Wij moesten na 6 pogingen bij het ZMC ook weer opnieuw 6 pogingen doen bij het VUMC. Het VUMC heeft een andere manier van het opwerken van het semen dan het ZMC, ook gebruik ik andere hormonen en allerlei testen die uitwezen dat zwanger worden via IUI best mogelijk is. De kans is en blijft nou eenmaal klein maar gezien jouw leeftijd SP snap ik dat ze deze keuze maken. Ik zou bij het VUMC na 3 keer een kijkoperatie moeten en dan nog 3 pogingen krijgen maar ik kon wel aangeven dat ik dat niet wil en dat ik de overstap wil maken naar ICSI, verschil is wel dat ik 38 ben....en alleen al door die leeftijd worden zijn mijn kansen nog kleiner. Ook de kansen bij IVF zijn niet heel groot, ik hoop dat je je dat wel beseft. Natuurlijk kan vervroegde overgang een rol gaan spelen maar als ik het zo lees is dat bij jou nu nog niet aan de orde, je maakt immers teveel actieve follikels aan dus daar aan op dit moment geen gebrek. Zij zijn expert en gaan heus niet zinloos met je door met IUI, als ze het nut er niet van inzien dan gaan ze daar echt niet mee door. Gezien je leeftijd, het feit dat je aangeeft dat er tot nu toe nog niet echt een reden gevonden is waarom een zwangerschap uitblijft vind ik het heel plausibel dat ze het eerst nog met IUI proberen.