Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:44

Oooh nog lekker van je vrijheid genieten dan! Had ik ook veel eerder moeten doen :Y)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:49

phormicola schreef:
Oooh nog lekker van je vrijheid genieten dan! Had ik ook veel eerder moeten doen :Y)

Whaha zal het onthouden :')

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:40

Briseis, dat fenomeen ken ik, te weinig uren in een dag! Daarom ben ik ook 4 dagen gaan werken, zo fijn nog een extra dag vrij!
Secricible, fijn dat het sporten goed loopt. Lijkt me ook wel logisch dat je lijf er even aan moet wennen om zo anders te eten, hopelijk blijft het idd goed gaan.

Ik ben weer blij. Vrijdag geklommen, maar dat ging helaas niet zo fijn. Raakte er erg gefrustreerd van dat ik niet kan doen wat ik wil doen. De volgende dag ook meer last van m’n knie  Zondag verliep iets beter en 2u gewandeld in de duinen. Vanochtend geen stijve of pijnlijke knie, dus maar m’n eerste hardlooprondje gedaan 3x 2,5 min. Is natuurlijk maar superkort, maar nergens last van, dus ik ben blij!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:40

TrIjNiE__ schreef:
gribaldi schreef:
Hahaha :')

Wonen jullie nog niet samen? Dat scheelt ook wel qua tijd en elkaar zien zeg maar :)

Nou dat lijkt me een beetje vroeg na bijna 1,5 jaar :') En ik moet nog verder studeren en hij moet nog een jaar naar school dus is wel moeilijk dan. We zijn ook nog maar 18 he :D

Oohh ik dacht dat je al ouder was :o
En na 1,5 jaar kan best hoor :P

Maar inderdaad studeren en eerst genieten dan maar :D

Hoe was jullie weekend verder?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:50

He Lieke wat goed dat je weer langzaam bezig bent! Wel voorzichtig doen hoor, knieblessures zijn ellendige dingen. Maar ik kan me voorstellen dat je je zo veel beter voelt nu! Woon je dichtbij de duinen?

Hoi Gribaldi! Hoe was jouw weekend?

Hier was het wel leuk. Zaterdag zijn de opa en oma van mijn vriend voor het eerst langs geweest. Mensjes zijn een jaar of tachtig en nog heel kwiek, maar komen niet graag hun huisje uit :P Ze waren zo lief om een hele hoop zelfgeteelde groenten mee te brengen, jummie! Zondag een heeeeele middag gegamed met het vriendje, maar 's avonds wel braaf anderhalf uur gesport :+

Deze week geven ze hier 30-34 graden, én het is de tijd van de maand. Ik zal er dus bijlopen als een opgeblazen tonnetje :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:00

Klinkt goed je weekend! En heerlijk zeg weer verse groente :)

Hier ook een goed weekend achter de rug, naar Groningen geweest. Hoop gezelligheid en liefde haha.
Het eten was niet zo goed dus daar zwijg ik maar gewoon over :')

Ja warm weer inderdaad, maak ik mooi gebruik van een tropenrooster :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:22

Oooh klinkt romantisch... En het eten was mss niet goed maar wel lekker? ^^

Zo'n koepel om onder te zitten? Ik heb dit weekend alvast alle ramen die geen gordijnen hebben afgedekt met witte lakens, het lijkt wel een bunker nu hihihi.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:42

Klinkt goed Lieke! Iets is beter dan niets toch :D klimmen klinkt overigens wel ontzettend leuk, doe je dat gewoon in een hal ergens?

Oeh, verse groenten zijn altijd lekker. En natuurlijk leuk om ze weer te zien :j Na een hele dag gamen nog de motivatie hebben om te gaan sporten vind ik ook heel knap :=

Hopelijk was het eten dan wel lekker! Gezond hoeft niet altijd de prioriteit te zijn haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:51

Mijn fitbit met daarop heeeeel laag kcal verbruik na een dagje gamen is de perfecte schop onder mijn kont om weer aan de slag te gaan...

Loolotte, hoe was jouw weekend/eerste werkdag?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:14

Vandaag 23000 stappen gezet := Mijn nieuwe gsm telt heel de dag mijn stappen en het is echt verslavend om zoveel mogelijk stappen te zetten haha! Jammer dat ik 'm nog niet had toen ik 2 oppashonden moest uitlaten, volgens mij zat ik toen wel tussen de 35000 en 40000 :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:26

Bhriseis en Lola, eten was erg lekker! Jammer dat ik wel opgeblazen werd haha maar goed. Heb wel weer wat ideeën voor thuis en dan iets gezonder en met minder khd.

Haha fijn is dat he zo'n stappenteller! Die van mij doet het ook automatisch maar ik draag hem niet hele dagen bij mij dus heb er helaas niks aan :')

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:54

Ik ben na mn vakantie nog steeds niet gaan sporten, maar werk momenteel veel dus daar loop ik heel wat af, misschien moet ik ook maar aan zo'n stappenteller beginnen. Welke hebben jullie?

Dit weekend was ik jarig, dus erg weinig uitgevoerd verder, overigens niet heel verkeerd gegeten :)

Vandaag ga ik maar eens aan de yoga
Laatst bijgewerkt door ILoveJip op 23-08-16 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 09:59

Ik heb er een op mijn telefoon maar dat is een standaard app. Zie net dat ik afgelopen weekend aardig wat stappen had :P

Gisteren anderhalf uur paard gereden en vanavond misschien nog even hardlopen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:20

Oh wat ben ik lui dan, ik kom maar zeer zelden aan mijn doel van 10.000 stappen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:05

ik red dat ook niet, haha. Mijn doel stelt zichzelf dagelijks bij, ik zit normaal rond de 7500-9000stappen. De 9000 red ik niet en dan zakt hij weer langzaam en dat gaat altijd zo door haha.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:12

Haha nouja ik heb natuurlijk wel vakantie dus kan lekker veel rondwandelen en de honden uitlaten :D Ik zit nu aan 10300 en heb: onze honden 20 minuten uitgelaten, oppashond 30 minuten uitgelaten en stallen en 3 weien uitgemest bij verzorgpaarden :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:15

Lekker bezig hoor!

Hebben jullie een goede vervanger voor suiker? Ik lees nu veel stevia in recepten en eigenlijk staat mij dat wel een beetje tegen, dan voeg ik liever normale suiker toe :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:21

Wat je wil. In yoghurt enzo gebruik ik gewoon zoetstofpoeder obv aspartaam. Ik weet dat het voor veel mensen omstreden is maar ik heb geen goede redenen gevonden om het niet te doen.
Om te bakken moet je even de verpakking checken of het geschikt is om te bakken, want dat kan niet altijd. Ik heb vloeibare zoetstof van Rio, obv cyclamaat en sacherine.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:25

Waarom staat stevia je tegen?

Ik heb een pure van Pit&Pit. Kost wat, maar omdat het ouur is heb je bijvoorbeeld voorje havermout maar een mespuntje nodig. Ik vind het ideaal.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:28

Agavesiroop of kokosbloesemsuiker :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:38

prima voor de liefhebber, maar houd ik de gaten dat beide door het lichaam gewoon afgebroken worden tot glucose en het lichaam dus geen verschil ziet in deze of gewone tafelsuiker obv insuline, GI en koolhydraten.
Liefhebbers kiezen er voor omdat het minder bewerkt zou zijn en geen lege kcal zijn, dat moet iedereen zelf weten. Maar het lichaam ziet in de vertering geen verschil.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:25

Oh god. Dacht dat mijn eigen benentraining al zwaar was. Net met mijn coach getraind en wauw, autorijden is nu echt een uitdaging. Mijn benen trillen als een malle.. :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:48

Nou... Ik ben er weer. Soort van. :+
Net 3km hardgelopen en daarna nog korte HITT training gedaan omdat ik nog niet moe genoeg was. Hopelijk kan ik dit nu gaan volhouden, volgende week maar weer naar de sportschool.

Haahaha Dreamy. :') Lang leve legday....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:17

Lekker muurp!! Welcome back!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:20

Net weer gemeten, ben toch wel wat rond mijn taille kwijt, ondanks dat ik niet echt gesport heb. Denk door voeding. :D Chill hahahaha!

En mijn sportbroekje gaapt een beetje... :') Maakte net een foto van mijn buik ter vergelijking maar het broekje is toch echt te groot nu.