Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:08

Volgens mij zijn ze in heel Nederland gesloten toch? Hier ook.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:09

Hier staat het ook stil maar voor mij komt de timing perfect uit. Ik ben nu dus beugelloos totdat ze weer beginnen. :+

Maar vind het heerlijk om even geen bitje in te hebben. :D

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 13:27

Hier is de ortho ook dicht.. helaas want ik heb nog steeds een behoorlijke spleet tussen mijn voortanden :( :=

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:17

Had al een vermoeden dat ze hier 1 lijn in trekken.

Bij mij stond het tot week of 6 terug al recht boven, en dat gaat juist nu weer lopen...als t stilstond was het maar even pech geweest.

Voortand die er altijd achter zat, gaat nu voorlangs :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:19

Aan de ene kant ben ik blij dat mijn beugel er uit is voor de corona crisis, anderzijds... als mijn draadje losgaat ben ik nu de sjaak.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:40

Voor spoed is mijne wel open?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:06

Mizsz_Kitty schreef:
Voor spoed is mijne wel open?

Ja voor spoed hier ook. Maar of een los draadje onder spoed valt... Denk het niet.

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:15

Wat leuk dat dit topic er nog steeds is :)

In 2014 was ik de eerste die op ts reageerde, 20/5 wordt dan (hopelijk) eindelijk mijn beugel geplaatst!
Heb nog zo lang getwijfeld en een poos laten bezinken, eind vorig jaar dan toch de knoop doorgehakt, het is er de afgelopen jaren niet beter op geworden zeg maar...
Heb grofweg dit topic doorgelopen en wat mooie resultaten gezien, ik ben dan ook erg benieuwd!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:34

Mag ik jullie mening aub? Ik heb een meningsverschil....

Dit was mijn gebit na de eerste keer beugel, foto genomen 1 december 2019:
Afbeelding

Dit is mijn gebit nu:
Afbeelding

Vinden jullie deze kant van mijn gebit mooier staan:
Afbeelding

Of deze kant:
Afbeelding

26 mei heb ik een second opinion bij een ortho hier in de buurt, bij een andere praktijk. Ik heb mijn beugel nu bijna 6 maanden en vind het resultaat nog erger dan voorheen ;(

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:36

De eerste foto vind ik de mooiere kant. Bij de tweede foto lijkt je voortand schuin(?) te staan

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:10

Ik vind jou rechter kant ook mooier staan, maar overall vind ik het er nu niet slechter uitzien dan voor de beugel.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:56

Ik vind het ook nog niet perse slechter dan vooraf. Je hebt je beugel pas 6 maanden, dat is kort. Heeft het niet meer tijd nodig?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:17

@ xChantal 94: klopt, dat is ook zo.. is verder naar beneden ‘getrokken’ en scheef :-( die is van zichzelf niet recht dus denk dat t daarom ‘mis is gegaan’

@Dyphusion: thanks voor je berichtje! Ik baal er wel van..

@harriehoef: het is kort, maar niet als hij zegt dat ik hem maar 6 maanden hoef en daarvan ook een offerte heb. Ik ben 27 dus krijg maar €500,- totaal vergoed. De rest moet ik allemaal zelf bijleggen. Ik ben akkoord gegaan met die offerte, maar hoe nu verder??

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:41

Tja... Mijn ortho gaf het vier maanden, ik maakte er zes van omdat ik vier wel erg snel bond, offerte gehad voor zes maanden, maar helaas heb ik er negen maanden mee rondgelopen. Wat nu is aan jou. Ben je tevreden met het resultaat? Eruit halen. Zo niet, laten zitten en zal je bij moeten betalen. Een ortho kan nooit helemaal zeggen hoelang je een beugel moet.... Dus ik neem het hem ook niet kwalijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:06

Leuk dat er meer mensen zijn die op latere leeftijd een beugel genomen hebben.

Vind de foto's er goed uitzien hoor! Bij mij deed het echt een tijdje voordat de tanden weer goed recht kwamen te staan.

Uit mijn ervaring kan ik het iedereen aanbevelen. De eerst Orthodontist had bij mij de fout gemaakt geen draadje te plaatsen waardoor mijn tanden scheef gingen staan. Kreeg ook echt een scheve lach.

Toen ik 30 was ben ik naar een andere Ortho gegaan. In totaal heb ik 1500 euro bijgelegd voor de beugel en 1,5 jaar heb ik de beugel gehad.
Het zou 2,5 jaar zijn maar dat bleek mee te vallen.

Ze hebben nu goed twee draadjes geplaatst. Ik heb een gelijkmatig lach gekregen en dat is echt fijn.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:13

Ik mocht eindelijk weer op controle :) . Het jammere is wel dat ze 1,5 tot 2 jaar hadden ingeschat en het de vraag is of we het met 2 jaar redden. -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:17

Wat balen! :/

Ik ben ook op controle geweest, alles wat nog goed. Heb wel een essix retainer voor boven laten maken voor het geval mijn draadje los is en het weekend is ofzo. Noem me panisch, maar na een tweede beugel wil ik écht geen derde meer en het resultaat zolang mogelijk bewaren!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:19

Ik snap wel dat je het zekere voor het onzekere neemt dan.

Ik mag 22 mei weer ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:00

Heb nu een essix voor beneden en een hawley voor boven. Maar mijn ortho gaf aan dat die mijn voortanden niet echt op zijn plek houdt als het draadje los is. Dus dan maar een essix laten maken. Valt in kosten nog wel mee...

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:42

Gisteren is mijn beugel geplaatst (ivm overbeet, steeds grotere spleetjes tussen voor tanden). Slotjes boven en beneden, beide kanten twee elastieken en blokjes achter mijn voortanden. Na een maand kan ik waarschijnlijk mijn kiezen weer normaal gebruiken en de planning is dat de blokjes achter mijn voortanden over drie maanden weg kunnen. De offerte is berekend op 1,5 jaar, maar verwachting is met een jaar klaar te zijn.

Ben nu trouwens 26. Heb rond mijn 11e een aantal jaar een beugel gehad, dus ga voor mijn tweede ronde. Bovenste draadje is eens weg gehaald en kreeg daarvoor in de plaats een nachtbeugel. Niet consequent gedragen en al gauw helemaal niet meer en tadaam.. Weer schots en scheef. Al heb ik altijd een draadje onder gehouden, ook die tanden staan best scheef.

Met behandelplan gesprek een filmpje gezien (wat ze hebben gemaakt na aanleiding van verschillende scans/foto's) van mijn gebit nu en wat het gaat worden. Werd zowat emotioneel van het zien van het verwachte resultaat! In positieve zin!!

Maar nu op dag twee, is het vooral pijnlijk... :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:44

Is even doorbijten, maar de pijn zakt! :) Ik heb nog altijd geen spijt dat ik voor een tweede ronde ben gegaan.

Mijn draadjes zaten veel los, ook op de hoektanden uiteindelijk weggehaald omdat ik die kapot beet. En pas te laat door hebben dat mijn draadjes los zaten in combinatie met geen nachtbeugels (was in mijn jongere jaren helemaal nog niet) resulteerde in scheve tanden. Vandaar dat ik voor een tweede ronde ben gegaan met de afspraak dat ik draadjes kreeg en goede nachtbeugels. :)

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:18

Hier ook vandaag weer geweest .
Nieuwe set van 62 stuks... met elastieken nu.. iets minder blij mee.

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:28

Vanmorgen is dan eindelijk mijn beugel geplaatst!
Was best zenuwachtig, ik houd normaliter al niet van de tandarts en het idee ruim een uur met mijn mond open te moeten liggen keek ik niet echt naar uit...
Maar heel eerlijk, het is mij meegevallen! Er werd steeds precies uitgelegd wat ze gingen doen en vroegen steeds aan mij of het nog ging. Was eigenlijk best te doen, toen eenmaal de eerste (achterste onderkaak) slotjes zaten, had ik volgens mij het 'ergste' gehad.

De pijn viel mee, maar daar kom ik nu wel van terug %) Jemig wat voelt dat rot!
Vooral eten, dat gaat eigenlijk niet, alleen hap slik weg :x Dus heb lekker soep gemaakt, eitje roergebakken en komkommertje heel fijn gesneden, heb een soort van lekker gegeten, alleen weinig van geproeft voor mijn idee...

Onder mijn bovenste (zeg maar middelste) kiezen zitten 2 'blokjes' zodat ik met mijn boventanden de slotjes niet van de onderste voortanden af kan bijten.

Ben benieuwd hoe het over een paar dagen gaat!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:31

Bij mij duurde de pijn een week en toen kon ik weer normaal eten :) Sterkte de komende dagen!

Bentley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:46

Zertab schreef:
Bij mij duurde de pijn een week en toen kon ik weer normaal eten :) Sterkte de komende dagen!

Dankje!

Nu 2 dagen verder, pijn is op zich best te doen. Behalve met eten, kauwen gaat sowieso al bijna niet, maar daarna doet het ook echt goed zeer... Vooral veel vloeibaar en in kleine stukjes eten dus! Mijn linkerwang is ook helemaal kapot en binnenkant onderlip bij mijn ondertanden. Ga zo de bolletjes wax even frutsen.

Dit is echt afzien haha! Maar er zijn ergere dingen, dus niet aanstellen denk ik dan maar... Heb er immers zelf voor gekozen :j