[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:48

Dank. Kan ik eens proberen. Maar wat mij niet duidelijk os, is of je dus helemaal niet meer mag ontklitten als het droog is. Om elke ochtend er kokos spul in te doen als ik het wilt ontklitten vind ik zo vies want daar word mijn haar ontzettend vet door. En ik slaap echt wilt en heb dus echt wel haar wat ik elke ochtend moet borstelen. Ook om het in model te brengem

Ik gebruik nu deze shampoo. Maar de conditioner is op dus gebruik ik gewoon een volume en shine van andrelon. Want er staat nergens dat de conditioner ook persee siliconen en sulfaten vrij moet zijn?
Afbeelding

Minoes

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:00

Krullend haar mag je nooit borstelen als het droog is. En ook absoluut geen siliconen conditoner gebruiken.
Mijn haar is ook ontploft in de ochtend maar dan maak ik het gewoon een beetje nat en kneed ik de krul weer in model.
Ik gebruik vaak ook uberhaupt geen conditioner omdat mijn haar snel zwaar wordt en de krul er dan uit zakt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:04

Ik heb ook zwaar haar. Maar ik heb ook stug haar en gebroken haartjes. En het is niet heel erg Krul Krul zoals je ziet. Als ik ht nat maak ‘om er weer Krul in te kneden’ droog het gewoon stijl op of juist nog meer pluizig. Als ik mijn haar in de ochtend was en het overdag aan de lucht laat drogen springen al mijn gebroken haartjes in de Krul en Derest niet waardoor ik echt een laag krullende haartjes boven op mijn haar heb

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:03

Doe je er ook stylingproducten in? Die helpen je om meer kruldefinitie te geven.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:16

Als ik eenmaal krullen heb door bijv stijltang doe ik er andrelon perfecte Krul in om het een beetje te behouden maar dit helpt niet. En ik doe dit niet graag omdat het het haar heel hard maakt. Ik heb spray wat eigenlijk is voor mensen met een permanent. Om die te behouden. Doe ik ook weleens maar zie je daarna ook niet meer. Ik upload vanavond een video van het proces van vandaag. Ben het sinds daarnet aan het filmen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:19

Die creme zorgt niet dat de krul blijft zitten maar verhelpt hooguit wat pluis.
Ik zou me ook eens verdiepen in de CG methode, dat heb ik ook gedaan en werkt supergoed.

Ik heb weer een nieuwe laag henna alleen heb de uitgroei niet goed meegenomen. :=
Dus nu twijfel ik om het vanavond nog weer opnieuw te doen of dat ik wacht tot we terug zijn van onze vakantie, over een maand.

Je ziet het trouwens niet op de foto, het gaat echt om een maand uitgroei, ruim 1 cm.
Afbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:23

Ik heb nu dus gewassen en verzorgd volgens de CG methode !

Edit: welke crème bedoel je? Zijn beiden sprays

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:27

Achterkant nu:
Het wilt echt niet mee krullen
Afbeelding

Voorkant nu:

Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:29

Jolien, ik zou wachten tot na de vakantie, of je moet je er zo erg aan ergeren. :)

Trui, ik snap wat je bedoeld, ik weet niet of de kapper het kan aanpassen, of het moet korter/meer laagjes zodat de onderkant ook wat boller wordt. Of krulspelden gebruiken of iets dergelijks. Ik draai altijd mijn haar rond als het nat is en dan de föhn erop en dan heb ik een slag/krul erin. Maar ik heb lang haar. Maar iemand die ik ken met korter haar die draaide haar haar met haar vinger rond en zette het vast op haar hoofd met een speld.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:31

Ja ik denk dat ik de achterkant ook wat meer in lagen laat knippen over zo’n twee weken. Voorin vind ik dat gevaarlijker want dan kan het niet meer vast. Achter past toch wel in een staart ook als ik lagen heb. Maar dat wil ik dus inderdaad gaan doen omdat het achter gewoon zwaarder en langer is

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:31

Trui schreef:
Ik heb nu dus gewassen en verzorgd volgens de CG methode !

Edit: welke crème bedoel je? Zijn beiden sprays

Perfecte krul. Of was dat niet de creme die je had gebruikt?
Goed dat je nieuwe dingen probeert. Bij CG is het wel goed om ook naar de producten te kijken anders heeft het weinig zin om andere technieken te gebruiken.
Verder heb ik het idee dat het lange stuk vrij groot is ten onzichte van de laagjes. Vooraan zou ik het niet korter doen, dat staat je mooi op deze manier.

Meliaforever, dat gevoel heb ik ook. Alleen aan de achterkant lijkt het nu alsof ik een heel kale hoofhuid heb omdat mijn uitgroei lichter is dan de rest van het haar. := Maar aan de andere kant hoef ik daar niet tegenaan te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:33

Trui, ik zou in jou geval ‘s ochtends douchen. Dan kan je het onder de douche uitkammen, en loop je dus niet met een vogelnest rond.
Uiteraard kan je wel ‘s avonds even snel afspoelen/ wassen zodat je fris je bed in gaat, maar ik zou je haren wassen tot de volgende ochtend bewaren.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:52

Nee perfecte Krul is een soort haarlak. Nu heb ik speciaal gekeken ook naar een product zonder sulfaten. Was lastig maar had er gelukkig wel een. Zo is het nu. Vanavond video onlineAfbeelding

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:35

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:40

Niet meer borstelen als je uit de douch vandaan komt. En gelijk dan beginnen met de krul erin kneden en vooral niet laten hangen en zo laten opdrogen. En ik zou je haar eens föhnen met een diffuser kop. (Je fohnt dan echt heel anders, kun je even zoeken op YouTube.)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:41

Diffuser heb ik. Ook vaak geprobeerd maar dat haalt bij mij echt niks uit. Haar gaat alleen meer pluizen van föhnen, op welke manier dan ook

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:42

Dit is nu overAfbeelding

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:44

Trui schreef:
Diffuser heb ik. Ook vaak geprobeerd maar dat haalt bij mij echt niks uit. Haar gaat alleen meer pluizen van föhnen, op welke manier dan ook

Het probleem zit erin dat je de krul niet activeert.
Als je haar nog drijfnat is onder de douch ga je op de kop hangen en je haar richting je hoofd 'knijpen.
Daarna doe je ditzelfde met een katoenen t-shirt zodat het hele natte eruit is.
Door het kneden activeer je de krul.
Als ik dat niet doe heb ik ook alleen een kop vol pluis en rare half gekrulde slierten.

Edit: zo lang mijn haar nog niet 100% droog is blijf ik af en toe kneden.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:45

Ik kneed nat haar altijd. Heb gewoon lastig haar. Kneden doe ik altijd.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:08

Jolien, kan je niet alleen je uitgroei een beetje bijwerken? :=

Trui, waarom wil je krullen? Heb je van jezelf krullen of alleen slag?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:11

Meliaforever schreef:
Jolien, kan je niet alleen je uitgroei een beetje bijwerken? :=

Ik vind dat met henna echt gesmeer. Normaal gesproken gaat het ook wel goed op de 'op de kop boven een kom met henna insmeren' manier maar ik had hem achteraf toch iets te dik gemaakt waardoor ik hem niet goed bij de hoofdhuid kreeg. Ik ben altijd te lui om secties te maken maar ik denk dat ik het nu toch maar even voor de zekerheid pluk voor pluk ga doen.

Ik ben vanmiddag maar met een hoedje op pad gegaan. :=
Ik vind het allemaal jammer dat de krullen helemaal niet mooi uitkomen op deze foto.

Afbeelding

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:15

Probeer eens een kokosolie masker 's nachts, 's ochtends er uit wassen, daarna conditioner, borstelen terwijl de conditioner er in zit en dan uitspoelen. Vlak voor je de douche uitstapt een klein beetje conditioner in de punten en niet uitwassen. Dan zodra je de douche uitkomt op de kop, krul erin kneden en handdoek/t-shirt eromheen. Wanneer het handdoek droog is weer op de kop, wat mousse of krullen creme er in (ik gebruik zelf deze, maar weet niet of die in NL te krijgen is), dan iets droog föhnen (ook weer op de kop :D ) en dan het laatste stukje aan de lucht laten drogen.

Het is niet echt optimaal geknipt voor krullen, vooral de achterkant zou meer en kortere lagen kunnen gebruiken. Maar op zich moet je hier ook wel wat meer krul uit kunnen halen! En pluis hoort wel een beetje bij natuurlijke krullen, daar moet je een beetje van leren houden :))

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:19

Ik heb van mezelf heel veel slag. En soms valt dat uit als stijl en soms echt pijpe krullen. Maar vind dus de krullen het mooist

Edit; ik heb dus van mezelf krullen als mijn haar niet te lang/zwaar is

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:23

Killyenn schreef:
Probeer eens een kokosolie masker 's nachts, 's ochtends er uit wassen, daarna conditioner, borstelen terwijl de conditioner er in zit en dan uitspoelen. Vlak voor je de douche uitstapt een klein beetje conditioner in de punten en niet uitwassen. Dan zodra je de douche uitkomt op de kop, krul erin kneden en handdoek/t-shirt eromheen. Wanneer het handdoek droog is weer op de kop, wat mousse of krullen creme er in (ik gebruik zelf deze, maar weet niet of die in NL te krijgen is), dan iets droog föhnen (ook weer op de kop :D ) en dan het laatste stukje aan de lucht laten drogen.

Het is niet echt optimaal geknipt voor krullen, vooral de achterkant zou meer en kortere lagen kunnen gebruiken. Maar op zich moet je hier ook wel wat meer krul uit kunnen halen! En pluis hoort wel een beetje bij natuurlijke krullen, daar moet je een beetje van leren houden :))

Ook pluis kun je als krullenkop tegenhouden als je maar de juiste producten gebruikt op basis van je haareigenschappen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:56

Inmiddels is mijn haar 1 grote pluizebol met een beetje slag. Alle Krul is weg. Ik ga over twee weken het meer voor Krul laten knippen