Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:41

Welkom Debbels!

Frost wat vervelend van de sfeer. Bij ons is die altijd goed en ga met veel plezier.

Haha Irkoontje dat had ik gisteravond dat ik besloten had om toch nog maar naar de sportschool te gaan. Dan werkt sporten toch ontspannend ipv dat ik mij thuis zo druk maak dat ik gek word.

Hoe wil je je cardio gaan uitbreiden Wieldop?
Ik pak nu vooraf crosstrainer dan kracht en dan de loopband. Ben gemiddeld een uurtje of 2 bezig..

Vervelend Nicole dat je nog steeds zo'n last hebt. Hopelijk is het snel over :)

Eulogy

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:47

Ik vind de sfeer ook niet zo heel belangrijk, kom voor mezelf en voor £20 per maand verwacht ik wat dat betreft niet onwijs veel :+ Hoewel iedereen heel behulpzaam en aardig is hoor, en een paar mensen die ik vaak zie spreek ik ook wel :j

Balen van je schouder Karuna! Beter babygewichten dan overbelasten, toch?

Ik heb maandag schouders getraind en gespind, gister glutes & hamstrings :) Dacht dat ik vandaag niet meer zou kunnen lopen met een PB op m'n hip thrusts, deadlifts en na 3 dropsets (dus 3x60 haha) op de hip abductor aan het einde (dat was niet m'n hele training maar die 3 voelde ik het meest) maar het valt heel erg mee. Jammer :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:38

Emmaa_ schreef:
Ik lees hier nog altijd braaf mee maar sport de laatste tijd even niet zo veel meer, schiet er heel erg bij in en ik zit in een dipje wbt mijn lichaam, maar wou toch weer even reageren.

Voor yoga heb ik echt iemand nodig die totaal niet zweverig is. Ik vind poweryoga oid dus een stuk fijner dan 'echte' yoga, ik ben niet zo in touch met mijn gedachten en ik vind mindfulness echt de hel.

Pilates geen goed alternatief?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:48

Lekker eulogy.
Ik hou wel van hipthrusters en DL.
Nog geen schokkende gewichten bij mij.
Hoop voor m’n DL wel nog m’n 1rm te verbeteren volgende week.
Hipthruster maakt me niet zo uit. Als ik die maar voel. Hahahaha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:54

Ik deadlift op de een of andere manier echt weinig vergeleken met m'n andere compounds :+ Gister 5x10 met 55kg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:28

Even opgezocht, achterwaarts beenheffen maar dan been voor been met instelbare gwichten. Voordeel je kunt stevig leunen met romp en armen op steunkussen. Daardoor is het met mijn wiebelige knie enkel te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:37

Mixje90 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik lees hier nog altijd braaf mee maar sport de laatste tijd even niet zo veel meer, schiet er heel erg bij in en ik zit in een dipje wbt mijn lichaam, maar wou toch weer even reageren.

Voor yoga heb ik echt iemand nodig die totaal niet zweverig is. Ik vind poweryoga oid dus een stuk fijner dan 'echte' yoga, ik ben niet zo in touch met mijn gedachten en ik vind mindfulness echt de hel.

Pilates geen goed alternatief?

Zeker, hele tijd gedaan maar mijn rug wordt nu even niet zo blij van flexibel doen. Focus me nu dus vooral op krachttraining om die spieren (hopelijk) wat sterker te maken.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:49

gribaldi schreef:
Welkom Debbels!

Frost wat vervelend van de sfeer. Bij ons is die altijd goed en ga met veel plezier.

Haha Irkoontje dat had ik gisteravond dat ik besloten had om toch nog maar naar de sportschool te gaan. Dan werkt sporten toch ontspannend ipv dat ik mij thuis zo druk maak dat ik gek word.

Hoe wil je je cardio gaan uitbreiden Wieldop?
Ik pak nu vooraf crosstrainer dan kracht en dan de loopband. Ben gemiddeld een uurtje of 2 bezig..

Vervelend Nicole dat je nog steeds zo'n last hebt. Hopelijk is het snel over :)

Er kwam een vriendin ff mee, dus kan dan moeilijk ineens weggaan :p

Vanmorgen ruimschoots goedgemaakt, flink krachtcircuit, 2 x een serie met 45 seconden zoveel mogelijk herhalingen. Zon stang naar je kin bewegen terwijl je rechtop staat, squat, sit up, boxjump, pull up, pushup hand release, kettlebell swing en burpees. Laatste serie was 30 seconden. Tussendoor steeds 15 seconden wisseltijd. Dus ik ben flink 'aan het gas' gegaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:57

karuna schreef:
Even opgezocht, achterwaarts beenheffen maar dan been voor been met instelbare gwichten. Voordeel je kunt stevig leunen met romp en armen op steunkussen. Daardoor is het met mijn wiebelige knie enkel te doen.

Moet je dan zo’n plaat wegduwen zeg maar?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:59

Eulogy schreef:
Ik deadlift op de een of andere manier echt weinig vergeleken met m'n andere compounds :+ Gister 5x10 met 55kg.

Dat heb ik sowieso met squats. Die krijg ik gewoon niet goed omhoog. Letterlijk en figuurlijk. Haha.
Zal voor een deel ook tussen m’n oren zitten, maar ik snap niet hoe mensen zo makkelijk hun eigen gewicht squatten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:01

Lekker bezig Irkoontje.
Ik haat circuitjes.
Bij ons hebben ze die elke dag. Een keer meegedaan en besloten het nooit meer te doen. Hahahaha

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:11

Needje schreef:
Lekker bezig Irkoontje.
Ik haat circuitjes.
Bij ons hebben ze die elke dag. Een keer meegedaan en besloten het nooit meer te doen. Hahahaha

Ik heb geen keuze, al ligt krachtsport me wel. Circuit was op mn werk. Vrijdag hebben we hindernisbaan, daar heb ik wel haat aan. Ben daar ook niet supergoed in ook

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:11

Needje schreef:
karuna schreef:

Moet je dan zo’n plaat wegduwen zeg maar?

Nee een dikke rol die in knieholte leunt.twee in hoogte verstelbare voetsteunen en een rol die wegduwbaar is. Been kan vrij bewegen daardoor. Je staat en tilt been naar achter toe tot horizontaal met rol in je knie. Kun je langzaam en met korte bewegingen doen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:41

Kan je daar eens een foto van maken? Ik ben nu wel benieuwd. Kan me er nog steeds niets bij voorstellen. Hahaha

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:53

Needje schreef:
Eulogy schreef:

Dat heb ik sowieso met squats. Die krijg ik gewoon niet goed omhoog. Letterlijk en figuurlijk. Haha.
Zal voor een deel ook tussen m’n oren zitten, maar ik snap niet hoe mensen zo makkelijk hun eigen gewicht squatten.

Gek is dat hè :P Is echt voor iedereen anders lijkt het.

Ik squat nu 4x10 65-70kg en ik weeg 53kg, doe dat ook veel liever dan DLs.

Edit: Ik kan me er ook niks bij voorstellen karuna :') een soort kickback?

Irkoontje, lekker bezig! Ik vind zulke trainingen ook niet fijn, bij zoveel mogelijk herhalingen in een bepaalde tijd, en zeker met weinig rust, is m'n houding nooit 100% correct. Pak persoonlijk liever hoger gewicht, cardio doe ik wel apart of tussendoor met jump squats oid :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:58

Ja klopt. Geen idee hoe dat heet. Kan apparaat ook niet terug vinden op internet

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:13

Vergelijkbaar met zoiets?

Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:34

Eulogy schreef:
Needje schreef:

Gek is dat hè :P Is echt voor iedereen anders lijkt het.

Edit: Ik kan me er ook niks bij voorstellen karuna :') een soort kickback?

Irkoontje, lekker bezig! Ik vind zulke trainingen ook niet fijn, bij zoveel mogelijk herhalingen in een bepaalde tijd, en zeker met weinig rust, is m'n houding nooit 100% correct. Pak persoonlijk liever hoger gewicht, cardio doe ik wel apart of tussendoor met jump squats oid :D

Thanks! Mijn houding is wel goed, maar dat leert ik ook op, liever 5 hh minder met een goede houding dan 20hh en uiteindelijk een blessure. En burpees vind ik gewoon echt heel erg k u t

Een indd wat je zegt, liever hoog gewicht

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:48

Nee totaal niet zelfs. Ik ga nog eens neuzen of ik iets kan vinden dat er op lijkt
Lijkt hier nog het meeste op. Alleen apparaat op sportschool is wel ouder. Door deze houding kan ik hem nog doen. Niet leunen op knieen of zo. Alleen stabiliteit trainen ook van knie en enkel

Afbeelding

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:58

Oh Karuna, dat apparaat heb ik nog nooit gezien. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik bij sommige apparaten nog geen idee heb hoe ze werken en ik zie er ook nooit iemand op; dus kan het ook niet af kijken.

@gribaldi; ik dacht dus langer cardio doen; dus 10 min crosstrainer, 20 min loopband en dan nog roeien of een ander soort cross trainer ook nog 10 minuten. Voorheen deed ik ongeveer 20 a 25 min cardio. Maar ik weet niet welke oefeningen goed zijn om te doen. Weet je dat toevallig?

Al die benamingen ken ik trouwens niet van de apparaten en spieren die je traint. Wat dat betreft ben ik nog een echte beginner. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:00

Ik ben geen beginner maar ken de namen ook niet hoor na jaren trainen. :+ boeit me ook niet hoe het heet trouwens,

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:36

Eulogy schreef:

Ik breek af met dat gewicht squat. :') Ik kreun al heel hard met 35 kg. En ben ietsje zwaarder. :D
En op zich is je DL niet verkeerd toch met dat lichaamsgewicht?!
DL is bij mij trouwens ook niet heel hoog.
Ik ben overall niet echt heel sterk. Maar zolang ik zelf nog vooruit ga. Heeft niet veel nut om mezelf met anderen te vergelijken natuurlijk. (Al de je dat stiekem soms toch wel)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:09

Nee klopt ook, maar vergeleken met veel van m'n andere lifts is het niet zo heel veel :P Maakt me inderdaad ook niet zoveel uit hoor, probeer het inderdaad niet met anderen te vergelijken en zolang het voor jezelf uitdagend is, is het prima.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 12:26

Squats zijn voor mij sowieso uitdagend :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 14:17

Ik heb mijn krachtrondje weer achter de rug. Heb gisteren in het bos hardgelopen en toen struikelde ik over een boomwortel, hamstring is wat verrekt en dat voelde ik goed bij een paar oefeningen.
Morgen een afspraak met mijn trainer, moet vast op de weegschaal. Ben benieuwd!