Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:11

Kinderen horen sowieso geen toegang te hebben tot gereedschap, inclusief schroevendraaiers.

Ik snap overigens ook de mensen niet die dieren toestaan erbij te kruipen op de WC of in bed. "Wegwezen, mijn plek" snappen dieren prima. En het is aan kinderen ook prima te leren.

Overigens: haakje aan de binnenkant van de plee lost het schroevendraaierprobleem ook meteen op.

(Maar dat je daar dan een foto van op FB zet...., dan ben je ook niet goed snik)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:22

Dan heb je gewoon echt iets niet zo handig gedaan als het zo ver moet komen.
Daar staat bokt ook vol mee: help ik heb een dood braaf paard gekocht en nu 2 maanden later is hij onhandelbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:25

Mijn katten komen ook wel een keer kijken als ik op toilet zit maar die zit in de badkamer. Redelijk ruim dus. Ze springen niet op schoot en gaan ofwel ergens languit liggen ofwel zijn ze in 5 tellen weer weg. Daar kan ik me niet aan storen.
Mijn ene kat komt er ook altijd bij zitten als ik douche. Die gaat zich dan naast de verwarming zitten wassen :))

Dat je de deur even open laat als je grote boodschap moet doen en je bent alleen thuis met je koter... tot daar aan toe. Dan behou je ietwat overzicht. Maar dat ze zich ongewenst erbij komen proppen, dan is er idd toch ergens een stukje opvoeding gemist.

Urona447

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:28

Wij hadden thuis een lijn in de keuken waar wij tijdens het koken achter moesten blijven en no way dat ik mee ging naar het toilet. Als ik tegen de deur zou beuken of een schroevendraaier zou pakken had ik echt wel een probleem met mijn ouders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:30

Ze mag van mij overal bij kijken, zo leer je het immers.
Maar niet lastig doen of opdringen.
En nu even niet betekend ook gewoon nu even niet, zonder diecussie.

Maar dat is bij huisdieren en paarden niet anders.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:31

Ach hier wil dreumes er ook graag bij zijn als ik op de pot zit.... ik zeg altijd "mamma bah" maarja als hij het wil dan op eigen risico hoor :D := Met zo'n ukkie heb je toch van die verlatings-angst fases èn hij moet nog leren zelf op de pot te gaan dus van mij mag hij in en en uit lopen als hij daar gelukkig van wordt :P

Net als met de katten trouwens, liever dat die in en uit de badkamer komen wandelen dan dat zeikere gemauw en gekrab aan de deur :roll:

Trouwens die van ons mag gerust bij gereedschap komen hoor. Net met een hamer bezig geweest en meneer zat daar ook mee op een blok hout te kloppen, vind ik prima! Schroeftolletje zelfde verhaal. Even laten zien waar die op moet letten in de categorie au en laat hem maar ontdekken hoor zolang hij geen gekke dingen doet :)

Schroevendraaier ofzo wil ik dan weer niet want als die daar mee zou struikelen en zichzelf spiest :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:33

Hihi Urona bij mijn moeder in de keuken was het altijd "de eerste 3 tegels zijn van mij!" :D

En precies Sizzle. Zo werkt het hier ook met dieren, ze mogen heel veel als ze maar wel direct goed luisteren als ik iets niet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:36

In en uit lopen is voor mij wat anders dan de deur gaan openprutsen met een schroevendraaier. Ook kinderen moeten leren dat ze privacy moeten respecteren en even moeten wachten.
Een kind wat snugger genoeg is om een deur daarmee open te maken zal ook wel al ouder zijn dan de dreumes die in de fase van verlatingsangst zit. En zelfs die kan je prima leren dat deur open = mama zien niet wil zeggen dat ze zich kost wat kost erbij moeten proppen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:38

Ja dat met die schroevendraaier gaat natuurlijk belachelijk ver :=

Maar vergis je niet in een dreumes, daar werkt alles nog niet zo als bij een ouder kind / volwassene hè, dat is nog heel primair / baby-achtig hier en daar :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:42

Ik denk ook de meeste overlast door kinderen niet aan de kinderen ligt eerlijk gezegd.
Idem met irritante keffertjes aan zo'n klein gekleurd glitter riempje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:42

Daar begrijp ik het uiteraard wel dat dat niet altijd zo eenvoudig is :)

Ik viel vooral dus over die oudste met de schroevendraaier. En verder is jong geleerd oud gedaan. Hoe sneller je ze daarop kan wijzen en dat ze het snappen, des te handiger.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:43

Uiteraard :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:45

Snap niet dat je zoiets op FB plaatst. Zo heb ik iemand op fb via vriendengroep die bijna dagelijks foto's van haar peuter en baby plaatst.

Die kinderen hebben hier geen stem in, alles wordt maar online gegooid. Dat vind ik anders dan de vroegere baby-albums die aan familie en goede vrienden werden getoond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:48

Ik ben blij dat ik in dat tijdperk ben geboren joh! Als ik op die foto's zie met wat voor belachelijke outfits ik toen "cool" dacht te zijn, de knalrode kop als oma aan je nieuwe vriend apetrots foto's toont van jij als ukkepuk zand aan het vreten, op het potje, schoolfeestje...
Dat is boek dicht en diep in de kast wegmoffelen en geen kat die het bestaan er verder vanaf weet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:51

Ik heb geen facebook en controlleer ook regelmatig of ik via google geen openbaar profiel kan vinden van een enthousiaste oma bijvoorbeeld.
Vind het al erg genoeg dat ze met foto's bij haar klanten loopt te leuren >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:45

Ik heb heel lang geen Facebook gewild maar een jaar of 2 geleden toch maar gedaan voor de zaak omdat ik het knutselen met nieuwsbrieven via de mail ook wel zat was :P

En als je een zakelijk profiel wilt dan moet je privé ook aanmelden... die maar gaan gebruiken voor wat foto's en filmpjes van dreumes en de voortgang met klussen hier in en om het huis enzo. Voor een handjevol mensen, 15 man ofzo :P

Voor familie en vrienden wel leuk om zo af en toe wat vooruitgang te zien :)

Maar al die snoeshanen waar ik nooit van heb gehoord, die vriendjes willen worden....daar doe ik niet aan hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:58

Waaat, dat je zelf op de wc niet veilig bent :') Mijn hemel.
Mijn katten komen trouwens ook wel eens kijken in de wc. Had het idee dat ze zich toch afvroegen wat er nu steeds gebeurt als daar iemand naar binnen gaat >;) Dan kijken ze eens rond en geven ze een kopje en gaan ze weer weg.

Ik schiet al in de stress als ik de deur open heb en mijn vriend komt ineens thuis, laat staan dat ik een foto van mezelf op het toilet op FB zet _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:05

Mijn zus heeft twee kinderen.. de oudste is best lief, ook al wat ouder. De jongste is een vreselijk lastig kreng. Nu heeft mijn broer sinds kort een nieuwe vriendin die ook al 2 kinderen heeft en hebben we zo een etentje bij m'n oma.. := Ik heb heel veel moeite met de kinderen 'van m'n broer'. Ze zijn goed opgevoed hoor maar het is gewoon niet van 'ons' en ik vind dat (vooral met kinderen) heel lastig te accepteren. Ik denk dat ik dan zo ook maar thuis blijf. Want bij oma gaat het vast alleen maar over de kids. :r (Toch een voordeel van die rugoperatie 3 weken geleden, ik kan nog maar 30 minuten achter elkaar zitten dus heb een goed excuus. :Y))

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:53

PrizTwir schreef:
Mijn nicht is zwanger en ze plaatste twee foto's. Week 12 en 14, er is serieus geen verschil te zien, alleen zij ziet het. :') :r Daarnaast heeft ze nu al last van haar banden en neemt ze al 1000 mg PCM. Kan nooit, maar ze is een aansteller. Met de bevalling zal ze dan wel platgespoten moeten worden.

Of je bent gewoon blij voor iemand. Je hoeft iemand niet te volgen hè? Die kotssmiley gaat wel ver. Voor de meeste vrouwen is moeder worden heel bijzonder. Ik hoef het niet, maar je hele leven veranderd en dat begint bij de dracht :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:02

Met 12-14 weken zwangerschap is die kotssmiley vermoedelijk nog wel heel reeël :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:07

Ibbel schreef:
Met 12-14 weken zwangerschap is die kotssmiley vermoedelijk nog wel heel reeël :+

_O- _O-

Captain, vervelend zeg. Lekker je rust pakken zou ik zeggen ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:50

Gewoon niet volgen inderdaad.
Net als dat hele dikke buiken gebeuren op bokt 11 maanden lang.
Totaal niet boeiend voor een buitenstaander behalve als het je eigen merrie is.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:52

Vind dikke paarden buiken een stuk aangenamer :j

Het wordt later ook zoeken naar woonwijk voor starters (uitdaging 1) maar dan in een wijk waar niet iedereen 3 jaar later een kind gaat krijgen (uitdaging 2). Lijkt mij heel fijn wonen in zo een wijk, echter wil ik alleen de ouders

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:56

Sizzle schreef:
Gewoon niet volgen inderdaad.
Net als dat hele dikke buiken gebeuren op bokt 11 maanden lang.
Totaal niet boeiend voor een buitenstaander behalve als het je eigen merrie is.

Mwoah, MK zou niet bestaan als er geen publiek voor was :D

Moet je je voorstellen dat mensenvrouwtjes ook een camera in hun slaapkamer gaan installeren zodat hun internetkennissen live de bevalling kunnen volgen _O-

Daarover trouwens: ik las eens dat iemand daadwerkelijk emotioneel werd van het zien van een bevalling. Ik denk alleen maar, iew :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:00

Bwoah... er zijn er toch die de hele bevalling laten filmen door hun man/partner en dan doodleuk naar alle vrienden en kennissen gaan rondsturen? Tegenwoordig kan je via FB ook "live" gaan, ik wacht echt tot de eerste snuggere inderdaad met het idee komt om dat live te zetten.

Nota: moest ik toch ooit aan kinderen beginnen en mijn partner doet zoiets, ik mep 'm persoonlijk het huis uit met de navelstreng...