _/-\o_

DideH

Jayy voor ons! *\o/*

magda_90

Renee1991 schreef:
Ik ga jullie echt zo eeuwig dankbaar zijn als het me door dit topic gewoon lukt om mijn doel te behalen :')
_/-\o_ _/-\o_

Dat! :+:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:36

Neverland schreef:
Eulogy schreef:
Alcohol voert vocht juist af :+ Je kunt wel vocht vasthouden doordat je gister anders gegeten hebt, maar na alcohol zou je juist lichter moeten zijn.

Ik voel me inderdaad altijd super slank na een avondje stappen. :') Ik dacht altijd dat het kwam door het vele dansen, maar het is dus de alcohol... _O-

Ik voel me altijd super dik na zo'n avond en als ik wijn drink hoef ik ook niet te plassen haha

Goed bezig iedereen :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:37

Renee1991 schreef:
_/-\o_ _/-\o_

We gaan er gewoon voor met zn allen!

Gezien mijn streefgewicht een stuk dichter in bereik ligt zal ik wss al eerder klaar zijn, maar als mensen dat willen blijf ik hier graag de rest van het jaar nog rondhangen om andere mensen te supporteren en te zorgen dat het topic niet doodbloedt!
Laatst bijgewerkt door DideH op 12-01-20 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:39

Renee1991 schreef:
Lijstje week 2

Komt ie! Ik hoop dat het voor iedereen klopt, sommige mensen sturen echt zwaar onvolledige gegevens door waardoor het een enorm zoekwerk wordt |o Graag volgende week als ik je mee moet nemen in het lijstje de volgende gegevens sturen:

- Startgewicht per wanneer je bent begonnen met afvallen (bijv. 01-01-2020)
- Huidig gewicht
- Streefgewicht

Maar hier is die van deze week! *\o/* Super goed bezig allemaal!!! *\o/* *\o/*

[ [url=m/B5LE5U.png]Afbeelding[/url] ]

Op naar de volgende week met allemaal minnetjes +:)+
[ Afbeelding ]

WAUW! Zo goed allemaal!! En mooi overzicht Renee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:40

Danku danku. DideH, zou het leuk vinden als je blijft meekletsen tzt! Ik moet ruim 25 kg, dus ik kan je support wel gebruiken :')

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:44

Ik blijf hier stilletjes rondhangen in de meeleesmodus. :)

Goed bezig dames!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:50

Renee1991 schreef:
Lijstje week 2

Komt ie! Ik hoop dat het voor iedereen klopt, sommige mensen sturen echt zwaar onvolledige gegevens door waardoor het een enorm zoekwerk wordt |o Graag volgende week als ik je mee moet nemen in het lijstje de volgende gegevens sturen:

- Startgewicht per wanneer je bent begonnen met afvallen (bijv. 01-01-2020)
- Huidig gewicht
- Streefgewicht

Maar hier is die van deze week! *\o/* Super goed bezig allemaal!!! *\o/* *\o/*

[ [url=m/B5LE5U.png]Afbeelding[/url] ]

Op naar de volgende week met allemaal minnetjes +:)+
[ Afbeelding ]

Ik had gekeken naar het vorige lijstje en daarom alleen mijn startgewicht doorgegeven (ben vandaag voor het eerst op de weegschaal gaan staan)
Maar zal volgende week de gewenste informatie doorgeven
Laatst bijgewerkt door Sall op 12-01-20 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:53

Was niet alleen voor jou bedoeld hoor, Sall :(:)
Er zitten er ook tussen die alleen hun huidige gewicht sturen, waardoor ik het topic moet gaan doorspitten op zoek naar hun startgewicht.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:57

Ik hoop ook niet het hele jaar nodig te hoeven hebben voor ik het gewicht bereikt heb! Stiekem hoop ik eind van het jaar weer op nieuw te moeten beginnen, dan is mijn belangrijkere doel dan mijn streefgewicht halen behaald!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:00

Renee1991 schreef:
Er zitten er ook tussen die alleen hun huidige gewicht sturen, waardoor ik het topic moet gaan doorspitten op zoek naar hun startgewicht.

Schuldig :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:18

Is alleen het aantal kilo er af doorgeven wel oké? Voel ik me fijner bij dan ook de gewichten er bij. En moet het dan per week? Of totaal?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:25

Renee1991 schreef:

No problemo
Hopelijk kan ik volgende week wat progressie laten zien, ik ga morgen echt beginnen (vakantie is dan ook afgelopen :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:33

Als jij liever niet je gewicht op internet hebt staan is dat uiteraard helemaal prima san4nie :j
Ik post iedere week een lijstje, maar ik zou in jouw geval gewoon doorgeven wat je in totaal vanaf je startgewicht bent afgevallen. Eigenlijk net als wij.

Veel succes Sall!! *\o/*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:44

Thanks Renee!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:46

Ok ik meld mij ook even aan.

Vorig jaar 8 kg vermagerd. Nu heb ik de laatste weken een serieuze dip. Beetje winter blues, dipje op het werk, wat emotioneler...

Hierdoor dus het gevoel dat ik zo 'dik' ben. Ik ben dus van 69.5 naar 61.1 gegaan. Is in realiteit dus niet dik maar ik zie en voel overal vet. Hierdoor kom ik in een neerwaartse spiraal. Ik hou mij nochtans aan mijn eetpatroon. Mijn ontbijt en middageten zijn echt goed wat calorieën en macro's betreft. Bij het avond eten valt dit ook goed mee. Echter durft het hier soms fout lopen of durf ik wat meer snoepen. Dit door stress en emotie.

Langs de andere kant sport ik veel. Ik haal minstens 10 000 stappen maar heb ook veel dagen van 20 000 stappen. Ik train mijn paard en doe aan fitness. Hierdoor heb ik wel een buffer wat calorieën betreft.

Mijn doel is 1440 kcal maar vaak is dit 1700 kcal soms iets meer soms iets minder. Vaak heb ik na het berekenen van mijn beweging kcal overschot. Dus als ik mijn app mag geloven zit het hier best goed. Echter zo voelt het niet.

Om de vorige 8 kg te verliezen moest ik heel zwaar werken en het ging ook heel traag. Max 1 kg per maand. Hierdoor heb ik echt een grote angst om terug te verdikken. Het was namelijk een hele overwinning om de kilo's kwijt te geraken.

Vandaag weeg ik 61,7. Het stijgt dus... En de angst neemt toe...

Hebben jullie tips? Ik probeer zo positief mogelijk te blijven en weet dat je iedere dag terug een nieuwe kans krijgt.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:59

Wat is je BMR? Weeg je al je voedsel of gok je en zet je dat in je calorieën app?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:01

Renee, bedankt voor het lijstje, zal de volgende keer vollediger zijn! We zijn iig goed begonnen.

Laibadji, is je doel wel een reëel doel? Hoe lang ben je? Ik weet hoe moeilijk het kan zijn om af te vallen en ook goed op gewicht te blijven (iets met balans vinden).

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:39

@Neveland en Lieke: Ik ben 1m65. Dus niet zo groot.

Ik tracht zo reel mogelijk mijn eten weer te geven. En als ik toch moet gokken zoek ik richtlijnen op het internet bv hoeveel weegt een boterham van die grote. Als twijfel kies ik bewust het duurste in kcal zodanig dat ik mezelf geen rad voor de ogen draai. Maar zoals ik al zei het meeste is afgewogen. Zo heb ik het voorbije jaar ook gedaan met mooi resultaat.

Wat in mijn BMR betreft zegt mijn app door het vermageren nu 1440 kcal.

Ik loop er nu verder over na te denken maar ik vrees dat mijn cola light verslaving mij de das om doet. Ik moet terug afkicken en weer gewoon water drinken. Ik vermoed dat dit kan helpen?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:49

Ik val ook af met Pepsi Max, dus dat zal het niet zijn. Wanneer heb je je hiervoor gewogen?

Kan je ons eens laten zien wat je eet op een dag?

Heb je je ook opgemeten?

Mocht het in je eentje niet lukken dan zou een dietiste je wellicht kunnen helpen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:58

@Neverland: ik ben geholpen geweest door voedingscoach en als ik blijf bijkomen ga ik zeker terug. Morgen zal ik uitgebreider reageren ivm wat ik eet. Soms zijn het ook gewoon mijn angsten die mij inhalen.

Wat de cola light betreft: ik zit weer in een periode dat ik buiten 's ochtends enkel cola light drink. Dus dat is veel te veel. En heb al gemerkt dat dit heel veel invloed heeft op mijn gemoedstoestand.