Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_R

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:30

Hoi Dames!

Ik zat is rond te kijken of er een topic over krachttraining was en kwam deze tegen! Ik zit ook in het topic van "Naar de sportschool" maar daar wordt weinig in gezegd haha! Zag al wat bokkers van dat topic ook hier voorbij komen! Ik heb een klein beetje terug gelezen maar geen 64 pagina's haha!

Ik ben Jessica, 25 jaar. Sinds een jaartje ben ik bezig met krachttraining in combinatie met highlandgames! Ik trainde altijd thuis en op het oefenveld voor de Highlandgames. In januari toch maar besloten om ook een basicfit abbo te nemen. Dus vanaf toen ongeveer 3x per week naar basicfit en 1x thuis trainen. Nu met deze tijden ben ik blij dat ik thuis van alle gemakken voorzien ben. Dus kan m'n schema (met kleine aanpassingen) gewoon blijven volgen. :D

Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:39

Welkom! Ik ben vooral heel jaloers :') Ik heb thuis eigenlijk niks van equipment, en woon ook in een appartement, dus heel veel nuttigs kan ik momenteel niet doen.

Hoop niet al te veel kracht te verliezen (wilde eigenlijk dit jaar 320+ kg halen en naar nationals gaan :+ ), maar mis trainen ook gewoon enorm.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:42

Mm vader heeft alles gewichten die die had bij elkaar gezocht en voor me klaar gelegd daar, want woon ook op appartement, daar kan ik nu in de achtertuin.
Kan ook gewoon liften op mn huidige gewicht, gelukkig genoeg gewichten, heel blij mee
Alleen squatten worst lastig zonder rek, maar doen we gewoon lichte front squats

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:48

Ik lig nu hardstikke stil kwa training. Zal als ik uitgeziekt ben van 0moeten beginnen weer. Wel spul thuis gelukkig maar moet nu prutsen in de slaapkamer. Ik krijg dadelijk wel de luxe van een "sportkamer". Slaapkamer over waar ik alles ga neerzetten, inclusief mijn roeiapparaat eindelijk meteen klaar voor gebruik. *\o/* muziekje erbij en trainen maar. :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:48

Ik doe momenteel zo goed als niks. Ja ik wandel heel veel. Maar echt effectief sporten niet. Heb paar keer wat losse oefeningen gedaan, maar het is toch verre van hetzelfde als op de sportschool.
Wil eigenlijk vanavond of morgen wel weer. Inmiddels een kettlebell ook. Dus maar even een training in elkaar zetten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:49

Ik heb een set elastieken besteld maar het duurt maar en het duurt maar voordat die komt. -O- Heb wel een medicijnbal van 5 kilo, weerstandband en 1 kilo gewichten. Dus ga daar vanavond vast mee bezig. Maar moet dan mijn bank verplaatsen want anders past het niet. :=

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:51

Eulogy schreef:
Welkom! Ik ben vooral heel jaloers :') Ik heb thuis eigenlijk niks van equipment, en woon ook in een appartement, dus heel veel nuttigs kan ik momenteel niet doen.

Hoop niet al te veel kracht te verliezen (wilde eigenlijk dit jaar 320+ kg halen en naar nationals gaan :+ ), maar mis trainen ook gewoon enorm.

Hopelijk kan je snel weer aan de bak en verlies je niet te veel kracht! Zou super zonde zijn! Wie weet doen deze "deload maanden" wel wonderen :+)

@joanne: ah kijk dat is fijn!

Ik heb dit thuis staan:
Afbeelding
Squat rack met pulley (hoog en laag) met verschillende grepen en stangen, daarnaast dumbells, kettlebells, elastieken, en een TRX suspensie trainer! Dus kan volop knallen!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:54

Oh een squat rek <3

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:55

Joanne1987 schreef:
Oh een squat rek <3

:D heel blij mee ja! Is overigens van m'n zwager, maar staat bij mij in de schuur!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:57

Oehh dat is wel echt heel fijn. Maar zelfs als ik daar alle ruimte voor had, zou ik niet voor deze korte periode daarin investeren. Een kettlebell en een matje vond ik voldoende investering :')
Als ik m’n ‘gains’ kwijt raak, dan is dat maar zo. Train ik wel weer eraan als sportschool weer open gaat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:58

Ik heb een bankje stangen dumbels met losse gewichten, kettlebel, banden en nog wat extra gekregen via mijn vader met meer weerstandsbanden een lichtere kettlebel en lichtere halters. En mijn fijne roeiapparaat. <3 op verlanglijstje staan een hoger rek met katrollen en een boxzak. Ooit. :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:28

Jessica_R schreef:
Eulogy schreef:

Hopelijk kan je snel weer aan de bak en verlies je niet te veel kracht! Zou super zonde zijn! Wie weet doen deze "deload maanden" wel wonderen :+)

Ik heb dit thuis staan:
[ [url=m/YMxb3a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Squat rack met pulley (hoog en laag) met verschillende grepen en stangen, daarnaast dumbells, kettlebells, elastieken, en een TRX suspensie trainer! Dus kan volop knallen!

Jaloers!!!!!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 13:22

Jessica_R schreef:
Eulogy schreef:

Ik heb dit thuis staan:
[ [url=m/YMxb3a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil dit ook!!

Ik heb hier ook wat elastieken, dumbells en kettlebells liggen. Het is tenminste iets. :D Als de sportscholen weer open gaan, dan gaan we weer volop knallen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 20:31

Oh Jessica wat gaaf! :D

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:58

Ik wil me graag melden :) ik ben begonnen met sporten om af te vallen maar ik merk dat ik het eigenlijk wel erg leuk vind om gespierder en sterker word! Ik heb wel het geluk dat mijn vriend aan bodybuilding doet dus me goed kan helpen :) straks over een tijdje een homegym opzetten thuis! Vind het thuis trainen erg fijn en motiveert mij meer dan de sportschool haha

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:01

lotteenjoy schreef:
Ik wil me graag melden :) ik ben begonnen met sporten om af te vallen maar ik merk dat ik het eigenlijk wel erg leuk vind om gespierder en sterker word! Ik heb wel het geluk dat mijn vriend aan bodybuilding doet dus me goed kan helpen :) straks over een tijdje een homegym opzetten thuis! Vind het thuis trainen erg fijn en motiveert mij meer dan de sportschool haha

Welkom! Ik ben ook net nieuw hier :') Leuk dat je plezier vindt in krachttraining! Ik vind 't ook super leuk! En zoals je zegt gaaf als je ziet/merkt dat je sterker wordt! Alhoewel er bij mij wel een laagje op zit die er nog af moet :') ik was tot een week of 4/5 geleden nog helemaal niet met voeding bezig haha maar nu ben ik er druk mee aan de gang. Probeer een beetje uit te vinden wat voor mij werkt qua calorieën, macro's enz. Ik zoek een beetje de balans tussen voldoende calorieën om sterker te blijven worden (gezien ik nog echt in de beginfase van krachttraining zit) maar toch gestaag wat vet kwijt te raken. Ik ben me nu sinds een kleine 2 weken dagelijks aan het wegen. Dit helpt me wel! Niet dat het om dat cijfertje gaat maar dan kan ik wel zien of ik op, boven of onder zit qua calorieën.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:01

Hoe gaat het met de thuis trainingen ladies? :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:48

Best goed! Al heb ik op de bar van mn vader minder grip, dus magnesium gehaald. Ook zijn het kleinere (stalen) schijven dus moet dieper om op te pakken, maar kan in ieder geval liften!
Verder gebruik ik veel weerstand banden en heb ik vandaag met dumbels triceps getraind
Kom een best eindje... doe in ieder geval elke dag iets

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:59

Wow Jessica wat vet! Ik ben echt jaloers :') Ik heb er absoluut geen ruimte voor maar zou het de investering nog best waard vinden ook. Hier is thuis trainen voornamelijk YouTube wrok-outs volgen die worden aangeboden door mijn vorige sportschool. Ben verhuisd en baalde enorm dat ik weg moest bij mijn oude sportschool, maar nu heb ik ze toch nog een beetje bij me :') :')
Ik heb gisteren een yogamatje besteld omdat het vloerkleed toch net onhandig is af- en toe. Ben nog opzoek naar goede weerstandsbanden; heeft iemand tips of juist afraders?

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:18

Goed bezig @Joanne!
Ja dat is idd het nadeel van geen bumperplate formaat. Ik heb dat probleem eerst ook gehad. M'n zwager had toen heel simpel 2 houten plateautjes gemaakt met zo'n dunne rubber foam tegel erop geschroefd. Dan kon ik met kleine schijven toch deadliften zonder dat het meteen deficit is :')

@castilja, fijn dat je online workouts Kan volgen! Pfoee voor elastieken.. Zou 't niet weten eerlijk gezegd. Ik heb ze is gratis gekregen bij besteding boven de zoveel euro bij body en fit ofzo haha. Maar zal bij dat sport shops wel allemaal uitverkocht zijn..

Ik had vandaag 3x3 deadlift op het programma en nog wat lower body. Omdat ik nog beginner ben en (hopelijk) nog aardig progressie maak komende tijd, volg ik een programma waarbij de compoundlifts centraal staan. Ik train nu 4x per week. 2x de combi squat/bench en 2x de combi deadlift/overhead press. Alle oefeningen de ene keer 3x3 (zwaar) en de andere keer 5x5 (lichter). En dan qua accessoire oefeningen 2x upper en 2x lowerbody. Alleen kreeg ik onlangs wat last van m'n onderrug na Overhead presses dus die heb ik er even uit gehaald..

Deadlifts van vandaag gingen lekkerrr 3x3 op 83 kg (moest eigenlijk 82,5 maar dat kwam niet uit met m'n schijfjes dus werd het 82 of 83). Daarnaast lekker wat quad werk gedaan (Frontsquats en walking dumbell lunges), stiff legged deadlifts voor de hamstrings en Calf raises. :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:14

Oh dat is wel een idee! Ligt nog een stapel van die houten vlonder tegels

Kan niet wachten totdat ik ook weer fatsoenlijk kan squatten, moet het nu zelf in mn nek tillen dus kom niet zo ver met gewicht :')

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:16

Joanne1987 schreef:
Oh dat is wel een idee! Ligt nog een stapel van die houten vlonder tegels

Kan niet wachten totdat ik ook weer fatsoenlijk kan squatten, moet het nu zelf in mn nek tillen dus kom niet zo ver met gewicht :')

Ik zag toevallig iemand die 2 kliko' s met oude autobanden erop gebruikte om de stang uit te pakken voor squats :D wie weet kan je ook zoiets doen?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:00

Ooooooh wat een idee!!! Ga vanmiddag kijken of zoiets lukt haha

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:16

Ik kwam terug vanuit een heel winterseizoen al skiënd werken in Oostenrijk. Hoewel alle gains in mijn benen logischerwijs er wel op vooruit zijn gegaan daar lag de rest wel aardig stil.. :D

Heb me bij zo'n calisthenics parkje hier in de buurt weer rustig fit getraind de afgelopen 3 weken. Ben sinds gister nu bezig aan de 30 dagen 1000 rep challenge. Vind het eigenlijk ook wel leuk om lekker buiten te sporten, deed ik eerder niet. Ook als de sportschool weer open gaat, blijf ik denk ik ook wel buiten doorgaan. :)

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:21

Voor de liefhebber, ze hebben nu sale bij Gymshark :~