[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:49

Ik heb er ook één, vind m zo leuk dat ik twijfel om de andere kant ook te laten doen :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:50

Ik vind m ook heel leuk maar echt een crime om die balletjes te wisselen. Zeker zoals nu dat ik een bioplast met plat achterkantje erin heb en dus alleen een balletje aan de binnenkant van mn oorschelp erop kan draaien :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:54

Loolotte schreef:
Ik heb er ook één, vind m zo leuk dat ik twijfel om de andere kant ook te laten doen :P

Doe dan een TIC. :+
Net foto's van gezien. Geniaal.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:20

Ik stel telkens vragen hier, eerst over de tragus en vervolgens over de helix. En hij zit hoor! Een helix in mijn linkeroor. Foto's heb ik nog niet, komen zo snel mogelijk :D . Ik heb hem laten schieten, en ik ben er onwijs blij mee! Volgens mij zit hij net iets lager als een helix, maar dat ligt aan mijn oor haha.

Wat weten jullie over sterilon? Ik nam van haar(=vrouw die schoot) aan dat dit het beste was, maar lees iets heel anders op het internet.. Ben dus van plan vanmiddag sebamed te kopen, dit gebruikte mijn zus ook bij haar navelpiercing.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:24

Oei, heb je hem laten schieten echt? Kan dat überhaupt nog bij winkels? Is namelijk (als ik het goed heb) al een tijdje verboden, omdat het slecht kan zijn voor het kraakbeen... Hopelijk blijft dat bij jou uit! Ik gebruikte een schuim van EasyPiercing.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:26

Misschien was het niet zo verstandig om een kraakbeen piercing te laten schieten. Hierdoor kan het kraakbeen versplinteren en dat kan voor hele lelijke oren zorgen.

Sterilon is te agressief: het doodt ook de goede bacteriën. Ik heb zelf goede ervaringen met Prontolind.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:31

Ik gebruik sterilon voor mijn (wat oudere) piercings als ze beginnen te bitchen. Vind het top spul! Maar niet gebruiken op een verse nieuwe piercing..
Schieten was inderdaad niet zo slim. :n Hoop voor je dat het niet fout gaat. :j

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:41

Ik gebruik het schuim van easy piercing!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:39

Ik heb mijn helix back in the days ook laten schieten, en is gewoon goed gekomen hoor!

Krijg de laatste tijd echt veel complimentjes over mn neuspiercing :)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:59

ik heb mijn helix ook laten schieten, heb er echt spijt van. hij doet af en toe zo verschrikkelijk zeer!! heb hem er nu ook al 2 dagen uit.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:21

Ik heb ooit bovenin mijn oren (helix?) Laten schieten heb me er toch gedonder mee gehad. Alles ontstoken en dik bloemkool oor na een tijdje. Heb Ze Er Beide uitgehaald. .. en na 2 jaar pas geen last meer

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:46

Mijn snug doet nog steeds telkens een beetje bitchen :'). Hij is niet echt ontstoken maar ook niet echt rustig. Vorige periode was voor mij heel druk en stressvol dus dat hielp natuurlijk ook niet mee. Ik ga hem nu een paar keer per week zeezouten. Ik maak nu mijn zeezoutoplossing met 9 gram zout per liter, dan zou het niet te uitdrogen moeten werken (http://nl.wikipedia.org/wiki/Fysiologis ... toplossing)

Ik zit er aan te denken om zodra de studiefinanciering voor februari binnen is mijn helix te laten zetten. Ik wil deze keer naar een minder bekende shop gaan die wel gewoon in mijn woonplaats is. Qua tattoo's ziet het er echt heel mooi uit en op tattoo gebied hebben ze ook veel goede reviews. Op piercing gebied maar twee reviews maar voor een helix durf ik het wel aan. Uiteraard wel even goed opletten en vragen hoe ze alles doen. Mn helix komt trouwens in mijn andere oor.

Ik wil niet te lang wachten met mijn helix want ik wil uiteindelijk in alle gaatje een goudkleurig sieraad. Mn snug doet er vast nog wel lekker lang over voordat hij is genezen dus met wat geluk is hij misschien tegelijkertijd genezen met mijn toekomstige helix haha. Mijn forward helix gaat verder super goed :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:23

Ik hoop ook echt dat mijn helix niet gaat bitchen! Was inderdaad al bang voor het verbod van het schieten & het bitchen, maar die vrouw waarbij ik het deed heeft ooit één keer iemand teruggehad met een dik oor en ze zei dat ze meer dan 30 mensen per dag doet. Ik vertrouw het eigenlijk wel :D . Ik ga eens kijken waar ik het schuim van easypiercing kan kopen!

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:42

Sorry ik ga iets niet zo vriendelijks zeggen.

Wat ik niet helemaal begrijp OneAndOnlyx.. Waarom kom je hier om advies etc. vragen als je toch doet waar je zelf zin in hebt en niet luistert naar het advies wat hier gegeven wordt?
Het is niet voor niks dat schieten verboden is..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:44

OneAndOnlyx schreef:
Ik hoop ook echt dat mijn helix niet gaat bitchen! Was inderdaad al bang voor het verbod van het schieten & het bitchen, maar die vrouw waarbij ik het deed heeft ooit één keer iemand teruggehad met een dik oor en ze zei dat ze meer dan 30 mensen per dag doet. Ik vertrouw het eigenlijk wel :D . Ik ga eens kijken waar ik het schuim van easypiercing kan kopen!

En het kwam niet bij je op dat lang niet iedereen terug gaat naar de uh.. gaatjesschieter (? :')) en of ze überhaupt wel de waarheid spreekt? := Als je er van op de hoogte was, waarom heb je het dan niet laten piercen? Het achterkantje van de oorbel kan vreselijk irriteren/pijn doen heb ik gehoord, sommige mensen kunnen daardoor nooit op dat oor slapen en je hebt kans dat je oor misvormd raakt..
Sorry, ik vind het een beetje een domme actie van je. :D
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 08-02-15 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:45

Hoihoi,

Vrijdagmiddag heb ik een helixpiercing laten zetten en ik ben er echt super blij mee.
Ik heb meteen voor een ringetje gekozen, maar ik zag net wel dat dat bolletje van het ringetje tegen de achterkant van mijn oor aanzit, is dit erg? Kan me voorstellen dat dit mijn oor eerder irriteert oid.
Mijn piercer zei dat ik er vanaf moest blijven en hem juist niet moest bewegen, vandaar dat ik het hier even vraag voor ik eraan ga zitten prutsen zonder dat dat nodig is :Y)
Hij zei trouwens ook dat schoonmaken niet nodig is, wat ik ook van veel anderen te horen krijg. toch vind ik dit wat verwarrend omdat ik overal lees dat weken in zoutoplossing dus wel helpt met het genezen.. Zijn er hier mensen die het ook niet schoon hebben gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:46

OneAndOnlyx schreef:

Het gaat er niet om hoe het geschoten is, het gaat er om hoe jouw oor er op reageert. Als jouw kraakbeen net iets dikker of dunner is dan dat van 'al die mensen die zij al heeft geschoten', dan heb je gewoon dikke vette pech en dat is niet door hoe die mevrouw de piercing heeft geschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:48

xxxjanna schreef:
Hoihoi,

Vrijdagmiddag heb ik een helixpiercing laten zetten en ik ben er echt super blij mee.
Ik heb meteen voor een ringetje gekozen, maar ik zag net wel dat dat bolletje van het ringetje tegen de achterkant van mijn oor aanzit, is dit erg? Kan me voorstellen dat dit mijn oor eerder irriteert oid.
Mijn piercer zei dat ik er vanaf moest blijven en hem juist niet moest bewegen, vandaar dat ik het hier even vraag voor ik eraan ga zitten prutsen zonder dat dat nodig is :Y)
Hij zei trouwens ook dat schoonmaken niet nodig is, wat ik ook van veel anderen te horen krijg. toch vind ik dit wat verwarrend omdat ik overal lees dat weken in zoutoplossing dus wel helpt met het genezen.. Zijn er hier mensen die het ook niet schoon hebben gemaakt?

Ik heb gewoon heel eigenwijs steeds het balletje teruggedraaid naar hoe hij hoorde, wel zorgen dat je dat met schone handen doet! Als het pijn doet, stoppen. Ik heb het een week schoongemaakt met dat spul wat ik bij de piercingshop heb gekregen en heb daarna gewoon in de douche met unicura gewassen, nu doe ik er niks meer aan.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:49

xxxjanna schreef:
Hoihoi,

Zoutoplossing zou ik niet gebruiken bij zo'n verse piercing. De beste methode is LITHA. Leave it the hell alone. Lekker afblijven, schoonmaken onder de douche en vervolgens goed (!) droog maken. Onder de douche, als de korstjes zijn losgeweekt mag je het ringetje best bewegen, maar verder gewoon lekker afblijven. :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:50

OneAndOnlyx schreef:

Ik zou het echt goed in de gaten houden hoor. Als ik een piercing had laten schieten en ik lees later op internet dat dat gewoon verboden is dan was ik ook niet meer terug gegaan naar die winkel. En ik zou natuurlijk ook nooit tegen een klant zeggen dat ik 10 mensen per week terug zie met een dik oor. Een ander gevaar bij schieten is dat je eigenlijk totaal geen ruimte hebt om mogelijke zwelling op te vangen. Ook is het heel moeilijk schoon te houden. Dat achterkantje is dik en lomp. Toen ik mijn 2e gaatjes had laten zetten en ik na 4 weken de oorbellen uitdeed om de boel eens goed schoon te maken zat er allemaal viezigheid op die achterkantjes (dode huidcellen, wondvocht geen idee wat nog meer haha). Als je de boel dus goed schoon wilt houden zou je die achterkantjes er dus ook telkens af moeten halen.

Ik zou hem er eigenlijk gewoon uithalen en dicht laten groeien hoor. Hoop dat je er niet heel veel voor betaald hebt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:51

Danique schreef:
Ik heb gewoon heel eigenwijs steeds het balletje teruggedraaid naar hoe hij hoorde, wel zorgen dat je dat met schone handen doet! Als het pijn doet, stoppen. Ik heb het een week schoongemaakt met dat spul wat ik bij de piercingshop heb gekregen en heb daarna gewoon in de douche met unicura gewassen, nu doe ik er niks meer aan.

En dat is niet zo slim. Dan maak je het wondje continue open doordat je de korstjes lostrekt. Niet bevorderlijk voor de genezing..

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:53

Top, bedankt voor de snelle reacties! Dit is mijn eerste piercing dus het is allemaal nog nieuw haha.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:14

Tenzij ze het stiekem over stud exen (?) heeft... Want normale oorbellen worden ook niet meer geschoten.. tenzij ze miss in België woont ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:16

OneAndOnlyx schreef:

Lekker slim. Beetje research en je ziet dat schieten (en sterilon) echt funest is. Het versplintert je kraakbeen waardoor je echt lelijke oren kunt krijgen. Daarnaast schieten ze met een oorbel waardoor je er geen normale piercing in kan doen (die zijn breder). Maar goed, niet de eerste keer dat je raad vraagt en er niets mee doet op Bokt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:27

Blacky94 schreef:
Tenzij ze het stiekem over stud exen (?) heeft... Want normale oorbellen worden ook niet meer geschoten.. tenzij ze miss in België woont ofzo :')

Dan nog blijven die sieraden compleet ongeschikt voor een kraakbeen piercing. De oorlel is nou eenmaal een extreem makkelijk stukje huid, als je daar een spijker in zou slaan met een hamer zou het denk ik nog goed gaan mits de spijker schoon is :').