Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:35

Gewoon lekker rennen in de regen joh :D

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:38

Helaas is mijn lichaam het daar nooit mee eens, elke keer als ik dat doe lig ik daarna een week ziek in bed :')

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:57

Normaal heb ik geen moeite met lopen bij kou, regen of sneeuw, maar vanochtend heb ik de hele ochtend al zo door en door koud, dat ik me er niet toe kan zetten om te gaan. :o (Het sneeuwt hier licht.) Andere keer maar weer hoor!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:58

@kay27 @WillemYntJee @Wendy , WIFI zet ik altijd wel uit (wist trouwens helemaal niet dat GPS niet op internet werkt) en de app een paar keer aan en uit zetten lukt ook niet. Misschien is er iets niet goed in mijn instellingen dus daar ga ik nog even naar kijken.

@lente, soms vind ik het echt heerlijk om te lopen als het een beetje regend :D

Vandaag ga ik niet hardlopen maar heb ik weer een uur Bodysculpting :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:01

Hier ook dat probleem, we hebben heel de ochtend alweer echt sneeuw. Wil vandaag echt gaan rennen (had gister al zin) maar dit trekt niet echt. Ben intussen ook nog verkouden geworden, blèh. Waar blijft die lente? Ben het ineens helemaal beu al die koude natte zooi! Hopen dat er vanmiddag een droog uurtje tussen zit.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:14

Hier is het gelukkig droog dus ik heb mijn rondje er al weer op zitten. Jammer dat het bij jullie allemaal zo slecht weer is!
Wij hebben al een tijd geen sneeuw gezien en de laatste paar dagen ook geen regen eigenlijk

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 12:52

Hier ook net tussen de regen door gerend! Ging echt heel erg lekker, Evy les 5! Duidelijk vergeleken met vorige keer is dat ik echt wel goed moet eten voordat ik ga rennen, anders heb ik het veel zwaarder :')

Grappig dat je met zo weinig lessen toch wel merkt dat je vooruit gaat :j Motiverend :Y)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:01

Pff.. net les 14 gedaan. Eerst behoorlijke tegenwind wat het best zwaar maakte maar heb het toch weer gered! :D
Lees allerlei posts over sneeuw en regen.. gelukkig hier de hele dag al droog!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:05

Droomster, lekker he dat gevoel! Ik ben bij les 6 merk ookal wel verschil.

Net les 6 gelopen, toch wel erg last van m'n rechter kuit alsof er elke pas een mes ingestoken wordt. Neem denk ik 2 dagen rust en probeer het zaterdag nog is.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:56

Respect voor iedereen die ondanks het vieze weer toch is gaan rennen.

Hier ondertussen ook alweer watersneeuw. Ben in totaal bijna vijf uur op stal geweest, ijskoud tot op het bot en kom net uit een lekker warm bad. Sla het lopen vandaag over en probeer het morgen avond nog eens. Morgen ben ik de hele dag werken en kom ik wrs pas in het donker thuis, maar zolang ik op de verlichte wegen blijf zou het opzich wel moeten gaan. Vrijdag ben ik naar Equitana dus ik betwijfel of ik dan nog het fut heb om een rondje te gaan en in het weekend moet ik weer werken, dan vind ik rennen net iets te veel van het goede (werk in een Grieks restaurant en in de weekenden is het altijd pokkedruk, dus mijn kilometers maak ik wel :') )

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:09

Om vier uur werd het hier droog en ben ik mijn onderhoudsrondje gaan rennen. Viel vies tegen, longen vol slijm lopen echt niet lekker. Runkeeper gedownload (kende dit nog niet) en dat is wel leuk, merkte dat ik toch steeds probeerde om mijn tempo gelijk te houden als ik wat afgezwakt was. Kon het gelijktijdig aanzetten met STR. 30 minuten aan 1 stuk gerend, iets trager dan normaal 5:45 min/km. Maar nu toch weer blij dat ik gegaan ben :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:58

Wauw, dat vind ik wel een mooi tempo hoor! Mijn doel is 6 min/km en dat voor 5 km lang. ;)

Ik zit nu op 6.25-6.30 min/km als ik wat langer loop (bij interval zit ik ook op die 5.45).

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:03

Ik ga zo denk ik, nog even een rondje doen. Ben er achter dat ik tegen het schemer het veel fijner vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:39

Wat lopen jullie hard! Goed hoor!!

Ik hoop dat ik morgen een mogelijkheid heb. Wil op schema blijven. Zaterdag kijken voor nieuwe schoenen :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:49

Goed bezig allemaal zeg! Wow.

Ik wilde vanavond gaan, maar heb me de blubbers gerend met mijn peuters vanmiddag. Hahaha.
Toen was ik onderweg naar huis en belde de dierenarts dat de medicatie van mijn hond binnen is, dus ben ik gaan wandelen.
Lijkt me niet slim met al zere benen van het peuters achtervolgen nog te gaan rennen.

Overigens krijg ik overdag genoeg beweging.
Morgen dan maar weer, anders komt er geen klap van terecht.
Vanavond lekker vroeg naar bed toe!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:09

Ik wil proberen om op de woensdag (dan loop ik nu steeds 5,3 km in ongeveer 30 minuten) steeds een beetje harder te gaan lopen op die afstand. Mijn streven is 12 km/u Dan wil ik daarna proberen om dat tempo ook op langere afstanden te gaan handhaven, tijdens de duurlooptraning op vrijdag en de intervaltraining op zondag wordt hier ook een opbouw mee gemaakt. Het lijkt me gewoon prettig dat wanneer je langere afstanden gaat lopen, dat je er dan wat korter over gaat doen. Maar weet niet of dit haalbaar is, ik zie wel waar het schip strand, voorlopig loop ik iedere week nog een klein beetje sneller
(behalve vandaag dan ;( )

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:52

Ik ben bang dat een rondje morgen voor mij niet gaat gebeuren..
Of mijn schenen moeten het er morgenochtend mee eens zijn :-( :-(

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:54

Vervelend natasha!
Ik voel me weer een stuk beter, dus ik denk dat ik morgen of overmorgen ga beginnen! Ligt er een beetje aan hoe het mrt die rothoest zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:11

Ik heb eigenlijk geen tijd om te lopen vanmorgen maar het is even enorm nodig om mijn gedachten op een rijtje te krijgen dys ik ga toch maar... :\

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:42

Gister ging het niet door was goed beroerd. Maar ben vanochtend om 6 uur weg gegaan. Ik was niet tevreden maar ik ben nog wel even bezig.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:10

Lente schreef:
Ik heb eigenlijk geen tijd om te lopen vanmorgen maar het is even enorm nodig om mijn gedachten op een rijtje te krijgen dys ik ga toch maar... :\

+:)+ You can do it!!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:17

Ik val ook even weer binnen. Druk gehad met ook een ziek kindje...

Ik heb nu ook voor eerst een gevoelig scheenbeen, baal er goed van want ik ken het niet. Nu ook flink spierpijn in mijn benen en wil vanvond nog wel even lopen. Ga maar voor een relax rondje op de loopband. (denk dat ik me maar even op mijn hartslag ga richten)

Voor de meiden die een knuffel nodig hebben *knuffel knuffel knuffel*

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:19

Ik heb de laatste 2/3x ook last van m'n scheenbeen gehad. Denk er echt goed om meiden! Neem dan een dagje extra rust!!
Mijn beide ouders waren fanatieke hardlopers en hebben beide een scheenbeenvliesontsteking gehad (shin split) en volgens hen duurde het máánden voor ze weer konden beginnen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:35

Ik kan je ook alleen aanraden om een extra dagje rust te nemen als je last heb van je scheenbenen. Vorig jaar ben ik iets te fanatiek begonnen met hardlopen en ben ook gelijk twee dagen achter elkaar gegaan, resultaat was dat ik een week niet normaal kon lopen (en paardrijden) en dat ik echt pijn had! Denk niet dat het beter wordt als je nu weer gaat belasten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:36

Ik ben ook begonnen, eigenlijk vind ik het (nog) niet echt leuk. Ik baal wel wat van mijn conditie, op zich niet heel slecht, maar had beter verwacht. Ik loop niet erg hard (qua tempo) loop 4,5km in 30min.
Lastige is dat ik echt veel last van mn knieeen heb (achter knieschijf) heb al nieuwe schoenen gekocht (in de hoop dat het aan de demping lag) ga nu denk ik doorverwijzen naar een orthopeed?