Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyfee

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:58

En ze kunnen bv dan geen eitjes weghalen die niet goed genoeg zijn?

Of als mensen ervoor openstaan een eitje wat is goed weggeven voor mensen met eicel donatie zoals in ons geval?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:22

Nee ze halen niks weg. Weet niet waarom wordt er moe van. Alles wat ik aanbiedt wordt niet op gereageerd.
Maarja moet programma afmaken he.

Ben blij als we bij ivf zijn eerlijk gezegd, want nu gebeurt er niks als het na 6 keer niet lukt waarom die 4 keer dan wel

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 08:57

Ze zullen toch wel weten waar ze mee bezig zijn? Neem ik aan? Probeer een beetje positief te blijven meis... Kop op!

Hier weinig nieuws... Morgen 20 weken echo :( Zal blij zijn als alles voorbij is en ook goed is.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:35

Nou soms heb ik m'n twijfels hoor. Ze schrijven vaak niks op want heb nu voor de 5 de keer alles moeten vertellen omdat ze niks opschrijven.
Ik zit er in m'n achterhoofd mee dat m'n zus met 27/28 ineens in de overgang ging.
Dat had ik vanaf dat ik daar binnen stapte al gezegd en nu de laatste keer zei ik het weer en toen zei ze Oh dat wist ik niet.
Toen dacht ik echt serieus.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:44

Ik zou echt meteen naar een ander ziekenhuis gaan. Wat een prutsers!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:19

Wat kansloos... Welk ziekenhuis zit je? Zou ook naar een betere gaan...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:12

UMC ik ben al naar amc Flevo en lieve vrouwen ziekenhuis geweest. Verder weg lukt niet ivm reistijd en werken.
Plus mag niet meer wisselen.
UMC dacht ik dat dat de beste was ivm Universiteit die ook mee kijk in m'n dossier.
Vandaar dat ik ook beetje moedeloos wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:17

Oh, het klonk echt als een streekziekenhuis, maar UMC is inderdaad een goed ziekenhuis...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:21

Ik ben dan toch geen zeur ? Als ik zeg dat ik dat erg laks vindt ? Alsof ze me niet serieus nemen ?? Ze hebben helemaal niets opgeschreven had namelijk een vervanger gyno een jong meisje. En ze zegt tegen mij sinds wanneer ben je dan bezig en hoelang loop je hier je hele dossier is leeg.
Het enigste wat erin staat is wanneer mijn iui waren.

Maar niet over miskramen van mams vervroegd overgang van beide zussen (26 en 30 jaar) en moeder.
Hoelang ik al bezig ben waar ik allemaal al ben geweest. Medicijnen niks.

Heb een pauze gehouden van 8 maanden staat er niet in zelfs niet dat ik medijcnen heb gehaald

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:25

Wij moesten na 6 pogingen bij het ZMC ook weer opnieuw 6 pogingen doen bij het VUMC. Het VUMC heeft een andere manier van het opwerken van het semen dan het ZMC, ook gebruik ik andere hormonen en allerlei testen die uitwezen dat zwanger worden via IUI best mogelijk is. De kans is en blijft nou eenmaal klein maar gezien jouw leeftijd SP snap ik dat ze deze keuze maken. Ik zou bij het VUMC na 3 keer een kijkoperatie moeten en dan nog 3 pogingen krijgen maar ik kon wel aangeven dat ik dat niet wil en dat ik de overstap wil maken naar ICSI, verschil is wel dat ik 38 ben....en alleen al door die leeftijd worden zijn mijn kansen nog kleiner. Ook de kansen bij IVF zijn niet heel groot, ik hoop dat je je dat wel beseft. Natuurlijk kan vervroegde overgang een rol gaan spelen maar als ik het zo lees is dat bij jou nu nog niet aan de orde, je maakt immers teveel actieve follikels aan dus daar aan op dit moment geen gebrek. Zij zijn expert en gaan heus niet zinloos met je door met IUI, als ze het nut er niet van inzien dan gaan ze daar echt niet mee door. Gezien je leeftijd, het feit dat je aangeeft dat er tot nu toe nog niet echt een reden gevonden is waarom een zwangerschap uitblijft vind ik het heel plausibel dat ze het eerst nog met IUI proberen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:31

Ja dat snap ik. Maar mijn zussen hadden net als mij een normale cyclus gelukkig heeft de middelste 2 kinderen omdat ze er vroeg bij was. Maar ineens uit het niets is de overhang in gegaan.
Ze ging van normale cyclus naar niks meer.

Daar maak ik me ongerust over, en dan zou misschien iui wel kunnen lukken, maar ik zie geen verandering oid. Alleen maar dat het niet lukt al 6 keer. Heb zat nr 7 ze gaan door tot poging 10

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 11:50

Maar meissie, ze gaan toch geen 7e, 8e, 9e en 10e poging doen als dat compleet kansloos was geweest? Dat doen ze heus niet alleen om jou te pesten hoor. En anders NOG maar een keer aangeven dat je je zo voelt en misschien een keer op de man afvragen waarom je dossier leeg is. En anders een klacht indienen bij de klachtencommissie van het UMC. Dat kan je sowieso doen (als je je daar prettig bij voelt). Gaat ook energie kosten trouwens, dat proces.

Probeer op je lichaam te vertrouwen en op de artsen, die echt wel weten wat ze doen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:53

Ik zie wel wat er allemaal gebeurt heb me dit jaar voorgenomen me niet meer druk te maken en te kijken waar het schip strand

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 11:54

Niet onaardig bedoeld, maar dat lukt nog niet zo best heb ik het idee...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:58

Nee klopt, maar kan der weinig aan doen.
Dossier is nu wel aangevuld want ze heeft alles wat ik vertelde erin gezet.
En heb ook gevraagd if ik haar als blijvende gyno kan houden.

In de vakantie gaan we lekker met z'n 2 weg m'n vriend en ik hopen dat ik beetje rustig mer wordt.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 12:00

Dan heb je in elk geval alweer een stap vooruit gemaakt toch?

Wanneer ga je? Lekker genieten van en met elkaar en het hele zwanger worden even los laten. Misschien krijg je dan wat rust in je koppie...

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:05

Ja precies zo denk ik ook.
Ik ga 1 maart tot 4 maart lekker even naar een goed vriend z'n huisje in Duitsland bij phantasialand.
Wil dit jaar gewoon kunnen relaxen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:17

Maar de wisseling in mensen die je te spreken krijgt en die de onderzoeken/ behandelingen bij je doen heeft juist ook te maken met het feit dat je bij een academisch ziekenhuis terecht bent gekomen. Ik had in het streekziekenhuis ook steeds dezelfde verpleegkundigen en artsen, maar nu ook iedere keer een ander, met uiteindelijk 1 arts daarboven die volledig in de lead is. En ja daar zitten ook co-assistenten bij. Dat is nou eenmaal de consequentie. Als je je daar niet prettig bij voelt dan moet je niet bij een academisch ziekenhuis behandeld willen worden.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:53

Tijdens het laatste trimester van mijn zwangerschap kwam ik in het streekziekhuis te lopen en zag toen ook wekelijks nieuwe gezichten. Van artsen in opleiding, Co-assistenten, verpleegkundigen en artsen. Allemaal een andere visie, soms om knettergek van te worden. Het heeft mij enorm geholpen m'n mond open te trekken. Aan het einde van het liedje had ik 1 behandeld arts met beslissingsbevoegdheid en koppelde alle anderen terug naar hem. Als ik qua planning geen afspraak bij hem kon krijgen werd ik gezien door een ander en hadden we telefonisch contact als er beslissingen genomen moesten worden.

Dan kun je tenminste op iemand schieten als het even niet lekker loopt of als je een aanspreekpunt nodig hebt.

Ik vind de gang van zaken best bijzonder bij jou sternphoto. In een ander topic las ik dat je vanaf 2011 bezig bent, in dit topic geef je aan dat je dossier inmiddels 8 jaar is.

Je bent rond 25 toch, zit al een geruime tijd in de medische malle molen, 5 of 6 iui's ondergaan en je bent 3 ziekenhuizen verder.

Ik snap gewoon niet dat er geen 1 arts op staat en IVF met je wilt proberen. Je dossier is inmiddels zo lang....

Mijn behandeld arts vertelde mij dat de grootste slagingspercentage bij de 3e en 4e behandeling ( met hormoonstimulerende middelen) waren en de slagingspercentages bij de daarop volgende behandelingen afnamen. Als dat daadwerkelijk kloppende info is waarom willen ze bij jou dan perse 10 behandelingen volmaken?

Is er niet een mogelijkheid dat ze vanuit je verzekering gaan aansturen op IVF of je kunnen adviseren qua ziekenhuis/ behandeld arts.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:20

Klopt sinds 2011 zit ik ziekenhuis en ben daarvoor zelf ook bezig geweest.
Ja dat weet ik dus niet ze zegen dat ze liever wachten tot m'n 30ste ze willen zo lang mogelijk uitstellen.
En ze hanteren het protocol van 10 iui. Dat is standaard zeggen ze tenzij er een andere oorzaak bekend is.
Ik kan wel eens met CZ praten idd. Ze zitten op chat daar had ik nog niet aan gedacht.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 08:36

:oo echo vandaag. Zie er best tegenop... Heel raar gedroomd vannacht :(

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:39

Spullen mijn duimen draaien voor jouw!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:20

Lekker genieten !

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 09:22

Je kan het je waarschijnlijk niet voorstellen, maar dat kan ik na alles nog steeds niet.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:24

In jou gebal snap ik het.
Maar denk na vandaag dat je een stuk relaxter bent ?
Verwen jezelf anders os met iets heeeel stouts.