Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gianti schreef:Even op deze herhalingen of omlaag.. Daarom vind ik ook legrais challenge niet goed.. Als je TR snel gaat en je buikspieren niet sterk genoeg zijn, ga je kracht uit je rug halen.
DaisyDarling schreef:Naar mijn weten doe je leg raises juist per been.(?) Tegelijk is zwaarder, maar voor een beginner een aanslag op je rug. Ik ben begonnen per been en doe nu gerust minutenlang leg raises met beide benen tegelijk. Is echt mijn favo oefening
DaisyDarling schreef:En meer repetities per been dan? Er staat op youtube hele workouts die allerlei versies van legraises omvatten. En zoek vooral eens een how to legraises op, misschien kun je aan hun houding zien waar het mis gaat. Ik gok dat je alsnog teveel aan je rug trekt en door middel van minder herhalingen en meer sets jezelf moet aanleren het vooral met je buik en benen te doen. Sport je bij een sportschool? Want een trainer mee laten kijken is altijd een aanrader.
Blogilates ken je vast wel, haar ABC abbs vind ik zelf een hele leuke workout. En ook die kan je per been doen
Gianti schreef:duidelijke fotos! maar wil je alleen progress van je buik/abs volgen?
xRiiannex schreef:Een goede tip voor leg raises, heb het zelf ook heel erg gehad.
Til je hoofd een beetje op en kijk naar je benen, je hoofd mag niet de grond raken.
Ik maakte mijn rug altijd hol en hierdoor maak ik hem niet meer hol.
En je handen onder je billen.