En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 09:15

Thnx. mensen! Ik weet geen eens hoe lang het eigenlijk duurt. Kga zo ff bellen,wil toch wel iets weten,weet nu eigenlijk niks.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:18

Ik duim voor je vandaag :)
Succes!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:35

Ik duim ook voor je! Succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:56

Dank je wel!
Bellen had geen zin,zou binnen 24 uur terug gebeld worden,en dat word dan de volgende dag pas.Keer eerder mee gemaakt,dus dat schiet niet op.
Ik vraag het daar wel hoelang het duurt. Het is wel in het operatiecentrum,andere Biopsie was gewoon op de afd. oogheelkunde.
Nou ja,ik ga het wel zien allemaal.We gaan om 1 uur rijden,moet er om 2 uur zijn.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:21

Succes gohya duimen draaien .....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 12:30

Dank je wel sandorra.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:32

succes! !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 17:42

Dit doe ik NOOIT meer! heb zoveel pijn gehad tijdens de operatie.Ging echt door de grond v.d. pijn,de verdoving druppels werkten gewoon niks,hele ampullen gooiden ze in me oog,maar het werkte niet.
Ze zag dat ik erg veel pijn had bij elke knip,dat liet ik ook horen.Zegt ze gooi er nog wat druppels in,ik wil niet dat mevr. pijn lijd. Ze moest 5 bioptie's doen in 5 potjes,ze deed er 7 in totaal! omdat er 2 mislukte.Uiteindelijk na de 4 de bioptie kreeg ik een verdovings injectie,die ook gruwelijk pijn deed,maar wel veel meer hielp.
Ze wist ook geen eens wat ze nou eigenlijk moest doen zei ze,dus ze had mijn oogarts gebelt daarvoor.
Die had uitgelegd wat ze moest doen, 5 biopten omdat ze het niet vertrouwde w.b.t. de onrustige cellen die er zaten.

Nooit meer iets onder lokale verdoving,voortaan onder narcose of een roesje en nooit meer een ander,voortaan me eigen oogarts. Heb nu 2 operatie's gehad door 2 andere artsen dan me eigenste en beide waren waardeloos. Mijn eigen oogarts heeft 1 operatie gedaan en die ging perfect.

Mijn 4 bevallingen bij elkaar deden zoveel minder pijn dan deze operatie.

Ow ja, ze vond ook nog dat ik een rot oog had. ;(

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:50

Ach toch Goya :(:)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:00

Wat naar zeg. Probeer 't maar gauw te vergeten. Nu hopen op goede uitslag.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:02

Gohya wat vreselijk pfffff.... ik voel met je pijn mee ook ooit eens een kleine ingreep laten doen onder plaatselijke verdoving..... nou dat hoeft voor mij ook niet weer..... slecht verdoofd en voelde best veel wat volgens de arts niet kon......tot de co-assistent het mocht hechten en die heeft extra verdoofd want het deed echt zeer

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:21

Het zit jou ook nooit eens mee :(:)
Even terugkomen op de slikstoornis neem eens contact op met een logopedist.
Ik behandel regelmatig mensen met slikproblemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 18:57

@esje01 het slikken zelf gaat wel goed,maar het voedsel blijft soms hangen onder het borstbeen.

Ik had het [alweer] over Lyme,dat ik bijna zeker wist dat deze bacterie de boosdoener is van mijn oogprobleem. En nu moet de patholoog ook kijken op Lyme. Stel nou dát het erin zit? niet geschoten is altijd mis. Er word in ieder geval naar gekeken en dat is al heel wat.De meeste negéren het gewoon,want ik vertel het tegen élke arts w.b.t. Lyme.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:15

Wat een vreselijk operatie heb je vandaag gehad Gohya! Ik krijg bij het lezen van je verslag al de rillingen. Wel fijn dat de biopten nu ook op Lyme onderzocht worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 19:32

Vreselijk is het juiste woord Sussie85. Ik kan echt heel veel hebben w.b.t. pijn,maar dit was hels.
Ja ik ben echt blij dat ze in ieder geval gaan checken op Lyme.

Na de bioptie.
http://i67.tinypic.com/xp0ehx.jpg

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:57

Wat erg!!!!!!
Horror.. krijg er de rillingen van, als ik je ervaring lees. Wat vervelend!
Ik dacht nog, hopelijk heeft gohya het net zo makkelijk als m'n moeder met haar staar operatie en lensimplantaat jaren terug, dat was appeltje eitje met lokale verdoving.
Lees ik nu dat het gruwelijk pijn heeft gedaan. Echt heel naar.

Bijzonder dat ze op Lyme gaan checken! Er gaat dus serieus een biopt gecheckt worden op Lyme? Dat lijkt mij heel bijzonder, want dat doen ze normaliter niet. Ik hoop het voor je. Hopelijk ook gelijk op toxoplasmose en herpes.

Je had bijna nog zelf een extra biopt kunnen vragen en meenemen! Had je bij ArminLabs kunnen laten testen.

Meestal kun je Lyme beter vermijden bij artsen, je wordt namelijk gelijk in het hokje psychosomatiek gedumpt.

Heel veel sterkte gohya. Gaat het weer een beetje?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:04

pfff ik wil je een dikke knuffel geven ..wat moet jij toch veel mee maken/verwerken...sterkte hoor :(:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 01:25

Jeetje, wat een slechte zaak weer. Hopelijk komt er dan wel wat uit, dan heeft het in ieder geval nog nut gehad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 08:42

@Hannanas Ja die arts zei dat ze op dat papier voor de patholoog erbij moesten zetten dat de biopten ook op Lyme onderzocht moesten worden. Bij welke arts ik ook kom,ik blijf hameren op Lyme.
Op gegeven moment moeten ze er wel aan toegeven als er helemaal niks helpt tegen de klachten,dan zal er toch een lampje moeten gaan branden.
Ik zei ook tegen die oogarts,dat 2 weken AB in het oog nooit kan helpen als er Lyme in het spel is,dat ik ook daarom echt denk aan Lyme als iets al bijna 2 jaar speelt. Gelukkig nam zij het wel serieus en banketstaaf ze [zoals de andere artsen] en niet overheen.
Helemaal niet aan gedacht aan een stukje biopt! maar weet ook niet of ze me dat wel zouden geven?
Ik weet dat er in het UMC ook een Lyme centrum zit,miss. werken ze daar wel mee samen?

Herpes is al 2 x op getest,dat zit er niet.
Het gaat nu wel weer,weinig tot geen pijn nog. Ik ben gelijk naar huis gegaan gistermiddag,niks ff bijkomen daar,wilde wel weg.
Ik weet niet wat voor druppeltjes het waren,maar het was zekers geen verdoving.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:16

Jemig wat verschrikkelijk Gohya dat het zo'n pijn deed....er blijft je ook weinig bespaard deze dagen. Heel veel sterkte weer, met jezelf en ook met Fyanne :(:)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:13

Wat een beunhazen zeg! Vreselijk! Ik leef met je mee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 14:50

Dank je wel.
Ik heb er gewoon een akelig gevoel aan over gehouden.
Fyanne laat ik vrijdag a.s. gaan,óf a.s. maandag,moet nog verder dingen regelen en ben afhankelijk van daarvan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:59

gohya schreef:
<KNIP>Ow ja, ze vond ook nog dat ik een rot oog had. ;(

Een ROT oog? Hoezo ROT? Qua karakter? :+ Qua vorm? Qua kleur? Qua (oog)opslag? :+

Beterschap overigens!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 16:54

Cowboy55 schreef:
gohya schreef:
<KNIP>Ow ja, ze vond ook nog dat ik een rot oog had. ;(

Een ROT oog? Hoezo ROT? Qua karakter? :+ Qua vorm? Qua kleur? Qua (oog)opslag? :+

Beterschap overigens!

Een lastig oog,omdat het onderste ooglid verhoornd is en het knippen moeilijker maakt.
Een lastig oog klinkt beter dan een rot oog. ;)

Dank je!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:18

Als je op de O.K. werd geholpen, had je toch ook een anesthesist die jou in de gaten hield? deed of zei die niks over de pijn?

Dit is echt schandalig WEER! Ik had donderdag de kijkoperatie met ruggeprik bij Bergman. Heel even lag ik te balen toen mn benen warm werden en ademhalen iets moeilijker ging. Maar mn anesthesist hield me rustig en bood me aan om me iets te geven om wat te slapen.
Ik heb dat niet gedaan, maar wetend dat dit elk moment kon, is natuurlijk heel fijn. Maar ik wilde graag meekijken en alles is goed gegaan.
Omdat ik geen diclo mag, is er ook al tijdens de operatie wat pijnstilling gegeven via het infuus.

Totaal andere ingreep, maar ze kunnen echt zoveel dat pijn niet nodig is. Ik ben in st Jansdal in 2015 1x met vreselijke pijn bijgekomen uit narcose en ga daar ook nooit meer heen. Vooral ook om de nazorg toen ik de pijn had. Ik kan me niet voorstellen dat UMC net zo waardeloos is, maar ik zou er wel wat mee doen. Ik begrijp dat je daar de puf en zin niet voor hebt, maar als ze nog een keer wat willen doen, moet je daar weer heen.

Ik heb altijd in Almere onderzoeken met roesjes gehad en die zijn altijd goed gegaan. Na die foute operatie in H'wijk, is het onderzoek met roesje ook compleet mis gegaan. Ik denk onderbewust toch geen vertrouwen en rust.

Heel veel sterkte nog een keer. Hopelijk komt er dan wel wat nuttigs uit en was het niet voor niks.