3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:11

Dank jullie wel! :)
Nu ik het inderdaad terug zie lijkt het wel zorgwekkend ja. Is niet zo bedoeld!
Het is meer dat mijn lichaam super snel kan veranderen. Dus dan is 2 kilo extra wat opvallender. En wat Joysieee bedoelt.

Twee keer pasta en 1 keer pizza is niet slecht, maar wel als je daarnaast alleen maar wijn drinkt en brood met vette dips, ijsjes en dergelijke.

En ja, ik ben gewoon erg onzeker over mezelf, zoals de meeste mensen denk ik wel in dit topic. Mijn vriend vind het ook erg belangrijk dat ik er goed uit zie dus die kan er ook nog wel eens een opmerking over maken.

Ik zal het in vervolg wat luchtiger houden hier :)

Lijstje:
O: 250 ml karnemelk met diepvriesfruit (rode vruchten en mango)
L: AH Excellent pistolet wit met parmaham, pesto gemengd met Griekse yoghurt, geroosterde paprika en basilicum
T: 4 maiswafels met schouderham
A: Salade van linzen, cannellinibonen, geroosterde paprika, augurk en tomaat
T: Misschien gaan we naar de bios, dus zoute popcorn

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:14

Maanlicht schreef:
Dank jullie wel! :)
Nu ik het inderdaad terug zie lijkt het wel zorgwekkend ja. Is niet zo bedoeld!
Het is meer dat mijn lichaam super snel kan veranderen. Dus dan is 2 kilo extra wat opvallender. En wat Joysieee bedoelt.

Twee keer pasta en 1 keer pizza is niet slecht, maar wel als je daarnaast alleen maar wijn drinkt en brood met vette dips, ijsjes en dergelijke.

En ja, ik ben gewoon erg onzeker over mezelf, zoals de meeste mensen denk ik wel in dit topic. Mijn vriend vind het ook erg belangrijk dat ik er goed uit zie dus die kan er ook nog wel eens een opmerking over maken.

Ik zal het in vervolg wat luchtiger houden hier :)

Lijstje:
O: 250 ml karnemelk met diepvriesfruit (rode vruchten en mango)
L: AH Excellent pistolet wit met parmaham, pesto gemengd met Griekse yoghurt, geroosterde paprika en basilicum
T: 4 maiswafels met schouderham
A: Salade van linzen, cannellinibonen, geroosterde paprika, augurk en tomaat
T: Misschien gaan we naar de bios, dus zoute popcorn

Ik heb me er eerder nog niet in gemend, maar de dikgedrukte zin valt me het meeste op
Waarom maakt je vriend er opmerkingen over, ipv je te vertellen hoe mooi je bent? >;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 16:28

Maanlicht, ik denk dat het misschien wel goed is om toch te kijken of je een keer kan praten met een psycholoog of iets dergelijks. De opmerkingen die je vriend maakt klinken niet echt oké (die zou je juist moeten steunen, en juist geen opmerkingen maken.. het is niet zo dat je overgewicht hebt dus de opmerkingen zijn nergens voor nodig). Die opmerkingen zijn ook geen goede combinatie met je onzekerheid: ook al wil je afvallen, je moet toch een goede relatie met voedsel blijven houden en zo klinkt het niet bij jou. Ben het eens met Fleurtje. Begrijp me niet verkeerd, het afvallen an sich is niet het probleem, maar de manier waarop je over eten en wat aankomen/afvallen praat.
Want door die onzekerheid kan je afvallen wat je wil, je zit hoe dan ook niet lekker in je vel. Die 2kg afvallen zal je niet zekerder maken (ten minste, zo zie ik het) :(:) .

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:05

@maanlicht: de enige voor wie je zou willen afvallen is voor jezelf! Ik vind het eerlijk gezegd niet erg netjes van jouw vriend om te zeggen dat je bent aangekomen en opmerkingen maakt over jouw lichaam. Ik had het al eens eerder voorbij zien komen maar ik had er toen mijn mond over gehouden.

Ik snap best dat jij er goed uit wil zien voor jouw vriend, dat wil ik ook. Maar om af te vallen omdat je vriend zegt dat je bent aangekomen... :n
De enige die daar wat mee te maken heeft ben jij zelf, dat is mijn mening :o
Ik wil afvallen omdat ík zo niet lekker in mijn vel ziet en niet tevreden ben met mijn spiegelbeeld (oke en ook een beetje voor mijn paard zodat ik niet te zwaar ben voor hem :Y) ).

Mijn vriend heeft de laatste tijd ook een beetje een buikje en daar plaag ik hem ook wel eens mee, maar dat moet wel kunnen vind ik.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:45

Mijn vriend heeft het nooit in zijn hoofd gehaald om opmerkingen te maken over mijn gewicht. Ik voelde me er niet goed bij, en hij heeft me echt gesteund bij het afvallen, maar hij heeft me nooit het gevoel gegeven dat ik niet mooi was of dat ik er voor hem wat aan moest doen. Ook niet toen ik 125 kilo woog. Ik vind het echt erg om zoiets te lezen, dat verdien je niet Maanlicht.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:57

*Kruipt onder meeleessteen vandaan*

Maar is het zo erg dat een partner daar wat van zegt? Kan het juist niet goed zijn dat je partner op liefhebbende! wijze je attent maakt op je gewicht? Ik bedoel, soms houden we onszelf voor de gek, terwijl we eigenlijk wel door hebben dat we verkeerd bezig zijn. Dan kan zo'n opmerking ons soms juist op het goede pad brengen.
Iedereen weet dat overgewicht niet goed voor je is, is het dan niet juist een daad van liefde als je partner je op een liefhebbende wijze wijst op je zwakkere plekken?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:05

Maar Maanlicht heeft in de verste verte geen overgewicht, dus nee, ik vind dat iets heel anders. Zeker omdat ik me volgens mij ook meen te herinneren dat hij had gezegd dat ze geen borsten en billen meer had toen ze afgevallen was en hij dat ook niet mooi vond.

Je bent echt een prachtige meid Maanlicht, ik vind het heel jammer om te lezen dat je dat zelf blijkbaar niet altijd ziet :(:) Ik zou het echt wat meer loslaten allemaal.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:07

Ik meen mij van eerdere posts te herinneren dat dat niet bepaald op liefhebbende manier gebeurt :o
En als hij bij 2 kg al begint te zaniken, zou ik er al helemaal gauw klaar mee zijn :o
Ik ga mee met de rest, zeker omdat je zelf eerder ook al aangegeven hebt door te slaan.

_Mar3

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:22

Ik doelde ook niet specifiek op Maanlicht, maar in het algemeen. :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:28

Mijn man zou het niet snel doen, maar als hij op een voorzichtige/subtiele manier zou aangeven dat hij het gevoel heeft dat ik aangekomen ben oid, zou ik dat prima kunnen hebben. Maar dat zou dan zijn omdat hij mij wil steunen, niet omdat híj er een probleem mee heeft, en daar zit wel een flink verschil. En natuurlijk hoeft hij niet werkeloos toe te kijken hoe zijn vriendin al dikker en dikker wordt, maar daar zit nog wel een aardig gat tussen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:35

Laura82 schreef:
Mijn man zou het niet snel doen, maar als hij op een voorzichtige/subtiele manier zou aangeven dat hij het gevoel heeft dat ik aangekomen ben oid, zou ik dat prima kunnen hebben. Maar dat zou dan zijn omdat hij mij wil steunen, niet omdat híj er een probleem mee heeft, en daar zit wel een flink verschil. En natuurlijk hoeft hij niet werkeloos toe te kijken hoe zijn vriendin al dikker en dikker wordt, maar daar zit nog wel een aardig gat tussen.

Dat dus. Je er een rotgevoel over geven of het er met je partner over hebben zijn twee heel verschillende dingen.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:44

Dat vind ik ook. Opbouwende 'kritiek(zo wil ik het eigenlijk niet eens noemen)' vind ik goed, maar niet (bewust) een schuldgevoel of degelijke aanpraten.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:09

Rustig aan allemaal! We hebben het er even over gehad net.
Ik heb natuurlijk vaak aangegeven bij mijn vriend dat ik wat gewicht kwijt wil, en hij geeft aan het te zeggen om me scherp te houden, dus voor mij. Hij zegt dat hij me juist prachtig vind zo, maar omdat ik graag wat af wil vallen hij me daarin ondersteunt. Terwijl ik het eigenlijk ook voor een deel voor hem doe, ik wil natuurlijk voor hem de perfecte versie van mezelf zijn :). We zijn allebei best wel perfectionistisch wat betreft ons uiterlijk, dus dan heb je het toch wel vaker over dit soort dingen. Heb bij hem aangegeven dat het me toch wel onzeker maakt, daar schrok hij wel van want dat was totaal niet zijn intentie. Hij wil mij juist zoals ik ben, maar wel een gelukkige mij. En dat ben ik met die 2/3 kilo minder.

Maar voor het grootste deel doe ik het voor mezelf, omdat ik met die laatste 2/3 kilo eraf me gewoon beter en fijner voel. Ik denk niet dat dat direct obsessief is. Ik heb eens in de twee weken een gesprek met mijn psycholoog, omdat ik ook een angststoornis heb. Heb hem wel eens verteld over het afvallen maar het komt eigenlijk verder nooit naar voren in de gesprekken, terwijl we het toch wel over alles hebben waar ik mee zit. Hij maakt zich daar ook geen zorgen over.

Ik heb de laatste tijd ook vooral vaak in dit topic geplaatst omdat ik het even kwijt moest, dus dan krijg je meer negatief dan positief. Ik ben overigens alweer wat gewicht kwijt, dus hier is niets aan de hand.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 06:33

Hmm moeilijk, ik snap wel dat je daar van zou balen hoor.. heb ik ook.
M'n vriend heeft ook wel eens tegen mij gezegd joh laat die chocola eens staan want dat kun je nu niet hebben. Dan ben ik op dat moment niet blij mee maar zie dat later wel in.

Ik was vanochtend 68.5! Yay! 22 Mei was het nog 73.5 en mijn doel was 68 op 30 juli ( mijn verjaardag) dus ik zit mooi op schema!

Hopelijk gaat die laatste 0.5 kg er vanaf en ga ik dan niet schommelen.. Of wie weet ga ik er nog 1 kg vanaf werken. Even kijken hoe ik het vind voor het beeld.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 08:18

Netjes Nagini!

Ik ben weer thuis, gisteren hele dag en groot deel van de nacht in auto gezeten :z
Gelukkig had mn moeder wat boodschapjes gehaald, dus kan meteen weer gewoon gezond eten. Maar goed ook, want schrik me rot van de weegschaal :o deels denk ik wel vocht, eens zien wat er wil verdwijnen na een paar dagen gezond

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:25

Wat goed zeg Nagini! Ik wil bijn precies dezelfde kilo's kwijt als jou! Begon op 72,3 en wil naar ook naar 68.

Ik wil vanavond eigenlijk die champignon met brie schotel maken, maar zitten daar niet gigantisch veel kcal in aangezien brie echt een kcal bom is.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:53

welmoed__ schreef:
Ik wil vanavond eigenlijk die champignon met brie schotel maken, maar zitten daar niet gigantisch veel kcal in aangezien brie echt een kcal bom is.

Er bestaat light brie van Président, dan valt het erg mee. Om op gewicht te blijven kan ik 2200+ kcal eten, dus een keer wat meer kcal in het avondeten kan voor mij wel ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:55

welmoed__ schreef:
Wat goed zeg Nagini! Ik wil bijn precies dezelfde kilo's kwijt als jou! Begon op 72,3 en wil naar ook naar 68.

Ohh toevallig ben benieuwd hoe het je verloopt!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:08

Bedankt Kelpie voor je reactie, zal daar eens naar kijken. Al zal die wel een stuk duurder zijn ben ik bang. :=

Ik zat afgelopen maandag op 70,7 en dinsdag op 71,3 Had een beetje fout weekend gehad. Vanochtend zat ik weer op 70,7.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:09

Oh zo ging ik ook. Zat ik 69 en weer terug op 70.5 maar nu lijk ik het enigszins vast te houden!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:55

Vandaag een goed dagje. Lekker druk geweest, hele huis opgeruimd en schoongemaakt. En een flink stuk gewandeld.

Lijstje:
O: smoothie van karnemelk, frambozen en blauwe bessen
L: harissa kip salade
T: vier maiswafels met Griekse yoghurt, pesto en twee plakjes Jamon Extremadura
A: salade van tonijn, linzen, cannellinibonen, bleekselderij, rode ui, peterselie, tomaat en geroosterde paprika

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:59

Ik ben ook lekker in het huis bezig geweest vandaag en boodschapjes gedaan.

Mijn lijstje:
O: Magere Yoghurt met cranberry's en een beetje pickwick stevia siroop
L: 3 Knäckerbröd met Huttenkase, kipfilet en snoeptomaatjes
T: Appel
A: Die ovenschotel met brie en champignons

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:03

Wauwie, die schotel was echt lekker. Ga alleen volgende keer proberen de brie te vervangen met wat anders, mozarella misschien ofzo. Heb nu toch het idee dat ik slecht gegeten heb door de brie. :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:22

Mozzarella en brie schelen toch niet heel veel qua kcal?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:23

Niet? Dacht dat iemand laatst tegen me zei dat mozarella wel kan.
Dan moet ik iets zoeken wat wél kan. Ik zag al dat in kruidenboter 100 kcal per 100 Gr minder zat, dus misschien dat eens proberen.