[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:02

Skessa_ schreef:

Slechte ervaringen over gehoord in mijn omgeving.
Schoonzusje is hier geweest tijdje terug voor haar helix. Piercing is volledig schuin erin gepierced.. :n

Ik ben bij timeless in Den Haag geweest, 20 eu en ben er heel tevreden over. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:04

Shivatjuh01 schreef:
Ik heb sinds een aantal maanden een helix, ik heb nu regelmatig last van vochtbultjes en ik denk dat het komt door het huidige sieraad. Ik blijf namelijk telkens met m'n haar eraan hangen. Kan ik ondanks het vochtbultje toch gewoon wisselen? Of beter afwachten totdat het weer weg is?

Toch even volhouden. Mijn helix deed precies zo na een aantal maanden. Toen ik op een dag wakker werd was het vochtbultje volledig verdwenen. :)
Heb je een staafje in? En zoja hoelang is deze? Na een aantal weken mocht ik bij de shop terugkomen om het lange staafje te verwisselen voor een korte. Waardoor mijn haar er minder in bleef hangen dan eerst.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:24

_Dominique schreef:
Skessa_ schreef:

Slechte ervaringen over gehoord in mijn omgeving.
Schoonzusje is hier geweest tijdje terug voor haar helix. Piercing is volledig schuin erin gepierced.. :n

Ik ben bij timeless in Den Haag geweest, 20 eu en ben er heel tevreden over. :)

Ben er zelf geweest. Geen problemen mee hoor. Was allemaal prima.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:57

Mars schreef:
Hoe lang heb je je helix, wat zit er nu in? En wat zou je erin willen doen? Het beste is de eerste 6 maanden niet te wisselen maar als je het idee hebt dat je huisige sieraad de genezing bemoeilijkt...

Hij zit er nu vijf maanden in. Er zit een labret in met een steentje aan de voorkant in. Ik heb het idee dat het plaatje aan de achterkant het probleem is. Ik blijf er enorm vaak achter hangen. Ik wil er eigenlijk een even lang staafje indoen maar dan met een bolletje aan de achterkant.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:42

Shivatjuh01 schreef:
Ik heb sinds een aantal maanden een helix, ik heb nu regelmatig last van vochtbultjes en ik denk dat het komt door het huidige sieraad. Ik blijf namelijk telkens met m'n haar eraan hangen. Kan ik ondanks het vochtbultje toch gewoon wisselen? Of beter afwachten totdat het weer weg is?

Ik heb dit ook gedaan, ten eerste omdat het staafje te lang was en ik hierdoor elke keer weer een pijnscheut kreeg als ik ging liggen en ten tweede omdat ik toen het staafje ervan verdacht chirurgisch staal te zijn. Ik had toen ook een vochtbultje, maar sinds ik gewisseld heb en een paar dagen wat druppies sterilon erop had gedaan, is zowel de pijn als het bultje mooi verdwenen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:35

Kwal schreef:
Shenavallie schreef:

Maar de goede bacteriën zijn ook zo weer terug. Je moet het dan ook niet meerdere keren per dag doen, maar slechts éénmaal per dag een druppeltje. Dat kan geen kwaad. ;)

Dat zeg ik ook niet. Ze vraagt waarom Sterilon wordt afgeraden. Ik geef antwoord, is niet mijn mening.

Daar was je ook duidelijk mee hoor! Ik weerlegde dit alleen even. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:37

Lous schreef:
Sterilon droogt ook gigantisch uit. Bij oorpiercings en kraakbeenpiercings kan het zeer goed helpen, maar het is absoluut af te raden bij overige piercings. Natuurlijk kunnen er enkele uitzonderingen hierop zijn. Maar ik zou het risico niet nemen bij overige piercings.

Daar durf ik niets over te zeggen, omdat ik zelf geen 'overige' piercings heb. :D

claudiadvx

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:55

Ik heb heel af entoe bij mijn navelpiercing sterrilon gebruikt
Niet toen hij net gezet was hoor! Maar pas later

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:00

Deze info heb ik van verschillende piercers trouwens. Maar als je zelf nadenkt kan je natuurlijk ook wel bedenken dat Sterilon (hoog alcoholpercentage) uitdroogt ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 23:29

Thanks voor de tips maar Den Haag ligt voor zover ik weet wel bij de kust := Timeless ga ik wel onthouden voor wanneer ik toch in de buurt ben though.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:17

Hoi iedereen,
Ik had ook een vraagje..
Ik wil namelijk een navel en neuspiercing laten zetten.
Meerdere die het hier hebben , en ervaringen?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:30

Wat wil je weten?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 12:37

Genoeg mensen met een navel en of neuspiercing. Even de zoekfunctie gebruiken en je vind er genoeg over. :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:11

ik meld me als persoon met navelpiercing hahaa, ik heb m laten zetten in maart, was ee heel blij mee.. maar hij bleef rommelen, die van mij is eigenlijk nooit echt mooi geweest en er kwam altijd troep uit, heb hem er in augustus uit moeten halen want hij groeide gewoon uit.. het gat in mijn navel was heel erg groot, ik kon er doorheen kijken. heb nu een lelijk litteken en ik baal er verschrikkelijk van.. maar er is niks aan te doen. misschien laat ik hem ooit nog opnieuw zetten, maar voorlopig zit dat er niet in. mocht je een foto willen van het litteken vraag er gerust naar haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:15

Alweer ruim 6 jaar een navelpiercing. Nooit problemen mee gehad dus dat is fijn :) Heb me toen aan alle regels gehouden en heb er nooit last van gehad. Misschien had je gewoon pech dat je lichaam het afstootte donjalover13.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:39

Ik heb nu 3 maanden mijn navelpiercing en hij is nogsteeds heel lief. Nooit problemen mee gehad tot nu toe.

Raakte alleen van de week mijn bovenste bolletje kwijt, godzijdank bleef de piercing er inzitten want ik denk dat de piercing zeker 4 uur zonder bolletje heeft gezeten. Gelukkig had ik die week net een piercing cadeau gekregen en heb ik dus daarvan heb bolletje gepakt.. maar die piercing is geen chirurgisch staal maar chineesspul ofzo. Heb gelijk maar effe 4 piercings besteld zodat er wel weer een goed bolletje op kan.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 16:05

Ik heb gister mijn tongpierc laten zetten.. weet meteen waarom ik er zo tegen op zag.. ik ben niet zo van de naalden, gelukkig is het zo gepiept! Nu dikke tong maar praten gaat nog best goed.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:52

donjalover13 schreef:
ik meld me als persoon met navelpiercing hahaa, ik heb m laten zetten in maart, was ee heel blij mee.. maar hij bleef rommelen, die van mij is eigenlijk nooit echt mooi geweest en er kwam altijd troep uit, heb hem er in augustus uit moeten halen want hij groeide gewoon uit.. het gat in mijn navel was heel erg groot, ik kon er doorheen kijken. heb nu een lelijk litteken en ik baal er verschrikkelijk van.. maar er is niks aan te doen. misschien laat ik hem ooit nog opnieuw zetten, maar voorlopig zit dat er niet in. mocht je een foto willen van het litteken vraag er gerust naar haha

aii.. niet zo fijne ervaring :(
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het er nu uitziet!

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:53

UhNee schreef:
Wat wil je weten?

Over het zetten zelf, en de nazorg (wanneer deden jullie er een nieuwe in, hoe vaak schoonmaken etc.)
En eigen ervaringen etc.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:54

NaomiJouke schreef:
UhNee schreef:
Wat wil je weten?

Over het zetten zelf, en de nazorg (wanneer deden jullie er een nieuwe in, hoe vaak schoonmaken etc.)
En eigen ervaringen etc.

Als het goed is krijg je al die informatie van je piercer. Moet zeggen dat het voor mij te lang geleden is dat ik het me kan herinneren wat al die regels waren :+ .

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:57

Ik had al geïnformeerd bij de piercer, die zei tegen mij ligt eraan wanneer jij denkt dat hij schoongemaakt moet worden dan doe je dat, en dat geldt ook voor verwisselen. En ja gewoon een prikje.
Dus werd er eerlijk gezegd niet echt duidelijker van.. en op internet staan honderden reacties honderden verschillende meningen en antwoorden.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 18:12

NaomiJouke schreef:
UhNee schreef:
Wat wil je weten?

En eigen ervaringen etc.

Zetten zelf deed even pijn, nazorg weet ik niet precies meer.... Ik weet wel dat ik een zeezoutspray meekreeg en ik die erg fijn vond. Hij is een paar keer goed ontstoken geweest, maar sinds een paar jaar volledig genezen.

Ik heb mijn oorbellen er vanmorgen uitgehaald. Nu is de achterkant helemaal dik en er kwam bloed en pus uit... Zegt genoeg vind ik zo. Ik ga over een week de piercer even bellen voor advies wat betreft doorprikken.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 00:58

Ik heb nu een aantal maanden mijn helix piercing. In begin niet zo veel last mee gehad maar vrij snel een ringetje ingestoken. Maar door dat dit vaak bleef haperen ging het pijn doen en uiteindelijk ook een bult.
Nu heb ik dus weer staafje ingebracht. Maar wat ik me afvraag, verdwijnt deze bult nog? Zit nu al de hele tijd te twijfelen of deze er in het begin ook zat. Maar ik denk het niet. Alleszins lelijk nu :(. Doet wel geen pijn. Zeker niet met deze er in. Beetje gevoelig bij stoten etc. Maar verder niks.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 07:51

NaomiJouke schreef:
Ik had al geïnformeerd bij de piercer, die zei tegen mij ligt eraan wanneer jij denkt dat hij schoongemaakt moet worden dan doe je dat, en dat geldt ook voor verwisselen. En ja gewoon een prikje.
Dus werd er eerlijk gezegd niet echt duidelijker van.. en op internet staan honderden reacties honderden verschillende meningen en antwoorden.

Oh dat vind ik eigenlijk heel erg slecht.

Ik had unicurazeep, volgensmij 2x per dag schoonmaken onder de douche voor een aantal maanden. En na een bepaalde tijd (toen ie helemaal genezen was) kon er een andere in. Niet zonnen, zwemmen, niet aanzitten, geen strakke shirtjes dragen. En veel meer dan dit kan ik me niet herinneren :+ mijn advies: een andere piercer opzoeken die je tot in de puntjes kan uitleggen wat je daarna moet doen, hoort gewoon bij t vak. :) het is ff een gemene steek maar dat is maar een seconde. Ik vond t meevallen en heb een hele lage pijngrens :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 07:59

Ik zou niet naar een piercer willen met zulke inzichten.