Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:34

Afbeelding
Eerste training....

Fabienne1

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:42

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:44

Geen verstand van apps, kwam deze tegen.
Moest nu steeds 1 minuut wandelen, 30 sec hardlopen, 1 minuut wandelen, etc...

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:08

vet is dat een gratis app ladymadonna?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:11

Vooralsnog wel....

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:12

ik zocht m al op mijn stomme iphone maar die doet weer waar hij zelf zin in heeft.. vanavond nog maar eens kijken
thnx :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:15

Geen ervaring met Flipbelt, maar wel een heel fijne gekregen van mijn buren. Ik zal straks thuis even een foto maken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:28

flipbelt staat hier op het verlanglijstje maar vind ze zo duur

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:21

Hier ook op de vl. Wie weet als verjaardagscadeau ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:23

Flowq, leuk dat je me hebt toegevoegd! Wat is jouw instagram?

Horssii, lekker rondje. Vind 8km al echt pittig! Hoe lang ben je al aan het hardlopen? En wat een mooie omgeving in je 2e post! Geweldig, ik hou er van! {:}

Marall, jammer dat het niet zo lekker ging op de loopband. Volgende keer beter toch! Gewoon lekker doorgaan, geef je lichaam genoeg rust (minimaal 24u) en dan weer door. Als je 3x per week loopt zie je over een paar weken echt wel vooruitgang!

Djilna, leuk verslagje! Knap gedaan hoor!

Robijntjah, fijn dat het lekker ging! Hoeveel km heb je gelopen?

Zucchero, netjes hoor! Mooie afstand/snelheid. Zou erg tevreden zijn als ik jou was! Hoe vaak loop je per week en hoe lang ben je nu bezig? Heb je alle lessen van evy netjes afgerond of stiekem wat overgeslagen?

Benangelique, wat irritant dat het zo lang duurt met je schoenen!

Dreamy, fijne vakantie gewenst! Wat een afstand!! Pittig hoor, zeker over het strand.

Egnie, ben je geslaagd met schoenen? Ohja, ik zie het al! Mooie schoenen.

Anna79, gefeliciteerd! *\o/* Heb je het aan 1 stuk door kunnen rennen? Hoe lang geleden ben je begonnen?

Idinn, fijn dat de blijdorprun goed ging! Gefeliciteerd! :D

Roos, lekker zo'n fysio... :+ Hoe is je schema?

Mitxa, wat goed van je, lekker in het bos. Hoe bevalt het lopen inmiddels? Ik zie dat je het wel lekker volhoudt!

DBiancaL, welkom! Is 8km over een paar weken niet wat te ambitieus? Ik denk er ook over om de Dam tot Dam by night te doen maar als ik gewoon mijn schema blijf volgen ben ik er niet op tijd klaar voor.

Benangelique, ook lekker bezig op de blijdorprun! Leuk hoor, lijkt me super maf zo tussen alle dieren. :+

xMaxxie, bootcampen doet m'n zusje ook. Zij is wel enthousiast. Weet alleen niet of het te pittig is voor je lichaam als je het naast 3x per week hardlopen doet.

Daan, er is een hoop geschreven over warming up en cooling down, net als stretchen, en het nut ervan is op deze afstanden en snelheden nooit bewezen. Dus als jij je er niet prettig bij voelt zou ik het gewoon laten.

LadyMadonna, welkom! Fijn dat je groen licht hebt! Nergens last meer van ook? Lekkere eerste training! Hoog tempo! Ik ben nu 5 weken op weg en heb hetzelfde tempo... :+ Hopelijk geen last van spierpijn morgen.

Fabienne, prachtige omgeving!! Die flipbelt staat ook op mijn verlanglijstje maar vind 'm ook erg mooi.

Ik heb vandaag lekker met vriendlief gelopen. Die had het zwaar dus moest m'n tempo een beetje aanpassen. Wel lekker in het bos gelopen en de hond ook mee. Morgen staat een bezoekje aan de runnersworld op de agenda want vriendje wil na mijn schoenenactie ook nieuwe schoenen. :Y) Kan ik gelijk even naar de flipbelt kijken. :D

Verder staat er komende week een training op de agenda in Basel (Zwitserland) waar het heuvelig en erg warm is op dit moment. Ook een training in Cardiff (Engeland). Ben benieuwd of ik daar een beetje leuk kan rennen. Op maps zag Basel er leuk uit.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:41

@Nelleke ja aan één stuk gerend, maar echt niet snel hoor :P
Ik ben volgens mij in maart begonnen, wel met een paar onderbrekingen overigens...

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:53

Hallo , ik was donderdag weer gaan trainen met de ren coach ging goed merkte alleen dat mijn rechter voet niet deed wat ik wilde en op het laatste kreeg ik last van mijn linker lies maar toch 5 keer 2 minuten gerend met tussen door lopen en oefeningen doen

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:35

Ik heb mezelf vandaag een rustdag gegeven! Heb deze week 4 keer paardgereden, 5 km gerend, een uur ruiterfitheid gedaan, de wei uitgemest en dan heb ik zondag nog rennen en paardrijden op de planning staan. Ik vind dat ik wel soort van genoeg beweeg. :+ Rustdag (lees: 2 x hardlopen deze week ipv 3 x) is na het fanatieke trainen wel even nuttig.

@nelleke: ik loop sinds half april 3 x in de week met Evy. Heb stappen overgeslagen (liep na 7 weken mijn eerste 5 km en heb 2 weken terug al een keer 10.7 km gelopen), maar ook stapjes terug gezet en dus lichtere trainingen tussendoor gedaan. Dagje minder lopen deze week is niet verkeerd dus. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:57

Au.... Spierpijn... |o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:16

Marall schreef:
Wat leuk een loop in Blijdorp. En jullie mogen trots zijn 3,5 km en 7000 m.
Ik red dat echt niet.

Gister weer buiten gelopen door de duinen. Helaas deed de app van evy t niet. Toen maar runkeeper maar ook deze deed raar. Dan maar op gevoel. Hardlopen en wandelen. Ik hou 1 min hardlopen vol daarna 1 min wandelen pfff.
Ben nog lang niet zo ver.

Maakt niet uit, zo begon ik 3 weken geleden ook! Hoelang ben jij nou bezig?!

Ik heb net 2 x 7 minuten achter elkaar kunnen hardlopen! Mijlpaal :):)
De eerste 2 minuten waren zwaar, toen voelde ik mijn benen.. Maar daarna kwam ik in een soort extase ofzo? Hoefde alleen mijn voeten op te tillen en op mijn adem te letten :D was best lekker!
Vandaag in totaal 8km gelopen, kort rondje maar vanavond ga ik 2 uur de bergen in te paard :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:01

Wow Dreamy! Ik vind 8km nou niet zozeer een kort rondje hoor! Lekker bezig!

Ik heb een flipbelt gekocht! :x

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:14

Wat gaat iedereen lekker zeg! (zit op telefoon dus even geen bijlees sorry)

Is die klipbelt een beetje handig (moest eerst even opzoeken wt het was whaha) Ik heb mijn telefoon nu altijd in mijn hand maar dan bungelen mijn kabeltjes van mijn oortjes zo alle kanten op.

Ik heb een lekker weekje gehad en wil dat eigenlijk nog even doorzetten vandaag.
Dinsdag naar de boerderij fitness, woensdag 7 km gewandeld met mijn moeder (over een uur en 20 minuten) en donderdag les 4 van evy gedaan. Dit was de eerste keer dat ik even moeite er mee had, maar wel helemaal uitgelopen. (2,8 km gelopen met een gemiddelde van 8km/u) En vandaag wil ik les 5 doen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:24

Ik heb ook zo'n flipbelt gekocht. Alleen dan bij de Action. De zakjes in mijn loopbroeken zijn niet zo groot en aangezien ik nu ook de app Runstastic heb moet mijn telefoon ook mee. Liep alleen met een mp3 speler en dat wilde prima in die zakjes.

Dames zie weer goede resultaten voorbij komen! Ik ga morgenvroeg mijn schoenen uittesten. Ben zo benieuwd. Moet wel vroeg dus niet treuzelen morgen want om half 10 moet ik met de middelste op het zwembad zijn voor zijn zwemles.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:19

Action heeft geen flipbelt. Dat lijkt meer op de Spibelt ;) 2 zakjes aan een riem. Werkt ook aardig moet ik zeggen.

Ik ga morgen weer een rondje doen denk ik..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:15

Kak. Mijn beoogde brooks hebben een leverprobleem.... kan ik niet op wachten, want mijn huidige schoenen zijn echt aan t ontbinden inmiddels.

Teruggeweest dus en ik had keuze uit welgeteld 1 schoen. ... én antipronatie én extra smal is gewoon maar 1 schoen in te vinden. Ik zak op rechts met mijn enkel nog iets naar binnen, ondanks de antipronatie én steunzool. Maar het is acceptabel dus ik ga ze deze week uitproberen. Vind ze wel mooier dan die brooks hihihi
http://koolesport.nl/product/show/5617/ ... 2000-4-(2A)-black/peach-melba/sport-pink-dames

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:28

Ah, de Asics GT 2000-4 heb ik ook. Maar dan de Lite show versie en niet extra smal :)
Mijn trailschoenen (2 paar) zijn trouwens natural, zonder antipronatie. Maar op de weg heb ik dat wel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:38

Schijnt een zeer vaak verkochte schoen te zijn inderdaad!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:42

Dbiancal
Gaat het alweer wat beter?

Benangelique en zucherro
Ik ging wel vlotter als wat ik van te voren dacht.
Vriend was mee op de mountainbike, dus automatisch verhoog ik mijn tempo dan aL iets.
Scheelt wel dat ik bijna altijd onverhard loop.

Marall
Goed bezig!!!

Idinn
Gelukkig heb je geen last meer.
Bouw het wel langzaam weer op om irritatie te voorkomen.

Ladymadonna
Welkom. Fijn dat je groen licht hebt gekregen. Op naar een beter jaar.
En eerste training er al op zitten, netjes.

Fabienne
Mooie foto. Extra genieten in een mooie omgeving.
Ik heb geen ervaring met flip belt. Lijkt mij wel fijn.

Egnie
Nette schoenen. Fijn merk.
Ik heb ook Asics, als trail schoenen. De asic gel fujirunnegade 2.
Ben er erg tevreden over.

Nelleke
Ik loop nu twee jaar en liep altijd max 8 km.
Echter paar maanden terug mijn enkel banden opgerekt na een boiler bij het cani crossen waardoor ik een poos niet heb kunnen hardlopen en weer van voor af aan heb moeten beginnen.
Het opbouwen naar de 5 km weer heeft wel even geduurd maar van de 5 naar de 10 ging veel vlotter.
Nu red ik de tien km weer.

Gelukt met nieuwe schoenen voor je vriend?
Lijkt mij erg mooi aL die plekken waar jij komt.

Joyce
Vervelend dat je klachten krijgt na het lopen.

Zucherro
Goed en actief bezig!!

Dreamy
Gefeliciteerd met je mijlpaal.leuke rit gehad door de bergen?

Juudith
Goed op weg ook.

Benangelique
Mooie schoenen. Leuk kleurtje

Ik ben weer terug van een midweek Limburg.
Veel gewandeld, gefietst en hard gelopen.
Helaas hebben mijn gewone hardloop schoenen het begeven.zijn op twee plekken gescheurd en de demping is niet best meer. Dus dat wordt na twee jaar afscheid nemen van mijn fijne nikes.
Morgen maar naar run2day voor een loopanalyse en hopelijk met leuke schoenen naar huis.
Bij mijn trail schoenen geen loop analyse gedaan maar ze hebben toen wel fijn en kundig geadviseerd. En ben erg tevreden met mijn trail schoenen.
Nu toch naar een winkel waar ze wel de loop analyse doen ,ben benieuwd.
Morgen denk ik ook weer een rondje hardlopen.

Ik ben aan het trainen voor de 20 km canitrail. Deze is in november.
Afgelopen keer de 7.5 gedaan.
Ik wil graag nog een sport horloge en camel bag, maar eerst maar even nieuwe schoenen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:22

benangelique schreef:
Kak. Mijn beoogde brooks hebben een leverprobleem.... kan ik niet op wachten, want mijn huidige schoenen zijn echt aan t ontbinden inmiddels.

Teruggeweest dus en ik had keuze uit welgeteld 1 schoen. ... én antipronatie én extra smal is gewoon maar 1 schoen in te vinden. Ik zak op rechts met mijn enkel nog iets naar binnen, ondanks de antipronatie én steunzool. Maar het is acceptabel dus ik ga ze deze week uitproberen. Vind ze wel mooier dan die brooks hihihi
http://koolesport.nl/product/show/5617/ ... 2000-4-(2A)-black/peach-melba/sport-pink-dames

Ik heb deze ook maar new balance heeft ook een goed alternatief voor een redelijk lichte antipronerende schoen met een smalle leest. Zelf kies ik voor asics omdat die wat harder aanvoelt wat ik persoonlijk fijner vind, maar er zijn dus echt wel alternatieve. alleen niet alle winkels hebben ze op voorraad. Ik heb overigens onlangs deze asics weer voor veel goedkoper op 21run.com gekocht.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:42

Afbeelding

Afbeelding

Hoi allemaal,
Ik heb gisteren op de Mookerheide getraind. Echt heel erg heuvelachtig en ongelijk terrein met diverse ondergronden.
Ik kwam deze leukerds tegen, toen ik de moeders zag ben ik maar even door de heide gegaan haha.
3,8 km in 28 min.