Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:26

Ah Eline, jij bent ook ontzettend sterk! En wat jou overkomt is ook erg, iedereen voelt zn eigen strijd! :*

Maar ik snap je wel met de opmerking dat je een goed hart hebt als je andere mensen zo blijft ondersteunen! :*

ElineS

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 01:08

Ah, dat is lief Kimberley, dankje. Maar laten we het in haar topic verder maar niet over mij maken *bloos*, ik wil het niet kapen :'), sorry Quir! Ik hoop dat je het nu goed maakt. Dat je nu lekker slaapt terwijl ik dit typ.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 01:18

Hihi geeft niets Eline! Maar jouw woorden gelden minstens net zoveel voor jezelf, maar vind t onwijs lief van je. <3

Heb net nog morfine spuit gekregen en nieuw infuus slang met zal (voor dat ie echt af ging, goed idee!). Heb nu ook hele fijne verpleegkundige, terwijl ze de vorige keer ontzettend streng was. Wel fijn.

Nu hopelijk snel de morfine t werk doen en dan lekker slapen, heb uurtje geslapen nu.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 02:34

Weet je wat echt ideaal is om de tijd te doden...
En dan weet ik niet of je het aankan.... Maar netflix is echt top! :P

Staan heel veel leuke en goede series op!

En toen ik me vandaag niet zo happy voelde ging ik ff de walking dead kijken (vlieg echt door die serie heen) en dan denk je ineens... He, mijn leven is eigenlijk niet zo slecht :') het is pas slecht als je opgejaagt wordt door zombies :+

Echt een aanrader! :j

Hopelijk slaap je weer! :*

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 05:18

TS, ik heb alleen jouw berichten bijgelezen. Ik kan weinig toevoegen aan wat anderen al geschreven hebben. Vind je een kanjer. Als je aanspraak zoekt in je wakkere, nachtelijke uren: grote kans dat ik aanwezig ben dus je valt maar gewoon binnen in mijn pm of mail ;).

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 05:32

Jemig wat een verhaal zeg, ik heb diep respect voor je hoe je dit van je af kan schrijven. Wat ben jij een positief persoon.

Ik wens je toch echt snel een boel lichtpuntjes toe

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:38

Goedemorgen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 08:15

Goedemorgen. :)

Ben alweer wakker, morfine is uitgewerkt. Beetje jammer.

Maar van half 2 tot nu maar 1 keer wakker geweest, omdat ik me in m'n slaap probeerde te draaien en dat deed PIJN. Maar sliep gelukkig heel snel weer.

Kwart voor 7 hebben de eerste patiënten zich alweer gemeld voor OK, dus er is alweer een beetje leven op de afdeling (wel nog donker en nog rustig).

Bedankt voor de lieve berichtjes alweer! Doet me goed. :)
Geeft me ook weer de impuls om gewoon zo door te gaan of t zelfs nog beter van te maken. Ondanks dat mijn lijf daar héél anders over denkt. Mijn hoofd niet. Vannacht ook weer verder gelezen in tijdschriften die ik gekregen heb, ze zijn bijna uit. :(
En ik durf mijn vriend niet meer om een abbo te vragen! Hihi. :o Ik denk zo dat ik mijn sinterkerst, oud&nieuw, verjaardagscadeau voor de komende 5/10 jaar wel gehad heb als de merrie straks goedgekeurd is en dat samen met Liberty. :D

Netflix, wel veel over gehoord. Kan ik wel eens naar kijken! Als ik veel hoofdpijn heb en slecht zie kan ik niet zo goed en maar heel kort t.v./laptop kijken, maar dat gaat nu wel best goed. Dus wie weet wel eens een heel goed idee!

Zombies achter je aan, ja dan heb je t pas echt slecht. Al voel ik me nu (alhoewel op dit moment iets minder) alsof ik achter de rest aan moet gaan. Haha.

Hihi dat is goed om te weten Balance! Als ik weer eens wakker ben en me verveel zal ik je lastig vallen. :o
Bokt is vaak zo stil ook om die tijd, hihi. Vaak zo door de laatst geplaatste berichten heen. Maar gelukkig is er meestal nog wel genoeg te lezen of op de wiki (misschien me weer eens nuttig maken en weer wiki artikelen schrijven... Was in t begin ooit eens wiki schrijver en dat was best heel leuk om te doen).

Uurtjes slaap hebben me wel goed gedaan. Heb nog steeds veel pijn, maar voel me iets minder zombie en slecht dan gisteren. Hopelijk blijft dat zo of wordt t zelfs nog wat beter. Ben benieuwd wat ze vandaag weer in petto hebben voor me. Chirurg en neurochirurg komen in ieder geval langs.

Heb wel overal spierpijn, omdat ik behoorlijk geforceerd lig en dat zelfs in m'n slaap. Wat dat betreft ben ik blij als ik weer in mijn eigen bedje lig (traagschuim matras <3 ).

Achja in mijn hoofd voel ik me vandaag een stukje beter, mijn lichaam gaat daar helaas nog niet in mee. Pijn in mijn buik blijft onveranderd. Het zal me ook niets verbazen dat de neurochirurgen straks gelijk hebben/krijgen en dat ik daadwerkelijk die 10 kg kwijt ben. Achja gisteren ging t eten redelijk, van elke maaltijd wel wat op en 's avonds zelfs stukje speculaas, van die grote brokken hihi. Eten voelt alleen enorm tegenstrijdig, omdat ik daar echt enorme pijn van krijg. Eerste 5/10 minuten gaat t nog, maar daarna... En ik heb gewoon geen eetlust, dat helpt ook niet natuurlijk.

Infuus zit er dus ook nog steeds in (ennn hij leeft zelfs nog, al wordt mijn hand wel al dik en de ader rood, dus even de vraag voor hoelang nog). Vannacht alleen nieuwe slang eraan gekregen. Op CT voor t contrast hadden ze het tussen stukje er tussen uit gehaald. Alleen nu steekt t infuus een heel stuk voor mijn hand uit (kan m ook niet terug vouwen en vast plakken), omdat er een kraantje voor zit nu. Dus blijf er continue achter hangen wat soms best gevoelig is. En hij zit rechts, laat ik nu net rechts zijn... :+

Achja. Ik ga alvast wassen en schone kleren aan trekken. Alleen shirt even vragen of ze helpen met infuus+pomp. Dan ben ik weer klaar voor t ontbijt om half9, ik doe er zelf/alleen namelijk nogal even over... Mijn voeten zijn zó ver, dus broek uit en aan is al een hele opgave gezien ik niet kan bukken door m'n buik. :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:20

Fijn dat je wat hebt kunnen slapen! Ik heb hier nog een hoop tijdschriften liggen (Glamour, Viva etc), kan ik je daar blij mee maken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:44

Goedemorgen!
Goede slaap is heilig. Fijn dat je met de morfine even lekker hebt kunnen slapen.

Ojee leesvoer op! Wat lees je?
Is de nieuwe bit tegenwoordig nog wat?
Volgensmij heb ik thuis een stapel oude liggen. Al klink je nu zo helder van geest dat een bit mij een beetje suf lijkt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 09:30

Ik vind eigenlijk alles wel leuk om te lezen!
Ben nu ook een bit aan t lezen, hihi. Van begin dit jaar ergens. Soms staan er nog best verhelderende stukjes in en t is gewoon ook makkelijk lezen. :D

Denk wel dat ik helderder klink dan ik daadwerkelijk ben. :)

Slaap is inderdaad heilig, je voelt je dan ook gelijk wat beter.

Zal zo eens foto's van wondjes er op zetten, zien er best netjes uit denk ik. Alleen op mijn rug zit kris kras vol geplakt met hecht pleisters (vorige litteken is helemaal weg gesneden). Hij heeft ook alles onderhuids gehecht en met oplosbare hechtingen. Geneest toch iets mooier.

Op mijn buik nu een litteken van 20 cm, alleen mijn navel zit er nog tussen die dicht is. :+
Op mijn zij is maar 1cm, denk niet dat je die nog terug gaat zien ooit. Op mijn rug is ruim 10 cm. Hij wilde er eerst eigenlijk een tweede van zelfde grote eronder of er boven doen. Heeft ie uiteindelijk toch niet gedaan. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 09:42

Zal ze even in een link zetten, kan begrijpen dat niet iedereen t hoeft te zien of kan zien haha. Vooral op m'n rug zie je namelijk nog best wat bloed. En mooi roze van desinfectans. Deze keer wel een heel stuk minder blauw, naar drain ligt ook een stuk dieper deze keer. :)

http://i68.tinypic.com/25tdjrm.jpg
Dit is mijn buik, hier zie je ook heel goed hoe dik/hard en opgezet mijn buik is. Je ziet ook twee randen (bij bekken en bij ribben) waar t ineens dik wordt. Ik heb geen hele strakke buik, maar zo opgezet is ook niet normaal zeg maar. Het is ook heel hard (en pijnlijk :+ ).
Littekens lijken zo trouwens wel kleiner op de foto. De randen zie je niet, maar het loopt ongeveer nog 2cm verder naar beneden.

http://i65.tinypic.com/21322w.jpg
Mijn zij, beetje blauw. Het zijn twee mini streepjes. Maar deze ga je denk ik helemaal niets meer van zien...

http://i66.tinypic.com/2i9cuf.jpg
En mijn rug. Daar zie je niet zoveel van door de hecht pleisters. Deze is ruim 10 cm, denk bijna 15 cm. Dus wel wat groter geworden dan dat ie was, maar als t goed is wordt ie nu een stuk dunner (hij was ruim 1,5 breed geworden door alle lekkages).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:04

Auw je buik.
Ik ben regelmatig een aantal maanden zwanger, net een harde dikke helium bal voelt m'n buik dan. De opluchting is altijd zo intens als ik door oa nystatine en een streng dieet eens een zachte ontspannen platte buik heb waarbij het ontspannen over de ribben en bekken invalt ipv in een bolletje omhoog. En dat is niets vergeleken jou.
Ik kun je buik haast voelen gewoon... En dat keer 100. Want jeetje die foto.. Dat slaat alles!
Dat is dus niet perse vocht? Of wel? Of druk/lucht?

En wat een flinke rits!! Ik hoop dat de wond mooi en soepel geneest.

Konden we maar even de lucht, spanning en vocht aftappen van je buik.

Ben benieuwd wat ze vandaag voor je in petto hebben en ze kunnen vertellen over je ct scan. Blijven aandringen. Niet groot houden hoor!

Hou je taai.

Ps: klinkt een stuk prettiger, de wond op je rug. Fijn dat ze die hebben aangepakt wbt de gevolgen van de lekkages daar. Nu duimen dat het een mooi dun streepje blijft :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 10:27

Ben inderdaad net 8 maanden zwanger. :+
Vooral zitten is ook flink pijnlijk, staan gaat dan iets beter. Maar m'n buik is echt gigantisch.

Er zit wel heel veel vocht in mijn buik, dus telt zeker mee. Lucht valt redelijk mee, wel wat maar t is vooral spanning/druk. Mijn darmen (vooral dikke darm) zitten ook helemaal vol, omdat ze stil liggen en dan is ie ook nog ineens te lang. Dus dat helpt ook niet mee. Laxeren en spoelen helpt alleen nog niet.

Wonden genezen bij mij gelukkig meestal wel vrij netjes en mooi. Alleen die op mijn rug dan niet door de lekkages, maar hopelijk nu wel. :)

Inderdaad ook wel blij mee dat ie t weg gesneden heeft, hebben we ook vooraf om gevraagd en hij ging z'n best doen. Dus ben benieuwd hoe t onder de hecht pleisters vandaan komt. Die moeten alleen blijven zitten totdat ze zelf los laten.

Heb net mijn ontbijt er meteen weer uit gegooid. :(
Eerste keer na OK dat ik echt alles eruit gebraakt heb, maar dat was wel even erg pijnlijk. Alles in je buik trekt dan samen... Net medicatie tegen braken en de misselijkheid gehad, dus hopelijk gaat t nu weer goed en blijft t binnen. Nog plakje peperkoek liggen die ik nog niet op had en glaasje sinaasappelsap... Moet wel iets binnen krijgen. Maar nu eerst even rust.

Rond 10 komen de artsen ongeveer, dus ben benieuwd. Vriend gaat zo naar mijn CT kijken en dan overleggen vanmiddag.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:30

Jeutje, die buik inderdaad!
Gelukkig genezen de wonden goed! :j

Spannend rond 10 uur!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:41

Quir heb je al verteld tegen de artsen over die ziekte die christa ook heeft? ik vind het er verdacht veel op lijken!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:43

Die buik is inderdaad wel erg opgezwollen. De wonden zien er netjes uit.
Ben benieuwd wat de artsen zeggen om 10 uur.

Maar wat vervelend dat je het er weer uit gebraakt hebt je ontbijt. Dan trekt inderdaad alles samen. Dat lijkt me echt zeer doen.

Ik kan kijken of ik nog wat tijdschriften heb die ik van mijn KNHS lidmaatschap heb gekregen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 10:59

Pff mag vanmiddag waarschijnlijk weer naar OK, gaan ze in de buik kijken...

Ze kunnen darm perforatie niet uit sluiten.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:02

Nou, iig fijn dat ze gaan kijken waar die pijn vandaan komt! :(:)
Zoiets... Ofzo... -O-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:10

Halen ze dan meteen je blinde darm eruit? Anders blijven ze je open en dicht maken..

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:15

Pff het zit ook niet mee he? Hopelijk pakken ze dan meteen alles aan. Dan hoeft het maar een keer.

Hopen dat het geen perforatie is, want dat bracht extra risico met zich mee toch?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:19

Wat balen dat je nu hebt moeten overgeven, dat is érg pijnlijk met een buikwond!
Gaan ze vanmiddag dan ook je BD eruit halen? Als ze dan toch bezig zijn zou dat wel fijn zijn.

Wil je van mij nog een stapel National Geographics? Ik heb er nog een berg liggen die ik je op kan sturen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:26

Ik schrok van hoe je buik eruit zag, niet van de wond! Hopelijk vanmiddag meer duidelijkheid en bij voorkeur (het begin van) een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:39

Ach wat een ellende zo zeg,bah. Schrik wel van je opgeblazen buik. dat moet ook echt ellendig voelen.
Wat gaan ze vanmiddag precies doen?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 11:56

Ik weet niet of ze de blinde darm er dan meteen uit halen. Van mij mogen ze. Eerst zeiden ze alleen dat blinde darm er niet meer met kijk operatie uitgehaald kan worden, omdat ik nu vaak geopereerd ben in m'n buik.

Maarrr ze gaan nu wachten tot morgen, omdat mijn bloed heel licht verbetering laat zien. Dat willen ze morgen even afwachten en als bloed gelijk blijft of slechter wordt gaan ze kijk operatie doen. Of als ik koorts krijg of ineens achter uit ga, grijpen ze ook meteen in.

Dus nu maar weer wachten, wachten en wachten. Ga maar weer verder lezen in m'n boekjes, heb er hierna nog 1 te gaan en heb ook nog Harry Potter (oeps hihi) boek bij, kan ik ook nog altijd lezen. :o