[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:59

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar ik wou geen nieuw topic openen voor deze vraag.
Hoop dat jullie kunnen helpen, ik ben bezig met 3 verschillende 30 day challenges.
Een daarvan is leg raises, maar als ik dit doe krijg ik na 20/25 leg raises rugpijn. Waar kan dit aan liggen?

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:59

leg je je handen onder je kont, voor extra steun?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:00

Ja meestal wel, maar heb het idee dat ik dan na 25 leg raises alleen maar meer rugpijn krijg omdat ik mijn handen onder mijn kont leg. Dus soms doe ik het ook zonder mijn handen omdat dat op dat moment minder zeer doet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:04

Even op deze herhalingen of omlaag.. Daarom vind ik ook legrais challenge niet goed.. Als je TR snel gaat en je buikspieren niet sterk genoeg zijn, ga je kracht uit je rug halen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:07

Gianti schreef:
Even op deze herhalingen of omlaag.. Daarom vind ik ook legrais challenge niet goed.. Als je TR snel gaat en je buikspieren niet sterk genoeg zijn, ga je kracht uit je rug halen.

Oké dus even dit aantal blijven doen? Ik ben sowieso wel geboren met een iets holle rug en heb daarom meer moeite om in deze oefening mijn rug recht te houden. Thanks voor de tip!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:14

Hmm ben gelukkig dus niet de enige die legraises moeilijk vindt.
De eerste keer kreeg ik ook echt kramp in mijn bovenbeen, ik denk dat ik ze een beetje teveel aanspande..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:20

De legraises doe ik ook niet zoals ze bedoeld zijn bij die challenge. Ik doe mijn beide benen omhoog met een hoek van 90 graden en dan niet mijn benen tegelijk naar beneden en omhoog, maar om de beurt 1 been omlaag. Anders verpruts ik echt mijn rug, zo kan ik het rustig opbouwen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:39

Naar mijn weten doe je leg raises juist per been.(?) Tegelijk is zwaarder, maar voor een beginner een aanslag op je rug. Ik ben begonnen per been en doe nu gerust minutenlang leg raises met beide benen tegelijk. Is echt mijn favo oefening :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:42

DaisyDarling schreef:
Naar mijn weten doe je leg raises juist per been.(?) Tegelijk is zwaarder, maar voor een beginner een aanslag op je rug. Ik ben begonnen per been en doe nu gerust minutenlang leg raises met beide benen tegelijk. Is echt mijn favo oefening :+

Per been belastte mij niet meer, daarom overgeschakeld op twee benen tegelijk alleen kan mijn holle rug dit niet aan of ik doe iets verkeerd dat kan natuurlijk ook -O-

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:45

En meer repetities per been dan? Er staat op youtube hele workouts die allerlei versies van legraises omvatten. En zoek vooral eens een how to legraises op, misschien kun je aan hun houding zien waar het mis gaat. Ik gok dat je alsnog teveel aan je rug trekt en door middel van minder herhalingen en meer sets jezelf moet aanleren het vooral met je buik en benen te doen. Sport je bij een sportschool? Want een trainer mee laten kijken is altijd een aanrader.

Blogilates ken je vast wel, haar ABC abbs vind ik zelf een hele leuke workout. En ook die kan je per been doen :j

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:48

DaisyDarling schreef:
En meer repetities per been dan? Er staat op youtube hele workouts die allerlei versies van legraises omvatten. En zoek vooral eens een how to legraises op, misschien kun je aan hun houding zien waar het mis gaat. Ik gok dat je alsnog teveel aan je rug trekt en door middel van minder herhalingen en meer sets jezelf moet aanleren het vooral met je buik en benen te doen. Sport je bij een sportschool? Want een trainer mee laten kijken is altijd een aanrader.

Blogilates ken je vast wel, haar ABC abbs vind ik zelf een hele leuke workout. En ook die kan je per been doen :j

Heb meer repetities per been gedaan maar het bleef niet genoeg, toen kreeg ik van mijn sportleerkracht de tip om het met 2 benen tegelijk te doen. Ga inderdaad eens filmpjes kijken, denk dat ik onbewust mijn bekken kantel en dan mijn rug hol trek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:49

Oei legraises durf ik ook niet meer aan met m'n te korte hamstrings en holle rug. Misschien als m'n plank eindelijk eens goed gaat wel :')

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:51

Een goede tip voor leg raises, heb het zelf ook heel erg gehad.
Til je hoofd een beetje op en kijk naar je benen, je hoofd mag niet de grond raken.
Ik maakte mijn rug altijd hol en hierdoor maak ik hem niet meer hol.
En je handen onder je billen.

DaisyDarling

Je bekken kantelen twee kanten op hè. Als je ze van de mat af kantelt, voel je als het goed is je buikspieren aanspannen en wordt je oefening echt effectief voor je buik. Daarnaast kun je met gebogen benen beginnen als je ze tegelijk doet. Dat is minder zwaar dan met gestrekte benen, maar zwaarder dan per been.

http://www.devoorzorg.be/antwerpen/gezo ... n_hreftab3
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 17-03-15 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Leg raises deed ik op een gegeven moment met mijn handen onder m'n kont, anders kreeg ik ook last van mn rug door holle rug :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:53

Jaa handen onder mijn kont doe ik meestal ook als het echt zeer gaat doen. Mijn hoofd heb ik meestal ook van de grond af. Kijk alleen niet naar mijn benen, dadelijk eens opletten dat ik dat doe!

Met planken heb ik dan weer totaal geen moeite. Krijg bij sport altijd een complimentje dat ik zo recht sta (dat lukt dan weer wel zonder last te krijgen van mijn rug)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:05

Ik ben sowieso beetje anti challenge. :')

Als met gestrekte benen te zwaar is, kan je met gebogen.. Maar als je last van je rug krijg niet in aantal omhoog gaan!!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:14

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:23

De eerste foto doet het bij mij niet. De tweede is prima toch? :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:31

Wat is iedereen toch lekker sportief bezig! Zet m op allemaal *\o/*
Heb zelf een beetje een aparte dag gehad, wel gezond maar veel te weinig gegeten, voel me er echt naar van. Dat moet morgen echt even anders.

Ik kan beide foto's zien, zijn duidelijk genoeg denk ik. En die buik ziet er al goed uit hoor :j

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:33

Dankje!
Dit was vanochtend, over 7 dagen maak ik weer nieuwe foto's en over 14 dagen weer :D
Doe hiernaast ook nog buikspieren, niet veel maar dit wil ik wel gaan doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:36

duidelijke fotos! maar wil je alleen progress van je buik/abs volgen?

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:43

Gianti schreef:
duidelijke fotos! maar wil je alleen progress van je buik/abs volgen?

Mijn moet ik nog een foto van maken :+
Had daar alleen weinig tijd voor vanochtend dus dat doe ik morgen.
Wil weer beginnen met squats en andere oefeningen had het een week niet gedaan, want had weinig motivatie maar nu ben ik meer gemotiveerd :D

Nu de avond thee van Teatox aan het drinken.
Omdat ik een thee drinker ben en ook groene thee drink (deze is bitter) vind ik hem wel lekker!
Ruikt een beetje naar mint, zo proeft die ook een beetje.
Maar voor de mensen die niet zo van bittere thee houden moet je deze thee leren drinken. (in de zin van lekker gaan vinden)
De avond thee is iets minder bitter dan de ochtend thee.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:03

Leg raises begin ik nog maar even niet aan...

Vandaag toch wezen trainen. Ging lekker *\o/*
10 min warming up op de crosstrainer, toen 4x20 squats, 4x20 deadlifts en 3x30 sec plank...als techniek oefening :j
Daarna nog 20 min intervaltraining dus ik heb flink gesprint op de fiets :))
Helemaal hyper daarna en nu helemaal kapot :+
Morgen rustdag, donderdag en zaterdag weer!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:15

xRiiannex schreef:
Een goede tip voor leg raises, heb het zelf ook heel erg gehad.
Til je hoofd een beetje op en kijk naar je benen, je hoofd mag niet de grond raken.
Ik maakte mijn rug altijd hol en hierdoor maak ik hem niet meer hol.
En je handen onder je billen.

Thanks voor deze tip! Geconcentreerd op mijn hoofdhouding gelet en geen rugpijn gehad :D