2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:13

Kijk daar hebben we wat aan, dank je secriceble! Heel helder jou uitleg! Keep up the goodwork allemaal +:)+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:15

Nies_ schreef:
IMANDRA schreef:
Sorry maar je bent imo echt bezig met bangmakerij en ik weet niet hoe het met de rest zit, maar ik vind dit niet plaats horen op Bokt, waar ook jongere meiden meelezen. Die krijgen compleet het verkeerde idee.. Dus haaruitval is normaal? Kom op zeg.. Dat neigt naar anorexia opmerkingen, sorry.

Ik vind het juist wel een toevoeging. Doe je het zo? Kans op slechte huid, uitvallende haren etc. Duidelijker wordt het niet. Als het hier niet staat wil het niet zeggen dat mensen het niet doen, dan kan het beter hier goed en wel beschreven staan.

Daar heb je gelijk in. Ik bedoel ook meer dat ze het soort van 'adviseert' om het toch te doen. DAT vind ik niet horen. Maar je hebt wel gelijk dat mensen gelijk zien dat er wel degelijk consequenties aan zitten en dat het dus af te raden is!

Verder met Secricible eens!

Overigens, ik vond online de Oxford Equation. Het stond niet heel duidelijk in het wetenschappelijke artikel, maar volgens mij is het deze (again, correct me if I'm wrong). Voor mij leek die wel te kloppen:

(10.4 x Gewicht in kilo) + (615 x Lengte in meters) - 282.
Dit is overigens voor vrouwen van de leeftijd 18 - 30.

Dit is voor zover ik kan vinden de nieuwste en meest betrouwbare manier om je BMR te berekenen. Misschien nog wel interessant voor sommigen!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 06-01-18 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:16

Inderdaad! Fijne toevoeging, secricible!

Daar heb ik mn bmr ook mee gecheckt in mfp, Imandra. En het scheelt niet veel met de aanbevolen kcal in mfp, dus ik hou dat gewoon aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:27

Als je er in wil duiken welke formule het beste is is dit een uitgebreid (engels) artikel
http://zakboekdietetiek.nl/wp-content/u ... -Weijs.pdf

Samengevat: geen enkele formule is super betrouwbaar, ze hebben maximaal een score van ongeveer 50% (dus kloppend bij 50% van de mensen).

Als je een BMI hebt boven de 30 kun je het beste Harris&Benedict gebruiken:
http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-h ... nedict.htm

Bij een gezond gewicht kun je kiezen voor de new equition (zie hierboven) of de WHO formule (http://www.nafwa.org/who_equation.html)
Maar dan blijft je eigen gewicht leidend, gezien de gigantische foutmarge die er is.

IMANDRA

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:30

Interessant Sec! Ik ga even lezen haha

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:48

Hier een stille meelezers.
Ik ben ook begonnen met " afvallen door gezond te eten"
Via puur figuur op fb
Het is eigenlijk een koolhydraat arm 'dieet'.
Ik heb er veel recepten bij gekregen.
Probeer mij er zoveel mogelijk aan te houden maar geniet ook nog af en toe van een wijntje hoor.
Bewegen zoals sporten kan helaas niet meer. Ik ben een half jaar geleden behoorlijk gevallen van mn paard en heb daar een verbrijzeld/ verlamde schouder aan over gehouden.
Ik zit nu te wachten op weer een zware operatie.
Probeer zoveel mogelijk met de hond te lopen en ook naar de fysio en winkel moet ik lopend doen. 10.000 stappen gaan er makkelijk doorheen op een dag.
Tja... dan vragen ze bij zo n calorieën site: beweegt u veel?
Uhhh.... ik vind momenteel van niet.... Kan niet rijden, mesten, vegen, sporten.... Maar als ik dan naar een gemiddelde collega kijk beweeg ik zelfs nu nog meer dan hen.
ik wil er eigenlijk 12 kilo vanaf hebben

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:07

Ik vind mezelf ook niet heel actief en heb dat ook aangegeven in de berekening. Omdat ik dan voor mezelf vind dat ik niet te hoog qua kcal zit en dus het minder uitmaakt als ik een keer niet de juiste hoeveelheid met eten aan hou.
Beter te laag zitten qua activiteit dan te hoog en dus niet afvallen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:23

Yeah ik ben trots op mezelf... Mn zus zit hier op der gemak mini pizza’s te eten... en ik heb er geen op :) normaal zou ik gerust een heel pak leeg vreten :')

Dus als ik het kan weerstaan, kunnen jullie het zeker :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:25

Topper !

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:27

Ik heb de fitbit en mijn mfp aan elkaar gekoppeld. Samen bedenken ze hoeveel kcal ik per dag mag eten. Het ligt dus aan mijn beweging en aan mijn wensen. Wil ik veel afvallen dan moet ik lager in kcal zitten. Ik ben +/- 10 kg te zwaar en wil graag rond de kg per maand afvallen. Klinkt niet veel, maar ik hoop dat ik zo geen vreetbuien krijg en dat ik dit volhoud voor enkele maanden.

Wanneer mijn trouwdatum bekend is dan ga ik een paar weken daarvoor wat strenger zijn en gaan die laatste kilo's hopelijk er nog vanaf.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:53

Lekker bezig secricible en SharonIndez! Mijn vriend zat gister ook naast me chips te eten ahhh.. Maar heb er 0 op. :-)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:55

Bedankt weer voor alle tips!
Ik heb laatst wel snack a jacks gehaald, de naturel rijstwafels lust ik niet met een smaakje wel.
Als ik trek krijg pak ik sowieso eerst fruit.
Thee drink erg veel, alcohol drink ik sowieso niet. :)
Net als frisdrank, dat drink ik ook bijna nooit.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:56

Mijn man zat gisteravond een hele reep chocola op te vreten >;)
Ik heb mezelf maar komkommer gesneden en 3 melbatoastjes met Philadelphia zalm.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:07

Goed bezig allemaal zeg :-)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:15

Goed bezig!

Hier stelde vriendlief voor om even naar de viskraam toe te lopen. We doen dit echt nooit, maar hij had heel erg zin in kibbeling. Hij heeft een grote portie kibbeling gehad en ik heb het bij een verse haring gehouden. Vond dat wel even moeilijk.

Doel van vandaag:
10.000 stappen
Niet snoepen en geen koekjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:18

Ik eet altijd deze rijstwafels

Afbeelding

Vind ze lekker en vullen opzich ook wel :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:33

Iedereen is goed bezig! Andere dingen eten terwijl iemand naast je iets heerlijks zit te eten, blijft altijd moeilijk.
Bij mij gaat het in het algemeen goed! Ik eet alles, maar wel met mate (20 g chocolade ipv een hele reep bijvoorbeeld) en zo hou ik de kcal bij.
Gisteren feestje gehad, maar werd ik 's avonds ziek (er was iets niet helemaal goed gevallen?) dus misschien valt het dan zelfs nog mee hoeveel ik ervan op heb genomen :')

Vandaag heb ik bij een museum geluncht, vind het wel altijd moeilijk om dingen in te voeren die ik niet zelf heb klaargemaakt en gewogen. Schat het natuurlijk in wat betreft gewicht en ingredienten (bijv of het is gebakken in olie) maar wie weet zit ik er zo 200 kcal naast. Maakt natuurlijk ook niet veel uit, ik heb mijn doel wat betreft kcal zo gezet dat ik er best eens wat overheen kan gaan. O:)
Wil vooral een dieet doen wat ik kan volhouden, dus daarom eet ik ook nog chocolade enzo. Anders kom ik op een moment zo ver dat ik wel in één keer een reep op eet haha

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:37

Volgens mij is het ook heel verstandig om gewoon alles te eten. Ik ga vanavond aan de pizza *\o/*

Heeft hier iemand ervaring met die zero pasta's?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:38

Rebecca schreef:

[ [url=m/rbfQT3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja die zijn echt heerlijk. Vind rijstwafels vaak zo smaakloos of te zout, deze smaken goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:38

YellowLeaf schreef:
Volgens mij is het ook heel verstandig om gewoon alles te eten. Ik ga vanavond aan de pizza *\o/*

Heeft hier iemand ervaring met die zero pasta's?

Ik vind ze echt niet te kanen. Smerige textuur en de smaak staat me ook echt tegen. Zou persoonlijk gewoon voor pasta gaan en dat indelen in je dag.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:39

Mooie review, Emma. Ik kan me er iets bij voorstellen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:40

Nies_ schreef:
[naam] schreef:

[ [url=m/rbfQT3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja die zijn echt heerlijk. Vind rijstwafels vaak zo smaakloos of te zout, deze smaken goed.

Precies dat , mijn moeder had ze eens perongeluk meegenomen heerlijke verrassing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:41

Ja ik vind het echt net rubber, moet er echt op malen. Ben opgegroeid met echte pasta dus dan is de overstap ook wel echt heeeel groot := Zijn zat mensen die het wel lekker vinden hoor, maar ik vind het echt zonde van m’n maaltijd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:53

Ik eet nu de biologosche maiswafels met een snufje zeezout van de ah tussendoor, met wat pindakaas. Ik vind rijstwafels niet erg lekker, maar deze maiswafels wel.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:02

Ik moet maar net zin hebben in rijstwafels. Maar met avocado en tomaat is wel echt super lekker.
Vorige week waren de avocado's in de aanbieding, dus heb er twee gehaald maar ze waren nog niet eetbaar. Ik wacht met smart totdat ze dat zijn, want dan maak ik altijd toast met avocado, ui en tomaat. Zo lekker. :9

Zojuist een tussendoortje gehad van appel en snoeptomaten.
Wat gaat iedereen vanavond eten?

Hier staat hutspot met rookworst op het programma. Past mooi in mijn programma, probeer de koolhydraten te beperken tot 1 maaltijd op de dag. Nu al zin in. :D